€ 1400 aan maaltijdcheques

Aangezien velen hier verbaasd zijn over wat ik normaal eten vindt, wat is voor jullie dan een normale invulling van jullie maaltijden?

Een oprechte vraag uit interesse, geen passief agressieve reactie 🙂
Ik eet zo weinig mogelijk brood en beleg en zoveel mogelijk groenten, fruit, vlees, alles liefst in zuiver vorm, hoewel ik ook soms klassieke worst met rode kool en patatten eet.
We kopen ook maandelijks eens ribeyes, zo een vacuüm getrokken import uit één of andere Zuid-Amerikaanse dictatuur met vetnerven in. Ik denk wel dat we snel aan 500 per maand liggen voor voeding voor een gezin met 2 kleine kinderen.

Frituur of take-away doen we zelden. Ik beklaag het mij altijd nadien, vandaag frieten gegeten van frituur en al heel de middag een slecht gevoel. Voor de prijs van een frituur afhaal bezoek zet ik 2 lekkere ribeyes met verse friet op tafel. Voor de prijs van 2 pizza's take-away doe ik er al een lekkere fles wijn bij. Het verbaast mij overigens dat mensen 8 euro winkelprijs voor een steak te veel vinden, maar wel 15 euro voor een croque monsieur gaan betalen en nog 3 euro voor een cola. Sinds corona echt geleerd om gewoon drank mee te nemen op uitstap en ons niet meer te laten vangen door Horeca...

Maaltijdcheques niet opkrijgen lijkt mij zeer straf en kan volgens mij enkel door zeer frugaal te leven...
 
Ik eet zo weinig mogelijk brood en beleg en zoveel mogelijk groenten, fruit, vlees, alles liefst in zuiver vorm, hoewel ik ook soms klassieke worst met rode kool en patatten eet.
We kopen ook maandelijks eens ribeyes, zo een vacuüm getrokken import uit één of andere Zuid-Amerikaanse dictatuur met vetnerven in. Ik denk wel dat we snel aan 500 per maand liggen voor voeding voor een gezin met 2 kleine kinderen.

Frituur of take-away doen we zelden. Ik beklaag het mij altijd nadien, vandaag frieten gegeten van frituur en al heel de middag een slecht gevoel. Voor de prijs van een frituur afhaal bezoek zet ik 2 lekkere ribeyes met verse friet op tafel. Voor de prijs van 2 pizza's take-away doe ik er al een lekkere fles wijn bij. Het verbaast mij overigens dat mensen 8 euro winkelprijs voor een steak te veel vinden, maar wel 15 euro voor een croque monsieur gaan betalen en nog 3 euro voor een cola. Sinds corona echt geleerd om gewoon drank mee te nemen op uitstap en ons niet meer te laten vangen door Horeca...

Maaltijdcheques niet opkrijgen lijkt mij zeer straf en kan volgens mij enkel door zeer frugaal te leven...
De 2 zaken in het vet gecombineerd spreken elkaar toch wat tegen. Als jij met een gezin van 4 aan €500 per maand zit qua voeding lijkt het toch niet zo onaannemelijk dan iemand alleen rond kan komen met €168 zonder hard te moeten opletten?

Voor de rest wel akkoord dat je veelal goedkoper en beter af bent door zaken zelf te doen dan take-away. Uiteindelijk betaal je grotendeels voor het gemak.
 
want ge kunt ze niet gebruiken
Op restaurant kan je er niet mee betalen, op de markt ook niet, thuis geleverd eten ook niet, web shop ook niet, ...

Dus zolang er hier meerderen zijn die denken dat je frugaal moet leven omdat je je maaltijd cheques niet op krijgt. Dan zijn zij de neuters.
Dan haalt cege er slechte cijfers bij om zijn gelijk te willen bewijzen. Maar die cijfers tonen enkel aan dat er gemiddeld zoveel GELD wordt aan gespendeerd en geen MAALTIJDCHEQUE.
 
Op restaurant kan je er niet mee betalen, op de markt ook niet, thuis geleverd eten ook niet, web shop ook niet, ...

Dus zolang er hier meerderen zijn die denken dat je frugaal moet leven omdat je je maaltijd cheques niet op krijgt. Dan zijn zij de neuters.
Dan haalt cege er slechte cijfers bij om zijn gelijk te willen bewijzen. Maar die cijfers tonen enkel aan dat er gemiddeld zoveel GELD wordt aan gespendeerd en geen MAALTIJDCHEQUE.
Op restaurant kan je er wel mee betalen, thuis geleverd ook dus misschien u eens beter informeren
 
Nog maar eens dezelfde fout.

Lukt het ook met edenred?
Neen dus stop maar met neuten

Deliveroo aanvaard het ook al niet.
u vraagt wij draaien
 
Bedankt om uw eigen ongelijk te posten :rofl:
ja, lees eens de laatste zin, het is niet omdat takeaway niet werkt met edenred dat uber eats niet lukt natuurlijk, wat uw ganse statement dat ge ze niet kan gebruiken voor thuis geleverd eten onderuit haalt.
 
wat uw ganse statement dat ge ze niet kan gebruiken voor thuis geleverd eten onderuit haalt.
Wederom neen. Wat als mijn favoriet restaurant enkel via takeaway levert?

Want je koopt wat je graag eet. Als die dan niet de maaltijdcheque aanvaard die die je krijgt van je werkgever heb je pech.

Maar het is niet de je daarom frugaal leeft.
 
Wederom neen. Wat als mijn favoriet restaurant enkel via takeaway levert?

Want je koopt wat je graag eet. Als die dan niet de maaltijdcheque aanvaard die die je krijgt van je werkgever heb je pech.

Maar het is niet de je daarom frugaal leeft.
Dan moet ge zeggen dat uw favo restaurant ze niet ondersteund ipv wat veralgemenende bullshit te posten die geen waarheid is. Mijn favoriete frituur bied geen bankcontact aan, bankcontact is dus nutteloos? Ik dacht dat we toch al wat verder waren dan deze kinderlijke denkwijzen?
 
Boterhammen met confituur als middagmaal vindt ik wel frugaal leven. Dat is toch niet voldoende qua voedingswaarde die je binnenkrijgt?
Als ik boterhammen mee neem naar het werk, bevatten die toch ook meestal maar één en hetzelfde beleg hoor... :unsure:
 
Terug
Bovenaan