Jobs na graduaat accounting administration

Maya

Banned
Ik volg momenteel een graduaatsopleiding accounting administration. Wat zijn de jobs die je na het behalen van deze opleiding kan doen? (junior accountant, dossierbeheerder in boekhoudkantoor,... of is hiervoor een bachelor vereist?)
Kan je na deze graduaatsopleiding "makkelijk" een job vinden?
Wat is het verschil in jobs tussen het graduaatsdiploma en het bachelor diploma "accountancy-fiscaliteit"?

Alvast bedankt om je ervaringen te willen delen.
 
Als ik de opleiding even opzoek lijkt het mij dat de graduaat accounting administration misschien wat minder diepgang heeft dan de opleiding accountancy-fiscaliteit. AFI is natuurlijk ook een bachelor opleiding en geen graduaat.

Daar tegenover staat wel dat het een gigantisch knelpuntberoep is en er overal mensen te kort zijn bij alle accountancy kantoren. Vermoed dus dat je na 2 jaar geen probleem zal hebben om een job te vinden als dossierbeheerder. Je evolutie vanaf dan zal volledig afhangen van eigen kunnen/inzet, op zich dus geen slechte zet.

Graduaat boekhouden zou ook voldoende zijn om uiteindelijk toegang te krijgen tot de ITAA examens/stage, weet nu wel niet of een graduaat accounting administration hiermee gelijk staat, misschien wel belangrijk om af te checken.
 
Als ik de opleiding even opzoek lijkt het mij dat de graduaat accounting administration misschien wat minder diepgang heeft dan de opleiding accountancy-fiscaliteit. AFI is natuurlijk ook een bachelor opleiding en geen graduaat.

Daar tegenover staat wel dat het een gigantisch knelpuntberoep is en er overal mensen te kort zijn bij alle accountancy kantoren. Vermoed dus dat je na 2 jaar geen probleem zal hebben om een job te vinden als dossierbeheerder. Je evolutie vanaf dan zal volledig afhangen van eigen kunnen/inzet, op zich dus geen slechte zet.

Graduaat boekhouden zou ook voldoende zijn om uiteindelijk toegang te krijgen tot de ITAA examens/stage, weet nu wel niet of een graduaat accounting administration hiermee gelijk staat, misschien wel belangrijk om af te checken.
Dit.
Vorige week heb ik een sollicitatiegesprek gehad met iemand met zo'n profiel. Het lijkt erop dat een bachelor tegenwoordig niet meer nodig is.
Die persoon had al drie aanbiedingen van 3000+ bruto en bedrijfswagen, zonder enige ervaring op een boekhoudkantoor.
 
Dit.
Vorige week heb ik een sollicitatiegesprek gehad met iemand met zo'n profiel. Het lijkt erop dat een bachelor tegenwoordig niet meer nodig is.
Die persoon had al drie aanbiedingen van 3000+ bruto en bedrijfswagen, zonder enige ervaring op een boekhoudkantoor.
Dit ervaar ik dus helemaal niet... zal misschien ook van de regio afhangen.
Ik zit in de eindfase om mijn bachelor te behalen. Ik kan ook op veel kantoren beginnen maar weliswaar aan een strontloon van 2000 euro bruto, zonder auto. 🫣
 
Sowieso ga je veel werkaanbiedingen krijgen. Door de grote tekorten gaat men niet vallen over het diploma, goesting en inzet is veel belangrijker.
Accountancy is ondanks het immens tekort aan werkkrachten wel een onderbetaalde sector. 3k bruto + auto voor een schoolverlater lijkt mij aan de hoge kant, zeker voor een boekhoudkantoor. Een bedrijfswagen lijkt mij dan weer geen probleem, wij geven zelf secretaresses een wagen in de war on talent.
Ik zou vooral letten op de recuperatie van overuren ;). Bij ons worden overuren na 6 maand anciënniteit volledig vergoed aan 150%, dat geeft de meeste een mooie aanvulling op de eerder lagere verloning in de sector. Overuren hoort er door de massa fiscale/compliance verplichtingen en personeelstekorten sowieso bij…
 
Dit ervaar ik dus helemaal niet... zal misschien ook van de regio afhangen.
Ik zit in de eindfase om mijn bachelor te behalen. Ik kan ook op veel kantoren beginnen maar weliswaar aan een strontloon van 2000 euro bruto, zonder auto. 🫣
Geef gerust een seintje als je in regio Antwerpen een job nodig hebt na je studies ;-)
 
Die persoon had al drie aanbiedingen van 3000+ bruto en bedrijfswagen, zonder enige ervaring op een boekhoudkantoor.


Vraag me dan toch af welke bedrijven dat dan zijn... Gisteren een recruiter van Moore Belgium aan de lijn gehad en het was 20 minuten tijdverspilling (en ik heb tig jaren ervaring). :unsure:
 
Terug
Bovenaan