Kale mannen verenigt u

Hier beginnen die inhammen beetje bij beetje groter te worden (op 33-jarige leeftijd). Het valt denk ik nog mee, maar de stress van ne kleine helpt niet dus ik veronderstel binnen een jaar of 5 dat ik er ook met de tondeuse door ga gaan.
Stress van ne kleine en de impact op mijn kruin valt hier (volgens mij althans) goed mee! Heb niet het gevoel dat ik meer haar verlies. Wel meer spreekwoordelijk grijs haar natuurlijk 😅

Waar ik me wel aan erger: de kleine hier is beginnen stappen, dus worden er vaak foto’s genomen al stappend met papa aan de hand. En gezien ik dan moet bukken valt mijn kalende plek eens te meer op ☹️
 
Intussen een drietal weken dat alles eraf is en het bevalt mij heel erg.

Al mijn 'zorgen' op voorhand rond welke producten etc. zijn allemaal niet nodig gebleken. Gewoon droog, zonder scheergel of wat dan ook lijkt perfect te werken zonder iets van uitslag of irritaties achteraf. Ik gebruik nu enkel een after shave lotion, maar misschien dat ik gewoon naar Nivea creme overstap eens die op is.

Na 2 dagen is het al weer fel gegroeid dus dan moet het er ook wel af, maar ik vind het zeker kort genoeg met elektrisch apparaat.
 
Ik neem nu enkel finasteride. Is wel op voorschift, maar ik ging via een online dermatoloog. Zie zeker dat je een dosis krijgt van 1mg/dag, niet 5.

Minoxidil kan handig zijn als je echt enorme verdunning hebt. Het enige nadeel is dat dit weer iets extra is wat je moet doen, het maakt je haar een beetje vettig + je moet het blijven doen, anders vallen die haren gewoon terug uit.
Ik blijf het maar uitstellen omdat ik schrik heb voor eventuele bijwerkingen maar ik zag net tijdens een meeting dat ik gewoon door mijn haar kan zien als ik wat naar beneden kijk. Het wordt dus dringend tijd om actie te ondernemen nu en ben dus wat informatie gaan zoeken.

Toen kwam ik dit tegen:
Effecten op de vruchtbaarheid
Onvruchtbaarheid is gemeld bij mannen die finasteride langdurig hadden gebruikt en die ook andere risicofactoren hadden die van invloed kunnen zijn op de vruchtbaarheid. Na het stoppen met finasteride is gemeld dat de zaadkwaliteit verbeterde of normaal werd. Er zijn geen langetermijnonderzoeken gedaan naar het effect van finasteride op de vruchtbaarheid bij mannen.

Dat doet me dan weer twijfelen om ermee te beginnen. Mogelijk gaan we beginnen aan kinderen één van de volgende jaren en ik wil daar dus geen risico lopen. Maar wachten tot nadat we kinderen hebben kan er dan weer voor zorgen dat ik te kaal ben tegen dan om er nog iets aan te doen met een pilletje. Misschien toch maar een tripje naar Turkije plannen dan...
 
Hier al sinds men 24e ofzo dat men haar dunner en dunner werd achteraan. Tijdens men single periode van men 26e tot 29e dan wel is complexen over gehad, zeker als het al meer als een maand geleden was dat k naar de kapper was geweest.

Des te langer men haar werd, des te meer viel t natuurlijk op. Eens je dan terug een vriendin hebt valt t complex wel wat weg tot we dan in corona terecht kwamen. Men haar trok op niks meer en toen de stap gezet om een tondeuse te kopen.

Begonnen op 4mm ofzo maar tegenwoordig gewoon wekelijks voor t weekend op 2mm. Bij t minste dat ze nu al te “lang” is doe k het gewoon met de tondeuse. Icm een beetje gezichtshaar is da gewoon een goede combinatie. Heb t ook volledig geaccepteerd zo en voel me er gewoon goed bij als t maar bijgehouden wordt.
 
Ik blijf het maar uitstellen omdat ik schrik heb voor eventuele bijwerkingen maar ik zag net tijdens een meeting dat ik gewoon door mijn haar kan zien als ik wat naar beneden kijk. Het wordt dus dringend tijd om actie te ondernemen nu en ben dus wat informatie gaan zoeken.

Toen kwam ik dit tegen:


Dat doet me dan weer twijfelen om ermee te beginnen. Mogelijk gaan we beginnen aan kinderen één van de volgende jaren en ik wil daar dus geen risico lopen. Maar wachten tot nadat we kinderen hebben kan er dan weer voor zorgen dat ik te kaal ben tegen dan om er nog iets aan te doen met een pilletje. Misschien toch maar een tripje naar Turkije plannen dan...
Er staat ook dat het bij het stoppen, de zaadkwaliteit terug normaliseert. Als ik me goed herinner uit de studies is dit al na een maand ongeveer. Dus je kan perfect nu een tijd starten en dan even stoppen. Verder is het ook belangrijk om te weten dat veel van de onderzoeken en neveneffecten komen bij dosissen van 5mg/dag, echter heb je met 1mg/dag meer dan voldoende voor het gewenste effect.
 
Er staat ook dat het bij het stoppen, de zaadkwaliteit terug normaliseert. Als ik me goed herinner uit de studies is dit al na een maand ongeveer. Dus je kan perfect nu een tijd starten en dan even stoppen. Verder is het ook belangrijk om te weten dat veel van de onderzoeken en neveneffecten komen bij dosissen van 5mg/dag, echter heb je met 1mg/dag meer dan voldoende voor het gewenste effect.
Misschien dramatiseer ik het idd. Probleem is dat moest m'n vriendin niet meteen zwanger worden wanneer we proberen, ik meteen ga denken dat de oorzaak bij die pillen ligt en dus mijn fout is. :p Ik ga er eens over nadenken en ook eens met de huisdokter praten denk ik.
 
Jezelf goed informeren over medicatie is belangrijk, echter qua advies over medicatie willen we zo voorzichtig mogelijk zijn, omdat mogelijke bijwerken zeer verregaand kunnen zijn.
Misschien dramatiseer ik het idd. Probleem is dat moest m'n vriendin niet meteen zwanger worden wanneer we proberen, ik meteen ga denken dat de oorzaak bij die pillen ligt en dus mijn fout is. :p Ik ga er eens over nadenken en ook eens met de huisdokter praten denk ik.
Ik probeer tegen mijn vrienden ook altijd dit te zeggen: Uiteindelijk neem je die pillen om je beter te voelen. Als je te veel gaat stressen over wat die pillen wel of niet doen, dan heeft het geen effect, want je verplaatst je zorg gewoon van "oh nee, ik begin kaal te worden" naar iets anders om over te stressen.

Ik kan wel zeggen dat je goed moet oppassen met over finasteride te informeren bij huisdokters. Ik heb zelf al foutieve info gehad, en vrienden van me hebben ook al foute medicatie en/of foute dosissen voorgeschreven gekregen. Ik kan je altijd wel wat goede studies en video's doorsturen als je wil, maar stuur me dan even een dm hier!
 
Advies van een arts in de wind slaan en in de plaats advies van willekeurige video's (wij weten niet welke video's je wilt delen en hoe onderbouwd ze zijn) volgen valt niet aan te raden.
We snappen dat mensen hier uit eigen ervaring spreken en willen jullie ervaringen absoluut niet teniet doen, maar het kan gevaarlijk zijn deze te extrapoleren naar anderen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan