Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Dus jij kende de betekenis ervan? En gaat er van uit dat iedereen die kent?

Ik zie niet goed in wat "onnatuurlijke beweging" er mee te maken heeft of wat dat bewijst eerlijk gezegd.
Groeps druk kan veel doen , ik heb er ook nog nooit van gehoord. Wil het absoluut ni goe praten.

Ik wil toch even een bedenking maken bij die actie van die Club supporters.

Ikzelf kende de kühnen-groet en de betekenis ervan niet. En ik vermoed dat ik niet de enige ben.

Uiteraard zijn racisme en nazisme en elke uiting daarvan idioot, lomp en not done. Maar nu elk van die supporters als rasechte nazi gaan verslijten lijkt me toch wat overdreven. Het merendeel zijn volgens mij toch gewoon meelopers die wellicht de zware lading en betekenis van dat gebaar niet eens kenden. Of ben ik te naïef?
Nee, ik volg u daar in.
De aanstokers van het spel zullen wel weten wat ze deden. Het valt ook niet te ontkennen dat er daar extreem-rechtse mannen rondlopen.
Ken er zo wel paar vanuit de oude East-Side.

Dat ze gestraft worden (ook de meelopers) is maar normaal en tmag gerust meer zijn dan voor bv een onnozel rookpotje.
Al zou ik nog een onderscheid maken en de aanstokers zwaarder straffen.

Dat ze een vlagje hangen met fuck antifa lig ik echt niet van wakker, ook al ga je me rapper aan de overkant zien tussen de ultra's van standard.
Maar bon ik ben dan ook serieus apolitiek. Ga hier in België sporadisch eens naar Standard zien, maar kga in januari dan mee naar de Romeinse derby met mannen van Lazio.

De reactie van de North Fanatics nadien op hun Instagram, doet mijn bloed nog meer koken.
Die is gewoon naast de pot gerukt. Vooral omdat ze dan nog onwaarheden bevat. Hadden ze het gehouden bij we zijn akkoord dat het niet gepast is, velen waren zich niet bewust van wat ze deden. Nu is ons duidelijk wat en hoe en we excuseren ons. Dat had ik nog gesnapt.
Daarom dat ik die gast van de "locals" kan volgen.

Maar ze hebben ipv puur de fout te herkennen getracht om het goed te spreken en dan nog met onwaarheden (djokovic, overwinningsteken).
Vind ik dan persoonlijk nog debieler dan al dan niet onwetend mee te doen met de hoop.

Bleiten over een stadionverbod moet niemand doen. You do the crime, you do the time.
Heb er ook al gehad, was terecht. Ne keer gevloekt, betaald en uitgezweet.
Enkel over mijn plaatsverbod in provinciale had ik het moeilijk mee omdat ik die kreeg voor feiten tijdens een match waar ik verdikke rustig thuis in mijne zetel zat en dat ook kon aantonen.

Gelieve hier inhoudelijk te reageren en niemands woorden te verdraaien aub.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren een discussie gehad met andere Club supporter, ik wil dieNF eruit.
Maar ze maken de meeste sfeer hoe kortzichtig kan je zijn.

Ik was vooral akkoord met het eerste, dat het een bewuste keuze was om een 'interpreteerbare' groet te gebruiken. En met de do stupid shit, win stupid prizes.

@stungunner
Ik wil niet op je persoonlijk spelen, maar ik wil vooral niet dat zo'n zaken geminimaliseerd worden onder het mom 'we wisten het niet' of 'we hadden een andere intentie'. Bij jouw eerste post had ik het gevoel dat je de meerderheid van deze 'fans' onder de naïeve noemer neemt, terwijl ik nu na deze posts toch het gevoel heb dat het eerder 1/10 à 1/20 zal zijn.

Ik minimaliseer het helemaal niet. Ik schreef zelf meerdere keren dat dergelijk gedrag en vooral racisme en nazisme compleet ongehoord zijn zowel in onze stadions als in onze maatschappij.

Zoals gezegd was mss enkel die "merendeel" in mijn post niet correct, ik bedoelde eerder gewoon een deel. En dan was de enige bedenking die ik mij maakte dat wellicht niet iedereen de echte betekenis, oorsprong of impact van die groet kent, en daar blijf ik bij.

De interpretatie van de groet in zijn geheel, ongeacht het al dan niet bewust doen, zie je volgens mij toch ook als 100% racistisch?

Dat heb ik zelf ook al meegegeven:

Dat ze allemaal wisten dat het een protestactie was tegen de actie op het veld zal uiteraard zeker zo zijn. En het is de ernst en zwaarte van hun uitbeelding die nu voor de controverse zorgt. Hadden ze gewoon gefloten tegen die actie vond iedereen hen nog steeds eikels en idioten, maar mss geen nazi's.

Dus nogmaals, voor de goede orde: het zijn allemaal idioten, ze moeten allemaal gestraft worden, racisme en uitingen van nazisme zijn ronduit verwerpelijk,... maar volgens mij wist niet elk individu dat dit een regelrechte nazigroet is.

Zoals @parabellum terecht aangaf kiezen de aanstokers bewust voor deze groet en niet de gekende nazi-groet. Omdat ze daarmee idd mss nog wel twijfel kunnen zaaien over hun zogezegde intenties. Daarom, zou die twijfel er dan ook niet zijn geweest bij de meelopers die gewoon spontaan meededen? Zouden die even hard hebben meegedaan mocht het wel de gekende nazi-groet met gestrekte arm zijn geweest? Ik betwijfel dat dus.

Gisteren een discussie gehad met andere Club supporter, ik wil dieNF eruit.
Maar ze maken de meeste sfeer hoe kortzichtig kan je zijn.
Bij ons werkt die zwarte vlek zelfs meer als een sfeerspons vind ik. Die zijn meer met zichzelf bezig dan met supporteren/lawaai maken.

NF stopt er mee

Ik vind hun post/uitleg zeer opmerkelijk. Zij zeggen zelf dat hun waarden niet meer overeenstemmen met die van club. Dan maken ze gewag van het feit dat hun "volksclub" nu te "professioneel" en op geld gericht is. (Ik parafraseer)

Welke waarden zijn dat dan? Die van hooliganisme en nazi groeten in het stadion? Die van Bengaals vuur en andere verboden "sfeermakers"

Ik kan niet volgen, alle supporters weten toch dat een club het maximale aan supporters in het stadion wilt en dus familie/vrouw/business/ouderen ook welkom en veilig wilt laten voelen in een stadion. Hadden ze nu echt verwacht dat een club niet keihard zou optreden tegen extreem rechtse uitingen?

(edited voor spelling)

En niemand die iet of wat de waarden van Club kent, cared maar 1 seconde dat ze stoppen. Ultra bende die totaal niet past bij Club, en hebben dan nog het lef het slachtoffer te spelen ook, hoe ver kan je weg zijn :laugh:

@BleKKie ik weet niet hoe lang jij gaat naar Club ?
Ik al 27 jaar waarvan 13 jaar abonnement en NF staat haaks op alles wat Club is.
Ik ben oprecht blij dat ze weg moeten, en niet zoals ze zeggen dat ze stoppen ivm met waarden ...
Geef mij de tijden van Blue army maar iets waar iedereen achter stond .

@BleKKie ik weet niet hoe lang jij gaat naar Club ?
Ik al 27 jaar waarvan 13 jaar abonnement en NF staat haaks op alles wat Club is.
Ik ben oprecht blij dat ze weg moeten, en niet zoals ze zeggen dat ze stoppen ivm met waarden ...
Geef mij de tijden van Blue army maar iets waar iedereen achter stond .
Echt gaan is een groot woord, maar kdenk dat mijn eerste keer in het stadion als kind zo'n 30 jaar geleden is, dus ik denk dat ik kan meespreken ja :biglaugh:

Op zich wel jammer dat een groep mee stopt. Al was het natuurlijk na die "frats" in Luik uiteraard wel onhoudbaar geworden.
Nu, naar verluid gaan ze verder onder een nieuwe naam, met name NF88

Op zich wel jammer dat een groep mee stopt. Al was het natuurlijk na die "frats" in Luik uiteraard wel onhoudbaar geworden.
Nu, naar verluid gaan ze verder onder een nieuwe naam, met name NF88
Van mij geen probleem maar dan echt naar de waarde van Club. Engelse sfeer , geen racisme...

Die uitleg is toch echt tenenkrullend.

"normen en waarden"
"volksclub"
"op menselijke vlak"
...

uit de mond van een bende die protesteert tegen een anti-racisme actie met een nazi-groet. Faut le faire. :sarcastic:

Good fucking Ridance
Laat ons nu hopen dat ze niet gewoon opnieuw beginnen en gewoon met z'n allen iets gaan doen waar andere mensen geen last van hebben. Petanquen ofzo

Vak 313 stopt blijkbaar ook hun sfeeractiviteiten nadat hun "belangrijkste bondgenoot" de toegang tot het stadion wordt ontzegd.

Terug
Bovenaan