Kale mannen verenigt u

Precies. Ik denk dat er meer zelfmoordgedachten zullen zijn bij kalende mannen als ze hun haarverlies niet meer kunnen behandelen.
In de VS werd dit ook al al tot bij de FDA gebracht, ze hebben de verkoop niet verboden maar een extra waarschuwing op de verpakking laten aanbrengen.
neem het al bijna 20jaar zou het inderdaad veel erger vinden als ik er niet meer kan aangeraken

Ik ben niet kalend, maar hoezo zou men medicatie die zeer doeltreffend en zonder veel bijwerkingen gebruikt wordt tegen goedaardige prostaatvergroting willen weren van de Europese markt? Er zijn letterlijk duizenden andere soorten medicatie die minder effectief zijn en meer bijwerkingen vertonen (zoals o.a. oudere generatie antidepressiva, antipsychotica, bloedverdunners, etc.), maar die nog steeds volop voorgeschreven worden.
Dit lijkt me toch veel paniek voor niks, want ik zie niet in hoe de EMA deze 5-ar inhibitors zou kunnen bannen.

Er is inderdaad een "black box warning" i.v.m. mentale problemen, maar er is nog altijd geen causaal verband gevonden, ook al is finasteride al idk 40 jaar in omloop. Er zijn wel heel goede vermoedens dat zowel finasteride als dutasteride 'interferet' met neurosteroïden, maar men weet nog altijd niet echt hoe of wat en of de dosis die mensen slikken hoog genoeg is om echt 1-op-1 depressies of weet ik wat te veroorzaken. Kans is ook groot dat het selectief is, want die mentale problemen komen vooral (meestal anekdotisch) voor bij mensen met haaruitval (die wellicht mentaal al iets gevoeliger zijn voor problemen dan niet-kalenden) en volgens onderzoek toch minder bij mensen die een hogere dosis slikken voor prostaatproblemen.

Op mijn 20 ste begon mijn haar ook uit te dunnen toen nog in midden streep. Uiteindelijk dat afgedaan naar een gewoon kapsel.
Maar nu ben ik bovenaan zo goed als kaal, het helemaal af doen ben ik nog niet klaar voor.

Ik doe momenteel alleen minoxidil.
Wel aan fina gedacht, maar heel die welles nietes over gerommel met de hormonen schrikt me wat af,

Anderzijds is een pil nemen makkelijker dan elke dag dat gepruts met die vloeistof.

Hier ook zo ene ☝️
Heb blijkbaar wel iets gemist, Finasteride?

Zelf scheer ik het gewoon ook ene keer per week af, alles weg
Soms noemen ze mij ook wel es de Vin Diesel van de lage landen
Ik zen de Jason Statham vd polder!
Een Beyond Expendables dringt zich op.

Op mijn 20 ste begon mijn haar ook uit te dunnen toen nog in midden streep. Uiteindelijk dat afgedaan naar een gewoon kapsel.
Maar nu ben ik bovenaan zo goed als kaal, het helemaal af doen ben ik nog niet klaar voor.
Het ziet er meestal wel veel beter uit om het gewoon af te doen. Hoe je het uitlegt stel ik je nu voor als Marcel Kiekeboe, dan is kaal toch beter?

Ik ben het beginnen afdoen toen ik de wind op mijn achterhoofd voelde. Dat er al wat kaalheid was vooraan zag ik in de spiegel, maar de paterskap achteraan was een wake-up call om het scheermes te nemen.

Het ziet er meestal wel veel beter uit om het gewoon af te doen. Hoe je het uitlegt stel ik je nu voor als Marcel Kiekeboe, dan is kaal toch beter?

Ik ben het beginnen afdoen toen ik de wind op mijn achterhoofd voelde. Dat er al wat kaalheid was vooraan zag ik in de spiegel, maar de paterskap achteraan was een wake-up call om het scheermes te nemen.
Ik heb eczeem en dat hou me wat tegen moest ik al die schilfers zien nu valt dat best mee

Wel aan fina gedacht, maar heel die welles nietes over gerommel met de hormonen schrikt me wat af,

Anderzijds is een pil nemen makkelijker dan elke dag dat gepruts met die vloeistof.
Er is ook een pil van minoxidil, zou ook beter werken

Ik heb eczeem en dat hou me wat tegen moest ik al die schilfers zien nu valt dat best mee

Zeker dat het geen seborroïsch eczeem is? 'Gewone' eczeem zou normaal niet hard moeten schilferen maar de huid voelt gewoon zeer droog aan, terwijl seborroïsch eczeem vaak van die vettige, gelige schilfers 'loslaat' en de huid ook gewoon normaal of vettig aanvoelt.
Seborrhoïsch eczeem is makkelijker te behandelen dan 'gewone' eczeem.

Er is ook een pil van minoxidil, zou ook beter werken

Is hartmedicatie met wel wat kans op gevaarlijke bijwerkingen, i.t.t. finasteride.

Zeker dat het geen seborroïsch eczeem is? 'Gewone' eczeem zou normaal niet hard moeten schilferen maar de huid voelt gewoon zeer droog aan, terwijl seborroïsch eczeem vaak van die vettige, gelige schilfers 'loslaat' en de huid ook gewoon normaal of vettig aanvoelt.
Seborrhoïsch eczeem is makkelijker te behandelen dan 'gewone' eczeem.

Is hartmedicatie met wel wat kans op gevaarlijke bijwerkingen, i.t.t. finasteride.
Is echt heel droog heel veel kleine schilfers.

Het zijn ook 2 volledig andere dingen. Minoxidil zorgt voor nieuw haar (ander soort haar in zeker zin), Finasteride zorgt dat je huidig haar niet uitvalt.

Mijn neef heeft een tijd terug zo een gelijmd haarstukje gekocht/laten maken zetten. Moet zeggen dat dit wel een pak beter en natuurlijker eruit ziet dan de meeste haartransplantaties.
Momenteel zelf wel nog geen groot genoeg complex omdat te doen.
Long love Bruce Willis van den Aldi
Heb je een idee waar hij dat heeft laten doen? Zou mij er toch ook eens willen voor informeren.

Mijn haar doet mij al meer dan 10 jaar onzeker aanvoelen. Vanaf mijn 16 jaar begon ik al mijn eerste grijze haren te krijgen, vanaf mijn 22 is het steeds dunner beginnen worden. Ik ben nu begin 30 en mijn haar trekt op niets, ik laat het lang groeien om het dan te kunnen bedekken. Afscheren is een stap die ik niet meteen durf zetten al zou het er waarschijnlijk beter uitzien dan het nu is.

Een kapsel staat heel hard voor iemand zijn persoonlijkheid vind ik, een kalende man op zijn 30 jaar is nu niet wat je aantrekkelijk kan noemen...

@stevedotbe : heb je al minoxidil en evt fina geprobeerd (dit laatste natuurlijk op doktersrecept gezien er geen medisch advies gegeven mag worden op forum).
Dit zijn twee dingen waarmee je wel een pak tijd kan winnen in het kaalwordingsproces.

Een kapsel staat heel hard voor iemand zijn persoonlijkheid vind ik, een kalende man op zijn 30 jaar is nu niet wat je aantrekkelijk kan noemen..

Kalend niet nee, maar kaal geschoren kan voor sommige mannen er best goed uitzien. Zelf heb ik ook het geluk dat het redelijk goed staat bij mij. In mijn geval had ik het jaren geschoren, terwijl ik niet eens wist dat ik male pattern baldness had (buiten de hoge haarlijn) . Toen ik eens wou switchen van stijl en het terug liet groeien, kwam ik er eigenlijk pas achter dat ik kaal aan het worden was.

Een kapsel staat heel hard voor iemand zijn persoonlijkheid vind ik, een kalende man op zijn 30 jaar is nu niet wat je aantrekkelijk kan noemen...
Een kalende man met een verkeerd kapsel is inderdaad minder aantrekkelijk imo.

Maar met het juiste kapsel kan deze er juist beter uitzien.

Hier 42 een 2tal jaar geleden overgegaan naar tondeuze op 1mm kapsel nu zelfs zonder kapje. Kaal scheren zie ik niet zitten omdat je dit meermaals per week moet doen IMO, nu doe ik het 1x week.

And I'am looking good!

Ik ben al van mij mijn 19de kaal aant worden...nu zit ik daar niet zo mee heb een pracht vrouw en kinderen. Het helemaal af is nog stapje te ver tis met tondeuze op 6mm

Terug
Bovenaan