Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
da's een valse vergelijking, want iedereen weet dat ze sowieso niet met een goeie vervanger gaan afkomen mocht het fout lopen vanavond :unsure:

Zelfs die vervanger weet dat hij geen Witsel meer kan oproepen als basisspeler na dit WK. Veel oudere basisspelers zullen afgedaan hebben. Mertens, Hazard, Witsel, Vertonghen misschien ook.

Ofwel ben je een successo en wil je gewoon je land vandaag zien winnen, ofwel ben je iemand die het beste voor heeft met de nationale ploeg en hoop je op een nederlaag en ontslag voor Martinez zodat we tabula rasa kunnen doen en een jongere, betere ploeg kunnen opbouwen vanaf Maart.
Als je dan toch mag hopen, hoop je toch gewoon dat ze vanaf vanavond de pannen van het dak spelen?
Gaat uiteraard niet gebeuren, weet ik ook wel :)
Maar puur theoretisch: Als je vandaag één wens kan doen, ofwel winnen we de resterende matchen van het WK mét Martinez en worden we wereldkampioen, ofwel verliezen we vandaag en wordt Martinez ontslagen. Je gaat toch altijd voor die eerste wens gaan dan? (Nogmaals, gaat niet gebeuren he, maar we spreken hier over wat we "hopen". In hoop zijn er geen grenzen :) )

Ik moet toegeven dat ik lange tijd fan was van Witsel, ik vond die bij zowel Standard als Benfica echt goed, bij Zenit heb ik hem dan minder gevolgd, maar bij Dortmund was die ook echt goed. Alleen, niet op die 6 positie. Op de 8, als infiltrerende aanvallende middenvelder was die echt op zijn best, ook in de opbouw naar voor.

Maar nu is het fysiek duidelijk gewoon op, dan kan je ook gewoon nooit op dit niveau op die 6 een slot op de deur zijn. Dat hij in de opbouw niet vooruit denkt is uiteraard gewoon slecht, maar eigenlijk zou je als 6 gewoon die opbouw niet moeten dragen. Dat moet via Tielemans/KDB gebeuren. Als die een deftige 6 hebben die achter hen de gaten dicht loopt en een slot op dat middenveld zet, dan kunnen die ook gewoon die opbouw verzorgen. Nu staan ze met een trage, weifelende Witsel naast en achter hun die dan nog nodeloos in de opbouw wordt betrokken en dat werkt gewoon voor geen meter. Maar dat ziet Martinez dus blijkbaar niet.

Bij pakweg Club komt Vanaken ook die bal halen bij de verdediging en zijn het niet pakweg Onyedika of Balanta die dat balletje daar telkens moeten rondspelen met de verdedigers. Bij de RD's moet Witsel dat dus blijkbaar wel doen en we zien daar allemaal het trieste resultaat van.

Tielemans ben ik ook altijd fan van geweest, de Tielemans van bij Leicester is echt een dijk van een middenvelder waar je kan op bouwen, maar bij de RD's valt die telkens door de mand. En vaak gewoon omwille van bovenstaande.

Ik ben constant in dubio menne man.
Ik wil mijn land absoluut zien winnen op het WK, hell, ik wil ze wereldkampioen zien worden, tegen beter weten in.
Op hetzelfde moment wil ik Martinez geen minuut langer als bondscoach zien.

:headshake:
Dit beschrijft mijn gevoel over de rode duivels wel goed eigenlijk. Plezant is het alleszins niet. :frown:

Zolang Martinez nog altijd coach is, gaan de meesten van ons nog altijd in zak en as zitten. Daar gaat een overwinning vanavond niks aan veranderen.

Bizar toch maar weer dat na Canada en Marokko we quasi unaniem Martinez buiten wilden, maar nu hier een hoop mensen toch gaan hopen op een overwinning tegen Kroatie. Je kan niet beiden hebben he mensen, winst tegen Kroatie is contractverlenging voor Martinez.

Ofwel ben je een successo en wil je gewoon je land vandaag zien winnen, ofwel ben je iemand die het beste voor heeft met de nationale ploeg en hoop je op een nederlaag en ontslag voor Martinez zodat we tabula rasa kunnen doen en een jongere, betere ploeg kunnen opbouwen vanaf Maart.
Je kan moeilijk elke 4 jaar hopen dat de Belgen er zo snel mogelijk uit liggen natuurlijk... dat is geen leuke manier om voetbal te kijken.

En zoals @Pegasus al opmerkt is dat ook een beetje bedriegd den boel want het is niet dat de vervanger Martinez zoveel beter gaat zijn... de tijd dat ik naief genoeg was om te geloven in sprookjes is helaas voorbij.

Als je dan toch mag hopen, hoop je toch gewoon dat ze vanaf vanavond de pannen van het dak spelen?
Gaat uiteraard niet gebeuren, weet ik ook wel :)
Maar puur theoretisch: Als je vandaag één wens kan doen, ofwel winnen we de resterende matchen van het WK mét Martinez en worden we wereldkampioen, ofwel verliezen we vandaag en wordt Martinez ontslagen. Je gaat toch altijd voor die eerste wens gaan dan? (Nogmaals, gaat niet gebeuren he, maar we spreken hier over wat we "hopen". In hoop zijn er geen grenzen :) )

Zoals @Pegasus het omschrijft, een valse vergelijking. Waarom een realistische keuzemogelijkheid en een onrealistische keuzemogelijkheid? Kies voor 2 realistische keuzemogelijkheden. Bv: Win vandaag en wordt volgende ronde uitgeschakeld door Spanje maar Martinez krijgt een nieuw contract, of verlies vandaag en Martinez wordt ontslagen.

Wat kies je dan? Dat zijn de 2 opties die het meest waarschijnlijk zijn.

Edit: Voor mij liever korte pijn dan lange pijn.

Laatst bewerkt:
Je kan moeilijk elke 4 jaar hopen dat de Belgen er zo snel mogelijk uit liggen natuurlijk... dat is geen leuke manier om voetbal te kijken.

En zoals @Pegasus al opmerkt is dat ook een beetje bedriegd den boel want het is niet dat de vervanger Martinez zoveel beter gaat zijn... de tijd dat ik naief genoeg was om te geloven in sprookjes is helaas voorbij.

Ik denk niet dat er iets naiefs is aan het denken dat een vervanger van Martinez verjonging doorvoert. En verjonging doorvoeren staat voor mij gelijk aan verbetering ten opzichte van de huidige ploeg.
Ik zeg niet dat we met een vervanger WK worden, wel dat we beter voetbal gaan zien.

Laatst bewerkt:
Het ergste scenario is vandaag uitgeschakeld worden én Martinez die toch aanblijft voor het EK 2024. Anderzijds als we vandaag doorgaan, is de kans heel groot dat we er de volgende rond toch uit liggen tegen Spanje of Duitsland.

Ik ben niet naïef, een nieuwe coach gaat niet per sé veel beter zijn. Maar ik denk dat het wel tijd is voor een frisse wind. Martinez heeft die frisse wind laten liggen na het EK 2020 (allé, 2021).

Zelfs als hij aanblijft, zal hij sowieso wel een verjonging moeten doorvoeren. Het kan niet anders dan dat sommige spelers gaan stoppen. Zo'n Witsel leest ook wel de media vroeg of laat. Je moet wel masochistisch zijn om dan nog tot het volgende EK te blijven.

Voor het overige hoop ik straks gewoon dat ze winnen hoor. Puur hopen op een verlies zodat de trainer weggaat (wat zelfs dan nog niet zeker is), zal ik nooit doen.

Treffende poging om Martinez zijn gedachten te simuleren. En zeer pijnlijk.
"Mertens is een vertrouweling en kan ook" of "Witsel is een zekerheid" of "Bats heeft gescoord dus krijgt de voorkeur" :(

Ik denk niet dat er iets naiefs is aan het denken dat een vervanger van Martinez verjonging doorvoert. En verjonging doorvoeren staat voor mij gelijk aan verbetering ten opzichte van de huidige ploeg.
Ik zeg niet dat we met een vervanger WK worden, wel dat we beter voetbal gaan zien.
Je maakt veel aannames die ik, zeker als geheel, niet als vanzelfsprekend beschouw.

Dat Martinez er nog zal zijn na een uitschakeling in de 8ste ronde, dat we bij winst vandaag er sowieso uitgaan in de 8ste ronde, dat het per definitie stopt met Martinez als we er vandaag uitliggen, dat ze nadien met een betere vervanger komen, dat die per definitie de oudjes die jij wilt vervangen ziet worden en dat het nadien zeker beter zal zijn.

Dat scenario kan, maar ik denk dat het heel goed kan dat een aantal van die dingen niet zouden plaatsvinden. Een WK is zo zeldzaam dat ik bij een nationale ploeg nooit echt hoop op nederlagen en verandering van wind, maar ik ken het gevoel van bij mijn club wel en begrijp het zeker. Daar heb ik dat soms wel. Te vaak naar mijn goesting het laatste decennium.

Natuurlijk hoop ik nog op een overwinning, het blijven de Rode Duivels. Maar zelfs al maakt Martinez ons alsnog wereldkampioen, hoop ik dat zowel hij als de bond op zoek gaan naar iets nieuws.

Treffende poging om Martinez zijn gedachten te simuleren. En zeer pijnlijk.
"Mertens is een vertrouweling en kan ook" of "Witsel is een zekerheid" of "Bats heeft gescoord dus krijgt de voorkeur" :(

Nogmaals, de kans dat Bats start acht ik wel vrij hoog eerlijk gezegd.

In de veronderstelling dat Lukaku nog geen volledige match aankan, zie ik hem er liever in de tweede helft opkomen i.p.v. er dan afgehaald te worden.

De andere opties zijn Openda en CDK. Als 1 van die 2 start zou het toch een verrassing zijn, nee?
Als ik trainer was zou ik het wel overwegen, want buiten zijn goal tegen Canada heeft Batshuayi 2 vreselijk slechte wedstrijden gespeeld.

Je maakt veel aannames die ik, zeker als geheel, niet als vanzelfsprekend beschouw.

Dat Martinez er nog zal zijn na een uitschakeling in de 8ste ronde, dat we bij winst vandaag er sowieso uitgaan in de 8ste ronde, dat het per definitie stopt met Martinez als we er vandaag uitliggen, dat ze nadien met een betere vervanger komen, dat die per definitie de oudjes die jij wilt vervangen ziet worden en dat het nadien zeker beter zal zijn.

Dat scenario kan, maar ik denk dat het heel goed kan dat een aantal van die dingen niet zouden plaatsvinden. Een WK is zo zeldzaam dat ik bij een nationale ploeg nooit echt hoop op nederlagen en verandering van wind, maar ik ken het gevoel van bij mijn club wel en begrijp het zeker. Daar heb ik dat soms wel. Te vaak naar mijn goesting het laatste decennium.

Laat ons even de aannames apart zetten:
1) Dat Martinez er nog zal zijn na kwalificatie voor 1/8e finale.
2) Dat we na winst vandaag uitgeschakeld worden in de 1/8e finale.
3) Dat Martinez geen verlenging krijgt na uitschakeling vandaag.
4) Dat er een betere vervanger komt.
5) Dat de oudere spelers vervangen worden.
6) Dat het met de jongere spelers beter zal zijn.

- Stellingen 1 en 3. De bond wil verder met Martinez, Martinez zelf wil best ook verder doen en er is geen interesse van buitenlandse clubs. De Bond heeft zelf al aangegeven voorlopig geen rekening te houden met de mening van de media en het publiek. 1+1 = 2. Het enige struikelblok lijkt me het salaris, maar als Martinez niet te zot doet en geen loonsverhoging vraagt, zie ik geen redenen waarom de Bond hem plots geen verlenging zou aanbieden. Stelling 3 is helaas zeer onzeker, en dat is inderdaad gewoon mijn hoop.
- Stelling 2 is een beetje voorbarig want op het voetbalveld zelf is 1+1 niet automatisch 2. In theorie wint Spanje van Japan en wint Marokko van Canada, dus eindigt Spanje op 1 en wij 2 op bij winst. Maar zelfs in andere situaties is de kans dat we 1e eindigen vrij klein. Dan nog, spelen we tegen in principe Duitsland. Noch tegen Duitsland, noch tegen Spanje gaan we winnen. Dat is niet enkel puur op basis van spelersmateriaal maar ook op basis van mentaliteit en tactiek. Zelfs tegen Japan acht ik de kans groter dat we verliezen, puur omdat zij veel intensiever, sneller en fysieker spelen. Maar als Lukaku dan fit is, goh, altijd mogelijk.
- Stelling 4, heb ik nergens gezegd.
- Stelling 5. Als Martinez geen contractverlenging krijgt, is dat omwille van de slechte prestaties in Qatar. Quasi iedereen (media, fans, analisten) is het ermee eens dat de oudere generatie het niet meer kan, en dan specifiek Witsel, Mertens, Hazard, Meunier, Vertonghen. Ik vind het dan niet zo'n sterke stelling om te zeggen dat een vervanger de geschiedenis en de publieke opinie in acht neemt en wijzigingen doorvoert.
- Stelling 6. Onana ipv Witsel is een verbetering, Trossard/Carrasco ipv E Hazard is een verbetering. Doku/Saelemaekers als supersub ipv Mertens is een verbetering, Faes ipv Vertonghen is een verbetering, Castagne ipv Meunier is een verbetering. Aannames, maar die lijken me niet zo bijzonder buitensporig te zijn.

Maar goed, to each their own natuurlijk.

Je hebt gewoon een volstrekt ander type spits nodig dan Batshuayi in Martinez zijn systeem. Batshuayi mag je enkel gebruiken naast een type Lukaku, niet als spits die de aanval moet dragen.

Als Lukaku fit genoeg is, zal die altijd de voorkeur krijgen, daar moeten we niet aan twijfelen.

Als die niet aan de aftrap verschijnt, dan is dat teken dat ze hem max. een half uurtje kunnen brengen of iets dergelijks.

Bats is te licht om de aanval te dragen. Maar er is ook geen reden om te denken dat CDK het plots beter gaat doen...

Openda is ook een vraagteken. Ongetwijfeld een nuttige spits als er meer ruimte komt, maar hoe gaat hij presteren tegen een steviger blok zoals de Kroaten?

Hopen dus op Lukaku wat mij betreft.

Als Lukaku fit genoeg is, zal die altijd de voorkeur krijgen, daar moeten we niet aan twijfelen.

Als die niet aan de aftrap verschijnt, dan is dat teken dat ze hem max. een half uurtje kunnen brengen of iets dergelijks.

Bats is te licht om de aanval te dragen. Maar er is ook geen reden om te denken dat CDK het plots beter gaat doen...

Openda is ook een vraagteken. Ongetwijfeld een nuttige spits als er meer ruimte komt, maar hoe gaat hij presteren tegen een steviger blok zoals de Kroaten?

Hopen dus op Lukaku wat mij betreft.
Sowieso hopen op Lukaku. CDK is intrinsiek waarschijnlijk nog de beste keuze als vervanger van Lukaku (in dit systeem), omdat hij wel goed kan kaatsen. Maar gezien Martinez sowieso Hazard gaat opstellen, zou ik eerlijk gezegd Trossard in de spits zetten (indien Lukaku niet speelt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan