Sub voor woonkamer (DRA-800H + Klipsh rp-6000f

HUSKE

Well-known member
Nieuwe woonkamer en deze is wat groter dan de vorige. Ik vind de bass wel genoeg voor muziek in de woonkamer, maar bij film is het net wat te weinig.
Mijn vrouw stelt een veto tegen grotere vloersprekers, met een (kleine) SUB gaat ze wel akkoord. Ik kom op 2 modellen, beide een actieve sub, omdat de reciever geen keuze laat. Budget dat ik krijg is wel beperkt :(, dus 700 euro is het maximum.

Huidige setup omvat een TCL 85C845 tv, DRA-800H reciever en Klipsh rp-6000f luidsprekers.

Subs die ik gevonden heb, maar niet zeker ben of ze voldoen:
- KLIPSCH: R-121SW SUBWOOFER - ZWART (gewoon om bij klipsch te blijven, maar geen must)
- SVS: SB-1000 SUBWOOFER - ZWART

Gaan deze genoeg zijn voor wat extra bass bij films? Zetten we deze dan best aan de keukenkant of weg ervan, de plaats links en rechts is identiek.

Mijn woonkamer bestaat uit 2 aansluitende rechthoeken (zoals zoveel moderne huizen).
De woonkamer/eetkamer is 9m10 x 5m40, de zetels staan op een 4m van de tv ongeveer en de keuken ligt daar zo schuin achter en meet 6m50 x 4m30.
 
Ik heb een 2.1 setup in de living met als subwoofer de B&W ASW608, deze is nog kleiner dan die Klipsch. Is voornamelijk ingesteld voor muziek en staat op 25% volume maar bij films hoor je hem ook al goed. Dus met een kleine sub heb je zeker al een meerwaarde voor films :)
Ik zou degene kiezen die het laagst kan.
 
Nieuwe woonkamer en deze is wat groter dan de vorige. Ik vind de bass wel genoeg voor muziek in de woonkamer, maar bij film is het net wat te weinig.
Mijn vrouw stelt een veto tegen grotere vloersprekers, met een (kleine) SUB gaat ze wel akkoord. Ik kom op 2 modellen, beide een actieve sub, omdat de reciever geen keuze laat. Budget dat ik krijg is wel beperkt :(, dus 700 euro is het maximum.

Huidige setup omvat een TCL 85C845 tv, DRA-800H reciever en Klipsh rp-6000f luidsprekers.

Subs die ik gevonden heb, maar niet zeker ben of ze voldoen:
- KLIPSCH: R-121SW SUBWOOFER - ZWART (gewoon om bij klipsch te blijven, maar geen must)
- SVS: SB-1000 SUBWOOFER - ZWART

Gaan deze genoeg zijn voor wat extra bass bij films? Zetten we deze dan best aan de keukenkant of weg ervan, de plaats links en rechts is identiek.

Mijn woonkamer bestaat uit 2 aansluitende rechthoeken (zoals zoveel moderne huizen).
De woonkamer/eetkamer is 9m10 x 5m40, de zetels staan op een 4m van de tv ongeveer en de keuken ligt daar zo schuin achter en meet 6m50 x 4m30.
Goh, Ik zou voor uw geval naar de PB-1000 kijken. Die is iets groter, maar gaat veel meer bass geven. Gaat iets minder diep dan de SB-1000, maar dat ga je niet merken.
Plaatsing, dat ga je zelf wat moeten uitzoeken, maar gezien subwoofers bekabeld zijn, ga je hoogstwaarschijnlijk niet enorm veel mogelijkheden hebben.
disclaimer: ik heb 2 PB-3000's, maar gebruik een fractie van het vermogen dat ze te bieden hebben.
 
Goh, Ik zou voor uw geval naar de PB-1000 kijken. Die is iets groter, maar gaat veel meer bass geven. Gaat iets minder diep dan de SB-1000, maar dat ga je niet merken.
Plaatsing, dat ga je zelf wat moeten uitzoeken, maar gezien subwoofers bekabeld zijn, ga je hoogstwaarschijnlijk niet enorm veel mogelijkheden hebben.
disclaimer: ik heb 2 PB-3000's, maar gebruik een fractie van het vermogen dat ze te bieden hebben.

Is de PB-1000 niet discontnued?
Plaatsing gaat links of rechts langst de andere luidsprekers zijn. De rest is een nono...

53042718004_890872ec6d_z.jpg
 
think bigger met subs klopt helaas wel, mijn volgende setjes gaan deze bevatten:


Verschil ported en sealen maakt wel wat. De PB (ported) reeks heeft meestal wat extra sensitivity en natuurlijker gevoel, de SB (sealed) reeks heeft wat meer pressure op de kamer, niet echt goed te beschrijven met woorden. Ik ga bijna altijd voor ported. Al hebben sealed subs echt wel een meer onmiddellijke voelbare impact op uw ervaring.
 
I know, maar heb na jaren alleen wonen terug de stap gezet naar samenwonen en hij mag niet ge groot zijn. Het is echt ter ondersteunjng, mis niet veel, maar wel iets.
ik zie net dat uw AVR 2 subwoofer outs heeft, dan kan je ook 2 kleinere subwoofers plaatsen (10 of 12 inch), dat kan zelfs vlug in een impressive geluid resulteren.

Klipsch kleinere subwoofers raad ik wel af, als je Klipsch gaat voor subwoofers dan zijt ge beter af met hun duurste modellen.
2 kleinere SVS SB's kan perfect. dat zijn in principe zwarte boxen en kunnen normaal zonder teveel visuele impact naast of achter uw TV meubel staan. Die moet je dan ook niet full blast zetten, dan is uw tafel aan diggelen, maar zorgen normaal voor een gladdere bass ervaring.
starten met 1 kan en misschien ga je dan niet eens meer een tweede nodig hebben. Die SVSen kunnen best wat output hebben en staan ook op mijn lijst potentieel voor in de toekomst.

Als je bekabeling goed zelf kan, dan zou je ze ook in de hoeken van uw kamer kunnen zetten, desnoods achter een plant ofzo. ;)
 
Heb zelf al jaren een Teufel subwoofer. Ben er heel tevreden van. Is ook een actieve sub.

Je kan die bass levels in de UI aanpassen en ook nog op de sub achteraan.

Ziet er ook gewoon neutraal uit, plus die staat ook in promotie 🙂


Moest die te groot zijn, want die is wel vrij groot, kan je altijd de T8 kiezen. Plus de T8 en T10 kan je draaien voor downfire of frontfire.

Je kan die ook wireless koppelen d.m.v. wireless modules.
 
I know, maar heb na jaren alleen wonen terug de stap gezet naar samenwonen en hij mag niet ge groot zijn. Het is echt ter ondersteunjng, mis niet veel, maar wel iets.
https://www.xtzsound.eu/sub3x12#!/Cinema-SUB-3X12/p/384936044
Go for it!
103kg, 53.5x55.5x114.5cm. Kan ook ineens dienen als vibrerende salontafel!

Neenee, ff serieus. Waarschijnlijk zijn 2 SB1000 (of SB2000 of SB3000) wel uw beste keuze. Die zijn redelijk simpel te verstoppen, kan je ook tegen een wand ofzo plaatsen, ...
 
Terug
Bovenaan