Party/Festival Graspop 2024

2 nieuwe namen als headliner en 1 oudgediende en tis enkel die waar ik momenteel blij om ben... Ik word precies toch wat te oud voor deze dingen.

Ik wist trouwens niet dat 5FDP zo populair was dat ze headliner konden zijn. Ik vind er geen ruk aan maar bon, er zal wel genoeg volk naar komen kijken denk ik.
Ik heb dat dus ook met Gojira. Ik vind daar ook geen hol aan, maar als die een hoop volk trekken begrijp ik wel waarom GMM die boekt.

Ik hoop wel dat de affiche dit jaar interessant genoeg is om een dagticket te kopen, want ik woon nu eenmaal vlakbij.
 
Ik heb dat dus ook met Gojira. Ik vind daar ook geen hol aan, maar als die een hoop volk trekken begrijp ik wel waarom GMM die boekt.

Ik hoop wel dat de affiche dit jaar interessant genoeg is om een dagticket te kopen, want ik woon nu eenmaal vlakbij.
Gojira heeft echt wel unieke sound en dijk van muzikanten (Mario on drums!).

FFDP en A7X zijn dan weer 2 van die Amerikaanse bands die mij totaal niet raken en dus totaal niet boeien. Maar blijkbaar 'verdienen' zijn wel die headliner posities de laatste jaren.
 
Gojira heeft echt wel unieke sound en dijk van muzikanten (Mario on drums!).

FFDP en A7X zijn dan weer 2 van die Amerikaanse bands die mij totaal niet raken en dus totaal niet boeien. Maar blijkbaar 'verdienen' zijn wel die headliner posities de laatste jaren.
Mogelijk, maar Gojira raakt me gewoon niet.
 
Gojira heeft echt wel unieke sound en dijk van muzikanten (Mario on drums!).
Dat staat los van mekaar (ik heb het ook wel voor Gojira live, daar niet van)
FFDP en A7X zijn dan weer 2 van die Amerikaanse bands die mij totaal niet raken en dus totaal niet boeien. Maar blijkbaar 'verdienen' zijn wel die headliner posities de laatste jaren.
13 in een dozijn Amerikaanse metalbands idd. Maar blijkbaar trekt het genoeg volk...

Benieuwd wat er nog gaat vallen deze week. Aan dit tempo ga ik elke avond vroeg in mijn tent liggen (als ik al ga) of al een uur voor het begin aan de afterparty beginnen 😅
 
Dat staat los van mekaar (ik heb het ook wel voor Gojira live, daar niet van)

13 in een dozijn Amerikaanse metalbands idd. Maar blijkbaar trekt het genoeg volk...

Benieuwd wat er nog gaat vallen deze week. Aan dit tempo ga ik elke avond vroeg in mijn tent liggen (als ik al ga) of al een uur voor het begin aan de afterparty beginnen 😅
Als 25% van de headliners (verschillende podia) echt top zijn ben ik al tevreden.

Voldoende om te zien tijdens de dag en een vervroegde afterparty is ook steeds leuk idd.
 
Wel ja, festivalaffiches zijn zoals contracten he... de kleine lettertjes zijn belangrijker :)
 
Ben wel fan van FFDP maar hun live performance van 2022 heeft me geen positieve indruk nagelaten.

Blijkbaar speelt Metallica op Tons of Rock (waardoor die Tool en Metallica op affiche hebben staan,zeer knap) en ergens op een Italiaans festival.
Hierna zouden nog 2 Europese data bekendgemaakt moeten worden.
Waarschijnlijk is Hellfest één van de data.
Weekend van GMM blijft nog altijd optie maar toch geloof ik er niet in.

Enfin morgen A7X
 
Als er dan toch eentje van vorige editie opnieuw moest staan dan wel liefst deze.
Scorpions headliners voor zondag op GMM24
Oh ffs, hoe lang kan een afscheidstournee duren? En waarom boeken festivals die mannen nog? Dat trok 10 jaar geleden, bij het begin van dat afscheid, al als een langgerekte doodsreutel en dat is er niet bepaald beter op geworden.
 
Ik ga enkel op donderdag naar Graspop (Voor Tool, shoot me) maar ben wel benieuwd naar de andere groepen die op die dag komen. Worden de 'kleinere en middelgrote' groepen in één keer aangekondigd ?
 
Ik ga enkel op donderdag naar Graspop (Voor Tool, shoot me) maar ben wel benieuwd naar de andere groepen die op die dag komen. Worden de 'kleinere en middelgrote' groepen in één keer aangekondigd ?

Woensdag wordt een groot pakket aan namen verwacht.
Of dat de hele line-up gaat zijn betwijfel ik.
Donderdag moet de co-headliner van Tool nog bekend gemaakt worden.
 
Scorpions headliners voor zondag op GMM24
Oh ffs, hoe lang kan een afscheidstournee duren? En waarom boeken festivals die mannen nog? Dat trok 10 jaar geleden, bij het begin van dat afscheid, al als een langgerekte doodsreutel en dat is er niet bepaald beter op geworden.

Had een GMM fragment van ze gezien vorig jaar, en ik zeg het als fan van hun eerste drie-vier (totaal anders klinkende) albums met pijn in het hart, maar ze zouden er idd beter definitief mee stoppen. Klaus Meine stond er zo te zien maar een beetje houterig bij en zijn stem echt is een schim van wat het ooit geweest is. Het was een beetje pijnlijk om te zien.
Soit, wat mij betreft zijn de Scorpions sinds ze gitaarvirtuoos (imo) Uli Jon Roth lieten gaan nooit meer dezelfden geweest.

(Hier stop ik maar, want anders gooi ik mijn 70's Scorpions boek helemaal open. :unsure: )
 
Had een GMM fragment van ze gezien vorig jaar, en ik zeg het als fan van hun eerste drie-vier (totaal anders klinkende) albums met pijn in het hart, maar ze zouden er idd beter definitief mee stoppen. Klaus Meine stond er zo te zien maar een beetje houterig bij en zijn stem echt is een schim van wat het ooit geweest is. Het was een beetje pijnlijk om te zien.
Soit, wat mij betreft zijn de Scorpions sinds ze gitaarvirtuoos (imo) Uli Jon Roth lieten gaan nooit meer dezelfden geweest.

(Hier stop ik maar, want anders gooi ik mijn 70's Scorpions boek helemaal open. :unsure: )
Ik heb ze gezien op Wacken 2005 en toen was het nog dik in orde. De keer erna op Graspop was ook nog wel goed.
Maar de laatste 2 keren was het echt beschamend en vooral Klaus is idd ver over datum. Zowel qua stem als qua performance.

Ik doe niet mee aan het geneut over "om de 2 jaar dezelfde headliners" aangezien de poel om in te vissen nu eenmaal klein is (en bij elk sterfgeval kleiner wordt) maar Scorpions mogen ze toch echt mee stoppen want dat is geen headliner meer, sorry. Het lijkt me niet dat ze ooit de eer aan zichzelf gaan houden dus moet je er als organisatie maar gewoon mee ophouden om ze te boeken.
 
Ik ga enkel op donderdag naar Graspop (Voor Tool, shoot me) maar ben wel benieuwd naar de andere groepen die op die dag komen. Worden de 'kleinere en middelgrote' groepen in één keer aangekondigd ?
Vorig jaar hebben ze een kleine 100 namen ineens aangekondigd dus dat is misschien dit jaar ook zo.
Dat is nog altijd niet de volledige line-up maar de bands die nog later worden aangekondigd zijn meestal niet veel meer dan opvulling van vroege slots op kleinere podia.

Ik kan me wel niet herinneren of ze al direct de dag bekend hebben gemaakt toen dus het is perfect mogelijk dat je quasi heel de affiche krijgt voor zaterdag maar dat je niet weet wie wanneer speelt.
 
Oei, Alice Cooper begot als co-headliner voor de donderdag op GMM.
Stiekem wel blij mee eigenlijk.
Alice als headliner wil zeggen dat hij heel de trukendoos mag open doen qua show en dan wordt het toch wel erg leuk hoor.

Ik zou trouwens ook niet weten wie je anders nog als headiner gaat zetten? Het is gewoon een zwak jaar qua visvijver denk ik...
 
Stiekem wel blij mee eigenlijk.
Alice als headliner wil zeggen dat hij heel de trukendoos mag open doen qua show en dan wordt het toch wel erg leuk hoor.

Ik zou trouwens ook niet weten wie je anders nog als headiner gaat zetten? Het is gewoon een zwak jaar qua visvijver denk ik...

Yep maar System Of A Down zou bijna rond geweest zijn,Serj wilt blijkbaar niet meer graag touren.
Lamb Of God zag ik persoonlijk ook wel zitten,maar nog onbekend of ze gaan touren.
En voor degene die een extremere smaak hebben zou Emperor geschikt zijn (2017 ook voor Rammstein).
Not my cup of thea.
 
Yep maar System Of A Down zou bijna rond geweest zijn,Serj wilt blijkbaar niet meer graag touren.
Bijna koop je niks mee, mijn punt van legere vijver blijft hier dus.
Lamb Of God zag ik persoonlijk ook wel zitten,maar nog onbekend of ze gaan touren.
Als die niet touren idem, als die wel touren heb je nog een band erbij die wat jonger is (positief) maar eigenlijk niet groot genoeg is om een festival de grootte van Graspop af te gaan sluiten (die verkopen uiteindelijk maar een AB uit, met de hulp van Kreator dan nog)
Ik heb datzelfde gevoel met 5FDP en A7X trouwens. Ik gun het die bands allemaal wel maar ik heb precies het idee dat die niet groot genoeg zijn. Maar ik kan fout zijn, we zullen dat wel zien als ze spelen...
En voor degene die een extremere smaak hebben zou Emperor geschikt zijn (2017 ook voor Rammstein).
Not my cup of thea.
Was dat niet nog de periode voor hun 2 mainstages? Waardoor ze dus eigenlijk geen headliner waren...

Ik zeg het, het is dit jaar gewoon een lastig jaar om te boeken qua headliners want een groot deel van u vijver blijft leeg deze zomer... En dit jaar had je qua headliners dan weer een ongewoon goed jaar waardoor het contrast nog eens zo groot wordt.
 
Stiekem wel blij mee eigenlijk.
Alice als headliner wil zeggen dat hij heel de trukendoos mag open doen qua show en dan wordt het toch wel erg leuk hoor.

Ik zou trouwens ook niet weten wie je anders nog als headiner gaat zetten? Het is gewoon een zwak jaar qua visvijver denk ik...
Wat bedoelt men met co-headliner? Headliner op een ander podium?
 
Terug
Bovenaan