Party/Festival Graspop 2024

Blij verrast eigenlijk!
Ik wil niet weten hoeveel jaar het geleden is dat er nog zoveel death metal geboekt stond (en geen Cannibal Corpse!) en voor de rest vind ik toch ook wel mijn gading. Een aantal hardcore/metalcore bands die ik zeker kan pruimen, paar klassiekers die mijn ding zijn en Pendulum is echt wel de kers op de taart. Geen idee wat ze der staan te doen maar ik ga in elk geval wel een danske placeren!

Het moet geleden zijn van hun periode in de Brielpoort dat ik Alcatraz een "mindere" affiche vind hebben dan Graspop.
 
Pendulum live is een gewaagde keuze, en zelf zeer blij mee, en uiteindelijk komt veel van hun sound wel uit een drum en een paar gitaren. Enkel het tempo ligt anders :p

Wordt sowieso een dik feestje - als het bv wordt zoals reading vorig naar 😍
 
Een deel leuke namen toch bij gekomen. Niet meteen iets van het Wow!die moet ik zien-kaliber maar dat verwachtte ik eerlijk gezegd ook niet van graspop. Ik denk dat we intussen wel gerust kunnen stellen dat graspop op de grootste gemene deler mikt en graag op veilig speelt, weinig risico's of verrassingen.
Zoals telkens de voorbije jaren: veel namen die zeker wel volk aanspreken, gewoon mij niet zo.
Nuja, toch aanwezig normaal. 1 festival minimum per jaar en Alcatraz is dit jaar geen optie

Die Pendulum kende ik trouwens totaal niet, rap ff door die Reading-show geskimmed en lijkt mij dat die of in een pakket met Callboy zitten of dat toch graspop hun joker/gok is om te proberen het "succes" van callboy ( zoals de eerste keer op Alcatraz) te imiteren.
 
Ik was al aan het twijfelen om de dag met Tool te gaan, heb die nog nooit gezien en wel interesse. All Them Witches op dezelfde dag is boffen, hopelijk overlappen de concerten niet.
 
Pendulum op de main stage dit jaar. Daar gaan veel metalfans niet blij mee zijn :)

Ik vermoed toch dat ze Marquee afsluiter gaan zijn.

BTW: ik ben wel niet mee met die hype,zou er toch eens werk van moeten maken.
Maar is dat die Voodoo People van The Prodigy ooit geremixt heeft ?

Edit:
Beetje vreemd,Blind Guardian meld op hun socials dat ze op 20 Juni spelen,terwijl ze op zaterdag 22 Juni staan op website van Graspop.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed toch dat ze Marquee afsluiter gaan zijn.

BTW: ik ben wel niet mee met die hype,zou er toch eens werk van moeten maken.
Maar is dat die Voodoo People van The Prodigy ooit geremixt heeft ?

Edit:
Beetje vreemd,Blind Guardian meld op hun socials dat ze op 20 Juni spelen,terwijl ze op zaterdag 22 Juni staan op website van Graspop.
Op hun website staat 22 juni.

1700729114035.png
 
tja weer zo een typische graspop affiche voor mij, elke dag heeft misschien wel 2-3 groepen die ik wel zou zien, maar op zich niet echt interessant genoeg om er effectief een ticket voor te kopen.
 
tja weer zo een typische graspop affiche voor mij, elke dag heeft misschien wel 2-3 groepen die ik wel zou zien, maar op zich niet echt interessant genoeg om er effectief een ticket voor te kopen.
Zelfde hier, al zag ik net Kadavar staan. 👀
Al vraag ik mij wel af of dat de meest geschikte band is voor daar. Ik zou ze liever op Down The Hill zien. :unsure:

Al ben ik zelf nog nooit op GMM geweest, dus ik weet niet hoe de sfeer daar juist is. Wou het erg graag op mijn 16de, maar mocht niet van van mijn moeder omdat ze 2 foto's had gezien van dronken dertigers en omdat ik geen vrienden had om mee te gaan. Pissed dat ik was. :D Papa mocht mij weer komen sussen - mijn beide ouders wisten heel goed dat zijn aanpak werkte.

Nu ik toch bezig ben; uiteindelijk moest ik het dat jaar doen met Werchter met mijn broer en wat vrienden van hem. Ondanks de meeste bands niet mijn ding waren (gelukkig was The Mars Volta mijn redding, bedankt broer, wat een memorabele kennismaking was dat, maar wat was ik ambetant op het publiek :') maar ja, wat wil je op RW...) was het tóch een onvergetelijke eerste festival-ervaring en had ik leuke mensen leren kennen kennen. :)
 
Zelfde hier, al zag ik net Kadavar staan. 👀
Al vraag ik mij wel af of dat de meest geschikte band is voor daar. Ik zou ze liever op Down The Hill zien. :unsure:
Niet de eerste keer dat die daar staan.
Als ze goed geprogrammeerd staan in 1 vd tenten kan dat wel de sfeer geven die Kadaver nodig heeft trouwens.
 
Niet de eerste keer dat die daar staan.
Als ze goed geprogrammeerd staan in 1 vd tenten kan dat wel de sfeer geven die Kadaver nodig heeft trouwens.
Hmm misschien eens nadenken over een dagticket. Ik zie trouwens dat GMM tijdens mijn verjaardag valt. Leuk vroeg cadeau aan mezelf moest ik gaan.

Edit: mja, laat misschien al maar... een dagticket alleen al is zo te zien superduur. (Ik ben geen grote festivals en dus geen dure tickets gewend.) :unsure:
 
Toch wel al wat deftige stoner-ish bands. Graveyard en Kadavar nog eens, dat is wel interessant.
 
Voorlopig wel een lichte voorkeur naar vrijdag. Abbath en Brutus op zaterdag had ik wel willen zien, maar de rest is meh (behalve de boobies bij Steel Panther :unsure:). Op donderdag had ik All Them Witches wel graag willen zien, maar misschien spelen die nog wel een zaalshow. En zondag Emperor, had ik ook wel graag willen zien maar buiten dat is het voor de rest nog niet echt wauw.
 
Abbath - All Them Witches - Asinhell - Borknagar - Brutus - Dying Fetus - Emperor - High On Fire - I Am Morbid - Igorrr - Ihsahn - Kampfar - Kvelertak - Nile - Pain - Sanguisugabogg - Slaughter To Prevail - Suffocation -Textures - The Black Dahlia Murder - Vltimas

Zijn voor mij de interessante namen, waarvan er toch 9 zijn die ik nog nooit gezien heb. Tis alleen weer pokkeduur, en alles wat ik wil zien staat eigenlijk teveel verspreid.
 
Voorlopig wel een lichte voorkeur naar vrijdag. Abbath en Brutus op zaterdag had ik wel willen zien, maar de rest is meh (behalve de boobies bij Steel Panther :unsure:). Op donderdag had ik All Them Witches wel graag willen zien, maar misschien spelen die nog wel een zaalshow. En zondag Emperor, had ik ook wel graag willen zien maar buiten dat is het voor de rest nog niet echt wauw.
En Brutus moet ge gewoon in een zaal kunnen zien want daar komen ze veel meer tot hun recht.
 
Terug
Bovenaan