Studie Studeren als volwassene: graduaat of bachelor?

Ik zie hier toch dat de UCLL dit aanbiedt in avondonderwijs, mogelijk wel niet in jouw regio natuurlijk:
Veel andere aanbieders bieden het blijkbaar ook aan in afstandsonderwijs wat uiteindelijk toch mijn voorkeur zou genieten, al heb je soms dan wel je contactmomenten en/of examens overdag natuurlijk.

Mijn laatste ervaringen met de combinatie werken/studeren waren een aantal vakken in afstandsonderwijs (masterniveau) maar vroeger ook avondonderwijs (bachelor, maar niet verplicht aanwezig en dus in praktijk vaak afwezig), ik kan je alleen maar zeggen dat het zowel licht kan zijn (omdat de vakken op bachelor mij lagen en/of 'gemakkelijk' waren voor mij) tot zéér moeilijk kan zijn (omdat écht zware wiskunde voor mij immens lang geleden was). Motivatie doet veel, maar sowieso ben je voor bepaalde taken ook verplicht om genoeg tijd te kunnen vrijmaken, en dat is in combinatie met een sociaal en/of gezinsleven niet altijd evident, velen haken af, ook degenen die meer dan genoeg competenties hebben om de opleiding aan te kunnen, maar omdat ze eenvoudigweg tde tijd missen.

Of het de moeite waard is in het domein van boekhouden/accountancy/fiscaliteit een bachelor te hebben bovenop een graduaat kan ik niet zeggen. Persoonlijk zou ik zeggen dat 30 studiepunten per jaar wel een vlot haalbaar tempo kan zijn, zou zeker niet meer nemen.
 

Toevallig krak hetzelfde verhaal, dezelfde schrijfwijze etc.....
 
Terug
Bovenaan