Het grote BeyondGaming Dating topic

Allez jongens, wordt hier nog gedatet?

Een van de leukere topics nog eens naar boven sjotten.

Ben eens m'n datingprofielen aan het verbeteren. M'n laatste vakantie stond eigenlijk zowat in teken van fatsoenlijke foto's gezien ik nooit serieus op foto's sta :unsure:.
Bio' worden toch niet gelezen dus daar maar schele zever in gevlamd, wat tegeltjeswijsheden die ik ooit zou gebruiken om m'n toilet te betegelen, die blijkbaar 1 keer succes had voor een match.

Vind Facebook Dating veruit het meeste resultaat bieden en daarna Tinder als ik de lat zo laag leg waardoor ik net zo goed op de grond kan gaan zitten.

Naast de apps moet ik wel een "manier" vinden om eens andere mensen te ontmoeten, want met m'n vriendenkring kom ik niet verder dan m'n ouwemensencafé's waar ik altijd zit :unsure:.
Dat laatste is alleszins zeer herkenbaar. Ook wel een beetje typisch iets van hier denk ik, zo'n vriendengroep hebben uit het middelbaar of de jeugdbeweging, en daar altijd mee optrekken. Op de duur is dat een beetje beperkend om andere mensen te ontmoeten, of zo ervaarde ik dat toch.

Ik zou die bio trouwens toch niet onderschatten, mijn vrouw had die uiteindelijk toch gelezen :unsure:

Volop in de dating-scene hier :D

Ik zit op 3 apps (Tinder, Bumble, Feeld), want op café hier ga ik ze ni vinden (of ge weet zelf niet wie wel zoekend is, ookal zit ge er naast).

Leuke gesprekken gehad die dan doodbloeien. Toch al eens 2x dezelfde waar ik ben blijven slapen, iemand die eens is langsgekomen, maar open relatie (zeer raar als ge u aant aankleden zijt en ge hoort 'haha mijn vriend vraagt of ik nog lang wegblijf', dus dat ga ik toch niet meer doen, denk ik) dus ging sowieso naar huis.

En nu iemand, eerste date was overdag, supergezellig en leuk. Avond geëindigd met een kus die me meer deed dan ik al zou willen 😅 . We zijn nu tijd aan het zoeken voor date 2 (allebei kinderen, dus ja)

Voor de rest niets spannender te melden.
Amai, daar kunnen velen van dromen inclusief ik.
Ik heb nog nooit van Feeld gehoord en na m'n raadpleging van m'n vriend Google lijkt dat dus echt een app voor los contact, met vrouwen én geen scam? :unsure:

Wat voor foto's hebt ge? Heb het gevoel dat ik een van de vele van de typische reisfoto's enz gezien iedereen dat doet.

Sinds gisteren Bumble geïnstalleerd, benieuwd wat 't wordt.

En wat is de succes rate bij jou op Feeld?

Ik heb nog nooit van Feeld gehoord en na m'n raadpleging van m'n vriend Google lijkt dat dus echt een app voor los contact, met vrouwen én geen scam? :unsure:
Ik heb wel Feeld getest. Effectief georiënteerd op los contact en alle andere seksuele fantasieën die je mogelijks zou kunnen hebben.

En in tegenstelling tot wat je mogelijks zou verwachten, komt dit bij mij niet over als een freakshow. Op Tinder kwam ik meer profielen tegen die 'op het randje' waren.
Ik zag vooral heel aantrekkelijke profielen passeren (toch in mijn regio - Oost-Vlaanderen), waarbij de bedoeling meteen duidelijk is, maar steeds correct.

Los van de insteek is het misschien ook de enige app die ik niet heb kunnen betrappen op fake profielen.
Ze hebben een betalende formule, maar heb geen algoritmes zien opduiken die de gebruikers zouden moeten overtuigen om de overstap te maken naar die betalende formule.
No-nonsense, dus puur wat de app zelf betreft, kan ik er evenmin iets verkeerd over zeggen.

Dat laatste is alleszins zeer herkenbaar. Ook wel een beetje typisch iets van hier denk ik, zo'n vriendengroep hebben uit het middelbaar of de jeugdbeweging, en daar altijd mee optrekken. Op de duur is dat een beetje beperkend om andere mensen te ontmoeten, of zo ervaarde ik dat toch.

Ik zou die bio trouwens toch niet onderschatten, mijn vrouw had die uiteindelijk toch gelezen :unsure:
Ja, los van het dating gebeuren begin ik dat nu ook wel moe te worden. Ik stel soms wel eens voor, maar dan blijft het bij te duur of te ver of dit of dat.
Helpt niet dat velen "gesettled" zijn en van hun vrouw/man eens "af" willen zijn.

Alleen dingen ondernemen heb ik ook gedaan en ik liep toen zo ongemakkelijk rond dat dat niet bepaald een succes was :unsure:

Amai, daar kunnen velen van dromen inclusief ik.

Wat voor foto's hebt ge? Heb het gevoel dat ik een van de vele van de typische reisfoto's enz gezien iedereen dat doet.

Sinds gisteren Bumble geïnstalleerd, benieuwd wat 't wordt.
Foto's: geen typische reisfoto's :p, 2 close up, waaronder ene met partyhoedje en bier (om te laten zien dat ik dat dus ook graag doe), eentje van ver tegen een muur, 2 foto's van ik op podium Pukkelpop 23 (speel bas in een band) waaronder 1 foto waarop ge ziet dat er wel wat volk stond te kijken (werkt wel ;) ) en ene me de kleine langs achter getrokken (zijn gezicht moet niet op zo'n apps staan) om te duiden dat ik dus ook een speelse vader ben :D
Deze zowel op Tinder als Bumble

Feeld dan iets meer gericht op het lichamelijke en de tattoos :D en de bio is ook zeer duidelijk waar ik op zoek ben :D
En wat is de succes rate bij jou op Feeld?
1 (of 2 als je de laatste date erbij telt, die zit ook op Feeld, maar heb haar op Tinder leren kennen)

Zit nu 2 maand op deze apps.

Maar aan de andere kant, ben ik het wel stilletjes aan beu. Dat swipen, hopen op een match dat niet komt. Het starten van het gesprek. Dus sinds ik aan het chatten was met de huidige date die apps niet meer open gehad, en moest het fout lopen of stoppen, dan is het wel ff goed geweest.

In de categorie we moeten alle landen eens af gaan... 2 keer afgesproken met een Slovaakse. PhD in biologie, heeft al over heel europa post-doc toestanden gedaan. Het valt niet vaak voor dat ik niet 100% kan volgen als iemand over zijn/haar job bezig is O_O

Wel interessant hoe verschillend mensen zijn, die Finse van deze zomer dat is berichtjes elke dag over random crap van dag 1. Deze is 'ok have fun in de week met uw kinderen we spreken volgende week wel af, zal iets laten weten over een paar dagen'. Wat mss wel beter is, rustiger.

Ja, los van het dating gebeuren begin ik dat nu ook wel moe te worden. Ik stel soms wel eens voor, maar dan blijft het bij te duur of te ver of dit of dat.
Helpt niet dat velen "gesettled" zijn en van hun vrouw/man eens "af" willen zijn.

Alleen dingen ondernemen heb ik ook gedaan en ik liep toen zo ongemakkelijk rond dat dat niet bepaald een succes was :unsure:
Herkenbaar. Ik spreek van voor iedereen zich begon te settelen, ik ben toen een jaar naar het buitenland getrokken wat serieus heeft geholpen (daarvoor deed ik ook niets alleen).
Ondertussen zijn die mensen gesettled en zijn de bijeenkomsten sterk verminderd, maar ook enkel maar gelimiteerd tot dezelfde 1-2 restaurants waarvan ik de kaart vanbuiten ken :unsure:

Had een paar weken geleden (heel uitzonderlijk) nog eens een match. Na één bericht gestuurd te hebben, heeft ze nadien nooit meer op mijn berichten geantwoord.

De laatste zes maanden: 1 match en 0 dates

Had een paar weken geleden (heel uitzonderlijk) nog eens een match. Na één bericht gestuurd te hebben, heeft ze nadien nooit meer op mijn berichten geantwoord.

De laatste zes maanden: 1 match en 0 dates
Had het er gisteren ook nog over met een vriendin, die ook terug aan het daten is via verschillende apps.
Zij zegt dat de keuze tussen al haar likes zo gigantisch is, dat ze uiteraard kiest voor de good looking mannen.

Komt dus overeen met wat hier vroeger ook al geschreven stond; de likes van de vrouwen naar de mannen gaan naar 5% van alle profielen en de rest valt uit de boot (dus er zijn ook echt wel mannen die veel likes krijgen 😉).
De likes van de mannen naar de vrouwen gaan gewoon naar iedereen, dus die hebben dan een overaanbod en keuze zat.

de likes van de vrouwen naar de mannen gaan naar 5% van alle profielen en de rest valt uit de boot (dus er zijn ook echt wel mannen die veel likes krijgen 😉).
De likes van de mannen naar de vrouwen gaan gewoon naar iedereen, dus die hebben dan een overaanbod en keuze zat.
En als die mannen dan nog eens beslissen om geen enkele moeite te doen om een tekstje op te stellen, is het idd verloren moeite.
(Ik blijf het herhalen: geen info, geen like. En ik ben echt de enige niet.)

En als die mannen dan nog eens beslissen om geen enkele moeite te doen om een tekstje op te stellen, is het idd verloren moeite.
Bij de vrouwen is een tekstje ook al een uitzondering geworden.
En bij een app als Happn al helemaal, waar hun vernieuwde interface (sinds een paar maanden) eigenlijk helemaal draait rond de foto's.

Ik gebruik nu al weer een tijdje de datingapps, had ze eerder dit jaar ook al een paar maand gebruikt. En ik ben het eigenlijk weeral beu. Ik denk dat datingapps gewoon echt mijn manier niet is om iemand te leren kennen enzovoorts. Heb nu in afgelopen periode een paar matches gehad maar echt 95% zijn doodse gesprekken of gesprekken die nergens heengaan. Ik ben dat zo beu om moeite te doen en dan krijg je voorgaande. Het geeft mij geen zin om nog verder te swipen.
Heb 1 goeie match gehad waarmee ik deze week op date ben geweest, was gezellig en leuke avond. Maar na de date zag hij het toch niet verder gaan en ik ook niet.

Ik gebruik nu al weer een tijdje de datingapps, had ze eerder dit jaar ook al een paar maand gebruikt. En ik ben het eigenlijk weeral beu. Ik denk dat datingapps gewoon echt mijn manier niet is om iemand te leren kennen enzovoorts. Heb nu in afgelopen periode een paar matches gehad maar echt 95% zijn doodse gesprekken of gesprekken die nergens heengaan. Ik ben dat zo beu om moeite te doen en dan krijg je voorgaande. Het geeft mij geen zin om nog verder te swipen.
Heb 1 goeie match gehad waarmee ik deze week op date ben geweest, was gezellig en leuke avond. Maar na de date zag hij het toch niet verder gaan en ik ook niet.
Dan zakt de moed natuurlijk in de schoenen. Wat zijn de alternatieven? Ouderwets via vrienden/kennissen? Via een vereniging? Speeddating? Als ik het zo lees dan is het bij de datingapps een hit or miss. De ene scoort de ene na de andere waar de ander de bal steeds naast de lat legt. Het zal wel iets zijn van juiste plaats en juiste moment zeker.

De ene scoort de ene na de andere waar de ander de bal steeds naast de lat legt. Het zal wel iets zijn van juiste plaats en juiste moment zeker.
Hangt af van wat jij als "scoren" ziet zeker?
Als je op zoek bent naar een langdurige, eerlijke, kwalitatieve relatie zullen er weinig "scoren" vermoed ik.
Als het op een one night stand aankomt zijn er hier genoeg mannen en vrouwen die aan hun trekken kunnen komen. Al zal het bij de mannen wel meer van hun looks en vlotte babbel afhangen dan bij de vrouwen nodig is.

de likes van de vrouwen naar de mannen gaan naar 5% (dus er zijn ook echt wel mannen die veel likes krijgen 😉)
Sorry 😘
Ik denk dat datingapps gewoon echt mijn manier niet is om iemand te leren kennen enzovoorts.
Idem, vooral uit curiousiteit eens accounts aangemaakt maar in de praktijk swipe ik eigenlijk quasi niemand naar rechts. Het zal ook wel aan het feit liggen dat ik mij er nog niet klaar voor voel. Swat, als ik dan eens betaal om te zien van wie ik likes binnenkrijg zijn dat vaak wel de profielen die ik ook naar rechts zou swipen dus wat dat betreft lijk ik wel de "juiste" profielen aan te trekken.

Op Bumble lijk ik wel veel meer mijn gading te vinden dan op Tinder, daar is meestal meer moeite in de profielen gestoken. OKcupid is ook nog leuk qua concept maar daar vind je bijna alleen mensen uit het Brusselse.

Ik had trouwens verwacht dat dat algoritme mij op den duur ergens in de onderste schuif ging steken als niet naar rechts swipende gebruiker maar ik blijf nog steeds likes krijgen.
Ik kan wel zeggen dat het vanuit "de andere kant" vaak ook triestig is. Ik snap het concept niet van profielen "op zoek naar iets serieus" om dan niks over zichzelf te delen (geen bio, geen interesses, geen dingen rond heeft/wil al dan niet kinderen, ...).

Ik kan wel zeggen dat het vanuit "de andere kant" vaak ook triestig is. Ik snap het concept niet van profielen "op zoek naar iets serieus" om dan niks over zichzelf te delen (geen bio, geen interesses, geen dingen rond heeft/wil al dan niet kinderen, ...).
Is dat niet gewoon het verschil tussen hoe mannen en vrouwen selecteren? Ik denk dat je als vrouw sowieso wel likes kan verwachten met enkel wat foto's.

Nu goed, het is bij mij al even geleden, maar zo dramatisch als het hier klinkt was het toen toch niet. Locatie kan natuurlijk veel zijn, als je geen stad in de radius hebt zal de poel ook wel eerder klein zijn.

Is dat niet gewoon het verschil tussen hoe mannen en vrouwen selecteren? Ik denk dat je als vrouw sowieso wel likes kan verwachten met enkel wat foto's.
Ik zal wel atypisch zijn maar ik swipe voornamelijk op basis van wat in iemands bio en interesses staat. Dat uiterlijk speelt alleen mee in de zin van "op dit uiterlijk knap ik af".
Nu, ik zeg swipe maar bedoel dan eerder mentaal "deze zou ik wel rechts swipen" want in de praktijk swipe ik dan gewoon niet, ik zou een soort "on hold" swipe moeten hebben.
Nu goed, het is bij mij al even geleden, maar zo dramatisch als het hier klinkt was het toen toch niet. Locatie kan natuurlijk veel zijn, als je geen stad in de radius hebt zal de poel ook wel eerder klein zijn.
Ik woon in een boerengat, dat valt hier best mee. Vlaanderen is zodanig dichtbevolkt dat er genoeg volk in de buurt woont.

Ik zal wel atypisch zijn maar ik swipe voornamelijk op basis van wat in iemands bio en interesses staat. Dat uiterlijk speelt alleen mee in de zin van "op dit uiterlijk knap ik af".
Als je ziet dat vrouwen nog steeds de keuze hebben uit al hun likes, dan ja. Jij bent atypisch voor Tinder en consoorten.
Ik ging ook altijd af op profiel, maar ik zal het geluk hebben er steeds de goeikes uit te hebben gevist 🤷‍♂️

Ik vraag me wel luidop af of Tinder geen oplichting is en ze u willen laten betalen.
Stuk voor stuk zijn dit precies heel knappe, die natuurlijk allemaal reizen en wijntjes drinken, eigenlijk precies eenheidsworst.
Als het al geen nepprofielen zijn, dan lijken het mij veel inactieve profielen.

En ik denk dat 1 op 20 van de dames ook maar iets in die bio schrijft. En dan zijn 't nog vaak Waalse die ik standaard links swipe gezien ik geen zin heb in anderstalige toestanden.

Terug
Bovenaan