Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Wat de standard supporters zingen tegen ons is dat nu eigenlijk ”bruges a ta tuer” of hoor ik dat mis?
zal bruges on ton cule (of hoe je het ook correct schrijft) zijn.
zo heb ik het toch gehoord die keren dat ik naar die match ging zien samen met standard mannen.

Ik wil toch even een bedenking maken bij die actie van die Club supporters.

Ikzelf kende de kühnen-groet en de betekenis ervan niet. En ik vermoed dat ik niet de enige ben.

Uiteraard zijn racisme en nazisme en elke uiting daarvan idioot, lomp en not done. Maar nu elk van die supporters als rasechte nazi gaan verslijten lijkt me toch wat overdreven. Het merendeel zijn volgens mij toch gewoon meelopers die wellicht de zware lading en betekenis van dat gebaar niet eens kenden. Of ben ik te naïef?
Het is niet echt zo'n natuurlijke beweging, je kan toch moeilijk onwetendheid veinzen daarvan?

Laat ons eerlijk zijn, zo'n oranje frakske die daar staat te blinken voor een pint en nen pistolet met gekapt staat begrijpbaar niet te springen om mensen hun id te vragen of codes te scannen.
Zijn nu al vaak de pispaal, doe het die mensen niet aan om dat nog meer te zijn. Zijn nu ook al vaak niet altijd mentaal de sterkste mensen (no offence).

En zet er security firma's en kans dat het als een soort rode lap werkt. En dan zwijg ik nog over mensen uit een harde kern die in zo'n firma werken. Zullen die er zelf mogen staan? Tuurlijk niet, maar als die hunne collega tegenkomen, zal dat wel gemoedelijk lopen.

En hoe meer repressie hoe erger het zal worden denk ik. Betekend dit dat ge dan maar alles moet laten gebeuren? Nee, maar ik merk dat als er rustig gepraat wordt dat velen al kalmeren, zijn er waarbij dat totaal niet helpt? Tuurlijk maar die zijn er dan ook makkelijker uit te pikken en aan te pakken. En zullen andere supporters ook al sneller zeggen jah ie moet het maar weten ze zijn komen klappen en doen dat het genoeg was.
Sowieso.
En de wortel werkt vaak ook een pàk beter dan de stok.
Nogmaals: samenzitten met alle SV's. En duidelijke regels opstellen waarbij je zowel voordelen (vroeger het stadion binnen voor een tifo voor te bereiden of zelfs een opslag/werkruimte daarvoor etc) als nadelen (over de schreef = onheroepelijk buiten incl collectieve straffen bij herhaaldelijke vergrijpen door dezelfde SV) geeft aan die gasten.
Ik ga er nog altijd vanuit dat het merendeel van die mensen een hart hebben voor hun ploeg dus als die ploeg hun deftig behandeld maar wel bepaalde voorwaarden oplegt dat ze zich er aan gaan houden. Die paar idioten die echt puur voor de amok komen worden zo wel zelf gefilterd.

Ik heb echt geen zin in een cinema waarbij iedereen 90 minuten braaf op zijn stoeltje zit met een bruiswater en met moeite durft te applaudiseren omdat dit kwetsend zou kunnen overkomen bij de liga van mensen zonder handen maar het gaat wat van iedereen moeten komen en de clubs gaan de eerste stap moeten zetten. En waarschijnlijk zal het hen geld en tijd kosten.

Het is niet echt zo'n natuurlijke beweging, je kan toch moeilijk onwetendheid veinzen daarvan?

Dus jij kende de betekenis ervan? En gaat er van uit dat iedereen die kent?

Ik zie niet goed in wat "onnatuurlijke beweging" er mee te maken heeft of wat dat bewijst eerlijk gezegd.

Ik wil toch even een bedenking maken bij die actie van die Club supporters.

Ikzelf kende de kühnen-groet en de betekenis ervan niet. En ik vermoed dat ik niet de enige ben.

Uiteraard zijn racisme en nazisme en elke uiting daarvan idioot, lomp en not done. Maar nu elk van die supporters als rasechte nazi gaan verslijten lijkt me toch wat overdreven. Het merendeel zijn volgens mij toch gewoon meelopers die wellicht de zware lading en betekenis van dat gebaar niet eens kenden. Of ben ik te naïef?
Praat het maar goed man.

Beetje naïef denk ik.

Een gebaar doen dat je 'niet kent' en masse terwijl je tussen de tandloze debiele ultra's zit waarvan je weet dat het voor 90% xenofobe debielen zijn...

Beetje naïef denk ik.

Een gebaar doen dat je 'niet kent' en masse terwijl je tussen de tandloze debiele ultra's zit waarvan je weet dat het voor 90% xenofobe debielen zijn...

Dan maakt je dat mss ook gewoon... een debiel?

Maar, als dit op voorhand op de bus zou besproken en afgesproken zijn, dan lijkt het me dat de betekenis en de intentie bij de meesten duidelijk zou moeten zijn.

Wordt dat spontaan gestart op de tribune zelf door een groep en doet de rest gewoon mee, dan denk ik toch dat sommigen echt geen idee gaan gehad hebben wat ze nu juist aan het uitbeelden waren. Enfin, dat het geen teken van vredelievendheid zal zijn geweest lijkt me duidelijk en dus blijft het stom en lomp dat je dat dan zomaar meedoet, maar dat de gemiddelde supporter op die tribune wist dat dit nu specifiek de kühnen nazi-groet was, lijkt me toch ook niet echt.

Maar, als dit op voorhand op de bus zou besproken en afgesproken zijn, dan lijkt het me dat de betekenis en de intentie bij de meesten duidelijk zou moeten zijn.

Wordt dat spontaan gestart op de tribune zelf door een groep en doet de rest gewoon mee, dan denk ik toch dat sommigen echt geen idee gaan gehad hebben wat ze nu juist aan het uitbeelden waren. Enfin, dat het geen teken van vredelievendheid zal zijn geweest lijkt me duidelijk en dus blijft het stom en lomp dat je dat dan zomaar meedoet, maar dat de gemiddelde supporter op die tribune wist dat dit nu specifiek de kühnen nazi-groet was, lijkt me toch ook niet echt.
Dat wil ik nog wel geloven maar dat is ook het risico van blindelings twijfelachtige figuren te volgen. Ik zou zelf alleszins nooit klappen of meezingen bij een eenzijdige actie van onze bende zwartfrakken.

Dat wil ik nog wel geloven maar dat is ook het risico van blindelings twijfelachtige figuren te volgen. Ik zou zelf alleszins nooit klappen of meezingen bij een eenzijdige actie van onze bende zwartfrakken.

Uiteraard, en ze moeten dan ook maar de gevolgen dragen van hun idiote actie, of ze het nu wisten of niet.

Breng dan zelf eens wat argumenten. Met uw niveau.

Er zijn denk ik argumenten genoeg waar je op een normale manier zou kunnen op ingaan.

Maar jij komt niet verder dan:
"Praat het maar goed". Wat ik niet doe.
"Nee, ze wisten het niet". Ik zeg nergens dat de initiatiefnemers die daar met een Antifa vlag staan het niet zouden weten. Dus opnieuw niet wat ik schreef.
"Flikker op". Mooi einde van je post en de "discussie".

Uiteraard, en ze moeten dan ook maar de gevolgen dragen van hun idiote actie, of ze het nu wisten of niet.

Er zijn denk ik argumenten genoeg waar je op een normale manier zou kunnen op ingaan.

Maar jij komt niet verder dan:
"Praat het maar goed". Wat ik niet doe.
"Nee, ze wisten het niet". Ik zeg nergens dat de initiatiefnemers die daar met een Antifa vlag staan het niet zouden weten. Dus opnieuw niet wat ik schreef.
"Flikker op". Mooi einde van je post en de "discussie".
Ok, dus je staat daar met een vlag 'Fuck Antifa' en doet die beweging, dan kan je toch logisch wel redeneren dat er sprake is van een bepaalde voorbedachte rade.

Na die ene docu voor een stuk te hebben gezien en die podcast van Alex Agnew kan ik wel concluderen dat het idd vooral debielen zijn ja. :unsure:

Ok, dus je staat daar met een vlag 'Fuck Antifa' en doet die beweging, dan kan je toch logisch wel redeneren dat er sprake is van een bepaalde voorbedachte rade.

Uiteraard. En dat ontken ik ook niet.

Maar ik maak enkel de bedenking, omdat ik zelf niet eens die Kühnen groet kende en met mij wellicht nog vele anderen, dat een deel van die supporters die lustig meededen mss geen idee hadden wat die groet betekent. Want die Antifavlag hangt daar ook gewoon vooraan uit het zicht van de meeste supporters.

Uiteraard. En dat ontken ik ook niet.

Maar ik maak enkel de bedenking, omdat ik zelf niet eens die Kühnen groet kende en met mij wellicht nog vele anderen, dat een deel van die supporters die lustig meededen mss geen idee hadden wat die groet betekent. Want die Antifavlag hangt daar ook gewoon vooraan uit het zicht van de meeste supporters.
Ja, we mogen ook niet verwachten dat ze kunnen lezen. Net het moment dat er een anti-racisme actie, kunnen ze toevallig niet lezen, niet zien en gaan ze mee in de massa om een Kühnen-groet te doen. Zoveel toeval, kan je me terwijl ook eens de nummers geven van de euro-millions?

Ja, we mogen ook niet verwachten dat ze kunnen lezen. Net het moment dat er een anti-racisme actie, kunnen ze toevallig niet lezen, niet zien en gaan ze mee in de massa om een Kühnen-groet te doen. Zoveel toeval, kan je me terwijl ook eens de nummers geven van de euro-millions?
Je kan het natuurlijk ook in het belachelijke gaan trekken.

Het is niet onlogisch om te denken dat niet iedereen daar 100% weet wat hij aan het doen is, dus het is zeker geen verkeerde bedenking van @stungunner om te maken hoor. Los daarvan moet je natuurlijk wel bezinnen eer je begint, dus degene die daar aangeklaagd kunnen worden moeten maar op de blaren zitten. Echter weiger ik te geloven dat het ganse uitvak daar bestond uit rasecte nazi's.

Iets met kuddegedrag. :wink:

Je kan het natuurlijk ook in het belachelijke gaan trekken.

Het is niet onlogisch om te denken dat niet iedereen daar 100% weet wat hij aan het doen is, dus het is zeker geen verkeerde bedenking van @stungunner om te maken hoor. Los daarvan moet je natuurlijk wel bezinnen eer je begint, dus degene die daar aangeklaagd kunnen worden moeten maar op de blaren zitten. Echter weiger ik te geloven dat het ganse uitvak daar bestond uit rasecte nazi's.

Iets met kuddegedrag. :wink:
Waar zegt iemand dat dat hele uitvak nazi's zijn? Het gaat om die paljassen die toevallig bij een actie tegen racisme dit teken doen.

Terug
Bovenaan