Kale mannen verenigt u

Een kalende man met een verkeerd kapsel is inderdaad minder aantrekkelijk imo.

Maar met het juiste kapsel kan deze er juist beter uitzien.
Beter toch sowieso nooit? Een niet-kalende man kan zijn volle bos ook kaalscheren / millimeteren he.
Dat het kapsel van pakweg Jason Statham er beter uitziet dan het kapsel van pakweg Boris Johnson is een feit, maar dat ligt dan toch vooral aan die laatste. Die kan perfect het kapsel van een kalende man nabootsen, maar ook gewoon een veel mooier kapsel mét haar hebben.

Laatst bewerkt:
Klo
Beter toch sowieso nooit? Een niet-kalende man kan zijn volle bos ook kaalscheren / millimeteren he.
Klopt, maar sommige personen staan beter met kort haar, andere met langer haar enz..

Beter was vooral in de zin van een kalende man met langer haar (en een "verkeerde" snit) er minder aantrekkelijk uitziet dan als dezelfde man zijn haar zou afscheren/ een aangepaste snit zou hebben

Beter was vooral in de zin van een kalende man met langer haar (en een "verkeerde" snit) er minder aantrekkelijk uitziet dan als dezelfde man zijn haar zou afscheren/ een aangepaste snit zou hebben
Da's sowieso een feit ja :biglaugh:

nintchdbpict000376807911.jpg

Ik had 15 jaar terug al kleine inhammen, nu 36 en het begint toch stevig te dunnen. Ik merk altijd een piek van uitdunning in de herfst. Ooit nog een periode van die minoxidil spray gebruikt, leek me weinig te helpen. Moest het echt werken zou niemand kaal zijn? Ook al eens advies gevraagd over een transplantatie, ook dat werkt blijkbaar niet altijd? Of na verloop van tijd valt het toch uit. De heilige graal zal dan toch niet bestaan?

Ik had 15 jaar terug al kleine inhammen, nu 36 en het begint toch stevig te dunnen. Ik merk altijd een piek van uitdunning in de herfst. Ooit nog een periode van die minoxidil spray gebruikt, leek me weinig te helpen. Moest het echt werken zou niemand kaal zijn? Ook al eens advies gevraagd over een transplantatie, ook dat werkt blijkbaar niet altijd? Of na verloop van tijd valt het toch uit. De heilige graal zal dan toch niet bestaan?
Ding is bij haartransplantaties dat ge zowel finasteride en minoxidil dan nog moet blijven pakken.
Heb je een idee waar hij dat heeft laten doen? Zou mij er toch ook eens willen voor informeren.

Mijn haar doet mij al meer dan 10 jaar onzeker aanvoelen. Vanaf mijn 16 jaar begon ik al mijn eerste grijze haren te krijgen, vanaf mijn 22 is het steeds dunner beginnen worden. Ik ben nu begin 30 en mijn haar trekt op niets, ik laat het lang groeien om het dan te kunnen bedekken. Afscheren is een stap die ik niet meteen durf zetten al zou het er waarschijnlijk beter uitzien dan het nu is.

Een kapsel staat heel hard voor iemand zijn persoonlijkheid vind ik, een kalende man op zijn 30 jaar is nu niet wat je aantrekkelijk kan noemen...
Neen helaas. Heb ook al even geen contact meer met men neef.

Minoxidil (5% best) moet je echt wel 2x daags gebruiken in sprayvorm.
Heel gedoe en enkel resultaat als je het trouw gebruikt.

En in begin valt je haar iets sneller uit met minoxidil (zwakke haren vallen uit, shedding, en maken plaats voor sterkere), waardoor er in die fase ook wel mensen van de schrik afhaken.

En idd, best nog in combi met finasteride, maar ik hou het momenteel alleen op minoxidil, vanaf volgende week in pilvorm.

Ik zie trouwens wel minder kalende mannen dan vroeger of lijkt mij dat alleen zo?

Laatst bewerkt:
Mijn apotheker heeft me de spray afgeraden en heeft me een vloeistof met spuitje (zonder naald) meegegeven.
Hiermee tikken op uw schedel en dan komt er geleidelijk wat uit zonder heel uw haarbos vettig te maken.

Ik zie trouwens wel minder kalende mannen dan vroeger of lijkt mij dat alleen zo?
Haartransplantaties waren vroeger voor the happy few maar reizen naar Turkije zijn de laatste jaren steeds populairder aan het worden.

En in begin valt je haar iets sneller uit met minoxidil (zwakke haren vallen uit, shedding, en maken plaats voor sterkere), waardoor er in die fase ook wel mensen van de schrik afhaken.

En idd, best nog in combi met finasteride, maar ik hou het momenteel alleen op minoxidil, vanaf volgende week in pilvorm.

Ik zie er net meer.

Hier niet kalend trouwens. Sorry not sorry.

Ik heb enkele PRP behandelingen laten doen in combinatie met zowel topische als orale minoxidil en haarsupplementen. En ik moet eerlijk zeggen dat 90% van het haar op mijn hoofd terug begint te komen. Zolang je nog pluisjeshaar (vellushaar) hebt wil dit zeggen dat je haarzakje comateus is maar nog niet dood. Door de behandelingen zie ik al die vellushaartjes nu langer worden en transformeren in terminaal haar. Je moet natuurlijk wel minstens twee maand geduld hebben eer je resultaat begint te zien.

Anderhalve maand aan de orale vorm van minoxidil: wenkbrauwen dikker, kleine haartjes bij de inhammen en ook bovenaan merk ik progressie.

Maar ook haren aan de zijkant van mijn handen, zo die buitenste bovenzijde en ook al op hand bovenaan zelf . Maar oké als man geen ramp. Zeg maar armhaar dat merkelijker doorloopt op de handen.

Benieuwd naar de volgende maanden.

Ik heb sinds onlangs die Remmington RX7.

Is wel handig. Gemakkelijk gelijk wanneer te doen.
Qua tijd niet veel verschil van scheren met scheermes. Iets korten misschien, maar vooral handiger omdat je het kan doen terwijl je met andere dingen bezig bent.

Kaal scheren met scheermes gebruik ik gewoon water + vloeibare handzeep voor. Vlak voor douchen.

Anderhalve maand aan de orale vorm van minoxidil: wenkbrauwen dikker, kleine haartjes bij de inhammen en ook bovenaan merk ik progressie.

Maar ook haren aan de zijkant van mijn handen, zo die buitenste bovenzijde en ook al op hand bovenaan zelf . Maar oké als man geen ramp. Zeg maar armhaar dat merkelijker doorloopt op de handen.

Benieuwd naar de volgende maanden.
Dat is natuurlijk weer het voordeel van Topical Minoxidil, dat werkt meer plaatselijk. Maar hey, als de extra haren je niet storen, geen probleem.

Ik heb sinds onlangs die Remmington RX7.

Is wel handig. Gemakkelijk gelijk wanneer te doen.
Qua tijd niet veel verschil van scheren met scheermes. Iets korten misschien, maar vooral handiger omdat je het kan doen terwijl je met andere dingen bezig bent.

Kaal scheren met scheermes gebruik ik gewoon water + vloeibare handzeep voor. Vlak voor douchen.
Om de hoeveel tijd scheer je je dan, met zo een machine?

Ik blijf zweren bij de skullshaver. Minder gedoe dan met tondeuse, makkelijk zonder spiegel te doen en vind ik voor een machine zeer glad. Om de 2 a 3d max.

Dit topic nog eens vanonder het stof halen.

Ik heb eindelijk de stap durven zetten naar de tondeuze en mijn coupe laten kortscheren naar 1,5mm.
Dit weekend eens naar de winkel om zelf een tondeuze aan te schaffen.

Waar ik wel weinig info van kan terugvinden, zijn producten voor hoofdhuidverzorging. Meestal zijn ze gericht op vrouwen of gaat het enkel over zonnecrème of shampoo.

Maar zijn er andere crèmes, lotions, moisturizers of andere producten die jullie gebruiken voor verzorging van jullie kop?

Dit topic nog eens vanonder het stof halen.

Ik heb eindelijk de stap durven zetten naar de tondeuze en mijn coupe laten kortscheren naar 1,5mm.
Dit weekend eens naar de winkel om zelf een tondeuze aan te schaffen.

Waar ik wel weinig info van kan terugvinden, zijn producten voor hoofdhuidverzorging. Meestal zijn ze gericht op vrouwen of gaat het enkel over zonnecrème of shampoo.

Maar zijn er andere crèmes, lotions, moisturizers of andere producten die jullie gebruiken voor verzorging van jullie kop?

Ik gebruik deze elke keer ik met mijn skullshaver de kop heb geschoren :)

Misschien eerst afwachten als je last hebt van iets (droge huid, irritatie, ...) voordat je vanalles probeert te smeren. Hier al heel lang tondeuze 0,6mm en sinds maand overgeschakeld naar skullshaver, maar gebruik niets achteraf.

Terug
Bovenaan