Ik kijk samen met mijn dochter van negen naar het programma. In tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten, is zij diegene die hardst uitkijkt naar een nieuwe aflevering. Het feit dat de persoonlijke verhalen van de tieners ook aan bod komen en de parallellen die er dan vervolgens met de jaren 80 getrokken worden, vindt ze het boeiendst. Dat en de humor van Steven als hij de tieners weer iets probeert wijs te maken (zoals de oude paus die uiteindelijk een relatie zou gestart zijn met zijn would-be moordenaar).:p

Persoonlijk vind ik het ook wel een interessante terugblik op mijn (prille) kindertijd; alleen duurt elke aflevering net iets te lang en is niet elk item even interessant voor kinderen (of meekijkende papa's).
 
Ik kijk ook wel graag naar dit programma. Wist bijvoorbeeld wel dat er indertijd zo'n space shuttle meteen ontplofte, maar wist niet dat er gewone lerares in zat (en al helemaal niet dat Big Bird er had moeten in zitten).
 
Ik kijk ook wel graag naar dit programma. Wist bijvoorbeeld wel dat er indertijd zo'n space shuttle meteen ontplofte, maar wist niet dat er gewone lerares in zat (en al helemaal niet dat Big Bird er had moeten in zitten).
Ze hebben die beelden wel wat geknipt (mogelijks om de tieners niet te choqueren) want er is een scène waarbij je die ouders van de lerares wezenloos ziet uitkijken naar de lucht, met een blik vol ongeloof.
Wel terug te vinden op YouTube ergens…

Edit:
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben die beelden wel wat geknipt (mogelijks om de tieners niet te choqueren) want er is een scène waarbij je die ouders van de lerares wezenloos ziet uitkijken naar de lucht, met een blik vol ongeloof.
Wel terug te vinden op YouTube ergens…

Edit:
Ik moet de aflevering nog bekijken, maar verdorie, mijn geheugen heeft er een potje van gemaakt. Ik dacht dat bewust meegemaakt te hebben, die ontploffing van de Challenger in '86, maar toen was ik nog niet geboren. :unsure:

Onbewust heb ik dat verhaal samengegooid met de ontploffing van de Columbia in 2003. Totaal vergeten dat dat aparte verhalen waren.
Op zich logisch dat het niet over hetzelfde gaat want 1 ontploffing was bij opstijgen (met de leerkracht) en 1 bij terug het terugkeren in de dampkring (en het beschadigde hitteschild).
 
Ze hebben die beelden wel wat geknipt (mogelijks om de tieners niet te choqueren) want er is een scène waarbij je die ouders van de lerares wezenloos ziet uitkijken naar de lucht, met een blik vol ongeloof.
Wel terug te vinden op YouTube ergens…

Edit:
Die beelden kende ik dus. Maar ik heb precies nooit geweten dat er een lerares op zat. Dacht dat dit allemaal echte astronauten waren.
 
Was daar ook geen groots opgezette tv wedstrijd aan gekoppeld?
Ik meen mij zoiets te herinneren dat er nog een stuk of 5 laureaten waren en dat die dan tegen elkaar een live quiz hadden moeten afleggen…
Die lerares was in ieder geval echt wel beroemd geworden toen ze vertrok.
 
was het beu na 1 aflevering. is gewoon het zelfde formaat dat van herreweghe al drie gebracht heeft, met één element veranderd.
 
Door het trieste heengaan van Henny en de reacties die er ook uit Vlaanderen kwamen/komen, vind ik nog steeds dat het niet vermelden van Doe Maar (ook al was het maar een song in de achtergrond) een blunder van formaat is…
 
Ook aan het kijken. Best wel leuke tv vind ik. Je kan het woke vinden, maar het toont in ieder geval aan hoeveel er veranderd is sinds toen.

Klopt wel dat Steven Herreweghe quasi niks anders doet dan programma's maken over 'het archief' van de VRT.

Wat me ook wel opvalt is hoeveel van die kinderen in een speciale thuissituatie zitten. Bij de ene de vader overleden, bij een paar anderen gescheiden ouders enz. Vraag me af of er ergens cijfers zijn te vinden daarover (m.a.w. is dat representatief).
Men heeft in ieder geval wel duidelijk tieners geselecteerd op basis van diversiteit, maar dat past in het concept van het programma (zo krijg je verschillende invalshoeken om terug te kijken op het verleden).

Ook verrast over hoe volwassen sommigen uit de hoek komen. Maar nog met een stevige portie naïviteit natuurlijk.
 
Wat me ook wel opvalt is hoeveel van die kinderen in een speciale thuissituatie zitten. Bij de ene de vader overleden, bij een paar anderen gescheiden ouders enz. Vraag me af of er ergens cijfers zijn te vinden daarover (m.a.w. is dat representatief).
Zo speciaal is opgroeien in een éénoudergezin toch niet?
 
Die casting van die tieners is goed gedaan.
Als ze ooit de jaren 90 maken mogen ze gerust dezelfde nemen.

Ik vind de passie van die kinderen van die boerenfamilie wel frappant.
Ze hebben uiteraard nooit iets anders gekend, maar als er bijvoorbeeld gesproken wordt over vakantie, dan komt onmiddellijk de reactie “nee, dat doen wij niet… haja, dat is normaal, hé, we kunnen onze dieren niet in de steek laten..”
 
Die casting van die tieners is goed gedaan.
Als ze ooit de jaren 90 maken mogen ze gerust dezelfde nemen.


Ik vind de passie van die kinderen van die boerenfamilie wel frappant.
Ze hebben uiteraard nooit iets anders gekend, maar als er bijvoorbeeld gesproken wordt over vakantie, dan komt onmiddellijk de reactie “nee, dat doen wij niet… haja, dat is normaal, hé, we kunnen onze dieren niet in de steek laten..”

Steven Vhw zat deze week bij de Cooke & Verhulst-show
Hij zei dat ze aanvankelijk wel veel inschrijvingen hadden van jongeren die wilden deelnemen, maar vooral van tieners die eigenlijk gewoon hoopte wat "in the picture" te kunnen staan. Vervolgens is men zelf gewoon op scholen enz actief op zoek gegaan naar juiste kandidaten.
Goed gelukt idd, leuke groep!
Het programma wordt blijkbaar ook redelijk lastminute gemaakt want de aflevering van vandaag was begin deze week nog niet 100% klaar blijkbaar. Een tweede seizoen is alleszins niet uitgesloten, ik denk dat dat er sowieso ook wel zal komen dan.
 
Laatst bewerkt:
Steven Vhw zat deze week bij de Cooke & Verhulst-show
Hij zei dat ze aanvankelijk wel veel inschrijvingen hadden van jongeren die wilden deelnemen, maar vooral van tieners die eigenlijk gewoon hoopte wat "in the picture" te kunnen staan. Vervolgens is men zelf gewoon op scholen enz actief op zoek gegaan naar juiste kandidaten.
Goed gelukt idd, leuke groep!
Het programma wordt blijkbaar ook redelijk lastminute gemaakt want de aflevering van vandaag was begin deze week nog niet 100% klaar blijkbaar. Een tweede seizoen is alleszins niet uitgesloten, ik denk dat dat er sowieso ook wel zal komen dan.

De jaren '90 voor tieners, dan? :unsure:

1989 is vermoedelijk al op tv geweest?
Staat nog niet op vrt.nu precies.

Vanavond pas op tv denk ik.
 
Terug
Bovenaan