Kale mannen verenigt u

yode92

Well-known member
Het wordt binnenkort tijd dat ik mijn haaruitval omarm en voor de volle kaalheid ga. Daarvoor ben ik nu ook aan het uitzoeken hoe dit dan best te onderhouden en het leek mij dat er hier ook wel een aantal ervaringsdeskundigen zullen zitten. Er is reeds een baard scheren/trimmen topic, maar een hoofd kaal houden leek mij toch een apart topic waardig.

Mes of elektrisch?​

Met een mesje geeft het beste/kortste resultaat en houdt ook langer, allicht ook goedkoper dan elektrisch. Alleen, ik zie het zelf niet zitten om met een mesje aan de slag te gaan, dus dan maar elektrisch. Als ik het zo lees doe je het dan best om de 1-2 dagen.

Welk apparaat gebruiken jullie?
Tijdens mijn zoektocht kom ik heel vaak de toestellen van Skullshaver tegen. Alleen lijkt het soms dat het echt absoluut het allerbeste is, om dan ook te lezen dat het nogal hit or miss is, de batterij snel degradeert, veel deffecten maar dan een customer support die onbestaande is,... Het lijkt lastig om echt neutrale reviews te vinden, maar langs de andere kant komt het telkens terug als ‘the best’. Ik begin wat te denken dat ze vooral erg goeie marketing hebben op plekken zoals Reddit.
Een andere die ik tegenkom is de Remington RX7 (of de oudere versie RX5). Remington is natuurlijk wel een bekend merk in de wereld van de scheerapparaten. Het enige wat hier dan lastig lijkt is dat er (nog) geen vervangkopstukken voorhanden zijn. Ergens had ik gelezen dat je die best vervangt om de 6 maanden, maar ik vind ze toch nergens terug… Misschien is dat ook wat overdreven, maar ook niet echt handig om na 6-12 maanden met een toestel te zitten waar je niet meer mee verder kan.

Nog andere opties die aan te raden zijn?

Nat of droog?​

Het lijkt dat droog scheren niet erg aan te raden is en je toch best de moeite neemt om iets van product te gebruiken. Wat gebruiken jullie? Olie, gel, schuim, creme...? Een combinatie van olie en gel ben ik bijvoorbeeld ook al tegengekomen.
Op het eerste zicht lijk een gel mij wel het makkelijkst te werken. Tips voor specifieke producten? Winkels/webshops? Gewoon de huismerken van de supermarkt of het kruidvat?

Verzorging achteraf?​

Wat gebruiken jullie als aftershave? Een balsem? Een creme?

Nog andere algemene tips rond het onderhouden van een kaal hoofd?
 
Elektrisch is niet volledig kaal hé.
Ga ineens voor het mesje. Nat. +-3x/week.
Leer ineens het zelf te doen. Ben je snel mee weg. Altijd vlak voor het douchen. Geen verzorging nodig maar hou een paar plakkers in de buurt. Hoofdhuid blijft lang bloeden.
You will get used to it. Uw naasten ook.
Thank me later :fingerguns_r:
 
Ik nam ook gewoon een tondeuse en liet hem gaan. Hoewel ik dat dikwijls lastig vond bij het slapen omdat je haar dan werkt als schuurborsteltjes.

Dus vaak ook 3mm gedaan en dat was fine.
 
Tondeuse op 1 mm, 1 keer in de week. Ook baard en snor op 1mm. Vind ik bij mezelf mooier dan helemaal glad.
 
Elektrisch is niet volledig kaal hé.
Ga ineens voor het mesje. Nat. +-3x/week.
Leer ineens het zelf te doen. Ben je snel mee weg. Altijd vlak voor het douchen. Geen verzorging nodig maar hou een paar plakkers in de buurt. Hoofdhuid blijft lang bloeden.
You will get used to it. Uw naasten ook.
Thank me later :fingerguns_r:
Je bedoelt vlak na het douchen neem ik aan? Nat scheren gaat een heel stuk gemakkelijker na het douchen.
 
Hier ook zo.
Waarom wil je helemaal kaal @yode92? Heeft m.i. alleen maar nadelen: Meer werk, jeukt sneller, ziet er sneller slecht uit (haar dat oneven groeit valt minder op bij 1mm dan bij kaal),...
Denk wel dat ervan hangt waar je kaal aan het worden bent.

Bij mij is het mijn haarlijn die naar achter gaat en twee inhammen. Moest ik enkel kaalzijn op mijn kruin zou ik waarschijnlijk wel helemaal kaal willen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Tondeuse op laagste stand, frequentie al naargelang m’n goesting. Zowat 15 jaar geleden die tondeuse gekregen van m’n toenmalige vriendin en die doet het nog steeds goed (de tondeuse). Ook een tijdje met scheermes helemaal afgeschoren maar ik vind het de extra moeite niet waard.
 
Je bedoelt vlak na het douchen neem ik aan? Nat scheren gaat een heel stuk gemakkelijker na het douchen.
Ik gebruik scheerschuim. Na het scheren in de douche en alles is ineens proper gewassen.

@Lint
Ik heb nooit irritaties gehad bij het scheren met mesje. Wel uw mesje tijdig vervangen natuurlijk.
En jeuk en meer werk is ook relatief. Gaat bij mij even snel als in den tijd met de tondeuse. Ook nooit geen jeuk gehad.
Meer zelfs, met de tondeuse zie je slechter als je niet overal bent geweest. Kaal is kaal. Je voelt gewoon met je hand waar er nog iets staat.
Maar ik ben dan ook zo goed als kaal in het midden van voor tot achter. Met de tondeuse is al lang geen zicht meer bij mij😆
Wanneer ik nu foto’s zie uit de tondeuse periode ben ik toch blij dat ik ben beginnen scheren met het mesje. Ziet er echt beter uit.
Ik laat wel een stoppelbaardje staan die ik ook telkens trim met de tondeuse op kortste stand.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Is het ondertussen al duidelijk wat de nadelen op lange termijn zijn?
Ik heb me hier heel zwaar in liggen verdiepen. Studies waar de dosis 5mg/dag is, zorgen voor een enorm kleine groep (lees echt een enorm kleine groep) voor erectieproblemen, algemene droogte in het lichaam (ogen, mond, ...) en nierproblemen.

Echter is de aangerade dosis 1mg/dag, hierbij is je kans op neveneffecten praktisch niet aanwezig en heb je nog steeds 95% van de voordelen.

Voor mij persoonlijk heeft het een enorme impact gehad op hoe ik me voel en ik raad dan ook alle mannen die ooit twijfels hebben over hun haarlijn aan om het te proberen. Je kan tot 16% terug krijgen!
 
Laatst bewerkt:
Tondeuse op laagste stand, frequentie al naargelang m’n goesting. Zowat 15 jaar geleden die tondeuse gekregen van m’n toenmalige vriendin en die doet het nog steeds goed (de tondeuse). Ook een tijdje met scheermes helemaal afgeschoren maar ik vind het de extra moeite niet waard.
Hier ook gewoon de tondeuse. Frequentie 1 keer per maand of zo. Ik heb zo geen patersplekje of hoe noemt dat maar wel inhammen.
 
Momenteel nog met de tondeuse op 4mm, geen idee of ik ooit de stap wil zetten om mij helemaal kaal te scheren.
 
Momenteel nog met de tondeuse op 4mm, geen idee of ik ooit de stap wil zetten om mij helemaal kaal te scheren.
Hier voorlopig ook nog met de tondeuse, wel op 9mm. Zit zelf al een paar jaar met een "keppeltje" en inhammen, maar heb de stap om volledig kaal te gaan nog niet durven zetten. Misschien eens beginnen met telkens wat korter te gaan met de tondeuse.
 
Ik ga om de twee weken naar de Marokkaanse barbier, die doet van boven alles op 2mm, zijkanten op 0,5, als ik chance heb natte warme handdoek op mijn bakkes en daarna me wolk goedkope parfum die ge nooit meer uit uw trui krijgt. Sta altijd strak van de koffie als ik wegga. Zou het niet anders willen.

Heb ook al meegemaakt dat die met draad mijn wenkbrauwen begint te epileren of ineens hars in mijn oren duwt. Dat laatste is ook efkes verschieten als ge er niet op voorbereid zijt.
 
Ik ga om de twee weken naar de Marokkaanse barbier, die doet van boven alles op 2mm, zijkanten op 0,5, als ik chance heb natte warme handdoek op mijn bakkes en daarna me wolk goedkope parfum die ge nooit meer uit uw trui krijgt. Sta altijd strak van de koffie als ik wegga. Zou het niet anders willen.

Heb ook al meegemaakt dat die met draad mijn wenkbrauwen begint te epileren of ineens hars in mijn oren duwt. Dat laatste is ook efkes verschieten als ge er niet op voorbereid zijt.
Bij de Turk hier in 't dorp ook al eens de vlam van een briquet tegen mijn oor gekregen. Speciaal. De dames van het kapsalon waar ik meestal heen ga doen nog een hoofd- en schoudermassage. Dat krijg ik dan die Turk niet.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan