Engels Voetbal 2022-2023 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb sinds vandaag besloten dat ik al heel mijn leven Arsenal fan ben dus dat is de ploeg die ik komend seizoen ga volgen.

Toch wel benieuwd naar hoe ze het gaan doen want ze hebben een interessante jonge kern en tot nu toe op papier een paar goeie transfers gedaan. Manchester City en Liverpool liggen nog altijd ver voor maar ik hoop dat ze komend seizoen wat dichter bij Tottenham en Chelsea kunnen komen en wat verder kunnen uitlopen op Manchester United. Zal afhangen van wat die ploegen nog op de transfermarkt doen.

Martinez gaat ofwel bij Ajax blijven ofwel naar United gaan denk ik. Raphinha zie ik ook niet meer komen, lijkt alsof die per se wil blijven wachten op Barcelona en Chelsea heeft ondertussen ook serieuze interesse. Maar Gabriel Jesus, Vieira en waarschijnlijk Tielemans zijn toch al deftige transfers en hopelijk kan Saliba ook van betekenis zijn.
 
Ik heb sinds vandaag besloten dat ik al heel mijn leven Arsenal fan ben dus dat is de ploeg die ik komend seizoen ga volgen.

Toch wel benieuwd naar hoe ze het gaan doen want ze hebben een interessante jonge kern en tot nu toe op papier een paar goeie transfers gedaan. Manchester City en Liverpool liggen nog altijd ver voor maar ik hoop dat ze komend seizoen wat dichter bij Tottenham en Chelsea kunnen komen en wat verder kunnen uitlopen op Manchester United. Zal afhangen van wat die ploegen nog op de transfermarkt doen.

Martinez gaat ofwel bij Ajax blijven ofwel naar United gaan denk ik. Raphinha zie ik ook niet meer komen, lijkt alsof die per se wil blijven wachten op Barcelona en Chelsea heeft ondertussen ook serieuze interesse. Maar Gabriel Jesus, Vieira en waarschijnlijk Tielemans zijn toch al deftige transfers en hopelijk kan Saliba ook van betekenis zijn.

Welkom! (Al is het bij mij niet vandaag besloten, maar (hoe kan het ook anders) in de tijd van the invincibles.)
Wel eventjes je mond spoelen, we staan niet achter op Tottenham. Chelsea is een iets ander verhaal, al is dat natuurlijk een club die net zoals City ieder jaar enorm veel geld besteedt.
Ik ben vooral blij dat Arteta is mogen blijven vorig jaar. Hij brengt er opnieuw een filosofie in de ploeg. Met de jongste kern in de PL bracht hij bij momenten echt heel goed voetbal. Een Man U bijvoorbeeld heeft sinds het vertrek van Fergie geen ziel meer, die club is echt alleen maar bergaf gegaan.

Wat de spelerskern betreft, die was te klein. Een blessure van Partey of Tomiyasu/Tierny was echt nefast. Vooral op de backs hebben we weinig alternatieven. Jesus vind ik een goede transfer. Tielemans ben ik geen fan van en hoeft voor mij niet te komen, maar hij zou wel de kern wat breder maken. Liefst op de positie van Xhaka (die het dit seizoen echt goed deed en mag blijven starten), niet op de 6.
 
Welkom! (Al is het bij mij niet vandaag besloten, maar (hoe kan het ook anders) in de tijd van the invincibles.)
Wel eventjes je mond spoelen, we staan niet achter op Tottenham. Chelsea is een iets ander verhaal, al is dat natuurlijk een club die net zoals City ieder jaar enorm veel geld besteedt.
Ik ben vooral blij dat Arteta is mogen blijven vorig jaar. Hij brengt er opnieuw een filosofie in de ploeg. Met de jongste kern in de PL bracht hij bij momenten echt heel goed voetbal. Een Man U bijvoorbeeld heeft sinds het vertrek van Fergie geen ziel meer, die club is echt alleen maar bergaf gegaan.

Wat de spelerskern betreft, die was te klein. Een blessure van Partey of Tomiyasu/Tierny was echt nefast. Vooral op de backs hebben we weinig alternatieven. Jesus vind ik een goede transfer. Tielemans ben ik geen fan van en hoeft voor mij niet te komen, maar hij zou wel de kern wat breder maken. Liefst op de positie van Xhaka (die het dit seizoen echt goed deed en mag blijven starten), niet op de 6.
Haha gevaarlijk van iets positief over Tottenham te zeggen maar ik ben daar wel realistisch in. De huidige kern van Arsenal heeft meer groeipotentieel maar Tottenham heeft gewoon twee wereldspelers en een zeer goeie, ervaren coach die het verschil maken. Neem die weg en de kern van Tottenham oogt minder indrukwekkend.

De Tielemans van vorig seizoen was niet goed (deels door zichzelf en deels mee verzopen met de rest van Leicester) maar als hij speelt zoals de seizoenen ervoor kan hij zeker iets bijbrengen, al is het maar in de breedte. Met dat hij in z'n laatste contractjaar zit zal de prijs ook wel meevallen. Defensief is hij wel niet zo denderend dus je gaat dan ook wel moeten hopen dat Partey vaak genoeg naast hem kan staan.

Ben benieuwd of ze nog alternatieve transfertargets hebben voor de backs als Martinez niet zou doorgaan. Zinchenko las ik hier en daar...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pion
De FPL prijzen zijn... interessant.
Ik had net een ploeg met 2 City verdedigers, TAA, Chilwell, Haaland, Salah, Luis Diaz, Coutinho o.a. en dan had ik nog 2 spelende benchwarmers.
Had het graag iets uitdagender gezien
 
Welkom! (Al is het bij mij niet vandaag besloten, maar (hoe kan het ook anders) in de tijd van the invincibles.)
Wel eventjes je mond spoelen, we staan niet achter op Tottenham. Chelsea is een iets ander verhaal, al is dat natuurlijk een club die net zoals City ieder jaar enorm veel geld besteedt.
Ik ben vooral blij dat Arteta is mogen blijven vorig jaar. Hij brengt er opnieuw een filosofie in de ploeg. Met de jongste kern in de PL bracht hij bij momenten echt heel goed voetbal. Een Man U bijvoorbeeld heeft sinds het vertrek van Fergie geen ziel meer, die club is echt alleen maar bergaf gegaan.

Wat de spelerskern betreft, die was te klein. Een blessure van Partey of Tomiyasu/Tierny was echt nefast. Vooral op de backs hebben we weinig alternatieven. Jesus vind ik een goede transfer. Tielemans ben ik geen fan van en hoeft voor mij niet te komen, maar hij zou wel de kern wat breder maken. Liefst op de positie van Xhaka (die het dit seizoen echt goed deed en mag blijven starten), niet op de 6.

Ik zou graag een Bellingham of als dat niet lukt een Rice zien komen.
Beiden zijn natuurlijk onbetaalbaar én onhaalbaar :) En dan moet één van Partey/Xhaka ook verkocht worden.

Maar voor CM zie ik liever niets komen, dan een Tielemans die het niveau niet opkrikt of zelfs naar beneden haalt.
Kunnen ze evengoed Sambi wat meer kansen geven.

Prioriteit zou moeten zijn een top LB. Tierney is van glas en Tavares is nog niet bepaald een succes gebleken.
Matchen waar we met Saka op linksachter beginnen, dat zou toch echt nooit meer mogen gebeuren.

Ook fan van de Jesus transfer btw!

De FPL prijzen zijn... interessant.
Ik had net een ploeg met 2 City verdedigers, TAA, Chilwell, Haaland, Salah, Luis Diaz, Coutinho o.a. en dan had ik nog 2 spelende benchwarmers.
Had het graag iets uitdagender gezien

Is het live al? Ik zie vorig seizoen nog precies.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pion
@Mr. Rager Ze hebben van elke ploeg ondertussen van enkele spelers de prijzen gereleased op Twitter.
We weten zo goed als alles van de belangrijke spelers, enige die ontbreken voor mij zijn Jesus en Raphinha (onzekerheid over waar ze gingen spelen toen de prijzen gereleased werden, kan een impact hebben).
Game zal vandaag of morgen (vermoedelijk) wel live gaan.
 
Er zou weer een PL speler gearresteerd zijn op verdenking van verkrachting.

De media hebben nu ook weer zodanig concrete informatie er rond gegeven dat een paar spelers zich min of meer genoodzaakt voelden om te laten weten dat het niet over hun gaat.
 
Er zou weer een PL speler gearresteerd zijn op verdenking van verkrachting.

De media hebben nu ook weer zodanig concrete informatie er rond gegeven dat een paar spelers zich min of meer genoodzaakt voelden om te laten weten dat het niet over hun gaat.
Had het gisteren ook gelezen. Ben benieuwd wie het is.
 
Ik heb sinds vandaag besloten dat ik al heel mijn leven Arsenal fan ben dus dat is de ploeg die ik komend seizoen ga volgen.

Toch wel benieuwd naar hoe ze het gaan doen want ze hebben een interessante jonge kern en tot nu toe op papier een paar goeie transfers gedaan. Manchester City en Liverpool liggen nog altijd ver voor maar ik hoop dat ze komend seizoen wat dichter bij Tottenham en Chelsea kunnen komen en wat verder kunnen uitlopen op Manchester United. Zal afhangen van wat die ploegen nog op de transfermarkt doen.

Martinez gaat ofwel bij Ajax blijven ofwel naar United gaan denk ik. Raphinha zie ik ook niet meer komen, lijkt alsof die per se wil blijven wachten op Barcelona en Chelsea heeft ondertussen ook serieuze interesse. Maar Gabriel Jesus, Vieira en waarschijnlijk Tielemans zijn toch al deftige transfers en hopelijk kan Saliba ook van betekenis zijn.
Les 1 van het Engelse voetbal: tottenham are shite :p
Les 2: West Ham are massive
tot zover de les :)
 
De Reddit van Arsenal duidt Partey aan. Ik ben benieuwd wanneer er een club bericht volgt en hoe Arteta dit sportief oplost.
Er is in de kern geen vervanger. Sambi is geen 6, Xhaka presteert niet op de 6 en hoewel Elneny echt goed speelde op het einde van het seizoen, je wordt met hem niet de evenknie van City en Liverpool.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan