Werk De hopeloze zoektocht naar werk

Dr. Sheldon Cooper

Well-known member
Misschien dit topic ook even overnemen van 9L.

Zelf een knelpuntopleiding aan het volgen bij CEVORA voor System Admin. In maart is het gedaan met studeren dus het solliciteren komt terug dichterbij.
Heb wel zin om terug te werken na een jaar thuis te zitten.
 

Een verkoper wordt nu niet meer "Account manager" of "Sales representative" genoemd: je bent vanaf nu een "business developer".
Ben jij een commerciële hunter? Een teamplayer met een get it done mentaliteit? Sta je te popelen om in te staan voor de sales van topproducten? Wil je dit doen bij een Belgische speler that works hard & plays hard? De functie van Business Developer bij Belfrudis in Wijnegem will make you nuts!

🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Veel vacatures zijn echt zo belachelijk geschreven dezer dagen.

Werk je graag elke dag van 7 tot 22u, inclusief weekends? Heb je tonnen ervaring en ben je tevreden met een pover loon? Flexibel? Verslaafd aan teamwork maar je werkt ook graag alleen? Solliciteer dan nu en wacht 3 maanden op ons antwoord!
 
De zoektocht naar (ander) werk zou al veel eenvoudiger zijn moest er een website bestaan waarbij je de interim kantoren kan uitfilteren. Tegenwoordig staat het bol van nietszeggende vacatures vind ik.
 
Ik weet niet of het iets kan zijn voor sommige hier, maar het is nieuw in België sinds kort, maar bestond wel in andere landen.
Een portaal waarin ge zelf zegt wat uw functie is, hoeveel ge wilt verdienen etc.. en dan sturen bedrijven u. Geen cv nodig dacht ik.

Heb het zelf niet getest, want ik ben niet op zoek.

 
De zoektocht naar (ander) werk zou al veel eenvoudiger zijn moest er een website bestaan waarbij je de interim kantoren kan uitfilteren. Tegenwoordig staat het bol van nietszeggende vacatures vind ik.
Gewoon irritant ook dat je niet weet bij welk bedrijf je gaat solliciteren.
 
Ben jij een commerciële hunter? Een teamplayer met een get it done mentaliteit? Sta je te popelen om in te staan voor de sales van topproducten? Wil je dit doen bij een Belgische speler that works hard & plays hard? De functie van Business Developer bij Belfrudis in Wijnegem will make you nuts!

🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Veel vacatures zijn echt zo belachelijk geschreven dezer dagen.

Werk je graag elke dag van 7 tot 22u, inclusief weekends? Heb je tonnen ervaring en ben je tevreden met een pover loon? Flexibel? Verslaafd aan teamwork maar je werkt ook graag alleen? Solliciteer dan nu en wacht 3 maanden op ons antwoord!
Ik dacht net dezelfde post te schrijven :) en vergeet niet die foto van die 'hippe' zaakvoerders
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht net dezelfde post te schrijven :) en vergeet niet die foto van die 'hippe' zaakvoerders

Vermoed niet dat de zaakvoerders de vacature geschreven hebben maar toch :p
Er zijn veel werklozen en veel vacatures die niet ingevuld raken de dag van vandaag maar als je ziet hoe overdreven meeste vacatures zijn.
Soms vragen ze 5 jaar ervaring voor iets dat nog maar 3 jaar bestaat bvb.
 
Vermoed niet dat de zaakvoerders de vacature geschreven hebben maar toch :p
Er zijn veel werklozen en veel vacatures die niet ingevuld raken de dag van vandaag maar als je ziet hoe overdreven meeste vacatures zijn.
Soms vragen ze 5 jaar ervaring voor iets dat nog maar 3 jaar bestaat bvb.
Ik heb eens gegoogeld en een van die mannen met de (niet toevallig) mojito is precies toch een van de zaakvoerders :D Ik hoop dat die dat zelf geschreven hebben. Anders loopt er een communicatiebureau rond dat dergelijke onzin schrijft en waarvoor mensen ook nog eens veel geld betalen.

Die 'play hard' zijn wellicht van die teambuildingachtige dingen waaraan ge verplicht in uwe vrije tijd moet deelnemen.
 
Lol, heb eens die sollicitatieprocedure doorlopen. Enkele vragen: "heb je je al eens voor een party verkleed? Zo ja, waarin?", "wat zijn je favoriete reisbestemmingen?"
 
Lol, heb eens die sollicitatieprocedure doorlopen. Enkele vragen: "heb je je al eens voor een party verkleed? Zo ja, waarin?", "wat zijn je favoriete reisbestemmingen?"
Of vragen als "hoe komt het dat u nooit aan kinderen bent begonnen?" of "waarom bent u gescheiden".
Djeez, ik kom om te werken, niet om u als vrouw in te pakken met mijn charmes.
 
Die ouderwetse vraagstelling van sommige hiring mensen is echt om van te huilen
Die mensen zouden ze onmiddellijk een cursus moeten geven om te sensibiliseren.
Jammer genoeg zijn het niet enkel oudere mensen, dat ge van denkt oke , andere generatie.
 
Ik heb nog van iemand (ingenieur) gehoord dat er zelfs werd gevraagd naar het beroep van zijn ouders... Want of uw ouders ingenieur zijn of postbode, maakt ZO een verschil voor iemand met 10j relevante ervaring? 🤔😱
Die vraag kan ook wel gesteld worden om te weten hoe ondernemend je ouders waren, het is misschien niet netjes om iemand daarop af te rekenen maar kinderen van zelfstandige ouders hebben statistisch gezien ook vaker zelf een meer ondernemende mindset. De vraag is misschien niet meer gepast in deze tijden maar wel nuttig voor een potentiële werkgever die een ondernemend profiel zoekt.
 
Die ouderwetse vraagstelling van sommige hiring mensen is echt om van te huilen
Die mensen zouden ze onmiddellijk een cursus moeten geven om te sensibiliseren.
Jammer genoeg zijn het niet enkel oudere mensen, dat ge van denkt oke , andere generatie.
Het taalgebruik van sommige mensen is ook om van te huilen.
Wat is in godsnaam een cursus sensibiliseren voor hiring mensen?
 
Die vraag kan ook wel gesteld worden om te weten hoe ondernemend je ouders waren, het is misschien niet netjes om iemand daarop af te rekenen maar kinderen van zelfstandige ouders hebben statistisch gezien ook vaker zelf een meer ondernemende mindset. De vraag is misschien niet meer gepast in deze tijden maar wel nuttig voor een potentiële werkgever die een ondernemend profiel zoekt.
Haha het blijft gewoon discriminatie hoor. Onwettig punt.
 
Haha het blijft gewoon discriminatie hoor. Onwettig punt.
Je kan zeker stellen dat de mogelijkheid bestaat dat iemand een job weigeren op basis van het werk de ouders onwettig is maar dat maakt het nog niet irrelevant voor een recruiters als dat verband m.b.t. ondernemendheid echt bestaat. Bovendien is de vraag stellen nog niet verboden omdat de beslissing nemen op basis van het antwoord verboden is (al maak je jezelf wel verdacht natuurlijk).
 
Terug
Bovenaan