Geuren voor thuis woonkamer

Ik heb geurstokjes in het gastentoilet en in de badkamer. Ik ben nogal fan van Ipuro en Rituals.
Bij Rituals weet ik welke geur ik graag ruik en welke niet. Bij Ipuro nog niet echt, want ik heb die nog maar in één winkel gevonden en dan sta ik ook iets te lang aan die rek te snuiven. :unsure:


Voor andere plaatsen zoals de woonkamer wil ik ook niet dat er constant een chemische geur hangt.
Ik twijfel daarom om een interieurspray aan te schaffen, dan kan ik het verstuiven op de momenten die ik specifiek wil:
 
Dus er gewoon zetten en thats it? Zonder elektriciteit (diffuser)

De Lampe Berger heeft een lont met een vuursteen. Je steekt deze aan, na 3 minuten is die helemaal verhit en dan blaas je de vlam uit. Dan zet je de sierdop erop en gedurende 30 minuten parfumeert die de ruimte maar zuivert die ook de lucht waarin die staat.

Na die 30 min zet je de afsluitdop er terug op :)
 
Ik heb geurstokjes in het gastentoilet en in de badkamer. Ik ben nogal fan van Ipuro en Rituals.
Bij Rituals weet ik welke geur ik graag ruik en welke niet. Bij Ipuro nog niet echt, want ik heb die nog maar in één winkel gevonden en dan sta ik ook iets te lang aan die rek te snuiven. :unsure:


Voor andere plaatsen zoals de woonkamer wil ik ook niet dat er constant een chemische geur hangt.
Ik twijfel daarom om een interieurspray aan te schaffen, dan kan ik het verstuiven op de momenten die ik specifiek wil:
Heb je niet de diffuser van 100€ van Rituals?
 
Heb je niet de diffuser van 100€ van Rituals?
Ik heb al een app nodig om mijn lichten en radio te bedienen, mijn verwarming aan te zetten, mijn zonnepanelen te checken... eentje om de geur in mijn huis in te stellen is erover.
:tongue:
 
Ik heb hier eens een diffuser gehad die ‘katoen’ moest geven als geur. Waar de neusblinde die dat ontwikkelde met zijn gedachten zat, was in elk geval vreselijk. Je *smaakte* dat gewoon en nochtans gewoon een diffuser als een ander.

Nu hebben we afwisselend een kaars of room spray van Trudon, die zijn echt super van geuren.
 
Het gamma van Atelier Rebul Istanbul is machtig goed, maar zal niet goedkoper zijn... :headshake:
Hier ist ook Istanbul.

Wat wij eigenlijk doen: raspen zo een beetje van een Istanbul zeepklontje in de stofzuigerzak telkens als we een nieuwe zak plaatsen.

Ook een beetje geraspt op een schaaltje in de inkomhal.

Niet dat het hier anders zou stinken ofzo, maar die geur geeft om één of andere reden een fijne vibe af in huis.
 
Misschien wat off-topic, maar ik wil gewoon meegeven dat als je huisdieren hebt (especially katten) dat geurtjes veel meer kwaad dan goed doen. Het zijn vaak triggers voor stress, met alle gevolgen vandien. Dus als je katten de zetels kapotkrabben, alles onderpissen, totaal onhandelbaar zijn, blaasontstekingen krijgen of weet ik wat allemaal, misschien dan toch eens proberen die geurtjes op te bergen. Same goes (of nog erger misschien) voor parfum. Beestjes hebben nu eenmaal een veel gevoeligere neus.

Voor mij persoonlijk is dat allemaal weggesmeten geld. Hou je kot proper, ventileer voldoende en dan is dat allemaal geen issue.
 
Wie zegt dat het "nodig" is? Mss heeft de OP graag een leuk geurtje in huis, zelfs al is het spik en span?
Of gaan jullie in de parfum thread ook met de vinger wijzen dat ze zich maar wat beter moeten wassen?

On-topic: De Zara Home geuren zijn nog wel fijn vind ik. Maar bij geurstokjes is goedkoop toch vaak slechtkoop.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het omdat ik er zelf een heb, maar katten ruik ik niet. Uiteraard wel als ze net hun gevoeg hebben gedaan in de kattenbak, maar anders?
Klopt, katten zijn propere beesten en ruik je (zelden). Honden hangt er wat van af... soms kom je een woning binnen en ruik je helemaal niks terwijl er wel een hond rondloopt. Soms hoef je de hond nog niet te hebben gezien om al met zekerheid te weten dat er daar eentje woont.
 
Klopt, katten zijn propere beesten en ruik je (zelden). Honden hangt er wat van af... soms kom je een woning binnen en ruik je helemaal niks terwijl er wel een hond rondloopt. Soms hoef je de hond nog niet te hebben gezien om al met zekerheid te weten dat er daar eentje woont.
Lijkt me af te hangen van gezondheid, type vacht/huid, hoe vaak die wordt gewassen, mogelijk ook leeftijd, natte vacht, ...

De onze ruik je doorgaans niet, maar als het nat weer is en hij kruipt nog wat nat op zijn kussen begint dat wel te ruiken. En sowieso ongeveer 1x per maand (of wat langer) eens douchen.
 
Terug
Bovenaan