Het grote BeyondGaming Dating topic

Het zal aan mij liggen, bij "niet helemaal verbergen" en "alerte swiper" kreeg ik de indruk dat het eerder ging om het nogal ambigu te houden.
De 1 zijn oog valt er nu eenmaal sneller op dan de ander en de 1 zal sneller snappen dat dat geen rolstoeleke van het ziekenfonds is dan de ander... 🤷‍♀️

Een kennis van mij heeft bvb een zware rug- en beenafwijking en loopt met krukken. Het was pas toen ze haar gehandicaptenkaart in de auto legde en ik zag dat ze orthopedische schoenen droeg dat het kwartje viel bij mij. Zij vond het dan weer raar dat ik pas na elkaar 8x gezien te hebben of zo, vroeg wat er met haar aan de hand was. Ik dacht oprecht dat haar krukken tijdelijk waren, na een ongeval of zo.
Zij stak haar handicap niet weg, ik gaf gewoon een andere betekenis aan haar hulpmiddelen.

Ik zou niet expliciet een foto met je rolstoel plaatsen. Ik plaats ook nooit expliciet foto's met mijn schoenen.

Wel zou ik het aangeven in je bio want, ja, het is ook wel deel van wie je bent uiteindelijk. Maar dan met een kwinkslag of zo.

Lammeken 30jaar, sportief maar kan niet zo goed lopen 💨 ♿

Kan mss als om te lachen overkomen, maar is niet zo.
Maar volgens mij willen degene met nog een kinderwens of eigenlijk zelfs niet per se met kinderwens of alles daar beneden ook nog marcheert.

Dat is natuurlijk nogal een gevoelig onderwerp dat je nu ook wel niet direct op de man af kan vragen.

Ik zou niet expliciet een foto met je rolstoel plaatsen. Ik plaats ook nooit expliciet foto's met mijn schoenen.

Wel zou ik het aangeven in je bio want, ja, het is ook wel deel van wie je bent uiteindelijk. Maar dan met een kwinkslag of zo.

Ik vind dees eigenlijk wel goe. Mag eventueel ook wel ne foto tussen waar uwe rolstoel zichtbaar op is imo.

Volgens mij hebt ge er niks bij te winnen om rond te pot te draaien.

Aan @Str8_6 sorry maar ik vind dat echt een scheve post om hier te maken.

Vooral omdat de kinderwens meer afhangt van de kwaliteit dat er aangemaakt wordt dan of alles nog marcheert (dus ge wilt eigenlijk gewoon zeggen dat sommige mensen zich zorgen zouden kunnen maken rond de mogelijkheid tot penetratieve seks, kvermoed dat dat mensen zijn die niet direct gaan rechts swipen, of hoe dat daar ook werkt)

Ik vind dees eigenlijk wel goe. Mag eventueel ook wel ne foto tussen waar uwe rolstoel zichtbaar op is imo.

Volgens mij hebt ge er niks bij te winnen om rond te pot te draaien.

Aan @Str8_6 sorry maar ik vind dat echt een scheve post om hier te maken.
Wat zou er daar scheef aan zijn? Seks is voor velen 1 van de belangrijkere dingen in een relatie. En vooral bij jonge mensen.

Maar volgens mij willen degene met nog een kinderwens of eigenlijk zelfs niet per se met kinderwens of alles daar beneden ook nog marcheert.

Dat is natuurlijk nogal een gevoelig onderwerp dat je nu ook wel niet direct op de man af kan vragen.
Ter verduidelijking: ik vind je post niet ongepast.
Maar dat geldt voor iedereen he. Een jonge, gezond uitziende man kan ook impotent zijn. Een enorm knappe dame kan vaginisme hebben.
En beide gaan dat vroeg of laat wel ter sprake brengen als er èn een vertrouwensband is en er kans is op een relatie.
Daarnaast is, zeker voor vrouwen (in het algemeen) seks zoveel meer dan enkel penetratie. Net omdat het een minderheid is die een orgasme kan krijgen door penetratieseks.
En zoals nonneke terecht aangeeft: voor de kinderwens is het het sperma dat telt, niet de verpakking ervan. Er zijn zoveel gezonde koppels die hun kinderwens enkel via een labo kunnen invullen...

Dat kan toch wel minstens tot date 2 of 3 wachten lijkt me :unsure: .
Zou nogal raar opkijken mocht er iemand op cafe op me afkomen en zeggen "Wil wel eens op date met u maar ik kan wel geen kinderen krijgen."
Tenzij je niet bedoelde om het zo expliciet te melden op zijn profiel, maar dan snap ik je post gewoon niet.

Hmm moeilijke kwestie inderdaad. Als bepaalde afgeschrikt worden door een rolstoel, dan zullen ze dat zowel op het eerste moment als na enkele tijd gesprek ook zijn denk ik.
Ik zou dat zeker niet wegsteken. Liever 1 oprecht goede match dan 20 halve waar je uw tijd en energie in steekt om toch op niks uit te draaien.
Verder denk ik ook dat er veel onwetende zijn, die rolstoel meteen linken aan hulpbehoevend zijn.
Ik zou dan ook meteen vermelden (bvb) : Geen paniek, je hebt geen extra werk met mij, tenzij eens mijn banden pompen
Laten zien dat het geen issue/taboe is voor jezelf in de eerste plaats

Dat kan toch wel minstens tot date 2 of 3 wachten lijkt me :unsure: .
Zou nogal raar opkijken mocht er iemand op cafe op me afkomen en zeggen "Wil wel eens op date met u maar ik kan wel geen kinderen krijgen."
Tenzij je niet bedoelde om het zo expliciet te melden op zijn profiel, maar dan snap ik je post gewoon niet.
Neen ik heb het op de reden waarom die mensen misschien vaker weg geswiped worden. En niet omwille van de al dan niet extra zorgen die personen nodig hebben.

Neen ik heb het op de reden waarom die mensen misschien vaker weg geswiped worden. En niet omwille van de al dan niet extra zorgen die personen nodig hebben.
Als iemand dan weer expliciet zou vermelden dat "down under" alles marcheert zoals het hoort, swipe ik die dan weer weg want dat is ene die seks op dates wil scoren.
Of als er iets staat in de trant van "bij mij moet je kinderwens niet in de koelkast, geen zorgen!" Dan denk ik weer dat die zelf per se kinderen wil (terwijl je daar doorgaans toch eerst een paar jaar mee wil wachten, ALS je er al wil) dus OOK weer weggeswiped want die zijn biologische klok tikt niet maar klettert! 🤭

Dat is dus exact waarom ik een bio haat op dating apps.
Geen is nadelig, wel informatie geven en iedereen maakt er zijn eigen interpretatie van.
Ik steek mij niet graag in kotjes dus ik houd het bij geen.

Als iemand dan weer expliciet zou vermelden dat "down under" alles marcheert zoals het hoort, swipe ik die dan weer weg want dat is ene die seks op dates wil scoren.
Of als er iets staat in de trant van "bij mij moet je kinderwens niet in de koelkast, geen zorgen!" Dan denk ik weer dat die zelf per se kinderen wil (terwijl je daar doorgaans toch eerst een paar jaar mee wil wachten, ALS je er al wil) dus OOK weer weggeswiped want die zijn biologische klok tikt niet maar klettert! 🤭
Kinderwens is ook zoiets. Gewoon bij iedereen dan. Wanneer begin je daar over? Want als het iemand is die geen kinderen wil en jij wel, dan kun je ook wel veel tijd verprutsen bij de verkeerde persoon.
En lijkt me ook niet iets om op de eerste date al te vragen want dat kan ook nogal afschrikken.

Kinderwens is ook zoiets. Gewoon bij iedereen dan. Wanneer begin je daar over? Want als het iemand is die geen kinderen wil en jij wel, dan kun je ook wel veel tijd verprutsen bij de verkeerde persoon.
En lijkt me ook niet iets om op de eerste date al te vragen want dat kan ook nogal afschrikken.
Doorgaans wacht je daar wel mee tot wanneer je aanvoelt dat je wel samen een toekomst op wil bouwen, wat zelden op de eerste date is.

Dat is dus exact waarom ik een bio haat op dating apps.
Geen is nadelig, wel informatie geven en iedereen maakt er zijn eigen interpretatie van.
Ik steek mij niet graag in kotjes dus ik houd het bij geen.
Helemaal geen bio vind ik te drastisch maar ik stel wel vast dat m’n bio geëvolueerd is van nog relatief sterk in hokjes over wat wel en wat niet naar de laatste versie die vooral luchtig is en geen “zwaar thema” bevat, maar een match wel een heel toegankelijk aanknopingspunt biedt om meer te zeggen dan “Hey hoe is’t?”.

🤷‍♂️ Tegenwoordig is daar toch een optie voor in al die datingapps? Of mensen dat invullen of lezen is aan hun natuurlijk.
Ik ben het nog niet tegengekomen eigenlijk. Maar ben een leek.
Vroeger altijd face to face mensen mee uitgevraagd.

Lijkt mij een goed idee. Zal wel zoiets worden waarschijnlijk.

Goh, best een goeie vraag.
Alles werkt nog hoor, soms laat het het wel gewoon afweten maar zijn hulpmiddelen voor.
Heb een zeer laag letsel waardoor de uitval zo goed als enkel mijn benen zijn.
Maar seks is inderdaad een belangrijk onderdeel.
@lammeken

De website Capido is gericht op mensen met een beperking, dit kan je ook eventueel nog proberen?
Zal ik eens checken, thanks.
Hmm moeilijke kwestie inderdaad. Als bepaalde afgeschrikt worden door een rolstoel, dan zullen ze dat zowel op het eerste moment als na enkele tijd gesprek ook zijn denk ik.
Ik zou dat zeker niet wegsteken. Liever 1 oprecht goede match dan 20 halve waar je uw tijd en energie in steekt om toch op niks uit te draaien.
Verder denk ik ook dat er veel onwetende zijn, die rolstoel meteen linken aan hulpbehoevend zijn.
Ik zou dan ook meteen vermelden (bvb) : Geen paniek, je hebt geen extra werk met mij, tenzij eens mijn banden pompen
Laten zien dat het geen issue/taboe is voor jezelf in de eerste plaats
Ja dat denk ik ook, vandaar dat ik er wel iets van wil zeggen.
Ben trouwens totaal niet hulpbehoevend.
Ik werk, woon alleen, ga uit met vrienden. En alles zelfstandig.

Bedankt voor de antwoorden, hier kan ik wel iets mee :smile:.

Ja dat denk ik ook, vandaar dat ik er wel iets van wil zeggen.
Ben trouwens totaal niet hulpbehoevend.
Ik werk, woon alleen, ga uit met vrienden. En alles zelfstandig.

Bedankt voor de antwoorden, hier kan ik wel iets mee :smile:.
Misschien kan je dat wel vermelden. Daarom niet direct dat je niet hulpbehoevend bent, maar wel dat je werkt, alleen woont... dingen die tonen dat je geen verpleegster zoekt, dat je het best allemaal zelf kan. Want uiteindelijk gaat dat bij velen toch wel wat angst inboezemen.

En verder inderdaad, niet wegsteken op de foto’s, want dan gaan er wel afknappen op het gevoel voorgelogen te zijn en degenen die je direct kwijt bent, dat had toch niets geworden.

Het vermelden met wat een kwinkslag zoals hierboven stond, lijkt me ook wel goed. Dat toont toch dat je zelf positief in het leven staat. Zoiets als: niet de beste danser, maar wel steeds uitstekende plaatsen bij een concert.

En: veel succes, want ook hier heb je toch een beetje een handicap. Dus hopelijk snel een topgriet die daar allemaal geen probleem mee heeft voor jou.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan