Geuren voor thuis woonkamer

Horse

Well-known member
Iemand een aanrader om het thuis lekker te laten ruiken? Wij gebruiken al een tijdje rituals maar is eigenlijk wel duur vind ik en iets té veel in het begin. Zijn er alternatieven die goedkoper en subtieler zijn? Het is voor in de woonkamer 👍
 
Het is moeilijk om iets zoals geur en intensiteit hiervan aan te raden voor iemand. Iedereen beleeft dat toch wel heel anders...
Zo'n luchtbevochtiger kan echter wel eens een oplossing zijn. Je kan etherische olie toevoegen aan het waterreservoir en hierdoor kan je eigenlijk zelf kiezen hoe intens de geur gaat zijn. Daarnaast is er ook héél veel keuze qua olie.

Zier hier gewoon als voorbeeld. Je vindt andere versies (en vermoedelijk ook goedkoper) uiteraard terug op het internet.
 
Wij hebben hier een automatische airwick verfrisser staan op de kast. Die staat nu ingesteld op de traagste frequentie. Is niet overdreven maar wel aangenaam.
ipuro durft hier ook al eens binnenkomen maar is volgens mij niet persé goedkoper dan rituals.
 
Ik ben nogal sceptisch over het toevoegen van nog wat extra vluchtige chemische stoffen aan de huisatmosfeer. Uiteindelijk zijn de meeste van die geurtjes wel gewoon toxische stoffen bij hogere concentraties. Dat wil in principe zeggen dat ze bij normaal gebruik (niet overdreven én met ventilatie) onschadelijk zijn, maar je hebt al allerhande geuren die vrijkomen uit cosmetica, allesreiniger, ...
Dus waarom daar nog wat aan toevoegen? Uiteindelijk is dat gewoon met een sterkere geur de "werkelijke" geur van je huis maskeren.
 
Lampe Berger. Je kan kiezen uit meerdere flesjes naargelang smaak. Hetzelfde voor de vulling.

De flesjes zijn duur qua aankoop - 40 tot 75 EUR - , maar de vulling is 16 of 28 EUR en je komt er lang mee toe.


Je hebt ook van die geur blokjes die je kan laten smelten met een theelichtje. Dat werkt ook goed.
 
Ik heb aroma verstuivers gehad maar die geuren vind ik echt slecht, ben daarom overgestapt op rituals. Duur, maar veel beter
 
Voor op mijn werk heb ik zo'n aroma diffuser en das echt wel de shit.
Thuis gebruik ik verschillende dingen naargelang mijn stemming. Meestal zijn het waxmelts gemaakt met verschillende geurtjes (parfum, wasverzachter, zwitsal etc...) en die geur blijft meer dan 24u in huis hangen.
Ik heb een Pakistaanse vriendin en zij gebruiken veel bakhoor/wierrook maar die geur is echt wel heftig. Ben er momenteel nog mee aan het experimenteren want toen laatst had ik zo'n aanmaakblokje in de prullenbak gegooid waardoor er ontzettend veel rook ontstond en keertje ervoor ging de rookmelder af. :frown:
Mijn man vond dat niet oké dus heb ik nu zo'n elektrische brander gekocht maar die moet ik nog uittesten.
 
Vooral nu wanneer iedereen hier in't gezin loopt met ne snotneus is dat ideaal om er wat eucalyptus bij te doen. En de kinderen zijn zot van de wisselende LED verlichting. ;)

For people with seasonal allergies, chronic asthma, COPD, or a common cold, air freshener is a definite no-no, says Janna Tuck, M.D., a practicing allergist in Cape Girardeau, MO, and a spokesperson for the American College of Allergy, Asthma and Immunology.

“Plugins, sprays, candles, any fragrance — all contain irritants to the airways,” says Dr. Tuck. “Patients who have asthma, COPD, or allergic rhinitis, they already have inflammation, so irritants can exacerbate the problem.”
 
Ik ben nogal sceptisch over het toevoegen van nog wat extra vluchtige chemische stoffen aan de huisatmosfeer. Uiteindelijk zijn de meeste van die geurtjes wel gewoon toxische stoffen bij hogere concentraties. Dat wil in principe zeggen dat ze bij normaal gebruik (niet overdreven én met ventilatie) onschadelijk zijn, maar je hebt al allerhande geuren die vrijkomen uit cosmetica, allesreiniger, ...
Dus waarom daar nog wat aan toevoegen? Uiteindelijk is dat gewoon met een sterkere geur de "werkelijke" geur van je huis maskeren.
Dit. Als je je huis wat proper houdt, regelmatig verlucht of goed ventileert en geen vochtproblemen hebt, heb je al die rommel niet nodig.
 
Lampe Berger. Je kan kiezen uit meerdere flesjes naargelang smaak. Hetzelfde voor de vulling.

De flesjes zijn duur qua aankoop - 40 tot 75 EUR - , maar de vulling is 16 of 28 EUR en je komt er lang mee toe.


Je hebt ook van die geur blokjes die je kan laten smelten met een theelichtje. Dat werkt ook goed.
Dus er gewoon zetten en thats it? Zonder elektriciteit (diffuser)
 
Dit. Als je je huis wat proper houdt, regelmatig verlucht of goed ventileert en geen vochtproblemen hebt, heb je al die rommel niet nodig.
True. Maar ik hou van de geur van een sterrenrestaurant bv. Ik kan er niet aan doen. Rituals op toilet, love it 😄

Misschien niet voor alle dagen of alle weken. Want mijn arbre Magique hangt altijd in mijn wagen, maar ik ruik het niet meer. Terwijl iedereen altijd gezichten trekt als ze in mijn wagen stappen 😄

Ik ruik het dus zelf de helft van de tijd niet meer.
 
Terug
Bovenaan