Fulltime gaan werken of verder studeren?

Maya

Banned
Binnenkort studeer ik af met een graduaat accounting administration. Omdat ik al 26 ben, wil ik graag uit huis gaan. Maar aan de andere kant zou ik wel voor de bachelor willen gaan (90 studiepunten). Als ik wil uit huis gaan, zal ik fulltime moeten werken (of misschien 4/5).

Twee opties:
- verder gaan studeren en dit in 2 jaar doen gecombineerd met deeltijdwerk. In die situatie blijf ik tot mijn 28e thuis. Mijn ouders vinden dit prima, maar ik weet niet of ik dat ook vind.
- niet verder studeren en fulltime gaan werken en uit huis gaan

Ga ik er spijt van krijgen dat ik niet verder heb gestudeerd? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
 
Ik zou fulltime gaan werken bij een accountancykantoor. Bij veel kantoren kan je op hun kosten bijkomende opleidingen volgen (en zo eventueel die bachelor behalen) en je krijgt daar dan ook studieverlof voor.
 
Langs de ene kant: verder studeren (als je zeker al weet dat je het aankan, geen zin om 2j aan te modderen). Studeren tegelijkertijd is veel harder. Je wil ook plezier maken na je uren. Werken ga je nog genoeg moeten doen.

Langs de andere kant... 26j is toch al een beetje laat om uit huis te gaan. Als er een dringende reden is om uit huis te gaan, zeker doen en belvedere zijn/haar raad opvolgen.

Ik denk dat de meesten later spijt hebben dat ze geen diploma hoger onderwijs hebben.
 
Bachelor is meer waard dan graduaat. Verder studeren en thuis blijven wonen. Nog tijd genoeg om te gaan werken en geld te verdienen voor uw pensioen....
 
Dit is spam, is letterlijk al tientallen keren gevraagd op reddit en ook al meermaals hier. Telkens hetzelfde: 26-jarige vrouw met een graduaat, vraagt of ze nog een bachelor zou doen.
 
En wat er aan is dan precies spam?
Als je maandenlang (moet ondertussen al bijna een jaar lang zijn) steeds dezelfde vragen stelt en steeds dezelfde antwoorden krijgt om daarna de topics te verwijderen, kan dat toch wel al eens als spam worden omschreven. Op de meeste vlaamse subreddits is het bijna een copypasta geworden.

Is hier ooit al eens door iemand aangekaart, inclusief links.
 
Terug
Bovenaan