Steven Vhw zat deze week bij de Cooke & Verhulst-show
Hij zei dat ze aanvankelijk wel veel inschrijvingen hadden van jongeren die wilden deelnemen, maar vooral van tieners die eigenlijk gewoon hoopte wat "in the picture" te kunnen staan. Vervolgens is men zelf gewoon op scholen enz actief op zoek gegaan naar juiste kandidaten.
Goed gelukt idd, leuke groep!
Het programma wordt blijkbaar ook redelijk lastminute gemaakt want de aflevering van vandaag was begin deze week nog niet 100% klaar blijkbaar. Een tweede seizoen is alleszins niet uitgesloten, ik denk dat dat er sowieso ook wel zal komen dan.
Heeft hij dat gezegd dat een 2de seizoen niet is uitgesloten?
 
De jaren 80 lijken me wel boeiender dan de jaren 90... dus een 2de seizoen, ik weet het niet!

Ik ben persoonlijk dan eerder geïnteresseerd in de jaren 70 :p
 
Om nostalgische redenen eerder de nineties hier…
Maar 70s mag ook… zou ook een ontdekkingstocht zijn…
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Had deze reeks totaal gemist. Inderdaad weer behoorlijk woke doorspekt. Is dat nu altijd nodig? Ik ga blijven kijken voor de historische beelden en de reacties skippen, geen meerwaarde en duidelijk gescript.
 
Had deze reeks totaal gemist. Inderdaad weer behoorlijk woke doorspekt. Is dat nu altijd nodig? Ik ga blijven kijken voor de historische beelden en de reacties skippen, geen meerwaarde en duidelijk gescript.

Het programma draait letterlijk rond de jongeren van tegenwoordig die met hun moderne blik naar de gebeurtenissen van het verleden kijken. Wat is er daar nu weer 'woke' aan? De tijden zijn veranderd, dat is het hele uitgangspunt.
 
Het programma draait letterlijk rond de jongeren van tegenwoordig die met hun moderne blik naar de gebeurtenissen van het verleden kijken. Wat is er daar nu weer 'woke' aan? De tijden zijn veranderd, dat is het hele uitgangspunt.
De typische complottheorien van de anti woke beweging die overal problemen in zien. Zijn al even problematisch als de extreme Woke bewegingen. Dit is gewoon een leuk luchtig programma. Geen "scripted linkse propaganda". Soms is een tv programma, ook gewoon een tv programma he. Zelfde zever moeten lezen in de Jaren 90 voor tieners.
 
Er is zoveel om te belichten over de jaren 80... maar ik moet al in de eerste aflevering de "zoon" van Hitler zien, het stereotiepe mannen/vrouwen rollenpatroon, en uiteraard moet er in de groep kinderen iemand met Aziatische & Afrikaanse roots, iemand uit LGBTQ, enz. vertegenwoordigd zijn. Misschien ben ik wat moe van Disney hun programma's, daar worden die dingen ook mateloos in de strot geramd zoals men een gans vetmest om foie gras te serveren nadien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gray
Er is zoveel om te belichten over de jaren 80... maar ik moet al in de eerste aflevering de "zoon" van Hitler zien, het stereotiepe mannen/vrouwen rollenpatroon, en uiteraard moet er in de groep kinderen iemand met Aziatische & Afrikaanse roots, iemand uit LGBTQ, enz. vertegenwoordigd zijn. Misschien ben ik wat moe van Disney hun programma's, daar worden die dingen ook mateloos in de strot geramd zoals men een gans vetmest om foie gras te serveren nadien.

Als een donkere jongen en een lesbisch meisje zo hard als een rode lap op een stier op je werken, misschien...heel misschien...ligt het probleem dan eerder bij u. Wat jij zo graag weg zet als woke, noemen anderen gewoon progressie. Dat programma neemt gewoon een dwarsdoorsnede van de moderne jeugd, als u dat niet aanstaat is dat uw probleem.
 
Er is zoveel om te belichten over de jaren 80... maar ik moet al in de eerste aflevering de "zoon" van Hitler zien, het stereotiepe mannen/vrouwen rollenpatroon, en uiteraard moet er in de groep kinderen iemand met Aziatische & Afrikaanse roots, iemand uit LGBTQ, enz. vertegenwoordigd zijn. Misschien ben ik wat moe van Disney hun programma's, daar worden die dingen ook mateloos in de strot geramd zoals men een gans vetmest om foie gras te serveren nadien.

Dat maakt het programma net interessanter, toch?
Terugkijken op de samenleving van '80-'89 vanuit de blik van tieners in onze huidige samenleving. Als die tieners eenheidsworst zijn wordt dat gewoon saai.

Bij andere series (Disney, Netflix...) begrijp ik de ergernis al wat beter. Daar steekt men (vaak vrij geforceerd) diversiteit in, gewoon om diversiteit te hebben, niet omdat het de serie interessanter maakt. Maar bon, je hoeft ook niet te kijken.
 
Dat programma neemt gewoon een dwarsdoorsnede van de moderne jeugd
In dit soort programma vind ik het gewoon gerechtvaardigd dat men een dwarsdoorsnede neemt van de moderne jeugd, dus "inclusief" een lesbisch meisje, iemand met een migratieachtergrond, etc...

Waar ik het wel moeilijk mee heb is dat bepaalde woke-groepen aan het schreeuwen waren dat Studio100 zijn kans had gemist door bij K3 terug een blanke blondine te plaatsen.
Dan heb ik zoiets van: 'het was een wedstrijd, jongens en toevallig was in de ogen van de jury's die blondine de beste, ongeacht welk kleurtje ze heeft, welke gender of welke geaardheid'.
 
Als een donkere jongen en een lesbisch meisje zo hard als een rode lap op een stier op je werken, misschien...heel misschien...ligt het probleem dan eerder bij u. Wat jij zo graag weg zet als woke, noemen anderen gewoon progressie. Dat programma neemt gewoon een dwarsdoorsnede van de moderne jeugd, als u dat niet aanstaat is dat uw probleem.
Jammer dat de discussie hierover weer op een persoonlijke manier "misschien... heel misschien..." wordt gespeeld. Ik heb geen enkel probleem met noch mensen van andere origine, gender, of wat ook. Ik heb respect voor iedereen zolang dat ook in de omgekeerde richting zo is.
Maar het hoeft me echt niet in elke serie, programma, tijdschrift, website in de strot geramd te worden. Dat werkt voor mij gewoon vermoeiend op de duur. Ik ga het verder bekijken, ook die van de jaren '90. Maar ik vind het gewoon onnodig. Bekijk de geschiedenis ook eens in de eigen tijdsgeest, je hoeft dat niet altijd te projecteren naar de huidige tijd.
 
Dat werkt voor mij gewoon vermoeiend op de duur. Ik ga het verder bekijken, ook die van de jaren '90. Maar ik vind het gewoon onnodig.
De jaren '80 heb ik volledig uitgezien en los van gender en geaardheid, zal je later in de reeks wel zien dat de casting van de jeugd goed is gebeurd.
Maar meer kan ik niet zeggen, zonder te spoilen.
 
Dat werkt voor mij gewoon vermoeiend op de duur
Wat is daar nu vermoeiend aan? Die praten toch ook gewoon Nederlands? Je verstaat die toch even goed ?

Een doorsnede van de maatschappij is gewoon wat ze is. Daarop klagen en wat woorden bij trekken waarvan de eigenlijke betekenis juist het omgekeerde is...
Ik stel voor dat je de geschiedenis van het woord 'woke' is opzoekt. Initieel was dit een term om racisme aan te duiden en de onderdrukking van minderheden aan te klagen. Het zijn de conservatieve partijen in de US (en later in de EU) die het zijn gaan gebruiken om links wat te pesten en uit te lachen.

Dat ge het niet eens zijt met de samenstelling van het panel 'want dat is toch wat ne rare precies...' kunt ge altijd zeggen. Maar stop aub met die term te pas en te onpas boven te halen.
 
, en uiteraard moet er in de groep kinderen iemand met Aziatische & Afrikaanse roots, iemand uit LGBTQ, enz. vertegenwoordigd zijn. Misschien ben ik wat moe van Disney hun programma's, daar worden die dingen ook mateloos in de strot geramd zoals men een gans vetmest om foie gras te serveren nadien.
Toch 2 volledig andere zaken.
Ja, er zijn veel tv en film producties met zwakke regisseurs en schrijvers die zulke zaken doen en daarvoor hun film verpesten door te gaan forceren waardoor het de film soms verpest of minder goed maakt.

Hier heeft men gewoon allemaal goeie gasten gecast, met een boeiende achtergrond en interessant verhaal. Heeft nu echt eens niets met in de strot rammen te maken.

Daar moeten allemaal geen complottheorieën in gezien worden. Soms is een programma ook gewoon een programma.
 
Terug
Bovenaan