Uitdaging Foto Uitdaging | April | POLL | Tegenlicht

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    71
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jouw favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

We hebben nu officieel de eerste 12 challenges (1 jaar) erop zitten. Omdat jullie allemaal elke maand enthousiast meedoen en er ook al vele leuke foto's, challenges en feedback gepasseerd zijn zal deze challenge ietsje anders zijn. Er zijn namelijk 2 prijzen te winnen. Wie zal er de jury prijs winnen en de felbegeerde prijs in de wacht slepen? En uiteraard is er ook nog de publieksprijs! Stemmen maar!

Thema van deze maand:
Tegenlicht

DE POLL

Stemmen kan tot 5 mei en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 6 mei start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand (de winnaar van de publieksprijs in dit geval).

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

Foto's staan in volgorde in de slider.

REGELS
Stemmen tot 5 mei
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJZEN
"BeyondGaming Audience Photo Award April 2022"
"BeyondGaming Jury Photo Award April 2022"

En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!
(en een verplicht interview :unsure: )

Jury prijs
Cadeaubon ter waarde van 50 euro voor Art & Craft - Elektronica en Fotografiewinkel
(35 euro gesponsord door hun)
images.jpg


Publieksprijs
Goodie bag met enkele gadgets
IMG_20220319_205928.jpg


Jury prijs
Er zullen 3 externe juryleden elk hun top 3 kiezen. Zij weten ook niet van wie welke foto is en hebben geen link met het forum. Wie het meeste stemmen krijgt wint de jury prijs. Achteraf zullen deze stemmen ook bekend gemaakt worden. Eventueel komt er nadien ook nog feedback van deze mensen.

Publieksprijs
Uiteraard kan er ook nog gewoon door jullie gestemd worden tijdens deze challenge! Wie hierbij het meeste stemmen haalt wint de goodie bag.

Extra
Crewies mogen meedoen maar kunnen uiteraard geen prijs winnen. Indien iemand van ons de challenge wint gaat de prijs gewoon naar de volgende in rij. Je kan ook enkel de jury of publieksprijs winnen. Indien je op beide op de eerste plaats staat gaat de goodie bag naar de 2e in rij. Het algemene wedstrijdreglement van BeyondGaming is uiteraard ook van kracht.

Hall Of Fame
 
Laatst bewerkt:
1) Geen zon te bemerken in ronde glorie. Bokst tegen de hemelse sfeer om ons wat licht te gunnen en de fotograaf niet naar huis te sturen met lege handen.
2) De bijna onzichtbare zonnestralen links van het felle priemende punt, yumyum. De winterse boom verlicht als die ene struik van Mozes, yumyum.
3) Mein Gott. Iemand is naar Frankrijk of Oostenrijk gereisd om een foto te nemen. Man vs opkomende zon, 'de strijd van het Westen tegen het Oosten'. De gloed van de zon en het licht op de sneeuw én de diepe voetstappen van een zwaar beladen man. Damn.
4) Mag men nog roken in concertzalen? Roept deze schimmige gitarist 'The Fog' op? Twee duivelse kijkers die de gitarist gadeslaan? Topkwaliteit.
5) Iedereen weet dat dit wolken zijn, maar het kon evengoed zijn: een luchtfoto van de Japanse eilanden en een testende kernbom met de onregelmatige straling rechts; de eerste foto van Neptunus; een schilderij met in het belicht gedeelte, de slak Tusu met open mond en hamerstaart.
6) Close-ups van mensen zijn er te weinig. De poriën; met gangen bezette lippen; in elke richting stekende haren; minder scherpe neus en verlichte rand. Tip: bedek het donkere gedeelte van het gezicht en je krijgt een typische gezichtsbedrogfoto.
7) Het licht zit hier gevangen in de kleine ster. Volgens mij is het een razendsnel bewegende gif.
8) Nog iemand die een verre reis heeft gemaakt naar de kanten van Brazilië. Volgens mij is dit de meest perfecte foto van de zon dat ik ooit al heb gezien, met dank aan de stralen, die het woud verlichten. Zelfs een klein atypisch regenboogje.
9) De goede kijker merkt op dat een streep licht op de bloemen feller schijnt dan de rest. De boom rechts-centraal staat er wat raar bij, vind ik. Alsof die daar niet thuishoort.
10) Supergedetailleerde boom rechts. Beide bomen komen hier natuurlijk beter uit op deze wijze dan dat ze 's nachts wegzinken in de duisternis.
11) Katten zijn goden. Deze heeft de macht om de koperen gloed op de weg aan de voorste poten weg te toveren naar een meer op kleur gesneden weg. De gouden omkadering van een god, zoals het hoort.
12) De zanger plaatst zich in bevoorrechte positie om bekend te worden. Ongetwijfeld had hij de lichten zo zelf ingesteld. Een foto die je in een klap beroemd kan maken en de rest van de band doet vergeten.

Lastig, zoals gewoonlijk, maar foto drie :love:. Het helpt misschien ook dat ik pas nadien de definitie van 'tegenlicht' heb gegoogled en niet akkoord ben met de definitie.

Gelukkig ben ik niet computertechnisch onderlegd om een foto in te dienen via PM, want die zou verbleken bij de twaalf.
 
Goed dat ik geen stemknop heb want dit vind ik voor de eerste keer in al die maanden nu eens een echt teleurstellende reeks van foto's. Het ene cliché na het andere, en echt niets dat eruit springt. Dan is er eens wat te winnen en zal het iemand by default worden. Heel jammer, misschien was het het onderwerp maar volgende keer terug beter pls.
 
Goed dat ik geen stemknop heb want dit vind ik voor de eerste keer in al die maanden nu eens een echt teleurstellende reeks van foto's. Het ene cliché na het andere, en echt niets dat eruit springt. Dan is er eens wat te winnen en zal het iemand by default worden. Heel jammer, misschien was het het onderwerp maar volgende keer terug beter pls.
Bedankt voor de positieve vibes, kameraad!
 
Goed dat ik geen stemknop heb want dit vind ik voor de eerste keer in al die maanden nu eens een echt teleurstellende reeks van foto's. Het ene cliché na het andere, en echt niets dat eruit springt. Dan is er eens wat te winnen en zal het iemand by default worden. Heel jammer, misschien was het het onderwerp maar volgende keer terug beter pls.
1) Heb je al eens geprobeerd om te kijken via een andere browser of toestel? Lijkt me raar dat jij de enige zonder stemmogelijkheid zou zijn?

2) Als je zelf geen “topfoto” hebt toegevoegd, dan vind ik het nogal gemakkelijk om kritiek te geven. Dat bepaalde foto’s jou minder liggen dat kan, elk zijn smaak. Maar om die teleurstellingen te noemen is wat laag.
 
Hij mag dat toch zeggen als hij dat vindt, we zijn hier toch geen kleuters die hoe dan ook moeten horen dat alles fantastisch is he.
 
Waarschijnlijk gefrustreerd dat hij al maanden geen stemknop heeft. Het enige teleurstellende aan deze thread is zijn manier van reageren.
 
Tuurlijk mag hij dat zeggen, en kritiek wordt hier zelfs op prijs gesteld in de poll-thread. Hoe meer hoe liever!
Maar "laag niveau, volgende keer beter" is nu eenmaal niet echt kritiek waar iemand iets aan heeft. Dus ik zou het liever hebben over de foto's zelf hier, en de feedback daarop.
 
Hij mag dat toch zeggen als hij dat vindt, we zijn hier toch geen kleuters die hoe dan ook moeten horen dat alles fantastisch is he.
"Feedback mag maar hou het leuk en constructief."
Tuurlijk mag hij z'n mening geven, maar op zo'n manier zijn we er ook niets mee hé. Zeg dan tenminste specifiek wat er zo slecht en cliché aan is en geef eventueel tips en voorbeelden van wat ge wel graag had gezien ipv gewoon komen wenen dat ge geen knop hebt maar toch niet wilt stemmen omdat de beelden (gemaakt voor een for fun foto-challenge op een gaming website) teleurstellend vindt zonder meer.
 
Ik ken geen bal van fotografie, maar sinds ik deze challenge een aantal maanden geleden ontdekte ben ik wel telkens komen kijken naar de inzendingen. En dit vind ik persoonlijk de mooiste reeks foto's tot nu toe, het was dan ook héél moeilijk kiezen (ben uiteindelijk voor foto 8 gegaan wegens het "betoverende" gevoel dat die foto mij meteen gaf).

Het kan best zijn dat de foto's vanuit een ervaren/professionele blik eerder teleurstellend zijn, maar (zoals hiervoor al gezegd) licht dat dan een beetje toe, waarom je een bepaalde foto niet goed vindt en wat er beter kan. Dergelijke feedback zou ik als leek eigenlijk heel interessant vinden!
 
Laatst bewerkt:
Het is hier wel een nek-aan-nek tussen nummerke 4 en nummerke 11. Nog een dag te stemmen. Stem op de goei! :coolbrows:
 
Terug
Bovenaan