Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Zolang die geen deftige identiteitscontrole kunnen/mogen doen, blijft dat toch onmogelijk? Club zei dat zelf ook dacht ik, blijft ergens een mank systeem, je kan gelijk met welk ticket binnen e.
En voor mij -als buitenstaander- exact de reden waarom er niet alleen gevolgen aan mogen zitten voor die supporters, maar ook voor de club. En dat mogen er ook sportieve zijn.

Laat ons eerlijk zijn, zo'n oranje frakske die daar staat te blinken voor een pint en nen pistolet met gekapt staat begrijpbaar niet te springen om mensen hun id te vragen of codes te scannen.
Zijn nu al vaak de pispaal, doe het die mensen niet aan om dat nog meer te zijn. Zijn nu ook al vaak niet altijd mentaal de sterkste mensen (no offence).

En zet er security firma's en kans dat het als een soort rode lap werkt. En dan zwijg ik nog over mensen uit een harde kern die in zo'n firma werken. Zullen die er zelf mogen staan? Tuurlijk niet, maar als die hunne collega tegenkomen, zal dat wel gemoedelijk lopen.

En hoe meer repressie hoe erger het zal worden denk ik. Betekend dit dat ge dan maar alles moet laten gebeuren? Nee, maar ik merk dat als er rustig gepraat wordt dat velen al kalmeren, zijn er waarbij dat totaal niet helpt? Tuurlijk maar die zijn er dan ook makkelijker uit te pikken en aan te pakken. En zullen andere supporters ook al sneller zeggen jah ie moet het maar weten ze zijn komen klappen en doen dat het genoeg was.

Blijkbaar zat er zelf een medewerker van Club Brugge tussen. Instant ontslag
Dat vind ik dan weer zo'n reactie van zie eens naar ons, wij zijn heilige zieltjes.
Die mens moet terecht gestraft worden, maar job verliezen? Dat vind ik er dan weer over. 90% kans dat het een domme meeloper was die in geen duizend jaar wist wat hij deed.

Zolang die geen deftige identiteitscontrole kunnen/mogen doen, blijft dat toch onmogelijk? Club zei dat zelf ook dacht ik, blijft ergens een mank systeem, je kan gelijk met welk ticket binnen e.
Ze kunnen bezoekers niet verplichten zich te identificeren, maar ze mogen wel bezoekers vragen hen te identificeren en bij weigering de toegang tot het stadion ontzeggen.

Dat ze geen identeitscontroles doen heeft niets te maken met wetgeving die hen daar zogezegd in zou tegenhouden, maar met de organisatorische kost niet willen dragen om die controles mogelijk te maken.

En voor mij -als buitenstaander- exact de reden waarom er niet alleen gevolgen aan mogen zitten voor die supporters, maar ook voor de club. En dat mogen er ook sportieve zijn.
Sportief vind ik nie dat we een straf verdienen, de wedstrijd heeft er niet onder geleden.

Sportief vind ik nie dat we een straf verdienen, de wedstrijd heeft er niet onder geleden.
Als ze sportief punten zouden verliezen gaan de clubs pas echt moeite doen om het probleem aanpakken. Nu moet de maatschappij er maar voor opdraaien.

Clubs moeten financieel hun verantwoordelijkheid opnemen. En ik wil dit voor alle clubs hè niet alleen Club

Als ze sportief punten zouden verliezen gaan de clubs pas echt moeite doen om het probleem aanpakken. Nu moet de maatschappij er maar voor opdraaien.

Clubs moeten financieel hun verantwoordelijkheid opnemen. En ik wil dit voor alle clubs hè niet alleen Club
Je hebt een punt

Lijkt me sowieso dat je zo'n mensen niet in loondienst wil hebben.
Stel dat het iemand is die pakweg de vuilbakken moet ledigen.
Dan verwacht je geen universitair of iemand die veel nadenkt.
En ga je bij een sollicitatie ook niet wakker liggen van diens eventuele politieke meningen of idioot gedrag in het weekend.
Enige 2 argumenten die je omtrent ontslag kan voorleggen zijn
- een strafbaar feit gepleegd (mogelijkheid tot discussie over het "gewicht" van de overtreding)
- de werkgever in slecht daglicht gesteld, al was er buiten wss mensen in het vak zelf niemand die begost wist dat diene sukkelaar voor de club zelf werkte.

Met alle respect voor de mensen die dat doen trouwens.
Als ze sportief punten zouden verliezen gaan de clubs pas echt moeite doen om het probleem aanpakken.
En ga je ouderwetse "infiltraties" terug in het leven roepen.
Toen men sprak van puntenaftrek vanwege pyro, stonden ze al klaar om tickets in andere vakken te kopen om elkaar een kloot af te draaien.

Theoretisch een goeie regel, praktijk zal wat anders uitwijzen.

Mogelijks kom je af met een centraal systeem waarin ticket kopers geregistreerd staan. Ok, wederom op zich een goeie opmerking. Maar wie zal dat betalen? De clubs? Ze gaan jaren discussiëren en procederen over wie het meest moet betalen,....

Zo’n systemen bestaan al hoor. Een app die een QR code genereert die een gate opent met ad andere kant een scherm met foto die security checkt.

Ja er zal moeten geïnvesteerd worden maar meeste ploegen pissen 1M EUR weg aan spelers die nooit spelen kunnen ze ook eens investeren in infrastructuur.

Maar dat is het niet. Het betreft een medewerker van de voetbalclub in kwestie. Waarom plots over een ander beroep beginnen.
Ze hebben daar een eigen kuisploeg é, das ook een medewerker van de club :) kortom iedereen die daar maar iets doet van job en dat kan dus bv de vuilbakken ledigen zijn is een medewerker/arbeider van de club é. Weet jij ook goed genoeg.
De exacte functie werd niet meegedeeld maar alvast dat het niemand is die op de burelen werkt of deel uitmaakte van het sportieve departement.

Maar kom kzal het duidelijker stellen: stel dat het iemand is die op de club de vuilbakken ledigt?
Misverstand zo van de baan?
Zo’n systemen bestaan al hoor. Een app die een QR code genereert die een gate opent met ad andere kant een scherm met foto die security checkt.

Ja er zal moeten geïnvesteerd worden maar meeste ploegen pissen 1M EUR weg aan spelers die nooit spelen kunnen ze ook eens investeren in infrastructuur.
100% gelijk é maar zo redeneren de clubs helaas niet, ze kunnen nog niet aanvaarden dat ze degraderen en niet met hun papier werk in orde zijn. Laat staan dus dat ze zomaar gaan betalen voor zo'n systeem.
En uiteindelijk wordt het toch weer doorgerekend aan de supporter waarvan merendeel zijn verstand gebruikt

Ze hebben daar een eigen kuisploeg é, das ook een medewerker van de club :) kortom iedereen die daar maar iets doet van job en dat kan dus bv de vuilbakken ledigen zijn is een medewerker/arbeider van de club é. Weet jij ook goed genoeg.
De exacte functie werd niet meegedeeld maar alvast dat het niemand is die op de burelen werkt of deel uitmaakte van het sportieve departement.

Maar kom kzal het duidelijker stellen: stel dat het iemand is die op de club de vuilbakken ledigt?
Misverstand zo van de baan?
Wat maakt het uit wat die zijn functie is? Je wilt toch als werkgever zo iemand niet in loondienst hebben? Je kan toch zo iemand niet in loondienst houden terwijl je al die anderen aan stadionverbod oplegt. Voor sommige dingen mag er gerust een nultolerantie zijn hoor.

Het gaat inderdaad niet van de clubs zelf komen, we gaan naar de politiek moeten kijken om clubs te dwingen hun kosten niet steeds af te wentelen op de maatschappij. In 2015 had de lokale politie in Brugge 2.6 miljoen euro kosten voor een seizoen voetbal in Brugge. Het budget om de wedstrijden van twee topclubs te beveiligen is dus ongeveer het jaarloon van Boyata. Het is dus niet zo dat ze dat allemaal niet kunnen betalen.

Wat maakt het uit wat die zijn functie is? Je wilt toch als werkgever zo iemand niet in loondienst hebben? Je kan toch zo iemand niet in loondienst houden terwijl je al die anderen aan stadionverbod oplegt. Voor sommige dingen mag er gerust een nultolerantie zijn hoor.
Die mens verdient zeker net zoals de rest zijn sv, boete en dergelijke.
Van mijn part krijgen ze nog eens wat lappen op straat, volledig terecht en begrijpbaar.

Wat ze dan beter hadden gedaan is die mens op gewone manier ontslaan om economische redenen, evt uitbetalen indien nodig en zwijgen in de pers. Als er nu in dat ontslag ook maar 1 iet staat dat de deur openzet voor aanvechten kan die mens dat nog gewoon winnen.

Maar geef toe, denken dat merendeel daar zich bewust was van wat en hoe is hen teveel intelligentie toewijzen. In die zin kan ik me wel vinden in wat diene supportersclub verantwoordelijke zei (niet nf13), dat naast de straf, voor het merendeel een vorm van sensibilisering wss wel nog mogelijk is.

Ik vind dat er toch een verschil gemaakt mag worden tussen wie het bewust deed en wist wat ie deed en de onnozele meelopers die mss net een halve breincel meer hebben dan degene die het in gang hebben gestoken.

Nu soit, denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat al die pipo's een mooie sv, boete en dergelijke verdienen en dat er meer kan/moet gedaan worden. Maar de wil moet er overal zijn, zowel clubs, politiek,.... en die is er niet want het draait om 1 iets: geld.
Het gaat inderdaad niet van de clubs zelf komen, we gaan naar de politiek moeten kijken om clubs te dwingen hun kosten niet steeds af te wentelen op de maatschappij. In 2015 had de lokale politie in Brugge 2.6 miljoen euro kosten voor een seizoen voetbal in Brugge. Het budget om de wedstrijden van twee topclubs te beveiligen is dus ongeveer het jaarloon van Boyata. Het is dus niet zo dat ze dat allemaal niet kunnen betalen.
100%

Wat de standard supporters zingen tegen ons is dat nu eigenlijk ”bruges a ta tuer” of hoor ik dat mis?

Ik wil toch even een bedenking maken bij die actie van die Club supporters.

Ikzelf kende de kühnen-groet en de betekenis ervan niet. En ik vermoed dat ik niet de enige ben.

Uiteraard zijn racisme en nazisme en elke uiting daarvan idioot, lomp en not done. Maar nu elk van die supporters als rasechte nazi gaan verslijten lijkt me toch wat overdreven. Het merendeel zijn volgens mij toch gewoon meelopers die wellicht de zware lading en betekenis van dat gebaar niet eens kenden. Of ben ik te naïef?

Terug
Bovenaan