Werk De hopeloze zoektocht naar werk

Ben bezig aan m'n laatste week bij m'n huidige werkgever en begin maandag bij een nieuwe werkgever. Ik moet toch zeggen dat ik al enkele weken toch wel een combinatie van faalangst en stress ervaar, in de zin van dat ik het misschien niet ga kunnen. Het is de eerste keer dat ik van job verander, herkenbaar hier?
 
Ik moet toch zeggen dat ik al enkele weken toch wel een combinatie van faalangst en stress ervaar, in de zin van dat ik het misschien niet ga kunnen.
Imposter syndrome is iets waar veel mensen mee kampen wanneer ze ergens een kans krijgen. Ze moeten iets in je gezien hebben, dus probeer vooral rustig te bijven. De kans is klein dat je zomaar door de mand gaat vallen en/of je nieuwe werkgever niet begripvol is tijdens de inloopperiode.
 
Ben bezig aan m'n laatste week bij m'n huidige werkgever en begin maandag bij een nieuwe werkgever. Ik moet toch zeggen dat ik al enkele weken toch wel een combinatie van faalangst en stress ervaar, in de zin van dat ik het misschien niet ga kunnen. Het is de eerste keer dat ik van job verander, herkenbaar hier?
JA. Bijna 4 jaar geleden ben ik verkocht door mijn detacheerder als "Senior Test Automation Engineer". Dat was effe stressen. Mijn directe manager die tevens mijn interview had uitgevoerd en mij had aangenomen, was ook iemand 'extern' en hij wist dus wel dat ik een Junior was, maar de klant zelf wist het niet. :shy:

Ik kreeg voordat ik begon aan de opdracht opleidingsmateriaal maar dat zei mij 'niks'.
Ik had dan een echte "Senior" die mij zou opleiden maar na amper 1 week heeft die collega dan zijn ontslag ingediend.
Er was een backup maar ook die mens was een week later doodleuk 'uit dienst'. :laugh: (Nu kan ik daarmee lachen toen niet)

Ik heb finaal zelf eigenhandig alles moeten leren en ik heb daarbij dus niks hulp gekregen. En dat is toch ook allemaal goed gekomen. Pas recent heb ik mijn opzeg gekregen (maar dat had daar niks mee te maken)

Als je pas een opdracht start krijg je meestal wel een inloopperiode van een paar weken. Dat kan dan wel erg stressvol zijn maar als ze u de tijd geven dan bolt het wel hoor. (Mits de expertise min of meer binnen je vakgebied ligt natuurlijk. Van een bandwerker kan men natuurlijk géén developer maken op enkele weken tijd)
 
Laatst bewerkt:
Hier een ex vanhool medewerker.
Dus ja na 22 jaar mag ik ook op zoek naar een nieuwe job.
Wat niet makkelijk is. of zoals de titel van de tread "hopeloos". Bij vanhool werd ik met mijn 41jaar nog aanzien als 1 van de jongere medewerkers.
zegt veel over het gemiddelde leeftijd van mijn collega's.
zelf hoop ik dat het systeem van outplacement mij veel gaat helpen. om mij door deze zware tijd te brengen.
De job dat ik deed was pneumatica en is zo eigen aan een bus dat je dat bijna nergens anders kunt voort zetten.
Al eens gekeken bij NMBS als technieker. Onze remsystemen op treinen zijn pneumatisch dus mss dat je daar iets kunt vinden.
 
Terug
Bovenaan