Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik vraag me wel luidop af of Tinder geen oplichting is en ze u willen laten betalen.
Stuk voor stuk zijn dit precies heel knappe, die natuurlijk allemaal reizen en wijntjes drinken, eigenlijk precies eenheidsworst.
Als het al geen nepprofielen zijn, dan lijken het mij veel inactieve profielen.
Natuurlijk! Iedere dating app lokt u met nepprofielen.
Toch hetzelfde als die ads die je soms ziet a la “er zijn 150 hete singles in je buurt”.

Gewoon hetzelfde als clickbait artikels op eender welke rommelsite 🤷‍♂️

Maar je kan imo wel snel zien welk profiel echt is en welk niet.

Stuk voor stuk zijn dit precies heel knappe, die natuurlijk allemaal reizen en wijntjes drinken, eigenlijk precies eenheidsworst.
Ik vind het wel grappig dat je dit aangeeft want dit is bij mij "ergernis" nummer één op Tinder: Van al die honderden interesses die je kan selecteren op Tinder geeft 90% van de vrouwen reizen en wijn op. Dan wordt het inderdaad éénheidsworst. Combineer dat met de foto's met typische poses op reis (bvb. foto van de rug, handjes in de lucht aan één of ander spectaculair uitzicht) en 0,0 bio (of in het beste geval "1m70 zonder hakken") en ik swipe die weg hoor.

Verder: Als je likes binnenkrijgt van vrouwen met een profiel vol reisfoto's waarvan het leven lijkt te bestaan uit feesten en reizen en aangeven "ik wil geen kinderen" dan is het ook wel duidelijk dat ze puur op uiterlijk swipen. Ze doen maar hé maar geen idee hoe dat zou moeten matchen met een alleenstaande vader met twee kinderen. Of het zijn fake profielen idd.

Ik vraag me wel luidop af of Tinder geen oplichting is en ze u willen laten betalen.
Als het al geen nepprofielen zijn, dan lijken het mij veel inactieve profielen.

En ik denk dat 1 op 20 van de dames ook maar iets in die bio schrijft. En dan zijn 't nog vaak Waalse die ik standaard links swipe gezien ik geen zin heb in anderstalige toestanden.
Maar is dat ook niet gewoon een "type" persoon? Een beetje zoals ze in de VS het stereotype van de basic bitch hebben, denk ik dat er hier ook wel een hoop mensen overtuigd zijn van het feit dat "wijntjes drinken, wanderlust, instagram" je een interessant persoon maken, of dat dit "moet" ofzo. Allez, of ze drinken gewoon graag wijn en reizen graag :unsure:

Ik herken het wel deels, ook zo de klassieke foto's zoals @MisterV aanhaalt, maar hangt dat ook niet gewoon samen met belang hechten aan zaken zoals instagram? En daarbij, hier zijn nu ook wel al veel mannen gepasseerd die een duidelijke handleiding willen voor welke foto's nu net goed scoren op zo'n app.

Kunnen fake zijn, maar kunnen evengoed gewoon knappe vrouwen zijn die veel likes krijgen, en dat algoritme toont die dan aan iedereen natuurlijk want wie wil nu niet geloven dat er op zo'n app enkel maar knappe mensen zitten.

Tot ze door de mand vallen en ze inderdaad niet zo leuk - aantrekkelijk zijn als de foto's (valselijk) laten uitschijnen. Sommige mensen moeten echt aan zichzelf werken, zelfvertrouwen opbouwen enz... En dat is ook zo voor vrouwen. Heb al genoeg dates gehad die prachtige foto's hadden, en uiteindelijk saaie oninteressante personen waren en daardoor dan maar afgewezen. Het is niet omdat er mooie foto's op je profiel staan dat je persoonlijkheid ook 'knap' is.

Niet dat ik mezelf interessant, knap, boeiend enz. vind, m'n vriendin vind van wel natuurlijk en ik haar, maar er spelen veel meer factoren dan enkel maar foto's, en die ga je pas na de eerste date - klik - opmerken.
Het is een start, een eerste indruk uiteindelijk, niet meer. Ik vermoed dat mensen die "in de goede oude tijd" in een discotheek of een fuif op iemand afstapten ook niet meteen een volledig beeld hadden van die persoon.

Tot ze door de mand vallen en ze inderdaad niet zo leuk - aantrekkelijk zijn als de foto's (valselijk) laten uitschijnen.
Onlangs op eerste date: "En je lijkt zelfs op je foto's!" mogen horen, blijkbaar is dat ook nog een dingetje dat wel vaker voorkomt dat bijwerken van foto's of oude foto's gebruiken.

Onlangs op eerste date: "En je lijkt zelfs op je foto's!" mogen horen, blijkbaar is dat ook nog een dingetje dat wel vaker voorkomt dat bijwerken van foto's of oude foto's gebruiken.
Inderdaad, jammer in feite. Je kan maar zijn wie je echt bent. Ik heb me nooit achter oude foto's, filters, speciaal gemaakte foto's en wat nog allemaal weggestoken destijds. Tegenwoordig lijkt dat moeilijker al date ik nu natuurlijk al meer dan 2 jaar niet meer.

Er zijn wel mensen die op al hun foto's allerhande filters en modificaties gebruiken. Allez ik denk dat veel smartphones dat ook standaard aanbieden als opties, dan kan je elke rimpel uitvegen, je neus verkleinen, je ogen vergroten, de belichting optimaal zetten, de foto zelf vanuit een goede hoek, ...
Ik kan me nu wel inbeelden dat het soms tot een zekere teleurstelling leidt.

Maar is dat ook niet gewoon een "type" persoon? Een beetje zoals ze in de VS het stereotype van de basic bitch hebben, denk ik dat er hier ook wel een hoop mensen overtuigd zijn van het feit dat "wijntjes drinken, wanderlust, instagram" je een interessant persoon maken, of dat dit "moet" ofzo. Allez, of ze drinken gewoon graag wijn en reizen graag :unsure:
85% van de vrouwen doen zaken waarvan ze denken dat het maatschappelijk wenselijk is.
M.a.w. ze volgen de heersende trend, de mode van de tijd.
En dat is nu éénmaal reizen (status !) wijntjes, netflixen, instagram, en dan hier en daar nog wat zweverig gedoe.
De meesten gaan nog eerder doodvallen dan ooit zelf op een origineel idee te komen.

Als man komt het erop aan om daar doorheen te kijken, leiding nemen en niet te veel meegaan in al dat gezwam (niet discussiëren, gewoon negeren is het beste).
En zoals ik al duizend keer schreef; verwacht niet te veel vn al dat online gebeuren.
Ga de wereld in spreek vrouwen aan irl, werk aan je zelfvertrouwen enz....

85% van de vrouwen mensen doen zaken waarvan ze denken dat het maatschappelijk wenselijk is.
FTFY
Jij bent blijkbaar een topper in het datingwereldje die de vrouwelijke psyche compleet heeft doorgrond als ik bovenstaande en andere van uw posts mag geloven? We horen hier graag uw succesverhalen en dito aanpak.

85% van de vrouwen doen zaken waarvan ze denken dat het maatschappelijk wenselijk is.
En dat is nu éénmaal reizen (status !) wijntjes, netflixen, instagram, en dan hier en daar nog wat zweverig gedoe.
De meesten gaan nog eerder doodvallen dan ooit zelf op een origineel idee te komen.

Als man komt het erop aan om daar doorheen te kijken, leiding nemen en niet te veel meegaan in al dat gezwam (niet discussiëren, gewoon negeren is het beste).
En zoals ik al duizend keer schreef; verwacht niet te veel vn al dat online gebeuren.
Helemaal akkoord! Mits wat aanpassingen:

85% van de vrouwen personen doen zaken waarvan ze zien dat het leeft in de maatschappij.
En dat is voor velen: reizen (tof! andere landen zien), wijntjes (of spuitwater, of cola, in gezelschap, of alleen, wat je fijn vindt!), netflixen (wel eens leuk een serie bingen), instagram (een beetje scrollen is een makkelijk tijdverdrijf), en dan hier en daar nog wat zaken die iedereen invult volgens zijn interesses!
De meeste mensen volgen misschien trends en hebben daarom niet steeds een origineel idee (wat is tegenwoordig trouwens nog origineel?!) maar doen waar ze zich gelukkig bij voelen.

Als man persoon komt het erop aan te kijken naar wat je aanspreekt in iemand, te luisteren en te praten over wat voor jullie werkt.
En zoals men al duizend keer schreef: verwacht niet te veel online, zeker niet van trolls op online fora. Reden genoeg om voldoende zelfvertrouwen te hebben, mensen aan te spreken (al dan niet met een begin online) en te kijken of het al dan niet iets meer wordt!

Ben ik de enige die het een beetje vreemd/not done vind om tegen meerdere tegelijk bezig te zijn? Als ik hier nu kijk staan daar 12 matches waar ik niet tegen gesproken heb.

Er zijn er 3-4 die af en toe zo eens 5 berichten heen en terug sturen en dan die vroeg af te spreken na 1 avond want "wat is het nut van 3 weken chatten als je geen irl conversatie kunt doen".

Ben ik dan van de oude stempel dat ik het wat vreemd vind om tegen die andere bezig te zijn? Maar aan de andere kant kan je toch ook niet een potentieel negeren voor iets dat mogelijks toch niks is. Toch maar een vreemde dynamiek.

Kan je eens zeggen wat de fout is op dat percentage, kwestie dat we weten hoe serieus je post te nemen.

Ben ik de enige die het een beetje vreemd/not done vind om tegen meerdere tegelijk bezig te zijn? Als ik hier nu kijk staan daar 12 matches waar ik niet tegen gesproken heb.

Er zijn er 3-4 die af en toe zo eens 5 berichten heen en terug sturen en dan die vroeg af te spreken na 1 avond want "wat is het nut van 3 weken chatten als je geen irl conversatie kunt doen".

Ben ik dan van de oude stempel dat ik het wat vreemd vind om tegen die andere bezig te zijn? Maar aan de andere kant kan je toch ook niet een potentieel negeren voor iets dat mogelijks toch niks is. Toch maar een vreemde dynamiek.
Daar zijn niet echt regels voor lijkt me. Persoonlijk vind ik het geen probleem om in die beginfase, waar je elkaar leert kennen en nog niet weet wat/of het (iets) wordt, met meerdere personen contact te hebben. Je ziet dan zelf wel wanneer de zaken wat serieuzer worden en je je op een iemand concentreert zeker.

Dan zakt de moed natuurlijk in de schoenen. Wat zijn de alternatieven? Ouderwets via vrienden/kennissen? Via een vereniging? Speeddating? Als ik het zo lees dan is het bij de datingapps een hit or miss. De ene scoort de ene na de andere waar de ander de bal steeds naast de lat legt. Het zal wel iets zijn van juiste plaats en juiste moment zeker.
Ja vooral wat zijn de alternatieven :p Ik kom buiten, ik doe dingen maar veel nieuwe mensen onder de vrienden zijn er niet.
Ik vind het ook super moeilijk om te swipen op wat foto's en tekst (als die er al is). Ik zie mezelf eigenlijk ook nooit zeggen na 1-2-3 dates van ja, gij zijt mogelijks de persoon en met u wil ik verder en zien wat er komt. Ik moet iemand toch al iets langer kennen dan 2 weken / maand voor dat echt evolueert :thinking: Ofwel gewoon nog nooit de juiste tegengekomen die mij dat gevoel gaf, toch niet via datingapps. 't Is gewoon mijn ding niet denk ik en wat te geforceerd.

Ja vooral wat zijn de alternatieven :p Ik kom buiten, ik doe dingen maar veel nieuwe mensen onder de vrienden zijn er niet.
Ik vind het ook super moeilijk om te swipen op wat foto's en tekst (als die er al is). Ik zie mezelf eigenlijk ook nooit zeggen na 1-2-3 dates van ja, gij zijt mogelijks de persoon en met u wil ik verder en zien wat er komt. Ik moet iemand toch al iets langer kennen dan 2 weken / maand voor dat echt evolueert :thinking: Ofwel gewoon nog nooit de juiste tegengekomen die mij dat gevoel gaf, toch niet via datingapps. 't Is gewoon mijn ding niet denk ik en wat te geforceerd.
Je bent de enige niet daarin, het is oppervlakkig en van diegene die minder oppervlakkig lijken zijn er dan nog heel wat mooipraters met een verborgen agenda.

Default antwoord is dan "doe iets dat je graag doet dat je met mensen kan doen die je niet kent".

En dat is uiteraard enkel een nuttig antwoord als wat je graag doet iets is dat a) in groepen gebeurt b) in groepen die niet sterk naar het ene of andere geslacht overhellen gebeurt c) in uw buurt gebeurt.

Voor iemand als ik bijvoorbeeld wiens interesses met moeite in 1 van die categorieën valt zijn er dus weinig alternatieven

Default antwoord is dan "doe iets dat je graag doet dat je met mensen kan doen die je niet kent".

Voor iemand als ik bijvoorbeeld wiens interesses met moeite in 1 van die categorieën valt zijn er dus weinig alternatieven
De meeste mensen vinden seks wel leuk en je moet daar toch minstens met twee voor zijn. In die zin zijn die apps wel handig, heb je direct een gezamenlijke interesse en activiteit 🤪

Maar doeme, ben ik toch niet één van die typkes die wel een connectie nodig heeft om daaraan te beginnen?

Ik denk dat als je iemand afrekent op het feit dat reizen als hobby niet origineel is, ge daar uw eigen probleem hebt geïdentificeerd.

Perfect ok om te beseffen dat je een huismus bent en een partner die graag reist geen goede match is. Maar dat afkeuren omdat reizen niet origineel is.... :wtf:

Terug
Bovenaan