Ik wil toch even een bedenking maken bij die actie van die Club supporters.
Ikzelf kende de kühnen-groet en de betekenis ervan niet. En ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Uiteraard zijn racisme en nazisme en elke uiting daarvan idioot, lomp en not done. Maar nu elk van die supporters als rasechte nazi gaan verslijten lijkt me toch wat overdreven. Het merendeel zijn volgens mij toch gewoon meelopers die wellicht de zware lading en betekenis van dat gebaar niet eens kenden. Of ben ik te naïef?
Nee, ik volg u daar in.
De aanstokers van het spel zullen wel weten wat ze deden. Het valt ook niet te ontkennen dat er daar extreem-rechtse mannen rondlopen.
Ken er zo wel paar vanuit de oude East-Side.
Dat ze gestraft worden (ook de meelopers) is maar normaal en tmag gerust meer zijn dan voor bv een onnozel rookpotje.
Al zou ik nog een onderscheid maken en de aanstokers zwaarder straffen.
Dat ze een vlagje hangen met fuck antifa lig ik echt niet van wakker, ook al ga je me rapper aan de overkant zien tussen de ultra's van standard.
Maar bon ik ben dan ook serieus apolitiek. Ga hier in België sporadisch eens naar Standard zien, maar kga in januari dan mee naar de Romeinse derby met mannen van Lazio.
De reactie van de North Fanatics nadien op hun Instagram, doet mijn bloed nog meer koken.
Die is gewoon naast de pot gerukt. Vooral omdat ze dan nog onwaarheden bevat. Hadden ze het gehouden bij we zijn akkoord dat het niet gepast is, velen waren zich niet bewust van wat ze deden. Nu is ons duidelijk wat en hoe en we excuseren ons. Dat had ik nog gesnapt.
Daarom dat ik die gast van de "locals" kan volgen.
Maar ze hebben ipv puur de fout te herkennen getracht om het goed te spreken en dan nog met onwaarheden (djokovic, overwinningsteken).
Vind ik dan persoonlijk nog debieler dan al dan niet onwetend mee te doen met de hoop.
Bleiten over een stadionverbod moet niemand doen. You do the crime, you do the time.
Heb er ook al gehad, was terecht. Ne keer gevloekt, betaald en uitgezweet.
Enkel over mijn plaatsverbod in provinciale had ik het moeilijk mee omdat ik die kreeg voor feiten tijdens een match waar ik verdikke rustig thuis in mijne zetel zat en dat ook kon aantonen.