Kale mannen verenigt u

Enkel bovenaan in 't midden fel aan het uitdunnen. Als de bomma erfenisje achterlaat overweeg ik toch transplant (in België). Iemand ervaring mee ?
 
Enkel bovenaan in 't midden fel aan het uitdunnen. Als de bomma erfenisje achterlaat overweeg ik toch transplant (in België). Iemand ervaring mee ?
 
Elektrisch is niet volledig kaal hé.
Ga ineens voor het mesje. Nat. +-3x/week.
Leer ineens het zelf te doen. Ben je snel mee weg. Altijd vlak voor het douchen. Geen verzorging nodig maar hou een paar plakkers in de buurt. Hoofdhuid blijft lang bloeden.
You will get used to it. Uw naasten ook.
Thank me later :fingerguns_r:
Van wat ik heb gezien wat mensen bereiken met zo'n elektrische apparaten is dat wel goed genoeg voor mij. Ik heb ook lang overwogen om met een mesje mijn baardcontouren te toen bijvoorbeeld, maar ook daar totaal geen zin in.
Hier ook zo.
Waarom wil je helemaal kaal @yode92? Heeft m.i. alleen maar nadelen: Meer werk, jeukt sneller, ziet er sneller slecht uit (haar dat oneven groeit valt minder op bij 1mm dan bij kaal),...
Omdat wat ik bij velen zie die gewoon met de tondeuze doen, dat dat er nogal snel niet mooi uit ziet in combinatie met waar er nog haar groeit. Ziet er in mijn ogen altijd meteen veel ouder uit.
Denk wel dat ervan hangt waar je kaal aan het worden bent.

Bij mij is het mijn haarlijn die naar achter gaat en twee inhammen. Moest ik enkel kaalzijn op mijn kruin zou ik waarschijnlijk wel helemaal kaal willen zijn.
Bij mij ook haarlijn en inhammen, maar beetje hetzelfde als wat ik hierboven schrijf: als ik zie bij sommige collega's die wat hetzelfde hebben en niet "volledig" kaal doen, ziet er (voor mij) toch niet zo mooi uit.
 
Bij mij ook haarlijn en inhammen, maar beetje hetzelfde als wat ik hierboven schrijf: als ik zie bij sommige collega's die wat hetzelfde hebben en niet "volledig" kaal doen, ziet er (voor mij) toch niet zo mooi uit.
Ik heb geen idee hoe lang uw haar nu is en welke stijl, maar als het enkel haarlijn en inhammen zijn zou ik nog niet perse naar de tondeuse grijpen. Millimeter kort met tondeuse is zo echt een vis noch vlees stijl. Misschien is er toch nog iets anders mogelijk qua kapsel?
Inhammen zijn niet leuk maar wel heel normaal bij mannen. Bij mij al licht begonnen op men 19 jaar.
Maar eens de kruin ook kaal begint te worden is het kalf definitef verzopen.

Edit : ieder zijn stijl natuurlijk. En gilette kaal is wel een serieuze mentale brug waar je over moet. Was bij mij ook pas na enkele jaren tondeuse. Maar achteraf gezien had ik het sneller moeten doen/toegeven.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind volledig kaal dan weer niet mooi, je krijgt dan zo van die biljartballen die het licht weerkaatsen (zie profielfoto :p).
Ik doe mijn heel hoofd met de tondeuse, zonder opzetstuk, dus ook niet 1 mm oid. Mijn stoppelbaard loopt dan over in (wat er over is van mijn) hoofdhaar. Dat is ook gemakkelijk bij te houden (klaar op 5 minuten).
Maar zoals al aangehaald: ieder zijn stijl.
 
Ik deed het ook eerst met de tondeuse, maar ben dan overgestapt naar nat scheren met een veiligheidsmesje al was dat niet altijd even praktisch en vaak met snijwondjes als gevolg.
Vorig jaar dan op reis gegaan met handbagage en daar mocht je zo'n mesje niet meenemen, dus had ik me wegwerpmesjes van Wilkinson gekocht. Ik was er voordien altijd wat tegen omdat ik het wat geldverspilling vond, zeker omdat je een groter oppervlakte moet scheren en de mesjes sneller bot zouden worden. Maar wat een openbaring was me dat. Sindsdien gebruik ik niets anders meer. Die mesjes zijn zo soepel dat ze dus de kromming van je hoofd volgen, wat dat veiligheidsmesje niet had.
Ik was nu mijn hoofd met warm water en shampoo (ook al staat er amper haar op) om de huid soepel en glad te maken en de poriën te openen. Daarna scheerschuim over de ganse bol en dan naar hartenlust scheren. Ik hoef niet supervoorzichtig om te springen, want de kans op wondjes is echt bijna onbestaand. Na de scheerbeurt insmeren met aftershave en we kunnen er weer tegen.
 
Ik heb me hier heel zwaar in liggen verdiepen. Studies waar de dosis 5mg/dag is, zorgen voor een enorm kleine groep (lees echt een enorm kleine groep) voor erectieproblemen, algemene droogte in het lichaam (ogen, mond, ...) en nierproblemen.

Echter is de aangerade dosis 1mg/dag, hierbij is je kans op neveneffecten praktisch niet aanwezig en heb je nog steeds 95% van de voordelen.

Voor mij persoonlijk heeft het een enorme impact gehad op hoe ik me voel en ik raad dan ook alle mannen die ooit twijfels hebben over hun haarlijn aan om het te proberen. Je kan tot 20% terug krijgen!
Dat doet toch geen haar teruggroeien? Stelt het gewoon langer uit dacht ik
 
niks voor mij.
Grootste opluchting van mijn volwassen bestaan was de tondeuse er overheen zetten en aanvaarden. Zo van die middeltjes is goed om u weer x jaar alles weer uit te stellen terwijl ge u continu afvraagt of het wel/niet opvalt dat ge begint te kalen, hopen geld verschijnt, mogelijks bijwerkingen hebt om dan uiteindelijk alsnog met de tondeuse er overheen te moeten gaan als de tijd u inhaalt.
 
Hier ook vanvoor wat inhammen, maar ook wat minder haar bovenop de kruin (wat vooral opvalt als ik buk).
Ben mijn kapsel eigenlijk wel serieus beu. Moet het ook elke dag wassen want heb een vettige kop, maar ik heb de durf niet om een tondeuse erin te zetten…
 
Hier ook vanvoor wat inhammen, maar ook wat minder haar bovenop de kruin (wat vooral opvalt als ik buk).
Ben mijn kapsel eigenlijk wel serieus beu. Moet het ook elke dag wassen want heb een vettige kop, maar ik heb de durf niet om een tondeuse erin te zetten…
Als ge met uw rug tegen een muur gaat staan en ineens voelt het koud aan uw kruin, is het tijd voor de tondeuse.
 
Ik heb geen idee hoe lang uw haar nu is en welke stijl, maar als het enkel haarlijn en inhammen zijn zou ik nog niet perse naar de tondeuse grijpen. Millimeter kort met tondeuse is zo echt een vis noch vlees stijl. Misschien is er toch nog iets anders mogelijk qua kapsel?
Inhammen zijn niet leuk maar wel heel normaal bij mannen. Bij mij al licht begonnen op men 19 jaar.
Maar eens de kruin ook kaal begint te worden is het kalf definitef verzopen.

Edit : ieder zijn stijl natuurlijk. En gilette kaal is wel een serieuze mentale brug waar je over moet. Was bij mij ook pas na enkele jaren tondeuse. Maar achteraf gezien had ik het sneller moeten doen/toegeven.
Bij mij is het ook al vroeg begonnen, maar een ander stijl heb ik ook geen zin meer in. Het valt vooral heel erg op op sommige foto's, en vooral ook als ik in Teams meetings zit (en dus de camera van de laptop wat schuin op je staat), zie je het haar bovenaan niet meer, enkel de zijkanten... Dusja, it's time :) En op zicht, ik heb een mooie volle baard en ik verwacht eigenlijk dat het wel goed gaat meevallen.
Ik deed het ook eerst met de tondeuse, maar ben dan overgestapt naar nat scheren met een veiligheidsmesje al was dat niet altijd even praktisch en vaak met snijwondjes als gevolg.
Vorig jaar dan op reis gegaan met handbagage en daar mocht je zo'n mesje niet meenemen, dus had ik me wegwerpmesjes van Wilkinson gekocht. Ik was er voordien altijd wat tegen omdat ik het wat geldverspilling vond, zeker omdat je een groter oppervlakte moet scheren en de mesjes sneller bot zouden worden. Maar wat een openbaring was me dat. Sindsdien gebruik ik niets anders meer. Die mesjes zijn zo soepel dat ze dus de kromming van je hoofd volgen, wat dat veiligheidsmesje niet had.
Ik was nu mijn hoofd met warm water en shampoo (ook al staat er amper haar op) om de huid soepel en glad te maken en de poriën te openen. Daarna scheerschuim over de ganse bol en dan naar hartenlust scheren. Ik hoef niet supervoorzichtig om te springen, want de kans op wondjes is echt bijna onbestaand. Na de scheerbeurt insmeren met aftershave en we kunnen er weer tegen.
Wat gebruik je specifiek van scheerschuim? Er lijken ook zoveel varianten te zijn: scheerschuim, scheergel, scheerzeep, scheerolie, scheercreme...
 
Ik heb een Whal Balding tondeuse. 0,4mm kort. Eenmaal per week. Doe ik al jaren zo.
De vrijgekomen tijd spendeer ik aan mijn baard 😃
 
Ik heb de skullshaver pitbull gold, vanuit de beginpost, een paar weken geleden gekocht en ben er toch echt tevreden over. Gewoon droog scheren, snel even wanneer het mij uitkomt. En het resultaat is toch erg dicht in de buurt van een gillette.
De skullshaver heb ik vooral gekozen omdat dit een van de weinige "hoofdscheerapparaten" is dat ook bruikbaar is op snoer. Bij de meeste concurrerende apparaten is dit blijkbaar niet.
 
Wat gebruik je specifiek van scheerschuim? Er lijken ook zoveel varianten te zijn: scheerschuim, scheergel, scheerzeep, scheerolie, scheercreme...
Ik gebruik eigenlijk geen schuim, maar scheergel voor de "gevoelige huid". ik heb de indruk dat dat beter uitsmeert dan scheerschuim.
 
Ik heb de skullshaver pitbull gold, vanuit de beginpost, een paar weken geleden gekocht en ben er toch echt tevreden over. Gewoon droog scheren, snel even wanneer het mij uitkomt. En het resultaat is toch erg dicht in de buurt van een gillette.
De skullshaver heb ik vooral gekozen omdat dit een van de weinige "hoofdscheerapparaten" is dat ook bruikbaar is op snoer. Bij de meeste concurrerende apparaten is dit blijkbaar niet.
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat zijn zonder product/nat te gebruiken. Moest dat lukken zou het natuurlijk fantastisch zijn.
Nu heb ik zo wat 'schrik' dat er rode plekken oid gaan komen, maar kan je natuurlijk niet op voorhand weten.
 
Ik heb me hier heel zwaar in liggen verdiepen. Studies waar de dosis 5mg/dag is, zorgen voor een enorm kleine groep (lees echt een enorm kleine groep) voor erectieproblemen, algemene droogte in het lichaam (ogen, mond, ...) en nierproblemen.

Echter is de aangerade dosis 1mg/dag, hierbij is je kans op neveneffecten praktisch niet aanwezig en heb je nog steeds 95% van de voordelen.

Voor mij persoonlijk heeft het een enorme impact gehad op hoe ik me voel en ik raad dan ook alle mannen die ooit twijfels hebben over hun haarlijn aan om het te proberen. Je kan tot 16% terug krijgen!
Interessant! Neem je zowel Finasteride als Minoxidil? En bestel je dat gewoon online?
 
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat zijn zonder product/nat te gebruiken. Moest dat lukken zou het natuurlijk fantastisch zijn.
Nu heb ik zo wat 'schrik' dat er rode plekken oid gaan komen, maar kan je natuurlijk niet op voorhand weten.
Ik heb zelf geen enkele last van uitslag of rode plekken of zoiets.
Juist toen ik de skullshaver de eerste keer gebruikte, wat een gevoeligere plek gehad links in de nek. Maar na de eerste keer is het niet meer voorgekomen.
Ze zeggen wel dat bij gebruik van zo'n toestel, je de huid een paar weken moet geven om "het gewoon te worden".
 
Interessant! Neem je zowel Finasteride als Minoxidil? En bestel je dat gewoon online?
Ik neem nu enkel finasteride. Is wel op voorschift, maar ik ging via een online dermatoloog. Zie zeker dat je een dosis krijgt van 1mg/dag, niet 5.

Minoxidil kan handig zijn als je echt enorme verdunning hebt. Het enige nadeel is dat dit weer iets extra is wat je moet doen, het maakt je haar een beetje vettig + je moet het blijven doen, anders vallen die haren gewoon terug uit.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan