Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Maar waarom zitten zoveel mensen eindelijk te zeggen en te reageren met hartjes-smileys. Jullie gaan waarschijnlijk nooit op verplaatsing kijken. Voor mij is dat een mooie belevenis tijdens het weekend. Ik zou dus moeten boeten omdat een paar man het op stelten zet.

Omdat voor de meeste mensen voetbal nu eenmaal geen "beetje" oorlog moet zijn.
 
Tja, geen idee wat ik ervan moet denken. Ik heb er alleszins geen hoera gevoel bij want zoals @Nrt aanhaalt is het de gewone supporter die hier de dupe van zal zijn. Geef liever puntenaftrek of grotere financiële boetes om de clubs aan te moedigen om de verantwoordelijke individuen op te sporen maar dit vind ik toch weer een goedkoop rondje supporters pesten.
 
Tja, geen idee wat ik ervan moet denken. Ik heb er alleszins geen hoera gevoel bij want zoals @Nrt aanhaalt is het de gewone supporter die hier de dupe van zal zijn. Geef liever puntenaftrek of grotere financiële boetes om de clubs aan te moedigen om de verantwoordelijke individuen op te sporen maar dit vind ik toch weer een goedkoop rondje supporters pesten.
Met die andere straffen straf je ook de gewone supporters he.
 
Ergens toch wel kurkdroog :D
Het gaat toch wel over situatiehumor, dan wel van de laagste plank.

Het 'het moest maar eens bij een vrouw zijn' mag weggelaten worden in deze context.
Wil niet zeggen dat hij geen consequenties mag verwachten.
Van andere mensen blijf je absoluut af.
 
Dit is toch gewoon de Pro League die zegt: We zijn zelf niet capabel genoeg om het probleem op te lossen, dus verwachten we dat de supporters dit doen.

Wat denken ze? Dat een vader die met zijn zoon naar de voetbal gaat even tegen 15 debielen die bezopen, stoned of een combinatie van beiden zijn gaat zeggen: “Manne, wilt ge dat aub eens niet doen?”.
 
Ik vind het een goede maatregel. Het zijn ook altijd dezelfde ploegen die een hoop marginalen meebrengen. Spijtig voor de normale supporter die de dupe is. Hopelijk zet dit ploegen aan om zelf die achterlijke figuren met hun bivakmutsen eruit te halen en deze zelf te weren uit de voetbalstadions.
 
Dit is toch gewoon de Pro League die zegt: We zijn zelf niet capabel genoeg om het probleem op te lossen, dus verwachten we dat de supporters dit doen.

Wat denken ze? Dat een vader die met zijn zoon naar de voetbal gaat even tegen 15 debielen die bezopen, stoned of een combinatie van beiden zijn gaat zeggen: “Manne, wilt ge dat aub eens niet doen?”.

Hoe verwacht je dan dat Pro League en clubs dit zouden kunnen oplossen, gelet op ons restrictief legaal kader?

En neen, ik denk niet dat men verwacht dat andere supporters dit gaan oplossen. Gewoon een kwestie van de daders straffen tot ze zelf tot inkeer komen. En dat daar dan onschuldige slachtoffers bij komen te kijken, is een onvermijdelijk gevolg.
 
Hoe verwacht je dan dat Pro League en clubs dit zouden kunnen oplossen, gelet op ons restrictief legaal kader?

En neen, ik denk niet dat men verwacht dat andere supporters dit gaan oplossen. Gewoon een kwestie van de daders straffen tot ze zelf tot inkeer komen. En dat daar dan onschuldige slachtoffers bij komen te kijken, is een onvermijdelijk gevolg.
“Supporters zullen wel met elkaar gaan spreken” waren de woorden van de CEO.

Ze moeten zich focussen op de daders, die meteen uit de tribunes laten halen. En ja, inderdaad niet zeer realistisch. Echter krijg ik niet dezelfde riante lonen om voor zoiets een uitgewerkte oplossing te geven.
 
Dit krijg je waarschijnlijk zeer moeilijk opgelost zonder ook de brave supporters te straffen. De aanname dat de gewone brave huisvaders zich gaan keren tegen de harde kern? Vergeet het jongens. Die gaan echt niet het risico nemen om misschien niet heelhuids thuis te komen. We zien buiten het voetbal al genoeg hoe passief men soms reageert op mensen die in nood verkeren.

Puntenaftrek en/of serieuze(!) financiële geldboete lijkt mij nog de beste oplossing. Dan ga je volgens mij rapper clubs aansporen om hier zich meer tijd en moeite in te steken.
 
Maar met puntenaftrek of boetes kan je een ploeg wel echt "kloten" door als "niet supporter" van een ploeg, die toch een loer te draaien op één of andere manier (vuurwerk op het veld gooien, ik zeg maar iets).
Daar straf je sportief en extra-sportief mee, wat niet echt correct is, want je kan daar als ploeg helemaal niets aan kan doen - of je moet weer die "football fan card" terug gaan invoeren en iedereen zijn identiteit gaan controleren (en dan zal het nodige gejank over privacy weer beginnen).

Ik snap dat ze op zijn minst starten met dergelijk idee, waarbij je supporters (ook heel veel niet idioten ja) gaat straffen omwille van acties van diezelfde supporters. Dat is enorm jammer voor de modale supporter, maar je kan als supporters samen met groeperingen en de club ook acties ondernemen hé ... niemand die zegt dat niet alsnog kan gebeuren toch?
 
Maar met puntenaftrek of boetes kan je een ploeg wel echt "kloten" door als "niet supporter" van een ploeg, die toch een loer te draaien op één of andere manier (vuurwerk op het veld gooien, ik zeg maar iets).
Daar straf je sportief en extra-sportief mee, wat niet echt correct is, want je kan daar als ploeg helemaal niets aan kan doen - of je moet weer die "football fan card" terug gaan invoeren en iedereen zijn identiteit gaan controleren (en dan zal het nodige gejank over privacy weer beginnen).

Ik snap dat ze op zijn minst starten met dergelijk idee, waarbij je supporters (ook heel veel niet idioten ja) gaat straffen omwille van acties van diezelfde supporters. Dat is enorm jammer voor de modale supporter, maar je kan als supporters samen met groeperingen en de club ook acties ondernemen hé ... niemand die zegt dat niet alsnog kan gebeuren toch?
Maar zo valt dus voor elke maatregel iets te zeggen.

En in theorie zou dat kunnen inderdaad, maar in praktijk? Lijkt mij weinig waarschijnlijk eigenlijk. Zo veel moeite doen en uw eigen vrijheid riskeren om wat vuurwerk op het veld te gooien? Je riskeert ten eerste al dat je eruit gehaald door camerabeelden en je kan ook nog eens ontmaskerd worden door de harde kern van de ploeg in kwestie. Succes om heelhuids het stadion te verlaten dan.

Dat je daar als ploeg trouwens helemaal niets aan kan doen vind ik onzin. Een deftige security inhuren die hun werk fatsoenlijk doet en je gaat al heel veel vuurwerk eruit halen. Ik heb al genoeg verhalen gehoord van hoe sommige dat gemakkelijk meesmokkelen en dat kan gewoon niet.

Vandaar dat ik dus eerder neig naar het puntenaftrek/boete gedeelte. Dat gaat een club meer pijn doen dan eens een wedstrijd zonder supporters af te werken gok ik.
 
Maar zo valt dus voor elke maatregel iets te zeggen.

En in theorie zou dat kunnen inderdaad, maar in praktijk? Lijkt mij weinig waarschijnlijk eigenlijk. Zo veel moeite doen en uw eigen vrijheid riskeren om wat vuurwerk op het veld te gooien? Je riskeert ten eerste al dat je eruit gehaald door camerabeelden en je kan ook nog eens ontmaskerd worden door de harde kern van de ploeg in kwestie. Succes om heelhuids het stadion te verlaten dan.

Dat je daar als ploeg trouwens helemaal niets aan kan doen vind ik onzin. Een deftige security inhuren die hun werk fatsoenlijk doet en je gaat al heel veel vuurwerk eruit halen. Ik heb al genoeg verhalen gehoord van hoe sommige dat gemakkelijk meesmokkelen en dat kan gewoon niet.

Vandaar dat ik dus eerder neig naar het puntenaftrek/boete gedeelte. Dat gaat een club meer pijn doen dan eens een wedstrijd zonder supporters af te werken gok ik.

Vuurwerk eruit halen? Waarom? Dat is recentelijk toch goedgekeurd door de Pro League als sfeerbevorderend middel?
 
Hoeveel uit supporters gaan er eigenlijk gemiddeld mee per ploeg?
Hangt af van de verplaatsing he, Elke verplaatsing geeft maar een beperkt aantal tickets. Bij de ene is het bezoekersvak 1000 kaarten, bij een ander is dit maar 500. Toen ik dit vroeger regelde waren er verplaatsingen bij waar wij makkelijk 3 a 4 keer zo veel tickets zouden kunnen verkopen. Maar je kan maar verkopen wat je krijgt.
 
Maar met puntenaftrek of boetes kan je een ploeg wel echt "kloten" door als "niet supporter" van een ploeg, die toch een loer te draaien op één of andere manier (vuurwerk op het veld gooien, ik zeg maar iets).
Daar straf je sportief en extra-sportief mee, wat niet echt correct is, want je kan daar als ploeg helemaal niets aan kan doen - of je moet weer die "football fan card" terug gaan invoeren en iedereen zijn identiteit gaan controleren (en dan zal het nodige gejank over privacy weer beginnen).

Ik snap dat ze op zijn minst starten met dergelijk idee, waarbij je supporters (ook heel veel niet idioten ja) gaat straffen omwille van acties van diezelfde supporters. Dat is enorm jammer voor de modale supporter, maar je kan als supporters samen met groeperingen en de club ook acties ondernemen hé ... niemand die zegt dat niet alsnog kan gebeuren toch?
Het zou gewoon al handig zijn als ze degene met een stadionverbod al controleren. Er zijn er heel wat die toch nog matchen bijwonen, ik geloof niet dat de politie/spotters. Deze niet kennen, maar gewoon niet durven om op dat moment in te grijpen (begrijpelijk). Maar dan moet je maar naar een systeem gaan zoals in Engeland dat je even in de bak moet zitten met stadionverbod (als je de voorwaarden schendt en effectief nog binnen het stadion gaat).

Probleem met huidig voorstel is inderdaad dat ze rekenen op de peer-pressure van andere supporters om de diehard kernen tegen te gaan. Echter zijn die vaak al marginalen in de maatschappij en hebben ze quasi niets te verliezen.
 
Omdat voor de meeste mensen voetbal nu eenmaal geen "beetje" oorlog moet zijn.
Nu gaat ge mij op die woorden pakken. Ik vind pyro nog altijd een meerwaarde en het mag ook fel zijn qua aanmoedigen in de tribunes. Ik heb nooit gezegd dat ge vuurwerk en bierbekers op het veld moet smijten, laat staan mensen op hun gezicht vegen.

Ik heb ook het idee dat hier amper mensen zijn die met uitmatchen meegaan. Dan zou ge toch wel anders naar deze situatie kijken. Lekker in de zetel kijken.
 
Terug
Bovenaan