Party/Festival Graspop 2024

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
20 - 21 - 22 - 23 juni 2024
1700667026716.png


Line-up: https://www.graspop.be/nl/line-up/lijst
 
Deze week waarschijnlijk eerste headliner aankondiging GMM.



Edit : Website aangepast,nieuw logo.
Dus we kunnen snel nieuws verwachten.

 
Laatst bewerkt:
Deze week waarschijnlijk eerste headliner aankondiging GMM.



Edit : Website aangepast,nieuw logo.
Dus we kunnen snel nieuws verwachten.


Ondertussen staat Dessel officieel op de Tool site.
 
Dat zal dan geen Metallica zijn op Graspop.

Ik vraag me wel af waarom Pukkelpop hun wel heeft kunnen boeken (2008), en Graspop nog nooit. Heeft dat alles te maken met Live Nation?
 
Dat zal dan geen Metallica zijn op Graspop.

Ik vraag me wel af waarom Pukkelpop hun wel heeft kunnen boeken (2008), en Graspop nog nooit. Heeft dat alles te maken met Live Nation?
Zelf zegt de band dat Werchter hun favoriet festival is. Businesswise: Metallica op werchter kunt ge Werchter mee laten vollopen terwijl graspop ook op kleinere namen (of meer genregebonden) kan uitverkopen.
 
Zelf zegt de band dat Werchter hun favoriet festival is. Businesswise: Metallica op werchter kunt ge Werchter mee laten vollopen terwijl graspop ook op kleinere namen (of meer genregebonden) kan uitverkopen.

Bijkomstig denk ik dat er ook veel casual Metallica fans zijn die wel eens durven afzakken naar Rock Werchter maar misschien niet naar Graspop.
 
Bijkomstig denk ik dat er ook veel casual Metallica fans zijn die wel eens durven afzakken naar Rock Werchter maar misschien niet naar Graspop.
Die tijd is gepasseerd denk ik.
Toen een aantal jaar geleden Rammstein op Graspop stond liep het daar ook stampvol volk die je normaal nooit ziet.
Afgelopen jaren ook veel meer "casual" volk zien passeren in Dessel dan vroeger.
 
Die tijd is gepasseerd denk ik.
Toen een aantal jaar geleden Rammstein op Graspop stond liep het daar ook stampvol volk die je normaal nooit ziet.
Afgelopen jaren ook veel meer "casual" volk zien passeren in Dessel dan vroeger.
Mensen zonder melkwitte huid, met kort haar en geen jeansjasjes met patches of leren broeken bedoel je? :unsure:

Metallica kan je zetten op Boutique en het verkoopt uit. Kan eigenlijk alle kanten op.
 
On a side note, Jay Weinberg is vrij, heel erg wishful thinking, maar ik zou die graag eens bij Metallica zien.

Ik weet wel niet wat er allemaal aan de hand is bij Slipknot, laatste cd trekt ook op niet veel.
 
Mensen zonder melkwitte huid, met kort haar en geen jeansjasjes met patches of leren broeken bedoel je? :unsure:
Zo lopen er al 10 jaar duizenden dus die smiley is nergens voor nodig, ik bedoelde het ook hoegenaamd niet elitair.

Ik had het eerder op de duizenden met Rammstein merchandise van schoenen tot pet die er redelijk fier op waren dat ze geen enkele andere band kenden van de hele affiche. Om maar te zeggen, er zijn genoeg bands die fans hebben die zich hoegenaamd geen hol aantrekken waar hun band speelt, ze zullen er staan. En aangezien een dagticket Graspop/Werchter/... even duur is als een ticket voor zulke bands in het Boudewijnstadion (of ergens op een Boutique wei fzo) gaan ze zich daar ook al niet voor laten tegenhouden.

Metallica kan je zetten op Boutique en het verkoopt uit. Kan eigenlijk alle kanten op.
Je kan die idd overal zetten.
Al denk ik dat het deze keer niet daarom is dat ze ni op GMM staan. Hun hele tourconcept van de afgelopen 2 jaar is net die 2 dagen met verschillende setlists dus moeten ze al 2 dagen headlinen. En, als ik me niet vergis, is er nog geen enkel festival aangekondigd.
Ze touren ook gewoon deze zomer dus veel tijd voor festivals gaat er ook al niet zijn.

Soit, als er 1 festival in België ze 2 dagen zou laten headlinen zie ik dat wel eerder gebeuren op Graspop dan op Werchter want die gaan geen 2 headliners aan gitaargeweld willen boeken met de Foo Fighters die al een dag innemen.
 
Bijkomstig denk ik dat er ook veel casual Metallica fans zijn die wel eens durven afzakken naar Rock Werchter maar misschien niet naar Graspop.
Yep,ben naar RW afgezakt in 2022 voor Metallica.
Wel Idles daardoor leren kennen en Turnstile ook een beetje.

Metallica komt niet naar GMM,dat is zeer stellig duidelijk gemaakt door iemand met inside info.
Dezelfde bron bevestigde dat Tool zou aangekondigd worden vandaag,deed dat vorige week al zonder het expliciet te vermelden.
Nog van dezelfde bron,groot pakket met namen zou deze week ook nog gelost worden.

Als ze al spelen op een festival zal het Hellfest zijn blijkbaar.

Alcatraz zou vrijdag ook weer pakketje namen vrijgeven.
 
Yep,ben naar RW afgezakt in 2022 voor Metallica.
Wel Idles daardoor leren kennen en Turnstile ook een beetje.

Metallica komt niet naar GMM,dat is zeer stellig duidelijk gemaakt door iemand met inside info.
Dezelfde bron bevestigde dat Tool zou aangekondigd worden vandaag,deed dat vorige week al zonder het expliciet te vermelden.
Nog van dezelfde bron,groot pakket met namen zou deze week ook nog gelost worden.

Als ze al spelen op een festival zal het Hellfest zijn blijkbaar.

Alcatraz zou vrijdag ook weer pakketje namen vrijgeven.
Idem naar Werchter voor Metallica en kon Turnstile via een vriend zo leren kennen. Dat was echt top toen!
 
Weinig verrassend. Niets verkeerd met Judas Priest, maar die zijn nu toch al héél vaak geweest? Five finger death punch ken ik niet.
2 nieuwe namen als headliner en 1 oudgediende en tis enkel die waar ik momenteel blij om ben... Ik word precies toch wat te oud voor deze dingen.

Ik wist trouwens niet dat 5FDP zo populair was dat ze headliner konden zijn. Ik vind er geen ruk aan maar bon, er zal wel genoeg volk naar komen kijken denk ik.
 
Terug
Bovenaan