€ 1400 aan maaltijdcheques

Multiboxer

Well-known member
Een collega van me woont in de UK en gebruikt zijn maaltijdcheque kaart hier nooit.
Nu doet hij mij een aanbod om zijn €1400 aan maaltijdcheques te ruilen voor mijn £700.
Dit is een super deal dus ga ik er zeker mee akkoord.

Mijn vraag voor jullie is : Hoe spendeer ik die €1400 op die kaart het best om zoveel mogelijk winst er mee te maken?
Drankencentrale bezoeken en spenderen aan sterke drank?
Iedere dag naar de Burger King? :drool:

Ik hoor het graag. :)
 
Hoeveel tijd heb je nog om die op te doen? Als je er je eten en drank mee koopt zal dat er wel door zijn op een paar maand denk ik ...
 
Gewoon naar de winkel gaan... ik versta mensen niet die hun MC niet op krijgen...
2x8€ hier.
Sinds je er enkel nog maar eten mee kan kopen blijft er geld over.

Veel drank drinken wij niet (zowel frisdrank & alcohol) en verse groenten en fruit kosten niet veel.
 
En je moet rekenen dat je in het weekend en verlof er ook geen hebt. Dus eerder 6 euro per dag...
 
Ik snap dus niet hoe ge 8 euro per dag niet opkrijgt aan eten. Leeft ge dan op water en brood?


Een voorbeeld van deze week is een knolselder. Kost 2€ en met 2 moet ge er bijna 3 maaltijden van maken want anders is dat gewoon voor de vuilbak.

Heb er groenten frieten van gemaakt van ene helft en dan morgen nog eens een puree van draaien.
Spaghetti saus zelf gemaakt kost u ook totaal geen 8€ per persoon.

We zijn 3 dagen ver en hebben een food cost van minder als 20€... Terwijl er 48€ aan MC is binnen gekomen.
 
Een voorbeeld van deze week is een knolselder. Kost 2€ en met 2 moet ge er bijna 3 maaltijden van maken want anders is dat gewoon voor de vuilbak.

Heb er groenten frieten van gemaakt van ene helft en dan morgen nog eens een puree van draaien.
Spaghetti saus zelf gemaakt kost u ook totaal geen 8€ per persoon.

We zijn 3 dagen ver en hebben een food cost van minder als 20€... Terwijl er 48€ aan MC is binnen gekomen.
Maar ge eet toch wel meer op een dag dan een knolselder veronderstel ik? :unsure:
 
Maar ge eet toch wel meer op een dag dan een knolselder veronderstel ik? :unsure:
In de ochtend eten wij fruit en in de middag een broodje die we niet met MC betalen.
Maar ge gaat toch ook is eten op restaurant? Frieten laten leveren, is gaan eten bij mensen thuis. Allemaal dingen wanneer ge u maaltijdcheques niet bovenhaalt.

Zoals ik al zei, wij eten in verhouding veel groenten en fruit en dat kost weinig. Noten en gedroogd fruit is wat duurder.
Wij snoepen bv ook al niet, al die koeken kosten in verhouding ook veel geld.
@cege tis niet omdat ge u MC niet op krijgt dat ge niet leeft hé...
 
Bwa, 1 verjaardag feest of 1 bbq of een warme zomer of eens ijsjes trakteren en je eventuele overschot is op.

Wij kweken heel veel zelf in de tuin en zelfs onze colruyt bezoeken zijn snel 100 euro per week. En we eten niet exotisch fancy of zo .
 
Wij doen met twee 150-200 euro per drie weken op, met dan nog wat extra beenhouwer/groenteboer tussendoor (die dan nog steeds geen maaltijdcheques aanvaarden). Af en toe 20 euro aan broodmixen (dat zijn dan een tien/twaalftal broden en dus een vijf/zes weken). Met 2x8 euro per gewerkte dag zijn die zo gewoon op hoor. En we kopen echt niet de dure dingen. Maar wel veel variatie, en dus niet elke dag knolselder 's morgens en 's avonds. Maar dat gebeurt ook wel eens af en toe, die knolselder. Maar dan zijn daar aardappelen, kruiden en nog wat anders lekkers bij. Als je dan naar de Burger King moet om de maaltijdcheques op te krijgen doe je toch iets mis denk ik...
 
Gewoon deftige vis kopen bij uw knolselder (zo van die vis die je in de pan legt en er geen water a volonte in uw pan ligt na 1min) en je bent al meer dan 1 MC kwijt per persoon :p
En de overschot (van de knolselder) draai je in de soep!

Maar als die 1400 euro aan MC heeft dan gaat een deel toch al stilaan richting vervaldatum? Moet je ze nog verlengen
 
In de ochtend eten wij fruit en in de middag een broodje die we niet met MC betalen.
Maar ge gaat toch ook is eten op restaurant? Frieten laten leveren, is gaan eten bij mensen thuis. Allemaal dingen wanneer ge u maaltijdcheques niet bovenhaalt.

Zoals ik al zei, wij eten in verhouding veel groenten en fruit en dat kost weinig. Noten en gedroogd fruit is wat duurder.
Wij snoepen bv ook al niet, al die koeken kosten in verhouding ook veel geld.
@cege tis niet omdat ge u MC niet op krijgt dat ge niet leeft hé...

Bij de frituur kan wel met MC betalen.

En ik denk da gij gewoon uw MC ni nodig hebt want anders zoude ze wel op krijgen.

Vb uw spaghetti, gij stopt daar geen vlees in? Gij eet da zonder kaas? En gij perst daar zelf 50 tomaten in? Dus geen pasatta en van die toestanden?

Dus gij eet droge knolselderfrietjes zonder iets bij?

Ik kan best geloven dat je goedkoop kan koken.
Maar doen alsof je het moeilijk is om MC op te krijgen…

Als je in de supermarkt een stokbrood koop met beleg, ben je soms al 4€ kwijt.
 
Vb uw spaghetti, gij stopt daar geen vlees in? Gij eet da zonder kaas? En gij perst daar zelf 50 tomaten in? Dus geen pasatta en van die toestanden?

Dus gij eet droge knolselderfrietjes zonder iets bij?

Ik kan best geloven dat je goedkoop kan koken.
Maar doen alsof je het moeilijk is om MC op te krijgen…

Als je in de supermarkt een stokbrood koop met beleg, ben je soms al 4€ kwijt.
Verschil zit hem m.i. niet in wat je eet maar vooral hoe prijsbewust je gaat shoppen.

Hier de discussie ook al meermaals gehad met de collega's. Wij komen ook met +- 200-250 EUR/maand zeker toe aan boodschappen voor 4 personen (wel nog 2 kleine kinderen) En dat is dan niet alleen supermarkt, maar ook drinken, wasmiddel,bakker, beenhouwer,... maar zonder de frituur/restaurantbezoek.(max 100 EUR/mnd) Wij hebben geen MC, maar als wij er beide zoude krijgen, zouden wij dit ook niet/moeilijk opkrijgen.

Wel zelf/ouders een groententuin, dus dat scheelt, maar wij eten echt wel waar we zin in hebben, maar ga wel prijsbewust shoppen.

Als vb die spaghetti, in de slierten vind ik geen verschil zitten tussen deze van vb het huismerk 365/boni/... t.o.v. de merken zoals soubry/Barilla... maar deze laatste zijn wel 2-3 maal zo duur. Pasatta van de aldi kost 1 EUR/kg, die van Elvea 3-4-5 EUR/Kg. Ik proef (in de gewone) geen verschil, dus wij gebruiken die van de aldi. Gehakt in de saus, deze van de supermarkt vinden wij niet lekker, dus kopen deze (duurdere) bij de beenhouwer, maar meestal wel op woensdag, de dag dat deze 1+1/2kg gratis is... Je kan dus jou spaghetti gemakkelijk 2-3 maal zo duur maken zonder dat je m.i. verschil proeft.

Idem met het stokbrood, als je dit combineert met een potje delio kip-curry ben je inderdaad 4 euro kwijt met de everyday kip-curry nog geen 2 euro... En ja, over het kwaliteits/smaakverschil valt te discussieren, maar smaken verschillen. De kip curry, niet toevallig, ik heb ooit een collega gehad die elke dag opnieuw van de winkel terugkwam met een stokbrood en een potje delio kip-curry. Dat potje gebruikte hij +-50%, gooide de rest weg en ging de dag nadien opnieuw een potje kip-curry halen. Mss opvoeding, maar waanzin vind ik dat. Hij vond die de dag erna niet meer lekker...

En eerlijk, toen ik alleen was en nog MC kreeg, kreeg ik deze ook niet volledig op(140/mnd 7*20 EUR ongeveer). Gaf de kaart paar keer per jaar eens mee aan de ouders die het gebruikte saldo dan cash terugbetaalden. En ik kookte/at toen ook gewoon waar ik zin in had, incl vis, biefstuk,...
 
Ik ben misschien niet helemaal mee, maar wat is het praktisch nut van MC's opsparen? Ben je dan niet beter dan je eens wél een merkproduct of een beter stuk vlees komt om ze op te krijgen?
 
Terug
Bovenaan