€ 1400 aan maaltijdcheques

2x8 euro per gewerkte dag, dat is 168 euro in de meeste gevallen. Hoe kunt ge dat in godsnaam niet opkrijgen? En als ge zo frugaal leeft dat dat u echt niet lukt, is het misschien toch tijd om eens te kijken of ge niet overdrijft.
 
2x8 euro per gewerkte dag, dat is 168 euro in de meeste gevallen. Hoe kunt ge dat in godsnaam niet opkrijgen? En als ge zo frugaal leeft dat dat u echt niet lukt, is het misschien toch tijd om eens te kijken of ge niet overdrijft.
Dat vind ik een bold statement. Wij krijgen onze MC niet op zonder dat we op iets moeten letten.

Wij gooien nooit eten weg en wij gaan ook niet winkelen in dure supermarkten zoals Delhaize, maar wij snoepen wel en drinken ook gewoon frisdrank (dat laatste zelfs veel te veel dus zou ik moeten afbouwen). Als ik in mijn omgeving zie hoe dat sommigen hun ijskast en snoepkast volsteken om dan achteraf de helft weg te gooien omdat het vervallen is, dan vind ik het zo vreemd niet dat wij altijd maaltijdcheques over hebben en anderen niet toekomen.

Ik zou mij er niet goed bij voelen om eten weg te gooien, maar in de praktijk gebeurt dit wel bij veel gezinnen. Er is trouwens ook een verschil tussen alleen/met 2 zijn of kinderen hebben. Wij zijn met 2 nu, maar als er kinderen zijn ga ik er vanuit dat de MC wel op zullen geraken.
 
Dat vind ik een bold statement. Wij krijgen onze MC niet op zonder dat we op iets moeten letten.

Wij gooien nooit eten weg en wij gaan ook niet winkelen in dure supermarkten zoals Delhaize, maar wij snoepen wel en drinken ook gewoon frisdrank (dat laatste zelfs veel te veel dus zou ik moeten afbouwen). Als ik in mijn omgeving zie hoe dat sommigen hun ijskast en snoepkast volsteken om dan achteraf de helft weg te gooien omdat het vervallen is, dan vind ik het zo vreemd niet dat wij altijd maaltijdcheques over hebben en anderen niet toekomen.

Ik zou mij er niet goed bij voelen om eten weg te gooien, maar in de praktijk gebeurt dit wel bij veel gezinnen. Er is trouwens ook een verschil tussen alleen/met 2 zijn of kinderen hebben. Wij zijn met 2 nu, maar als er kinderen zijn ga ik er vanuit dat de MC wel op zullen geraken.
Lijkt me dat zaken zoals snoep en frisdrank nu ook niet echt duur zijn. Wij hebben dat nooit in huis maar geven toch wel wat geld uit aan voeding, zonder zaken weg te gooien.
 
Maar dat trekt op niks.
Hangt er vanaf.
Je hebt zo ook andere goedkope dingen die op niets trekken maar als je alleen dat koopt dan snap ik dat uw MC van 2 personen niet op raken

Ben zo eens gaan skiën met bevriend koppel (beide verdienen stevig hun boterham (ingenieur en dokter)) en die kochten ook alles goedkoop. Ik was boodschappen gaan doen voor de eerste dagen en koop duurdere dingen, awel dat smaakte hen enorm maarja 'dat potje yoghurt kost 3 keer zoveel'
 
Zonder kinderen kan je u dat mssh permitteren maar met kinderen is dat toch een no go.
Of net wel, met die nieuwe kaart is meer kopen bij Delhaize meer korting op gezonde producten ;)

Nu goed veel dingen dat ik daar koop zijn dingen dat ze bij Colruyt gewoon niet/geen gelijkwaardig alternatief hebben
 
Yeah right. Bekijk de prijzen daar eens van.
Ja akkoord als je daar hopen van eet/drinkt, maar dat is nu wel voor meerdere redenen een slecht idee.

Coca Cola is 1.45 euro/liter in Delhaize. Mars 2.55 euro voor 7 stuks. Als ik dat vergelijk met mijn gele kiwi's aan 4.49 euro voor 6... Ik vind dat nu toch niet zo duur maar als je elke week zo 9 liter cola moet kopen en een paar van die pakken, ok.
 
Ik ben zwaar onder de indruk hier, hoe laag de uitgaven zijn voor voeding.
Wij zijn een gezin van 2+1 en we geven makkelijk tss de 150€ en 200€ uit voor een wekelijks winkelkarretje aan voeding.
Hier zijn dan nog niet bijgerekend de wekelijkse uitgaven aan take-away of restaurantbezoeken.
Een doorsnee take-away loopt al snel op tot 45€ met 3 personen en, dan heb je nog maar één maaltijd gegeten die dag. Doe dit zo'n 2x week aan 4 weken per maand en dat loopt al aardig op tot 360€ aan take away per maand alleen al.
De maaltijdcheque van 8€ is zelfs ontoereikend om een middagmaal te nuttigen in ons bedrijfsrestaurant, dus de 168€ is een habbekrats in het totaalbudget van voeding.
Ik denk als ik alles samentel dat ik makkelijk aan 1200€ à 1500€ zit aan uitgaven voor drank en eten.
 
Ik ben zwaar onder de indruk hier, hoe laag de uitgaven zijn voor voeding.
Wij zijn een gezin van 2+1 en we geven makkelijk tss de 150€ en 200€ uit voor een wekelijks winkelkarretje aan voeding.
Hier zijn dan nog niet bijgerekend de wekelijkse uitgaven aan take-away of restaurantbezoeken.
Een doorsnee take-away loopt al snel op tot 45€ met 3 personen en, dan heb je nog maar één maaltijd gegeten die dag. Doe dit zo'n 2x week aan 4 weken per maand en dat loopt al aardig op tot 360€ aan take away per maand alleen al.
De maaltijdcheque van 8€ is zelfs ontoereikend om een middagmaal te nuttigen in ons bedrijfsrestaurant, dus de 168€ is een habbekrats in het totaalbudget van voeding.
Ik denk als ik alles samentel dat ik makkelijk aan 1200€ à 1500€ zit aan uitgaven voor drank en eten.
Dat vind ik dan weer aan de serieus hoge kant.
 
Dat vind ik dan weer aan de serieus hoge kant.

Is nochtans realiteit, en dan koop ik nog geen zotte dingen (geen drank of sigarettenverslaving etc).
Ik geef toe ik koop wel niet 100% prijsbewust, dus ik ga niet gaan vergelijken in welke winkel een produkt het goedkoopst is, heb daar gewoonweg de tijd niet voor. Ik koop ook gewoon waar ik zin in heb, dus als de mango's 3€'stuk geprijsd staan so be it.
Ik geef ook toe een groot deel gaat weg aan take-away en/of resto, gezien wij beide full time werken is er dikwijls niet de tijd nog de goesting om zelf te koken, dus dan maar snel een pizzake halen bv. Maar de rekening met 3 loopt aardig op, ieder kiest zijn pizzake, al dan niet met dessertje erbij en je zit snel boven de 40€ voor één maaltijd (en ja ons gezin eet ook wel 3 maaltijden per dag).
 
Dat vind ik dan weer aan de serieus hoge kant.

Is nochtans realiteit, en dan koop ik nog geen zotte dingen (geen drank of sigarettenverslaving etc).
Ik geef toe ik koop wel niet 100% prijsbewust, dus ik ga niet gaan vergelijken in welke winkel een produkt het goedkoopst is, heb daar gewoonweg de tijd niet voor. Ik koop ook gewoon waar ik zin in heb, dus als de mango's 3€'stuk geprijsd staan so be it.
Ik geef ook toe een groot deel gaat weg aan take-away en/of resto, gezien wij beide full time werken is er dikwijls niet de tijd nog de goesting om zelf te koken, dus dan maar snel een pizzake halen bv. Maar de rekening met 3 loopt aardig op, ieder kiest zijn pizzake, al dan niet met dessertje erbij en je zit snel boven de 40€ voor één maaltijd (en ja ons gezin eet ook wel 3 maaltijden per dag).
Op die manier loopt het inderdaad wel aardig op.
 
Dat vind ik een bold statement. Wij krijgen onze MC niet op zonder dat we op iets moeten letten.

Wij gooien nooit eten weg en wij gaan ook niet winkelen in dure supermarkten zoals Delhaize, maar wij snoepen wel en drinken ook gewoon frisdrank (dat laatste zelfs veel te veel dus zou ik moeten afbouwen). Als ik in mijn omgeving zie hoe dat sommigen hun ijskast en snoepkast volsteken om dan achteraf de helft weg te gooien omdat het vervallen is, dan vind ik het zo vreemd niet dat wij altijd maaltijdcheques over hebben en anderen niet toekomen.

Ik zou mij er niet goed bij voelen om eten weg te gooien, maar in de praktijk gebeurt dit wel bij veel gezinnen. Er is trouwens ook een verschil tussen alleen/met 2 zijn of kinderen hebben. Wij zijn met 2 nu, maar als er kinderen zijn ga ik er vanuit dat de MC wel op zullen geraken.
Het is bij mij eerder aan gezonde voeding dat ik meer kwijt ben dan snoep en frisdrank.
Als ik nu een stuk zalm, blauwe bosbessen en amandelnoten koop ben ik al een fortuin kwijt.

Voeding is ook het laatste waar ik op zou besparen, toch belangrijk wat je in je lichaam steekt, ik kies niet voor de goedkoopste optie als die qua voedingswaarde minder is dan de andere opties. Dus ik krijg ze altijd zonder problemen op

Nu geen kritiek op mensen die hun MC niet op krijgen, ieder zijn keuzes, maar ik geloof niet dat je niet prijsbewust winkelt als je je MC niet opkrijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zwaar onder de indruk hier, hoe laag de uitgaven zijn voor voeding.
Wij zijn een gezin van 2+1 en we geven makkelijk tss de 150€ en 200€ uit voor een wekelijks winkelkarretje aan voeding.
Hier zijn dan nog niet bijgerekend de wekelijkse uitgaven aan take-away of restaurantbezoeken.
Een doorsnee take-away loopt al snel op tot 45€ met 3 personen en, dan heb je nog maar één maaltijd gegeten die dag. Doe dit zo'n 2x week aan 4 weken per maand en dat loopt al aardig op tot 360€ aan take away per maand alleen al.
De maaltijdcheque van 8€ is zelfs ontoereikend om een middagmaal te nuttigen in ons bedrijfsrestaurant, dus de 168€ is een habbekrats in het totaalbudget van voeding.
Ik denk als ik alles samentel dat ik makkelijk aan 1200€ à 1500€ zit aan uitgaven voor drank en eten.
Maar dan eet je een warme maaltijd op het bedrijfsrestaurant EN warm ‘s avonds?

Ik vind het alleszins enorm hoog. Als alleenstaande geef ik €30-€40 uit aan boodschappen per week, zonder speciaal op de prijs te letten. Dit is niet bijzonder veel minder dan jouw als ik dat maal 3 zou doen, maar ik heb veel minder dure extra’s, take away doe ik bijna niet, gaan eten zal gemiddeld 1x per maand zijn.

Daarnaast drink ik bijna altijd water, weinig snoepgoed en zeer weinig vlees. Bij de warme maaltijd wel vleesvervangers die ongeveer even veel zullen kosten maar ik eet bvb ook geen charcuterie, en daar is een pot confituur wel een heel stuk goedkoper.
 
Dat vind ik dan weer aan de serieus hoge kant.

Is nochtans realiteit, en dan koop ik nog geen zotte dingen (geen drank of sigarettenverslaving etc).
Ik geef toe ik koop wel niet 100% prijsbewust, dus ik ga niet gaan vergelijken in welke winkel een produkt het goedkoopst is, heb daar gewoonweg de tijd niet voor. Ik koop ook gewoon waar ik zin in heb, dus als de mango's 3€'stuk geprijsd staan so be it.
Ik geef ook toe een groot deel gaat weg aan take-away en/of resto, gezien wij beide full time werken is er dikwijls niet de tijd nog de goesting om zelf te koken, dus dan maar snel een pizzake halen bv. Maar de rekening met 3 loopt aardig op, ieder kiest zijn pizzake, al dan niet met dessertje erbij en je zit snel boven de 40€ voor één maaltijd (en ja ons gezin eet ook wel 3 maaltijden per dag).
Amai mijne frak de winkels zien u graag komen... hier is het naast €500 aan winkelen zo'n €100 gemiddeld aan afhaal/restaurant.

Dat is dan ongeveer 1x per week iets ongezond; frituur, pizza, kebab, afhaalcatering + sporadisch om de maand een brasserie.

Gij geeft dus meer dan het dubbele uit... sounds like lifestyle creep en dat ge dan ook totaal niet bezig zijt met sparen?
 
Dat vind ik een bold statement. Wij krijgen onze MC niet op zonder dat we op iets moeten letten.

Wij gooien nooit eten weg en wij gaan ook niet winkelen in dure supermarkten zoals Delhaize, maar wij snoepen wel en drinken ook gewoon frisdrank (dat laatste zelfs veel te veel dus zou ik moeten afbouwen). Als ik in mijn omgeving zie hoe dat sommigen hun ijskast en snoepkast volsteken om dan achteraf de helft weg te gooien omdat het vervallen is, dan vind ik het zo vreemd niet dat wij altijd maaltijdcheques over hebben en anderen niet toekomen.

Ik zou mij er niet goed bij voelen om eten weg te gooien, maar in de praktijk gebeurt dit wel bij veel gezinnen. Er is trouwens ook een verschil tussen alleen/met 2 zijn of kinderen hebben. Wij zijn met 2 nu, maar als er kinderen zijn ga ik er vanuit dat de MC wel op zullen geraken.
Ik ben gewoon heel benieuwd hoe iemand drie volwaardige maaltijden per dag regelt voor minder dan zes euro in totaal.
 
Terug
Bovenaan