Hoogtepunten voor mij (van degene die ik gezien heb ofc) toch Goijira en Parkway Drive.
Papa Roach heeft ook echt wel een heel verdienstelijke performance gegeven moet ik toegeven.

Bhelave voor Municipal Waste heb ik niet veel in de tenten gestaan dus daar kan ik weinig over zeggen :-(
 
Laatst bewerkt:
Blij dat ik in mijn eigen bed lig. Stevige pits, wakker tot de vroege uurtjes en die warmte: zorgden voor de meest intensieve Graspop in jaren voor mij.
 
Dit was zó voorspelbaar, DAMMIT GRASPOP.

Ik heb nog net vanop een bank buiten een glimp opgevangen maar dan hoorden we door het optreden op de Jupiler Stage niets meer van Hellmut. :headshake:

We waren iets te laat en zagen vanop afstand al mensen van buiten naar binnen crowdsurfen, geen doorkomen aan, teruggedraaid dus en achter ons bleef maar volk toestromen.

Leren kennen en aangenaam verrast: Insomnium, Halo Effect
Waren ook goed voor mij: Three Days Grace, Hollywood Vampires, Billy Talent, Kreator
Vielen mij eigenlijk toch tegen: Mötley Crüe, Def Leppard

Niet kunnen zien wegens overlap: Katatonia, Anti-Flag, Enter Shikari, Lionheart
 
Enkel vrijdag geweest.

Zeer fijne editie (goed weer, niet té warm, wel wat weinig gaan zitten dus zeer moe om 1u30; van mij mag de laatste band gerust stoppen om 12u... :)):

  • Crowbar: zeer strak gespeeld, lekker zwaar, goed geluid.
  • Finntroll: aangenaam verrast. Gelukkig veel nieuwere nummers ook die wat meer BM elementen hebben en niet al te veel joligheid.
  • Behemoth: fijne setlist, strak gespeeld. Behemoth moet ofwel in de tent of later op de avond (het daglicht past echt niet). Ook het geluid mist buiten wat power had ik de indruk.
  • Amon Amarth: fijne festivalband. Veel energie en actie op het podium. Af en toe lekker meebrullen.
  • Clutch (enkele nummers): fijne rockers, maar was even moe toen dus zittend geluisterd.
  • Watain (helft van de nummers; t/m Serimosa): soms het geluid wat teveel een brei (ik ken alle nummers goed en kon toch niet altijd herkennen welke stukken nu precies gespeeld werden...)., maar wat een power en wat een strot van die zanger!
  • Gojira: ooit gezien in een klein zaaltje in 2005 (ofzo), nu headliner op GMM. En met reden. Optreden van de dag toch wel. Weggeblazen door de sound en energie met fijne visuals. Een kleine smet: de zanger kan/wil niet meer de extremere zang proceduceren bij de oudere, extremere nummers.
  • Meshuggah: geweldige sound en performance. 2e beste concert van de dag wellicht.

Grote smet nadien: terug aankomen op de carpool in Lummen om 2u30 en auto weggesleept... Blijkbaar was er een veegactie en stonden er borden. Serieus kostelijk plaatje. Zonde.
 
Enkel vrijdag geweest.

Zeer fijne editie (goed weer, niet té warm, wel wat weinig gaan zitten dus zeer moe om 1u30; van mij mag de laatste band gerust stoppen om 12u... :)):
Ik enkel gisteren en zelfde opmerking, mag voor mij ook iets vroeger stoppen. Misschien lag het wel gewoon aan de band in mijn geval.
 
Als ge Helmut Lotti verkiest boven Three Days Grace... Ik weet het toch niet. Dik feest was dat concert.
 
Dit was zó voorspelbaar, DAMMIT GRASPOP.

Ik heb nog net vanop een bank buiten een glimp opgevangen maar dan hoorden we door het optreden op de Jupiler Stage niets meer van Hellmut. :headshake:


Wij zijn zo'n 25 minuten voor dit optreden naar de Metaldome vertrokken met de gedachte om er vroeg bij te zijn en dat er niet teveel volk zou zijn.. Bij aankomst was het al vol.. Toch nog redelijk plek ter hoogte van de P.A gevonden en blijven staan. Nooit gedacht dat dit één van de beste optredens van het weekeinde zou zijn.

Voor de rest veel leuke groepen gezien :)
 
Als ge Helmut Lotti verkiest boven Three Days Grace... Ik weet het toch niet. Dik feest was dat concert.
Het was voor mij (en veel anderen denk ik dan) gewoon dat ik het wou gezien hebben. Ik wou er sowieso maar 1 of 2 nummers meepikken en dan naar Three Days Grace gaan. Nu zijn we gewoon direct doorgegaan naar de main en geen spijt van, want dat was idd héél goed.
 
enkel donderdag geweest en 2 fantastische optredens gezien : My Dying Bride en Cradle Of Filth.
verder was dat betalen via skullies kut.
 
Cradle Of Filth.
Is het echt?
Over het algemeen hoor je toch veel goeds over Dani Filth en zijn aanhang. Specifieke stijl misschien ook wel, zelf kon het mij alvast niet boeien. Maar live zou het wel echt goed zijn.

Maar als ik het zo hoor was buiten GNR alles goed :p
 
Als ge Helmut Lotti verkiest boven Three Days Grace... Ik weet het toch niet. Dik feest was dat concert.
Is het? Ik vond Three Days Grace best tegenvallen, de zang is niet meer wat het geweest was, maar ik zat achteraan neer dus weinig van de sfeer opgemerkt weliswaar. Ik had dan liever Katatonia in de plaats gezien, maar ik ben vrij veel optredens apart gaan kijken van mijn vrienden en ik had er toen effe geen zin in. Bij The Halo Effect gelukkig wel gedaan.
 
Was G N' R echt zo slecht als de media doet uitschijnen? Dat Axl Rose zijn stem al menig jaar onstabiel is weten we intussen, maar hoe was de rest van de groep?
 
Iemand Slipknot gezien? Hoe waren ze?

Ik zie dat ze Snuff gespeeld hebben. Godverdomme toch.
Snuff en purity!

Ik vond ze heel sterk. Al lees ik hier en daar wat mindere recensies (maar hey, we don't care Humo). Wat je wel hebt is dat je niet meer het uur knallen hebt zoals dat vroeger was. Na een nummer of drie heb je altijd zo'n 'rustmoment' in de set.

Wat welgekomen is op het einde van een drukke dag maar het gevoel dat je zal stikken in een zandstorm had wel zijn charmes.
 
Snuff en purity!

Ik vond ze heel sterk. Al lees ik hier en daar wat mindere recensies (maar hey, we don't care Humo). Wat je wel hebt is dat je niet meer het uur knallen hebt zoals dat vroeger was. Na een nummer of drie heb je altijd zo'n 'rustmoment' in de set.

Wat welgekomen is op het einde van een drukke dag maar het gevoel dat je zal stikken in een zandstorm had wel zijn charmes.
Het tempo ging wel alle kanten uit, en lyrics waren vak ook niet echt verstaanbaar vond ik.

Guns was muzikaal goed, op de soms langdradige solo's na. Axl had in elk geval energie genoeg want liep veel rond, wat ik niet verwacht had.
Maar zijn stem ja...

Beste optredens voor mij Gojira - Pantera en Avatar

Grootste minpunt is weeral de ellenlange rijen voor sanitair aan de campings. Ik snap nog altijd niet dat ze voor zo'n plein maar 3 blokken zetten...
Ook op de weide maar 4...
 
Was G N' R echt zo slecht als de media doet uitschijnen? Dat Axl Rose zijn stem al menig jaar onstabiel is weten we intussen, maar hoe was de rest van de groep?

Het was vooral de zang die vrij kut was.. de rest van de band presteerde goed :)
 
Terug
Bovenaan