Engels Voetbal 2022-2023 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Plausibele uitleg van Tuchel, terwijl bij Arsenal net een goede sfeer hangt tussen de jonge talenten.

De clown was niet in de zin van "jij Jonas bent een clown", de clown smiley was om het ironische van mijn bericht te duiden.
Voor mij geldt immers evengoed dat ik in de voorbereiding alles wat goed is als pure wetenschap zie en wat slecht loopt, dat maakt niet uit want het is maar voorbereiding. Ik vermoed dat iets is wat toch bij velen zo is.
 
Plausibele uitleg van Tuchel, terwijl bij Arsenal net een goede sfeer hangt tussen de jonge talenten.

De clown was niet in de zin van "jij Jonas bent een clown", de clown smiley was om het ironische van mijn bericht te duiden.
Voor mij geldt immers evengoed dat ik in de voorbereiding alles wat goed is als pure wetenschap zie en wat slecht loopt, dat maakt niet uit want het is maar voorbereiding. Ik vermoed dat iets is wat toch bij velen zo is.
ok :) verkeerd gelezen de emoji

Eigenlijk zijn de pijnpunten van vorig seizoen niet onder handen genomen, je hebt wel Koulibaly en Sterling. Mooie transfers op zich.
Maar de aanval is nog altijd zwak.
Ik ging als coach als een zot op Jesus gesprongen hebben (figuurlijk dan). Kent de competitie vooral.
Dat Lukaku weg is, geen gemis. Maar Werner hapert ook, en Havertz is ook maar bij momenten goed. Dus daar ontbreekt het vooral.

En zeker de verdediging, met in het achterhoofd dat T. Silva bijna versleten is (met alle respect), is het dun achteraan.

Spelers a la Batshuayi, Barkley, Sarr, Alonso, Kenedy moeten ze eigenlijk zo snel mogelijk verkopen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach @Jonas89 ik zou in uw geval tevreden zijn.

Geen al te beste voorbereiding, een paar spelers die mogelijk ontevreden zouden zijn en weg willen, Tuchel die loopt te klagen. Klinkt als het begin van een crisis, wat maar één ding kan betekenen: Chelsea is binnen 1-2 jaar weer kampioen!

Ik kijk enorm uit naar de PL dit jaar. Ik denk dat zonder al te zotte dingen Manchester City en Liverpool de titel onderling gaan uitmaken maar je hebt dan nog 4 ploegen voor 2 plaatsen die op het eerste zicht dichter bij elkaar liggen dan vorig jaar (hoewel het een beetje zal afhangen van hoe snel Ten Hag bij United verbeteringen kan doorvoeren).

Ik vraag me af of er nog een outsider ook voor de top 5 kan meedoen. Dan kijk ik naar West Ham die de positieve lijn kan doortrekken of naar Newcastle die rustig hun enorme berg geld gebruikt om te bouwen, of Aston Villa die ook ambitie heeft. Enkel Leicester lijkt wat stil te staan en dat is nefast als de rest vooruit gaat.
 
Er scheelt toch iets met die Tuchel hoor. Wat zit die nu al te zagen over zijn aanval? Gaat veel helpen als die spelers dat horen. Tof binnenkomen voor Sterling ook.

Die haalt zoiezo het einde van het seizoen niet. Het is zo een enorm gelimiteerde coach, dat die bij de top gerekend wordt blijft bizar.
 
Die oefenmatchen van topploegen tegen elkaar ik vind dat echt maar niks, Chelsea-Arsenal echt een derby en in spanje Barca-Real....
 
Ach @Jonas89 ik zou in uw geval tevreden zijn.

Geen al te beste voorbereiding, een paar spelers die mogelijk ontevreden zouden zijn en weg willen, Tuchel die loopt te klagen. Klinkt als het begin van een crisis, wat maar één ding kan betekenen: Chelsea is binnen 1-2 jaar weer kampioen!

Ik kijk enorm uit naar de PL dit jaar. Ik denk dat zonder al te zotte dingen Manchester City en Liverpool de titel onderling gaan uitmaken maar je hebt dan nog 4 ploegen voor 2 plaatsen die op het eerste zicht dichter bij elkaar liggen dan vorig jaar (hoewel het een beetje zal afhangen van hoe snel Ten Hag bij United verbeteringen kan doorvoeren).

Ik vraag me af of er nog een outsider ook voor de top 5 kan meedoen. Dan kijk ik naar West Ham die de positieve lijn kan doortrekken of naar Newcastle die rustig hun enorme berg geld gebruikt om te bouwen, of Aston Villa die ook ambitie heeft. Enkel Leicester lijkt wat stil te staan en dat is nefast als de rest vooruit gaat.

Ik ben ook wel benieuwd naar Manchester United dit seizoen. Ergens hoop ik wel dan Ten Hag gaat slagen, want dan krijgen we attractief voetbal te zien
 
Er scheelt toch iets met die Tuchel hoor. Wat zit die nu al te zagen over zijn aanval? Gaat veel helpen als die spelers dat horen. Tof binnenkomen voor Sterling ook.

Die haalt zoiezo het einde van het seizoen niet. Het is zo een enorm gelimiteerde coach, dat die bij de top gerekend wordt blijft bizar.
Vrees er ook een beetje voor, is volgens mij tactisch niet flexibel genoeg.
 
Vrees er ook een beetje voor, is volgens mij tactisch niet flexibel genoeg.
Inderdaad. Lukaku was ook helemaal niet het probleem bij Chelsea. Je gaat Lukaku niet halen om hem dan te vragen een type voetbal te spelen dat hem niet ligt. Pas op, ik vind Lukaku ook gelimiteerd en het is niet de slimste in hoe hij het daar aangepakt heeft, maar haal hem dan niet als je zijn type voetbal niet wil spelen.

Vraag me af wat ze gaan doen in de aanval, want ik zie niet echt wie ze kunnen halen. Er is een tekort aan echte topspitsen eigenlijk. Hebben ze geen buyback voor Tammy Abraham misschien?
 
Er scheelt toch iets met die Tuchel hoor. Wat zit die nu al te zagen over zijn aanval? Gaat veel helpen als die spelers dat horen. Tof binnenkomen voor Sterling ook.

Die haalt zoiezo het einde van het seizoen niet. Het is zo een enorm gelimiteerde coach, dat die bij de top gerekend wordt blijft bizar.
Welke coaches reken jij bij de absolute top? Ik vind dat een heel moeilijke discussie omdat het evenveel afhangt van de cultuur van een club en de mate van financiële steun die mogelijk is. Een voorbeeld van dat eerste is Ancelotti, die er niet veel van bakte bij Bayern maar met z’n coole, laidback opa-methode wel weer succes heeft bij Real. Of praktisch elke coach die faalt bij PSG. En van het tweede is Pep natuurlijk het beste voorbeeld.

Ik vind Tuchel wel een goeie coach, waarschijnlijk de beste die Chelsea toen (en nu nog steeds) kon halen. Maar inderdaad tactisch nogal rigide en ik heb de indruk dat hij nog niet echt de backing van de club gehad heeft om volledig de ploeg naar zijn tactiek te vormen. Ik vind ook wel dat hij recht van klagen heeft over de limieten van de aanval, Sterling gaat dat op z’n eentje niet recht trekken.
 
Inderdaad. Lukaku was ook helemaal niet het probleem bij Chelsea. Je gaat Lukaku niet halen om hem dan te vragen een type voetbal te spelen dat hem niet ligt. Pas op, ik vind Lukaku ook gelimiteerd en het is niet de slimste in hoe hij het daar aangepakt heeft, maar haal hem dan niet als je zijn type voetbal niet wil spelen.

Vraag me af wat ze gaan doen in de aanval, want ik zie niet echt wie ze kunnen halen. Er is een tekort aan echte topspitsen eigenlijk. Hebben ze geen buyback voor Tammy Abraham misschien?
Wie zou jij dan nu halen? Of op het moment van zijn aanstellen...
 
Er scheelt toch iets met die Tuchel hoor. Wat zit die nu al te zagen over zijn aanval? Gaat veel helpen als die spelers dat horen. Tof binnenkomen voor Sterling ook.

Die haalt zoiezo het einde van het seizoen niet. Het is zo een enorm gelimiteerde coach, dat die bij de top gerekend wordt blijft bizar.
Tuchel is gewoon een kwal van een vent volgens mij. Hele goede coach voor op de korte termijn successen te boeken (zie CL), maar vanaf dat die een bepaalde periode bij een club zit jaagt die iedereen tegen hem in het harnas. Dat was bij Dortmund en PSG ook zo.
 
Wie zou jij dan nu halen? Of op het moment van zijn aanstellen...
Op het moment van aanstellen zat Chelsea met veel jonge spelers (mount, RLC, havertz, zyjech, Abraham, ..). Haal dan iemand die jonge spelers ondersteunt en iets kan bijbrengen. Dat heeft Tuchel zelfs bij Dortmund amper gedaan, een ploeg die daarom gekend stond.
De absolute wereldtop (Pep, Klopp, Conte, Ancelotti) is heel nauw bij managers maar er zijn genoeg goeie coaches die een kans verdienen. Pochetino is ideaal om zo een ploeg verder te bouwen, Potter van Brentford, Bielsa, Ten Hag, Nagelsman,.. Tuchel is een naam omdat hij het 12 maand goed heeft gedaan met Klopp zijn ploeg en dan met een gat in de boter is gevallen
Tuchel is gewoon een kwal van een vent volgens mij. Hele goede coach voor op de korte termijn successen te boeken (zie CL), maar vanaf dat die een bepaalde periode bij een club zit jaagt die iedereen tegen hem in het harnas. Dat was bij Dortmund en PSG ook zo.
Hij is goed in bekercompetities op 1 of andere manier, dat is het zowat. Het is geen goede coach, kan geen ploeg bouwen en kan niet om met topspelers. Het is een kleuter die 0 verantwoordelijkheid opneemt.
 
Geen goede coach vind ik dan ook weer incorrect, maar wel een coach die moet kunnen fungeren met een bepaalde kern.

Als Tuchel geen goede coach is haalt die geen twee CL-finales oprij met PSG, een ploeg die voor de rest amper voorbij de kwartfinales geraakt, én Chelsea, dat op dat moment niet eens als een favoriet werd gezien.
 
Nog 10 keer slapen en de PL start! Mijn voorspellingen (ik zou kunnen wachten tot vlak voor de start maar het is niet alsof mijn shitty voorspellingen dan zoveel beter gaan zijn).

1. Manchester City
2. Liverpool
3. Tottenham
4. Arsenal
5. United
6. Chelsea
7. West Ham
8. Newcastle
9. Aston Villa
10. Crystal Palace
11. Brighton
12. Southampton
13. Leicester
14. Brentford
15. Nottingham Forest
16. Wolverhampton
17. Leeds
18. Everton
19. Fulham
20. Bournemouth

City deze keer meer afgetekend kampioen, Tottenham gaat het eerste duo wat langer kunnen volgen maar moet toch op een bepaald moment lossen. Arsenal wint de Europa League maar verliest door de diepe run daar wat meer punten in de competitie. Chelsea heeft een kwakkelseizoen. Door het WK wordt er weer veel "top 4 is lava" gespeeld.

Lampard als eerste ontslagen, daarna Rodgers die Leicester niet meer aan de praat krijgt. Nothingham Forest kan ik het minst goed inschatten omdat die bezig zijn een halve nieuwe ploeg te kopen, wat meestal niet zo'n succes is maar deze keer voldoende gaat zijn om comfortabel in de PL te blijven à la Brentford.
 
Laatst bewerkt:
Oeeh ik doe mee!

1. Liverpool
2. Manchester City
3. Spurs
4. Arsenal
5. Chelsea
6. Newcastle
7. Manchester United
8. Leicester
9. West Ham
10. Aston Villa
11. Crystal Palace
12. Brentford
13. Fulham
14. Wolves
15. Brighton
16. Leeds
17. Everton
18. Nottingham Forest
19. Southampton
20. Bournemouth
 
Was net even mijn iOS calendar in orde aan het brengen en ik zag dat de competitie al binnen iets meer dan een week start :eek:.

Transferperiode is nog lang open maar zal ook eens wat voorspellingen doen zoals vorig jaar:
- Rodgers als eerste buiten
- Nottingham Forest wordt een absolute ramp
- City en Liverpool gaan beide niet starten zoals in hun andere jaren omwille van veranderingen in de ploeg
- Maar 1 ploeg haalt 90+ punten
- West Ham doet mee voor top 4
- Tottenham doet eerste helft van het seizoen mee met de titelkandidaten, maar rond januari/februari begint Conte weer met zijn geklaag en gaat het bergaf
- Alle 3 topclubs uit Londen moeten het komende seizoen (+ zomer die volgt) een nieuwe trainer zoeken

Stand (niet van 1 tem 20):
1. Liverpool
2. Manchester City
3. Tottenham
4. Chelsea
5. West Ham
6. Arsenal
7. Manchester United
...
18. Everton
19. Bournemouth
20. Nottingham Forest
 
Die top 5 voorspellen is al moeilijk genoeg 😅

Man City ziet er na deze transferperiode zeker niet zwakker uit (integendeel).
Liverpool zonder Mané, en geen echte vervanger voorlopig? (Nunes is een talent, maar kan nog wel even duren voor hij top is)
Chelsea ongeveer hetzelfde qua sterkte, dus niet te onderschatten. (Rudiger was wel belangrijk, en nu weg...
Tottenham, geen idee, maar precies toch een iets sterkere kern dan vorig jaar.
Man Utd, ik vind het maar een slappe transferperiode tot nu toe. Veel hangt af van Ten Hag, maar een coach kan ook niet zo veel meer uit een groep spelers halen dan wat er in zit.
Arsenal, absoluut sterker dan vorig seizoen, ook enkele jongere talenten die zich nu goed aan het ontwikkelen zijn.

Dus ja, beetje een loterij... Pak anders dit:
1. Man City
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Tottenham
6. Man Utd
7-20. al de rest :unsure:
 
Tenzij dat Arsenal echt een totaal rampseizoen heeft, zie ik Arteta niet snel vertrekken of ontslagen worden. Edu heeft onlangs nog gezegd dat hij een belangrijk onderdeel van het project voor de komende jaren is. Het seizoen van Arsenal gaat ook mogelijk wel bepaald worden door een bepaald probleem dat er rond een dragende speler heerst…

Als Tuchel ontslagen wordt bij Chelsea, zie ik die het volgend seizoen overnemen van Nagelsmann bij Bayern. Die lijkt daar soms ook te botsen en moet nu het vertrek van Lewandowski opvangen. Voorlopig heeft Chelsea de vertrekken relatief goed opgevangen maar die kern is echt wel moeilijk om tevreden te houden, met al die spelers die op overschot zijn of rondkijken naar andere oorden.

Tottenham is sterker geworden maar Conte is zo‘n intensieve trainer dat ik die inderdaad nergens langere periode zie blijven. Dit zou wel het seizoen moeten zijn waar ze de vruchten van het werk van Conte plukken, alleen gaat dat niet genoeg zijn om Liverpool en City bij te benen. Waarschijnlijk wel afgetekend derde dit jaar.

Edit: net ook gelezen dat Forest blijkbaar geen halve maar een hele nieuwe ploeg aan’t kopen is. Van de basiself van vorig seizoen zouden er maar 2-3 spelers overblijven. Misschien dat ik hun positie dan toch overschat :unsure:.
 
Laatst bewerkt:
Volledig objectief:

1. Arsenal
Het team doet niet onder voor het kampioenen elftal van Leicester. Heel veel chemie onder de spelers.
Als ze gespaard blijven van blessures, zal het gebeuren.
2. Liverpool
3. City
4. Chelsea
5. West Ham
6. Man U
7. Newcastle
...
18. Bournemouth
19. Nottingham Forrest
20. Tottenham
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan