Het grote BeyondGaming Dating topic

Waarom ga je er eigenlijk van uit dat dat sowieso een verloren zaak is? Uit wat je vertelt heb ik helemaal niet het idee dat je slecht gereageerd hebt.
Stuur haar gewoon over een maand een berichtje en vraag hoe het met haar gaat. En ofwel krijg je dan geen of een kort antwoord en is het over en uit en dan is dat wat het is. Maar dan had het waarschijnlijk sowieso niets geworden. Maar voor hetzelfde opent dat terug het gesprek en ben je binnen de kortste keren weer op date.

Op basis van mijn ervaringen in het (recente) verleden, met weinig geluk, en de aard/toon van haar antwoord, ik had eerder gehoopt dat er dan iets gezegd zou zijn over uitstel tot over een paar weken/maanden dan tijd/energie voor haarzelf (waar ik alle begrip voor heb), al snap ik dat je daar geen tijdslimiet op kunt kleven, ik zou het ook niet kunnen.

Plus het is hier ook al gezegd, mijn leven gaat voort, en ik heb in juni mijn lesje al nogmaals geleerd op dit vlak. Had toen zelfs een leuke date vastliggen (qua locatie en timing zelfs) nadat die terugkwam van haar reis naar het buitenland over 2-3 weken, maar die is niet single terugkomen toen... tof ook natuurlijk.

Plus ik begin me meer en meer te ergeren aan datingapps en het gebrek aan opties om daar vrouwen te screenen op inhoud, buiten de looks.

Plus ik begin me meer en meer te ergeren aan datingapps en het gebrek aan opties om daar vrouwen te screenen op inhoud, buiten de looks.
Dat screenen op inhoud moet idd via het chatten of dates. Lijkt mij niet evident om dat op basis van een foto en in het beste geval een paar regels tekst te doen.

Dat screenen op inhoud moet idd via het chatten of dates. Lijkt mij niet evident om dat op basis van een foto en in het beste geval een paar regels tekst te doen.

Klopt maar je komt ook veel nauwelijks ingevulde profielen tegen.

Anyway, het grappige aan daten is dat je regelmatig nog eens nieuwe dingen meemaakt, een vrouw die de rekening gaat betalen op de eerste date en de rekening niet wilt splitten... Vond het eerst even bizar, maar heb ook wel niet geprotesteerd (het voelde als een test).
Nu goed, ook wel leuk als de rollen eens omgekeerd worden, gegeven dat we toch 2.5h gebabbeld hebben kan ze de date ook niet gruwelijk gevonden hebben denk ik, zelfs een stevige afscheidsknuffel gekregen.

Geen vervolgdate afgesproken on the spot, dus ook geen teleurstelling die kan ontstaan als die niet doorgaat. Lol.

Bizarre Breeze ervaring (3e date op die app in één maand, wel oké).

Leuke avond, zij betaalt de rekening, krijg afscheidsknuffel, ik denk ik ben niet kansloos om hierna nummers uit te wisselen: ik duid ook aan in de app dat ik dat wel graag wil doen, zij geeft aan "dat hebben wij al gedaan"... dus worden er geen nummers uitgewisseld. Zonde. Je zou hopen dat de app in zo'n geval wel nog jouw nummer zou delen (of die optie zou geven). Ofwel een vergissing langs haar kant, ofwel iemand die het te confronterend vindt om "neen" aan te duiden.

Leuke avond, zij betaalt de rekening, krijg afscheidsknuffel, ik denk ik ben niet kansloos om hierna nummers uit te wisselen: ik duid ook aan in de app dat ik dat wel graag wil doen, zij geeft aan "dat hebben wij al gedaan"... dus worden er geen nummers uitgewisseld. Zonde. Je zou hopen dat de app in zo'n geval wel nog jouw nummer zou delen (of die optie zou geven). Ofwel een vergissing langs haar kant, ofwel iemand die het te confronterend vindt om "neen" aan te duiden.
Ik ken Breeze niet echt, dus misschien een vreemde vraag, maar waarom wissel je niet gewoon nummers uit op het einde van de date?
Moet dat echt via die app gebeuren? Lijkt me bizar als je elkaar al hebt ontmoet.

Ik ken Breeze niet echt, dus misschien een vreemde vraag, maar waarom wissel je niet gewoon nummers uit op het einde van de date?
Moet dat echt via die app gebeuren? Lijkt me bizar als je elkaar al hebt ontmoet.

Dat kan, maar in mijn ervaring vond ik het gemakkelijker op vorige dates om dat achteraf te doen en heeft dat nooit problemen gegeven.
De voorlaatste zei zelfs "graag, maar laten we het gewoon via de app doen".

Cynicus als ik ben dacht dan: ah, misschien wil ze niet en ben ik te direct geweest, maar die heeft dat achteraf wél gedaan. Tekenend van hoe dat daten mij even te veel aan het worden is, standaardaanname is dat ik iets verkeerd zeg/doe en dat anderen liegen...

Sommige mensen (vooral vrouwen in dating en relatie context) kunnen geen neen zeggen, durven niet afwijzen, tot het punt dat ze ook niet eerlijk zijn.
Sommige mensen beschermen ook hun grenzen niet.

Ik zou zeggen dat die dan ook geen relatiemateriaal zijn, maar dat is dan persoonlijk naar mijn voorkeuren (sterk karakter die zeker haar grenzen aangeeft en beschermt). Maar ik heb dan ook geen moeite om rechtuit eerlijke feedback te aanhoren.

Gewoon de support contacteren.

Die zijn heel responsief ik had ook al eens verkeerd geklikt

Hier ondertussen al enkele dates met dezelfde persoon gehad.
Leuke, slimme, lieve, zorgzame dame, uiterlijk zeker ook oké. Staat hetzelfde als mij in het leven, ook dezelfde visie naar de toekomst toe. Zeer veel raakvlakken en veel vinkjes die ik belangrijk vind die afgevinkt worden. Echt wel iemand die relatiemateriaal is.

Maar ik betrap mezelf toch op een vorm van twijfels. Terwijl ik niet kan benoemen aan wat het ligt. Ligt de oorzaak extern? Bindingsangst, te hoge verwachtingen, overdenk ik niet de boel? Of ontbreekt toch een stukje "chemie" waardoor je continu bij elkaar zou willen zijn? Zij is zeer duidelijk over haar intenties en (prille) gevoelens, zij voelt die chemie naar mij toe wel duidelijk.

Het plan is wel wat leuke dingen nog te doen en zo verder te kijken. Zien wat de chemie doet, en of die uberhaupt nodig is, want dat is maar van tijdelijke aard.

Maar in mijn hoofd had ik altijd het plan hopeloos verliefd te worden, en ik sta er nu toch wel nuchterder en meer beredeneerd in dat dat ik zelf dacht.

Hier ondertussen al enkele dates met dezelfde persoon gehad.
Leuke, slimme, lieve, zorgzame dame, uiterlijk zeker ook oké. Staat hetzelfde als mij in het leven, ook dezelfde visie naar de toekomst toe. Zeer veel raakvlakken en veel vinkjes die ik belangrijk vind die afgevinkt worden. Echt wel iemand die relatiemateriaal is.

Maar ik betrap mezelf toch op een vorm van twijfels. Terwijl ik niet kan benoemen aan wat het ligt. Ligt de oorzaak extern? Bindingsangst, te hoge verwachtingen, overdenk ik niet de boel? Of ontbreekt toch een stukje "chemie" waardoor je continu bij elkaar zou willen zijn? Zij is zeer duidelijk over haar intenties en (prille) gevoelens, zij voelt die chemie naar mij toe wel duidelijk.

Het plan is wel wat leuke dingen nog te doen en zo verder te kijken. Zien wat de chemie doet, en of die uberhaupt nodig is, want dat is maar van tijdelijke aard.

Maar in mijn hoofd had ik altijd het plan hopeloos verliefd te worden, en ik sta er nu toch wel nuchterder en meer beredeneerd in dat dat ik zelf dacht.
Je zit nu in een mooie uitgangspositie en als de twijfel je dan toch echter begint te overmannen moet je daar eerlijk over zijn en haar niet aan het lijntje houden. Ontdek hoe het verder gaat en zie hoe het loopt?

Dat plan om hopeloos verliefd te worden is ook maar een fictief plan. Dat is niet altijd het geval.

Het hopen op nog eens zomaar hopeloos verliefd te worden zoals 10 jaar geleden hoop ik ergens ook wel op, maar bedenk mezelf ook vaak of dat nog gaat gebeuren nu ik wat ouder ben. Je hebt ondertussen ook al een pak meer relativeringsvermogen dan vroeger. Allesinds heel herkenbaar probleem dat je hier post.

Dat kan, maar in mijn ervaring vond ik het gemakkelijker op vorige dates om dat achteraf te doen en heeft dat nooit problemen gegeven.
De voorlaatste zei zelfs "graag, maar laten we het gewoon via de app doen".

Cynicus als ik ben dacht dan: ah, misschien wil ze niet en ben ik te direct geweest, maar die heeft dat achteraf wél gedaan. Tekenend van hoe dat daten mij even te veel aan het worden is, standaardaanname is dat ik iets verkeerd zeg/doe en dat anderen liegen...
Bij mij zei ze op't einde "Ale dit was tof voor een eerste date, tot de volgende!" en ik niet inzien om nummers direct uit te wisselen en dus via de app heb moeten doen, maar zij antwoordde "nee" 🤡

En daarom ben ik bi, de gays zijn directer

Bij mij zei ze op't einde "Ale dit was tof voor een eerste date, tot de volgende!" en ik niet inzien om nummers direct uit te wisselen en dus via de app heb moeten doen, maar zij antwoordde "nee" 🤡

En daarom ben ik bi, de gays zijn directer
Zijn gays ook niet vaker uit op korte hookups waarbij je die duidelijkheid gewoon sneller hebt ("cut the crap")? Vrouwen zijn ook anders dan mannen op datingvlak.

Het hopen op nog eens zomaar hopeloos verliefd te worden zoals 10 jaar geleden hoop ik ergens ook wel op, maar bedenk mezelf ook vaak of dat nog gaat gebeuren nu ik wat ouder ben. Je hebt ondertussen ook al een pak meer relativeringsvermogen dan vroeger. Allesinds heel herkenbaar probleem dat je hier post.
Goh ik heb dat wel gehad zo na een eerste date, als je die persoon eigenlijk totaal nog niet kent, maar ik merk dat je snel in een "comfortzone" belandt. Je moet geen weken wachten om elkaar terug te zien omdat je naar school moet en je geen auto hebt en moet wachten tot je in het weekend met de bus ergens publiekelijk moet afspreken want je mag nog niet bij haar thuis binnen bij haar ouders etc..

Het is nu allemaal redelijk toegankelijk als je beiden alleen woont. Je spreekt af en je bent binnen (letterlijk en figuurlijk). Daardoor is de "jacht" misschien veel korter en de buit sneller binnen. Waardoor je voor jezelf (ben ook geen 20 of zelfs geen 30 meer) kritisch afvraagt "Is dit het? Is dit de dame met wie ik de toekomst tegemoet ga? Is dit voldoende?" terwijl je die gelukzalige wolk ook wel langer wilt ervaren.

Enfin, ik weet het niet. Beetje tijd nemen om te zien of er een diepere band opgebouwd wordt denk ik.

Waardoor je voor jezelf (ben ook geen 20 of zelfs geen 30 meer) kritisch afvraagt "Is dit het? Is dit de dame met wie ik de toekomst tegemoet ga? Is dit voldoende?" terwijl je die gelukzalige wolk ook wel langer wilt ervaren.
Goh ja, er zal altijd iemand op de wereld rondlopen die misschien net iets beter past, maar zo blijf je wel bezig. Op een bepaald moment moet je kiezen om voor iemand te gaan. Als het goed voelt, doe dan verder en zie wat het geeft?

Het is gebeurd, de wereld is een tinderbaby rijker :love:. Nooit verwacht dat een verlegen ‘mag ik u kussen?’ 4 jaar geleden zou leiden tot zo’n wondertje.
Ze zeggen altijd ‘eigen kind schoon kind’ maar het is verdomd wel een schoontje :shy:. Die mix van 4 roots is zo uniek (Egyptisch/Algerijns/Spaans/Belgisch), op de materniteit was ze het gespreksonderwerp in de vroedvrouwenkamer, ze waren zelf zo fier op haar 🥰.

Het is gebeurd, de wereld is een tinderbaby rijker :love:. Nooit verwacht dat een verlegen ‘mag ik u kussen?’ 4 jaar geleden zou leiden tot zo’n wondertje.
Ze zeggen altijd ‘eigen kind schoon kind’ maar het is verdomd wel een schoontje :shy:. Die mix van 4 roots is zo uniek (Egyptisch/Algerijns/Spaans/Belgisch), op de materniteit was ze het gespreksonderwerp in de vroedvrouwenkamer, ze waren zelf zo fier op haar 🥰.

Toch leuk dat er nog hoop is... Proficiat alvast!

Tikkeltje gevaarlijk (maar positief, dus hopelijk geen war/ban voor "racisme") om te zeggen, maar mensen van mixed heritage/roots zijn vaak ook gewoon "mooier" volgens veel mensen als is het maar omdat ze idd unieker zijn. Is zelfs wetenschappelijke onderzoek over (bron).

Terug
Bovenaan