Het grote BeyondGaming Dating topic

Wat mij van de laatste verhalen opvalt is dat er blijkbaar eerst gekeken wordt naar een vervanging en dan pas de huidige relatie wordt stop gezet. Ik zou het daar precies zelf heel moeilijk mee hebben als dit in mijn situatie zou gebeuren.

Vraag me dus af of het wel doorgaat... ook beetje weird als het niet zou doorgaan van hare kant, dat ze gewoon niks laat weten. überhaupt gewoon al raar dat ze van de aardbol verdwijnt, want ze was effectief kei enthousiast..

Classic move.

Welcome to online dating :P

Wat mij van de laatste verhalen opvalt is dat er blijkbaar eerst gekeken wordt naar een vervanging en dan pas de huidige relatie wordt stop gezet. Ik zou het daar precies zelf heel moeilijk mee hebben als dit in mijn situatie zou gebeuren.
Vaak komt het over alsof er eerst gekeken wordt naar vervanging maar is die nieuwe liefde eerder de druppel die de emmer deed overlopen. Het laatste zetje dat nodig is om een einde te maken aan de relatie.

Ik heb het geluk dat ik en mijn ex nog enorm goed overeen komen, dus ik heb ook eens het verhaal langs de andere kant kunnen horen.
Zij is maanden lang ongelukkig geweest op het einde van onze relatie, tot ze haar nieuwe vlam leerde kennen en plots is het snel gegaan. En ik zag het natuurlijk ook niet zo in het begin maar ondertussen hebben we over alles kunnen praten en ze bevestigde ook dat zonder hem ze waarschijnlijk nog maanden had getwijfeld om de stap te zetten, terwijl we beiden niet meer goed in ons vel zaten in de relatie.

Ik heb niet de indruk dat dit iets "nieuw" is?
Sommigen willen eerst een mooie breuk om daarna pas te kijken of het gras groener is, anderen wil eerst eens proeven van het gras vooraleer ze besluiten dat de andere weide toch groener is.
Maar in beide gevallen zal de persoon die zoekt naar groen gras al niet al te gelukkig meer geweest zijn hè.

Wat ik zelf heb ondervonden is dat 1 iemand soms al lang signalen geeft, die niet worden gezien als "fuck, er is hier ECHT stront aan de knikker" en die dan plots uit de lucht lijkt te vallen als er een breuk komt.
Als daar dan snel een andere partner bij komt kijken wordt die dan als boeman aangeduid terwijl dat in vele gevallen absoluut niet terecht is.

Hier een date waar het via chat goed mee klikte.
Ze was mega enthousiast en stelde zelf voor af te spreken. We hebben zelfs een gemeenschappelijke vriendin. Date is voor vanavond voorzien... Kheb ze al sinds donderdag niet meer gehoord. Gisteren ochtend gevraagd hoe het met haar ging...geen antwoord.
Vraag me dus af of het wel doorgaat... ook beetje weird als het niet zou doorgaan van hare kant, dat ze gewoon niks laat weten. überhaupt gewoon al raar dat ze van de aardbol verdwijnt, want ze was effectief kei enthousiast..
Niemand- maar dan ook werkelijk niemand- heeft het te druk om een simpel berichtje te beantwoorden, zeker als er al een afspraak vaststaat.

Niemand- maar dan ook werkelijk niemand- heeft het te druk om een simpel berichtje te beantwoorden, zeker als er al een afspraak vaststaat.
Heb haar 30min voor de date gevraagd of het nog doorging..geen antwoord, maar zag haar online komen wanneer ik het bericht verstuurd had. Dus ze heeft het weldegelijk gelezen.
Best een onvolwassen manier van daten voor iemand die +30jr oud is.. Twijfelde nog door effe mn gedacht te zeggen..maar ga het zo laten..
Het is gewoon weird, zeker omdat we een gemeenschappelijke vriendin hebben...dan zou ge toch net verwachten dat ze het proper wil afsluiten (als ze niet meer wil daten)...ge weet nooit dat we mekaar tegenkomen bij die vriendin hé

Heb haar 30min voor de date gevraagd of het nog doorging..geen antwoord, maar zag haar online komen wanneer ik het bericht verstuurd had. Dus ze heeft het weldegelijk gelezen.
Best een onvolwassen manier van daten voor iemand die +30jr oud is.. Twijfelde nog door effe mn gedacht te zeggen..maar ga het zo laten..
Het is gewoon weird, zeker omdat we een gemeenschappelijke vriendin hebben...dan zou ge toch net verwachten dat ze het proper wil afsluiten (als ze niet meer wil daten)...ge weet nooit dat we mekaar tegenkomen bij die vriendin hé
Misschien een interessante vraag voor de "oudere" mensen in dit topic.
Ervaren jullie in het algemeen dat mensen zich volwassener gedragen in het dateleven?
Als ik bij vrienden van me hoor heb ik toch meer de indruk dat 40 of 16 eigenlijk weinig verschil maakt (behalve dat je mama je niet naar de cinema brengt).

Classic move.

Welcome to online dating :p
Inderdaad, sinds kort ook wat actief in deze wereld (voor de eerste keer in m'n leven, daarvoor is het altijd 'real life' gelukt).
Heb al vrij snel geleerd: 0% verwachtingen hebben vooraleer een eerste date effectief doorgaat, dan kan je ook niet teleurgesteld zijn.

Je kan best een interessant en leuk online gesprek hebben met iemand, maar door de vluchtigheid van deze online datingwereld moet je beseffen dat de andere persoon dit zelfde gesprek met meerdere personen tegelijk kan en zal hebben. En geef toe, meestal jij zelf ook. Dus je moet geluk hebben dat er voor de andere kant niet iemand met net wat meer potentieel is.

In zekere zin was dat vroeger 'in de goeien ouwen tijd' ook zo, maar niet aan de snelheid van 5-10 of meer potentiële kandidaten per week. Wanneer je door had dat iemand je zag zitten, had hij/zij dat tenminste niet met al die anderen tegelijk.

Moet wel zeggen dat ik al enkele keren heb gehad dat iemand op Tinder of Whatsapp dat gewoon eerlijk tegen me zei, kon dat wel appreciëren.

Ik ga er geen moeite meer in steken en gewoon nog eens op groepsreis gaan of speeddaten, ligt me stukken beter.

Als je enkel een gesprek aan het voeren bent zonder elkaar al gezien te hebben en het gesprek valt stil zie ik dat nu ook niet perse als ghosten.
Maar zoals Gumball een date vastleggen en dan nul reactie meer, tot zelf half uur ervoor en zien dat ze het lezen... tja vreemd op z'n minst.
Maar goed, beter om er dan niet met af te spreken zeg maar.
Na de date niets meer laten horen is uiteraard ook ghosten, kan je beter gewoon goed afsluiten als het niets wordt. Beetje volwassenheid verwacht je toch inderdaad.

Nu schiet mij dat ook weer te binnen, maar ken de details niet meer goed wegens te lang geleden.
Is 10 jaar geleden(21 op dat moment) en dan ook een date vastgelegd om iets te gaan eten, diezelfde dag ook niets meer van haar gehoord, savonds dan maar mijn ma meegepakt aangezien ik die reservatie echt niet ging annuleren. :LOL:

Als je enkel een gesprek aan het voeren bent zonder elkaar al gezien te hebben en het gesprek valt stil zie ik dat nu ook niet perse als ghosten.
Maar zoals Gumball een date vastleggen en dan nul reactie meer, tot zelf half uur ervoor en zien dat ze het lezen... tja vreemd op z'n minst.
Maar goed, beter om er dan niet met af te spreken zeg maar.
Na de date niets meer laten horen is uiteraard ook ghosten, kan je beter gewoon goed afsluiten als het niets wordt. Beetje volwassenheid verwacht je toch inderdaad.

Nu schiet mij dat ook weer te binnen, maar ken de details niet meer goed wegens te lang geleden.
Is 10 jaar geleden(21 op dat moment) en dan ook een date vastgelegd om iets te gaan eten, diezelfde dag ook niets meer van haar gehoord, savonds dan maar mijn ma meegepakt aangezien ik die reservatie echt niet ging annuleren. :LOL:
Is het nog iets geworden na de date? :unsure:

Je bent nog in de running met tien andere kandidaten. Ik laat je weten of je weerhouden bent :unsure:
Dat is het inderdaad, ik betrapte mezelf er ook soms op dat ik potentiële dates ghoste, maar dan was het echt wel omdat ik het druk had met 't werk of andere zaken terwijl het bij een vrouw evengoed ook zoiets kan zijn maar dan veel meer kans dat ze twijfelen over 10tallen of 100en andere kandidaten uit de zee.

Maar dan had ik ten minste het lef me te excuseren en de draad weer op te pikken waarbij dat bij de tegenpartij 9 kansen op 10 nooit gebeurde.

'k Vind het gewoonweg niet respectvol om geghost te worden. En dan vooral als je lang gechat en misschien al een eerste date hebt gehad, ook al heb je niks te verwachten of te bewijzen aan mekaar is er toch nog altijd elementaire beleefdheid. Het is alleszins een definitieve red flag voor mij en ik vraag me dan af of het ook niet aan de opvoeding ligt van bepaalde mensen...

Op alle dates die ik had misschien 3 no shows gehad, bij 2 goed uitgedraaid want in de buurt gaan feesten en zuipen met een vriend.

Anyway, old times. Volgend jaar trouwen!

Ook iets dat ik uit de afgelopen weken daten heb geleerd: eerst beginnen met een wandeling/iets drinken en stilaan opbouwen.
Ik ging vaak van 1u wandelen naar een volgende date met een restaurant.
Waar ik ook moeite mee heb is dat vrouwen dan de helft willen betalen en ik het dan weiger...Maar wel denk "het zou wel wat goedkoper zijn natuurlijk haha". Precies een deuk in mijn ego als ik niet betaal de eerste keer.
Laten jullie de date de helft betalen? :smile:

Als vrouw:
Iets gaan drinken? Ik betaal standaard het eerste rondje tenzij de man sneller is (zelden!). Dan is het 2de voor mij. Zal de feministe in mij zijn zeker?
Iets gaan eten? Ik stel altijd voor te splitten, de mannen gaan er ook altijd op in. Meermalen gehoord dat het een dealbreaker zou zijn voor mannen indien ik het niet zou voorstellen (en doen).

Ook iets dat ik uit de afgelopen weken daten heb geleerd: eerst beginnen met een wandeling/iets drinken en stilaan opbouwen.
Waar ik ook moeite mee heb is dat vrouwen dan de helft willen betalen en ik het dan weiger...Maar wel denk "het zou wel wat goedkoper zijn natuurlijk haha". Precies een deuk in mijn ego als ik niet betaal de eerste keer.
Vragen of ze een feministe is (dan de helft laten betalen) of als ze een traditionele vrouw is (dan als man de volle pot betalen).

Ik vond dat toen ik aan het daten was echt niet tof wanneer bij een van de eerste dates de man persé wilde betalen. Zolang er niets duurzaams was opgebouwd, wilde ik op geen enkele manier een gevoel hebben van 'in schuld te staan'.
Ik benoemde dat ook altijd. Dat ik het gebaar apprecieerde, maar dat geen fijn gevoel vond op dat moment en dat dus liever niet wilde. Als ze daarna bleven volharden, deden ze dus doelbewust iets waarvan ze wisten dat ik dat niet fijn vond. Dat is telkens ook de laatste date geweest.

Terug
Bovenaan