Werk Studie Voltijds werken en studeren: haalbaar?

Maya

Banned
Ik zou een verkort traject (90 studiepunten) kunnen volgen om ook mijn bachelor accountancy-fiscaliteit te kunnen behalen na mijn graduaat. Als ik hiervoor kies, zal dit in combinatie zijn met een voltijdse job. Zijn er nog mensen die dit gedaan hebben? Zijn 30 studiepunten op een jaar haalbaar of op hoeveel jaar hebben jullie dit gedaan? Wat zijn jullie ervaringen? Is het het waard om voor een bachelor te gaan in combinatie met werken als je al een graduaat hebt? Hoe vinden jullie de combinatie voltijds werken en studeren?
 
Ik zou een verkort traject (90 studiepunten) kunnen volgen om ook mijn bachelor accountancy-fiscaliteit te kunnen behalen na mijn graduaat. Als ik hiervoor kies, zal dit in combinatie zijn met een voltijdse job. Zijn er nog mensen die dit gedaan hebben? Zijn 30 studiepunten op een jaar haalbaar of op hoeveel jaar hebben jullie dit gedaan? Wat zijn jullie ervaringen? Is het het waard om voor een bachelor te gaan in combinatie met werken als je al een graduaat hebt? Hoe vinden jullie de combinatie voltijds werken en studeren?
Ik heb in combinatie met 50% of 80% werken een bachelor behaald via afstandsonderwijs.
Een combinatie met voltijds werken was niet mogelijk bij ons (onderwijs) aangezien we enorm veel stage hadden.
Mispak je daar vooral niet aan. Het eerste jaar werkte ik wel voltijds, tot in april. Daarna mijn ontslag gehad omdat ik een maand vrijaf MOEST hebben om mijn stages te kunnen doen..hoewel dat in september al afgesproken was en ze telkens hadden gezegd "we regelen dat dan wel" bleek op het einde van de rit dat ze mij de "vrijheid" wilden gunnen om na mijn voltijdse stage, nog voltijds mijn uren te komen kloppen. :unsure:

Ik heb altijd tussen de 35 en 55 studiepunten opgenomen.
 
Persoonlijk denk ik dat eens je aan het werken bent, je graduaat/bachelor weinig uitmaakt en het vooral je eigen inzet en mentaliteit zal zijn dat bepaalt waar je heen gaat later in je carrière. Je zit sowieso in een sector waar er een zeer groot tekort aan mensen is en je binnen de dag werk hebt als je wilt. Ook met een graduaat zou je voor de titel van Accountant kunnen gaan, zie dat je ergens werkt waar ze je hiermee willen helpen (lees: aansluiting/examens bij ITAA financieren), de rest komt vanzelf met de juiste werkhouding.

Ik denk nu niet dat jezelf een jaar "smijten" om toch maar een Bachelor te halen echt veel effect zal hebben op je toekomst.
 
Als je wil werken in deze branche zal je gauw werk vinden zoals @Vega zegt.
Kennis kan je zo op peil/uitbreiden met andere opleidingen zodat je waarschijnlijk de bachelor niet nodig hebt.

Voltijds werken en dat nog combineren lijkt me lastiger te zijn, als je de ganse dag tussen de cijfers zit dan ga je ‘s avonds niet altijd even veel zin meer hebben om dan nog te studeren.

Inzet, bijleren on the job vind ik dan veel belangrijker.

Ik heb zo een deeltijdse die voor mij het inboekwerk moet doen, hij heeft op kosten van zijn vorig werk een ba-na-ba van 2j gedaan en zei zelf eens tegen mij dat hij x of y wel eens op de schoolbanken zag maar dat hij daar niet te veel meer van wist.

Inboekwerk is soms ook met de klak ernaar gegooid, hij heeft wel elke melding op gsm/smartwatch gezien….
Van mijn opmerkingen blijft er ook niet altijd even veel hangen, dus dan heb ik liever iemand met een “minder” diploma die luistert en vooruit wil dan iemand met een “beter” diploma die er niet veel van bakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Als je wil werken in deze branche zal je gauw werk vinden zoals @Vega zegt.
Kennis kan je zo op peil/uitbreiden met andere opleidingen zodat je waarschijnlijk de bachelor niet nodig hebt.

Voltijds werken en dat nog combineren lijkt me lastiger te zijn, als je de ganse dag tussen de cijfers zit dan ga je ‘s avonds niet altijd even veel zin meer hebben om dan nog te studeren.

Inzet, bijleren on the job vind ik dan veel belangrijker.

Ik heb zo een deeltijdse die voor mij het inboekwerk moet doen, hij heeft op kosten van zijn vorig werk een ba-na-ba van 2j gedaan en zei zelf eens tegen mij dat hij x of y wel eens op de schoolbanken zag maar dat hij daar niet te veel meer van wist.

Inboekwerk is soms ook met de klak ernaar gegooid, hij heeft wel elke melding op gsm/smartwatch gezien….
Van mijn opmerkingen blijft er ook niet altijd even veel hangen, dus dan heb ik liever iemand met een “minder” diploma die luistert en vooruit wil dan iemand met een “beter” diploma die er niet veel van bakt.
Dat GSM-gebruik is toch ook iets waar de jeugd tegenwoordig enorm mee te kampen heeft... Probeer eens aan een student uit te leggen dat de GSM eigenlijk tijdens de uren best opzij gelegd kan worden, je wordt bekeken alsof je helemaal gek bent... Maar soit, andere discussie.
 
Persoonlijk denk ik dat eens je aan het werken bent, je graduaat/bachelor weinig uitmaakt en het vooral je eigen inzet en mentaliteit zal zijn dat bepaalt waar je heen gaat later in je carrière. Je zit sowieso in een sector waar er een zeer groot tekort aan mensen is en je binnen de dag werk hebt als je wilt. Ook met een graduaat zou je voor de titel van Accountant kunnen gaan, zie dat je ergens werkt waar ze je hiermee willen helpen (lees: aansluiting/examens bij ITAA financieren), de rest komt vanzelf met de juiste werkhouding.

Ik denk nu niet dat jezelf een jaar "smijten" om toch maar een Bachelor te halen echt veel effect zal hebben op je toekomst.
Ik ben niet echt van plan om voor de ITAA titel te gaan. Als ik de bachelor zou combineren met een job zal dit minimum 3 jaar duren. U denkt dus dat dit niet echt de moeite/tijdsinvestering waard is? En dat bijleren on the job beter is? Ik ben in ieder geval heel gemotiveerd en wil heel graag bijleren op de werkvloer.
 
Dat GSM-gebruik is toch ook iets waar de jeugd tegenwoordig enorm mee te kampen heeft... Probeer eens aan een student uit te leggen dat de GSM eigenlijk tijdens de uren best opzij gelegd kan worden, je wordt bekeken alsof je helemaal gek bent... Maar soit, andere discussie
Als je wil werken in deze branche zal je gauw werk vinden zoals @Vega zegt.
Kennis kan je zo op peil/uitbreiden met andere opleidingen zodat je waarschijnlijk de bachelor niet nodig hebt.

Voltijds werken en dat nog combineren lijkt me lastiger te zijn, als je de ganse dag tussen de cijfers zit dan ga je ‘s avonds niet altijd even veel zin meer hebben om dan nog te studeren.

Inzet, bijleren on the job vind ik dan veel belangrijker.

Ik heb zo een deeltijdse die voor mij het inboekwerk moet doen, hij heeft op kosten van zijn vorig werk een ba-na-ba van 2j gedaan en zei zelf eens tegen mij dat hij x of y wel eens op de schoolbanken zag maar dat hij daar niet te veel meer van wist.

Inboekwerk is soms ook met de klak ernaar gegooid, hij heeft wel elke melding op gsm/smartwatch gezien….
Van mijn opmerkingen blijft er ook niet altijd even veel hangen, dus dan heb ik liever iemand met een “minder” diploma die luistert en vooruit wil dan iemand met een “beter” diploma die er niet veel van bakt.
De bachelor in combinatie met werken zou minimum 3 jaar duren. U denkt dus dat met de juiste motivatie en inzet ik ook op de werkvloer genoeg kan bijleren en gaan voor die extra opleiding tot bachelor dus niet de grote tijdsinvestering waard is? Ik ben zelf heel gemotiveerd en wil ook graag bijleren op mijn werkplek.
 
Terug
Bovenaan