Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

ga je tackelen nu helemaal uit het voetbal halen of zo? dan wordt het toch een mindere sport, imo.
dan ben ik benieuwd hoe je dat bij 5-7 jarigen gaat deftig aanleren :)


Tackelen hoort bij het voetbal maar laat die kleintjes eerst maar eens leren voetballen/verdedigen zonder tackles en dergelijke. Ik vind het belangrijker dat ze hun lichaam gebruiken in duel, leren wegdraaien, positie kiezen,... dan dat ze gewoon een tackel inzetten. Tackel moet een laatste resort want eenmaal je op de grond ligt ben je nutteloos voor de rest van je team
 
dan ben ik benieuwd hoe je dat bij 5-7 jarigen gaat deftig aanleren :)


Tackelen hoort bij het voetbal maar laat die kleintjes eerst maar eens leren voetballen/verdedigen zonder tackles en dergelijke. Ik vind het belangrijker dat ze hun lichaam gebruiken in duel, leren wegdraaien, positie kiezen,... dan dat ze gewoon een tackel inzetten. Tackel moet een laatste resort want eenmaal je op de grond ligt ben je nutteloos voor de rest van je team
🙏
 
Klein mannen hebben begrijpen logischerwijs nog niet echt de mogelijke impact en dergelijke.
Kan dus wel begrijpen dat je op jonge leeftijd de tackles wil beperken.

Al ben ik niet de persoon om zich uit te spreken over tackles. In een lang verleden toen ik zelf nog speelde was ik de enigste speler van gans de competitie die rood pakte.
 

Vanaf 1:05 zie je hem gewoon duidelijk naar de geel grijpen, en bij de keel grijpen was ook absoluut zijn intentie. Voor ene keer blijft de tegenstander dan eens staan ipv voor dood te vallen. Maar inderdaad, die moet daar gewoon niet zijn als back

Fadera ontsnapt aan een loepzuivere penalty btw
Toch weer zo'n voorbeeld van hoe voetballers zelf meewerken aan het uit de hand laten lopen.
De supporters gaan mee in zo'n situatie en worden opgehitst en de kinderen die mee zijn kijken ernaar en denken dat het normaal gedrag is op een voetbalveld.
 

Schandalig gedrag gewoon
Die netten doorbranden en dan al dat bengaals vuurwerk op het veld gooien, ik vraag mij oprecht af of voetbal u dan ook nog maar iets boeit, of ge gewoon naar daar trekt om de boel op stelten te zetten.
 
Die netten doorbranden en dan al dat bengaals vuurwerk op het veld gooien, ik vraag mij oprecht af of voetbal u dan ook nog maar iets boeit, of ge gewoon naar daar trekt om de boel op stelten te zetten.
Het feit dat ze daar zitten met hun blauwwitte bivakmutsjes, geeft u al het antwoord op die vraag helaas. Ik moet Peter Vdb helaas gelijk geven in zijn weekendoverzicht: blijkbaar mag je in een stadion alles waarvoor je buiten het stadion wel zou gearresteerd worden, want anders is het provocatie van de politie.. Ben dat zou beu gehoord: 'We konden niet ingrijpen om provocatie en escalatie van de situatie te vermijden' :puke:
 
Het feit dat ze daar zitten met hun blauwwitte bivakmutsjes, geeft u al het antwoord op die vraag helaas. Ik moet Peter Vdb helaas gelijk geven in zijn weekendoverzicht: blijkbaar mag je in een stadion alles waarvoor je buiten het stadion wel zou gearresteerd worden, want anders is het provocatie van de politie.. Ben dat zou beu gehoord: 'We konden niet ingrijpen om provocatie en escalatie van de situatie te vermijden' :puke:
Klopt.
Dat bengaals vuurwerk bestaat, daar heb ik geen probleem mee, net zoals van die gekleurde rookbommen. Ze gebruiken die voor de match in Liverpool om de eigen teambus te begroeten, zorgt direct voor sfeer.
Dat je dat in het publiek of op het veld gooit en naar een voetbalmatch gaat met een bivakmuts, dat zal ik echt nooit snappen.
 

Triestig hoor. "Dood en begraven" naar het schijnt, maar toch altijd voor problemen blijven zorgen.
 

Triestig hoor. "Dood en begraven" naar het schijnt, maar toch altijd voor problemen blijven zorgen.
Verschrikkelijk marginaal. Heeft niets met voetbal te maken.
 
Ergens toch wel kurkdroog :D
Het gaat toch wel over situatiehumor, dan wel van de laagste plank.

Het 'het moest maar eens bij een vrouw zijn' mag weggelaten worden in deze context.
Wil niet zeggen dat hij geen consequenties mag verwachten.
 
Maar waarom zitten zoveel mensen eindelijk te zeggen en te reageren met hartjes-smileys. Jullie gaan waarschijnlijk nooit op verplaatsing kijken. Voor mij is dat een mooie belevenis tijdens het weekend. Ik zou dus moeten boeten omdat een paar man het op stelten zet.
 
Maar waarom zitten zoveel mensen eindelijk te zeggen en te reageren met hartjes-smileys. Jullie gaan waarschijnlijk nooit op verplaatsing kijken. Voor mij is dat een mooie belevenis tijdens het weekend. Ik zou dus moeten boeten omdat een paar man het op stelten zet.
Omdat clubs nu zelf ook veel meer moeite gaan doen om die rotte appels er uit te halen. Zodat zo'n incidenten niet meer gaan gebeuren.
 
Terug
Bovenaan