Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Ik heb mijn Play Sports gewoon opgezegd, ik heb jaar na jaar meer moeite om een voetbalmatch uit te zien, niet alleen door het voetbal zelf maar ook door het hele sfeertje errond. Het is genoeg geweest.

Ik sluit mij aan bij bovenstaande. Bij mij is het vooral het over aanbod aan voetbal, dat ik door mijn strot geramd krijg, waardoor het mij niet meer interesseert.

Degoutant gewoon, moet wel zeggen dat ik tot gisteren nog nooit van die groet gehoord had. Laat me die foto zien zonder context en ik zou ook niet weten wat er aan de hand is hoor.
Het goede is, lijkt me hier toch, dat ze nu toch iedereen vlot en makkelijk herkenbaar in beeld hebben, dus straffen lijkt me simpel? Wordt eens tijd dat die marginaliteit er uit gaat.

Een Standard-supporter die vraagt wanneer men eens serieus gaat reageren? :laugh:
Standard fans geven ook niet altijd het beste voorbeeld maar er is in mijn ogen wel een serieus moreel verschil tussen matchen stilleggen uit onvrede met het beleid van de club en met een honderdtal (?) fans een hitlergroet brengen tegen een anti-discriminatie actie.

Standard fans geven ook niet altijd het beste voorbeeld maar er is in mijn ogen wel een serieus moreel verschil tussen matchen stilleggen uit onvrede met het beleid van de club en met een honderdtal (?) fans een hitlergroet brengen tegen een anti-discriminatie actie.
En we weten ook niet wat het standpunt van deze supporter is tov het standard-publiek. Ik ben het namelijk ook niet eens met alles wat de F-side doet.

Ugh het voetbal.. Na een straffe tour en leuke OS is het moeilijk om mij op te laden voor de competities.

Dit gevoel duikt meer en meer op. Ik heb ook het gevoel dat afhakers ook gewoon niet meer terugkeren. Ikzelf heb nu geen abo genomen omdat ik wist dat ik met ons kind dat in het seizoen 22/23 geboren is minder tijd ging hebben ff. De planning was om dan voor dit seizoen een abo te nemen, maar dat plan is veranderd naar de winter. Maar als ik de algemene staat zie van "voetbal", voel ik me gewoon schuldig naar mijn gezin toe dat ik geld en tijd ga geven aan dat shitfest...

Dit gevoel duikt meer en meer op. Ik heb ook het gevoel dat afhakers ook gewoon niet meer terugkeren. Ikzelf heb nu geen abo genomen omdat ik wist dat ik met ons kind dat in het seizoen 22/23 geboren is minder tijd ging hebben ff. De planning was om dan voor dit seizoen een abo te nemen, maar dat plan is veranderd naar de winter. Maar als ik de algemene staat zie van "voetbal", voel ik me gewoon schuldig naar mijn gezin toe dat ik geld en tijd ga geven aan dat shitfest...
Ik dacht ook zoiets te doen maar ondertussen toch al 8 ste seizoen zonder abonnement, en ik zal er niet snel nog eentje nemen. Ik geef de centen liever aan de kinderen.

Ja, ik ga wel sowieso teruggaan omdat het zo dichtbij is en ik voor de rest niet echt veel doe. Maar mijn vriendin heeft al besloten dat ze enkel wat losse tickets gaat kopen. En bij mij wordt dat basically een "evaluatieperiode" dat gekoppeld gaat worden aan hoeveel mensen rond mij blijven gaan. Van de beperkte vaste groep is er alleszins al één defintieve afhaker.

Je hoeft natuurlijk ook niet naar alles te kijken he. :)
Klopt.
Het EK heb ik bewust gevolgd maar ik had vorige week niet eens door dat eerste klasse al terug bezig was.
Wij (1e provinciale) starten pas op 31/8 dus ik zal in augustus misschien wel eens een voorbereidingsmatch meepikken of eens bij mijn vader blijven zitten als er een interessante JPL match op staat maar het staat echt nog op een laag pitje.

Ik kan me wel inbeelden dat als je dat EK op de voet hebt gevolgd en je nu, los tijdens de OS, al terug wekelijks u ploeg moet/wil gaan volgen in de JPL dat het allemaal wat kort op elkaar volgt.

Er is een dossier opgesteld bij de bond tegen 34 personen (ik ga het geen supporters noemen) die aanwezig waren in het uitvak in Luik. Club heeft hen ook al preventief alle toegang tot thuis- en uitwedstrijden ontzegd en dat dossier zou uiteindelijk moeten gaan leiden tot een stadionverbod.

Goed dat er eindelijk eens actie tegen wordt genomen, maar had al veel eerder moeten gebeuren. Denk ook wel dat er meer dan 34 personen te identificeren valt, maar ik vermoed dat die 34 personen al wel reeds bekend waren om hun gedrag en dat ze de overige personen een laatste waarschuwing gegeven hebben.

Source: https://www.clubbrugge.be/nl/news/update-club-wacht-bondsprocedure-niet-af-en-weert-34-supporters

Hi

Hier uiteindelijk iets van gekomen?

Echt wel tijd voor heel zware straffen, want een deel supporters toch heel hardleers.
Ja die heeft al prijs.
En zoals steeds komt dit binnen 6 maand voor bij IBZ - voetbalcel.
Gezien de huidige tendens qua straffen gok ik op 3-4j en 2000 flappen uiteindelijk.

Hi

Ja die heeft al prijs.
En zoals steeds komt dit binnen 6 maand voor bij IBZ - voetbalcel.
Gezien de huidige tendens qua straffen gok ik op 3-4j en 2000 flappen uiteindelijk.
Probleem is vooral de naleving van stadionverboden, want uiteindelijk geraken ze toch binnen en durven de stewards niet altijd ingrijpen (begrijpelijk). Zou beter zijn dat er zelf vanuit de clubs moet voorzien worden in veiligheidsmensen (G4S, Securitas etc). Dan valt de kost niet op de maatschappij en krijgen de ploegen met meer SV's zelf ook de rekening ervan.

Zolang die geen deftige identiteitscontrole kunnen/mogen doen, blijft dat toch onmogelijk? Club zei dat zelf ook dacht ik, blijft ergens een mank systeem, je kan gelijk met welk ticket binnen e.

Zolang die Gene deftige identiteitscontrole kunnen/mogen doen, blijft dat toch onmogelijk? Club zei dat zelf ook dacht ik, blijft ergens een mank systeem, je kan gelijk met welk ticket binnen e.
Tijdens corona kon het wel, want moest je bewijzen dat je vaccinatie/negatieve test had.

Tijdens corona kon het wel, want moest je bewijzen dat je vaccinatie/negatieve test had.
Dat was wel een aparte perimeter rond de stadia waar die controle opgewerpen werd en die extra toestemming op identiteitscontrole was toen voorzien in die noodwet.

Terug
Bovenaan