Is sociale media de ondergang van onze maatschappij?

Hangt mogelijk van de school af, maar in de 3de kleuterklas heeft de onze alvast geen één keer een smartphone vast gehad, en nu hij in het eerste zit mogen smartphones van kids (als ze die al hebben) zelfs gewoon het lager niet binnen.

Enfin, ambities mogen moeilijk zijn, gives a bit of a challenge :)

Ook geen tablets? Meeste scholen leren ze toch wel al met een tablet werken in het derde kleuter. Dat zijn dan van die taalspelletjes e.d.
 
Ook geen tablets? Meeste scholen leren ze toch wel al met een tablet werken in het derde kleuter. Dat zijn dan van die taalspelletjes e.d.

Niet voor zover ik weet; goed mogelijk dat ze dat wel eens gebruikt hebben, maar dat zal dan eens ad hoc in een specifiek geval geweest zijn. Voor taalspelletjes hadden ze een dedicated klasje waar redelijk old style "les" gegeven werd (pengreep, eerste dingen lezen, beetje Frans, beetje tellen). Ze hadden wel twee PC's in de klas staan waarvan ik eerlijk gezegd betwijfel of ze ooit gebruikt zijn.
 
Interessant artikel voor dit topic:

Bij zoekopdrachten naar bepaalde onderwerpen die gevoelig zijn voor desinformatie, werd op Twitter 42,8 procent desinformatie gevonden. Facebook deed het met 31,3 procent maar iets beter.
:crazy:
 
Zot hé.
Gisteren ook op VTM nieuws inzake de Deepnudes.
Het zal maar je dochter zijn die haar Facebook / insta volgezet heeft met foto's die dan door klasgenoten omgezet worden tot naaktfoto's en verspreid worden...
 
Ben best benieuwd naar hoe die cijfers geëvolueerd zijn voor en na de overname. Ik krijg alleszins de indruk dat de huidige eigenaar niet van plan is om daar iets aan te doen.

Tegenwoordig heb je onder 'fake news' context die kan toegevoegd worden. Zie bijvoorbeeld de valse claim die Raoul Hedebouw maakte. Dat bestond vroeger helemaal niet op X.

Grappig is dat zelfs onder reclame ads die context vaak geplaatst wordt. Dan krijg je reclame voor één of ander dwaas gadget. Staat er onder te lezen: you can buy this for $2 on Aliexpress 😅

 
Tegenwoordig heb je onder 'fake news' context die kan toegevoegd worden. Zie bijvoorbeeld de valse claim die Raoul Hedebouw maakte. Dat bestond vroeger helemaal niet op X.

Grappig is dat zelfs onder reclame ads die context vaak geplaatst wordt. Dan krijg je reclame voor één of ander dwaas gadget. Staat er onder te lezen: you can buy this for $2 on Aliexpress 😅


't kan nog ironischer, ik was een video aan het bekijken over de kansen op de inval in Taiwan en corruptie in het Chinese leger... en deze werd gecombineerd met reclame voor de PvdA. :ROFLMAO:
 
't kan nog ironischer, ik was een video aan het bekijken over de kansen op de inval in Taiwan en corruptie in het Chinese leger... en deze werd gecombineerd met reclame voor de PvdA. :ROFLMAO:
PvdA waarschijnlijk de partij om bij een inval door China van Taiwan te zeggen dat het Westen zeker niet mag escaleren en dat we vooral niet mogen vergeten dat de VS Irak is binnengevallen 20 jaar geleden of zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan