ÉÉN De jaren 90 voor tieners

iCruysberghs

Redacteur
Crowdfunder FE
Opvolger van het fantastische ‘de jaren 80 voor tieners’! De

Wat mij opvalt is dat de meeste tieners maar raar praten tegenwoordig. “Wij zijn vibes”, daar ga ik slecht op” is dat vind ik grappig… Of ik word gewoon oud.
 
"Wij zijn vibes"
Wat betekent dat eigenlijk? Iemand een idee?
Ben wel fan van de Kenji. Logisch vervolg dat evengoed is. Nu een jaar of 5 wachten en dan kan 'de jaren 00 voor tieners' ook wel gemaakt worden
Vijf jaar is wat kort dag. Dat ligt ongetwijfeld nog te kort in het geheugen, met dank aan de ouders, die van de '90 zijn en heel wat liggen te vertellen over het begin van het millennium.
Het concept 15-20j laten liggen en dan nog eens een dubbele reeks.

Niet weten wanneer Allerheiligen valt...
 
Even zielig als de eerste reeks...

Linkse multicul producers, maken een reeks over de jaren 90 waar het de bedoeling is om wat "verontwaardiging" uit te lokken door het tonen van specifiek gekozen momentopnames.
En dit bij jonge kinderen die nog niet voor zichzelf kunnen denken... hoe zielig kan het eigenlijk worden?:sarcastic:
 
Even zielig als de eerste reeks...

Linkse multicul producers, maken een reeks over de jaren 90 waar het de bedoeling is om wat "verontwaardiging" uit te lokken door het tonen van specifiek gekozen momentopnames.
En dit bij jonge kinderen die nog niet voor zichzelf kunnen denken... hoe zielig kan het eigenlijk worden?:sarcastic:
Welke momentopnames zijn dat dan?
 
Welke momentopnames zijn dat dan?
Waarschijnlijk zaken zoals die varkenspest in '90 en het Vlaams Belang-gedeelte in '91.
Dat eerste deed me ook wel iets, ook al is dat alledaagse kost, in meer beperkte mate en ligt het goed op de maag.
Lijken me desondanks gebeurtenissen, die er uit steken op een jaar. I.t.t. de 1/09 en Kerstmis dat ze elk jaar tonen bij dit programma.
 
Ik vind het een ontspannend amusant programma. Niet teveel geneut over links vs rechts of omhoog vs beneden.
Gewoon wat nostalgisch naar oude beelden kijken, en u af en toe verbazen dat:
- De jeugd van tegenwoordig niet meer weet wanneer Allerheiligen valt
- De jeugd van tegenwoordig geen volzin meer kan maken zonder een Engels woord te gebruiken

Niet dat mijn Nederlands perfect is, maar toch :) .

En grote fan van de Steven zijn flauw moppen.
 
Even zielig als de eerste reeks...

Linkse multicul producers, maken een reeks over de jaren 90 waar het de bedoeling is om wat "verontwaardiging" uit te lokken door het tonen van specifiek gekozen momentopnames.
En dit bij jonge kinderen die nog niet voor zichzelf kunnen denken... hoe zielig kan het eigenlijk worden?:sarcastic:
Moet wel vermoeiend zijn om alles met zo een bril te overanalyseren en overal zotte complotten in te zien.

Weer leuke aflevering. Wederom toffe gasten gevonden om de jaren 90 mee te herbeleven. En gewoon groei fragmenten in combinatie met de spitsvondigheid van Vanherreweghe.
 
Moet wel vermoeiend zijn om alles met zo een bril te overanalyseren en overal zotte complotten in te zien.

Weer leuke aflevering. Wederom toffe gasten gevonden om de jaren 90 mee te herbeleven. En gewoon groei fragmenten in combinatie met de spitsvondigheid van Vanherreweghe.

Ik dacht dat het programma analyseren toch wel het doel is van dit topic?

Wilt ge effectief kinderen laten reageren, in een "leuk programma", hou het dan ook op de "luchtige onderwerpen". En probeer geen beelden te schetsen van hoe het "niet" is geweest door wat welgekozen momentopnamen. Om dan reactie/verontwaardiging te ontlokken bij jonge kinderen met amper levenservaring. (En meer zeg ik er niet over want anders wordt mijn reactie weer gecensureerd, zoals de vorige:sarcastic:)

Jammer, want ik ben wel een fan van zijn vorige programmas!
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het programma analyseren toch wel het doel is van dit topic?

En probeer geen beelden te schetsen van hoe het "niet" is geweest door wat welgekozen momentopnamen. Om dan reactie/verontwaardiging te ontlokken bij jonge kinderen met amper levenservaring. (En meer zeg ik er niet over want anders wordt mijn reactie weer gecensureerd, zoals de vorige:sarcastic:)
Toch benieuwd wat er dan allemaal niet is gebeurd volgens jou. :)

Goed, ik dacht al dat uw username mij iets zei, in het Boris topic ook een minstens bizarre “analyse” van uw gelezen. Dus ook wel benieuwd wat je dan wel goeie tv vindt de dag van vandaag.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel fan van het programma, Vanherreweghe kan ik wel smaken. Ik verbaas me wel telkens hoe weinig die kinderen weten tegenwoordig. Het niveau is toch serieus achteruit gegaan.
 
Ik kijk daarnaar met mijn kinderen, dan maken ze kennis met de jeugd van hun vader. De oudste is fan van de kledij en muziek. "En amai is The Matrix al zo oud?"
 
Toch benieuwd wat er dan allemaal niet is gebeurd volgens jouw. :)

Goed, ik dacht al dat uw username mij iets zei, in het Boris topic ook een minstens bizarre “analyse” van uw gelezen. Dus ook wel benieuwd wat je dan wel goeie tv vindt de dag van vandaag.
Het feit ik op programmas reageer wilt eigenlijk zeggen dat ik ze Uberhaubt ook heb bekeken en ook hoge verwachtingen had, als dat niet wordt ingelost ben ik ontgoocheld en durf ik misschien wat overdrijven in mijn negatief zijn. ;) (akkoord boris was zo slecht niet als dat ik na mijn eerste aflevering deed vermoeden)

Maar wat is nog goede tv in Belgie nu? de programmas van Eric Goens? Niveau 4 en het Huis, die kan ik nog wel smaken.
Het is tegenwoordig allemaal snowflake, cringy, scripted traantjes, iedereen moet op zen woorden letten want er wordt geknipt of er onstaat een mediastorm.
Mensen kunnen zichzelf niet meer zijn, vroeger stond er alcohol op tafel in de shows om de gasten wat losser te laten worden, tegenwoordig is het water met enkele druppels azijn.
 
Mensen kunnen zichzelf niet meer zijn, vroeger stond er alcohol op tafel in de shows om de gasten wat losser te laten worden, tegenwoordig is het water met enkele druppels azijn.
Er is nog een verschil tussen "mensen kunnen zich zelf niet zijn" en "mensen doen dingen die niet in uw kraam passen".

Laat anders zelf eens de flessen azijn een tijdje staan?
 
Misschien kan je je stelling staven met concrete voorbeelden uit het programma?
dat heb ik uitvoerig gedaan maar dat is verwijderd geweest door de moderator.... zie hoger.

Het ging oa. om de eerste migrantenrellen van 1991 in Vorst waar de stad 3 dagen in brand stond (geen beelden daarvan uiteraard!), maar waar het precies de schuld was van de bewoners die er al verschillende generaties wonen.
 
Ik ben wel fan van het programma, Vanherreweghe kan ik wel smaken. Ik verbaas me wel telkens hoe weinig die kinderen weten tegenwoordig. Het niveau is toch serieus achteruit gegaan.
Daar ben ik ook enorm van verschoten. Ik ben een kind van de jaren 90 maar ik ken perfect de grote lijnen van de decennia ervoor. Ook ken ik veel tv programma's van vroeger, bekende personen, muzikanten, ... Ik ken bijvoorbeeld ook reeksen zoals Merlina, Fabian Van Fallada, Kapitein Zeppos, ... Maar vraag bijvoorbeeld aan een 14 jarige van nu niet naar Full House of Boy Meets World of De XII Werken, Schalkse Ruiters, In De Gloria, ...

Volgens mij komt dit omdat wij veel meer algemene informatie meekregen via de kranten, televisie en de radio, en wij keken in zekere mate ook naar wat onze ouders keken dus wij namen zeer veel over van de vorige generaties. Tegenwoordig zitten jongeren echt opgesloten in hun tunnel van streaming en zelfgekozen specifieke content wat de algemene kennis echt niet ten goede komt.
 
Terug
Bovenaan