Slyke

Well-known member
Vanaf donderdag 3 maart brengt Steven Van Herreweghe de jaren 80 naar Eén met het nieuwe De jaren 80 voor tieners. Daarin neemt Steven een tiental tieners, tussen 10 en 19 jaar oud, mee op een reis doorheen dat decennium. Met veel humor, archiefbeelden, en de beste jaren 80-muziek. Hij begint bij 1 januari 1980 en laat hen pas los op 31 december 1989.

Zeer goed gebracht.
Persoonlijk zou misschien de muziek nog meer naar voren mogen worden gebracht.

Deze reeks ga ik zeker verder uitkijken!
 
Ik vond het ook ok. Maar ik ga niet verder kijken. Duurt gewoon te lang die aflevering. (1u over 1980, volgende week 1u over 1981, enz.. ?)
Heb beetje het gevoel dat ik naar een jaaroverzicht aan't zien ben.

Ook de reactie(s) van die blonde kleine, dunno. Lijkt me redelijk hard gestuurd. Die kleine lijkt precies slimmer dan de gemiddelde mens die dubbel zo oud is dan hem of zo :unsure:
 
Ja, een uur per jaar, maar vond het zeker niet te lang…

Maar jouw opmerking over die kleine klopt wel.
Er moet daar redelijk wat voorbereiding gebeurd zijn, want onze generatie was zeker niet zo welbespraakt op die leeftijd…
 
Laatst bewerkt:
Ja mijn goesting is ook wel over. Dit is al misschien het 5de programma dat Steven doet rond datzelfde tv-archief. Hij deed er zelfs al een zaalshow mee ook. Het vat is leeg, Steven.
 
Is het echt recyclage van wat hij al gedaan heeft? Nooit een eerder programma van hem gezien (buiten zijn presentaties op Ketnet als kleine Niklas), dus ik vond het nog wel plezant om te zien. Ik ben al benieuwd naar de komende aflevering.
 
Ik ben even gaan spieken op wikipedia maar De jaren stillekes, Het beste moet nog komen, Van algemeen nut, De droom van Philo en nu De jaren 80 voor tieners zijn stuk voor stuk nostalgische shows gebaseerd op oude tv-fragmenten dus het is wel echt zo erg als ik dacht:)
Wel toegegeven, dit soort programma vergt wel een stuk meer zoekwerk dan een programma waar we BV's zien knikkeren of weerwolven dus hij verdient toch wel wat krediet.
 
Ik ben even gaan spieken op wikipedia maar De jaren stillekes, Het beste moet nog komen, Van algemeen nut, De droom van Philo en nu De jaren 80 voor tieners zijn stuk voor stuk nostalgische shows gebaseerd op oude tv-fragmenten dus het is wel echt zo erg als ik dacht:)
Wel toegegeven, dit soort programma vergt wel een stuk meer zoekwerk dan een programma waar we BV's zien knikkeren of weerwolven dus hij verdient toch wel wat krediet.
Dat klopt, maar had niet het gevoel dat ik die fragmenten al gezien had…

Die andere programma’s waren meer BV gericht denk ik?
 
We zijn 1984 voorbij en geen enkel fragment van de beste band die onze lage landen ooit gekend heeft…
Schandalig!
 
Ik ben zelf van 1993, dus ook voor mij is dit heel interessant. Heb ook al enkele dingen bijgeleerd. (De genoemde artiesten ken ik nu wel... :unsure: )
Leuk om de kinderen van die tijd nog echt dialect te horen praten. :D
De meeste van die fragmenten had ikzelf ook nog nooit gezien, ondanks ik een fan ben van dit soort programma's en een paar jaar geleden ook Van Algemeen Nut heb gezien.

Een reeks over de jaren 90 zou ook leuk zijn!

Een vraag: wij kijken uitgesteld en zaten gisteren aan 1982. Op het einde van elke aflevering komt er altijd een compilatie beelden uit het volgende jaar; in dit geval dus uit 1983... maar ineens passeerde daar toch wel een schokkend beeld (dierenmishandeling)?!😐
Ik kan daar zelf echt niet tegen en ik wou even bevestiging over of dit al dan niet wordt getoond in de aflevering van 1983?
(Al vermoed ik van niet omdat het met minderjarigen is.)
 
Ik ben zelf van 1993, dus ook voor mij is dit heel interessant. Heb ook al enkele dingen bijgeleerd. (De genoemde artiesten ken ik nu wel... :unsure: )
Leuk om de kinderen van die tijd nog echt dialect te horen praten. :D
De meeste van die fragmenten had ikzelf ook nog nooit gezien, ondanks ik een fan ben van dit soort programma's en een paar jaar geleden ook Van Algemeen Nut heb gezien.

Een reeks over de jaren 90 zou ook leuk zijn!

Een vraag: wij kijken uitgesteld en zaten gisteren aan 1982. Op het einde van elke aflevering komt er altijd een compilatie beelden uit het volgende jaar; in dit geval dus uit 1983... maar ineens passeerde daar toch wel een schokkend beeld (dierenmishandeling)?!😐
Ik kan daar zelf echt niet tegen en ik wou even bevestiging over of dit al dan niet wordt getoond in de aflevering van 1983?
(Al vermoed ik van niet omdat het met minderjarigen is.)

Ik denk dat ze volgend jaar wel een reeks over de jaren 90 zullen maken…

Kan mij niet meer herinneren wat dat fragment zou geweest zijn in 1983…
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf van 1993, dus ook voor mij is dit heel interessant. Heb ook al enkele dingen bijgeleerd. (De genoemde artiesten ken ik nu wel... :unsure: )
Leuk om de kinderen van die tijd nog echt dialect te horen praten. :D
De meeste van die fragmenten had ikzelf ook nog nooit gezien, ondanks ik een fan ben van dit soort programma's en een paar jaar geleden ook Van Algemeen Nut heb gezien.

Een reeks over de jaren 90 zou ook leuk zijn!

Een vraag: wij kijken uitgesteld en zaten gisteren aan 1982. Op het einde van elke aflevering komt er altijd een compilatie beelden uit het volgende jaar; in dit geval dus uit 1983... maar ineens passeerde daar toch wel een schokkend beeld (dierenmishandeling)?!😐
Ik kan daar zelf echt niet tegen en ik wou even bevestiging over of dit al dan niet wordt getoond in de aflevering van 1983?
(Al vermoed ik van niet omdat het met minderjarigen is.)
Even via vrtnu bekeken: op het einde zie je inderdaad een zeehondje dat gestroopt is en bebloed door de sneeuw wordt getrokken.

Maar kan mij niet herinneren dat dit in 1983 zat.
Er waren wel veel betogingen toen, dus misschien was het fake toen als statement?
 
Dat programma duurt idd wel lang, soms weinig interessante reacties van de tieners maar aangezien ze allemaal de revue moeten passeren duurt dat 3 minuten. Een aantal antwoorden zijn grappig maar als de editing daarop werd gericht kon er toch makkelijk 15 minuten af.

Er valt wat te zeggen dat sommige beelden nog eens opduiken. Wie er niet genoeg van krijgt kan bij de concurrent terecht voor 6 seizoenen met de jaren 70 tot 90:
VTM Go- Groeten uit

Een serieuzere docu over de jaren 80 is op het Nederlandse net te bekijken (kernwapens, OS 1984, de Berlijnse muur, de hongerige kindjes uit Afrika):
 
Laatst bewerkt:
Wat een ergerlijk programma zeg... jaren 80 voor tieners? eerder jaren 80 door de ogen van enkele zorgvuldig geselecteerde "WOKE"-adepten om de jaren 80 in het belachelijke te kunnen trekken.

Meest teleurstellende programma van 2022! ( en ben nochtans een fan van dergelijke nostaligische shows èn van Steven Van Herreweghe.:cautious: )
 
Terug
Bovenaan