Ik vind dit echt een interessant topic. Werk zelf voor de Nederlandse ambtenarij en ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn team werkelijk niemand ken die zijn afgesproken 36 uur haalt. Er zijn hier mensen die effectief op 10 uur werktijd zitten per week en er mee wegkomen. Heb toch al ongelofelijke taferelen gezien. Ook de thuiswerkdagen hebben effectief gezorgd voor halve vrije dagen waarbij mensen ongestoord allerlei andere dingen kunnen doen. Nog 5 collega's met 'burn-outs' die al jaren een beetje aanrommelen en dan heb je het hele team wel weer gehad.
Keynes heeft ooit beweerd dat we in 2030 nog maar 15 uur per week zouden hoeven te werken en volgens mij had hij daar volkomen gelijk in. We hebben zelf alleen nog niet door dat we niet zo nuttig bezig zijn.
Wellicht zijn jullie bekend met het boek 'Bullshitjobs' van David Graeber? Bullshit Jobs gaat over de moderne arbeidswereld waarin veel mensen het gevoel hebben dat hun baan weinig zinvol is en dat ze weinig hoeven uit te voeren.
Keynes heeft ooit beweerd dat we in 2030 nog maar 15 uur per week zouden hoeven te werken en volgens mij had hij daar volkomen gelijk in. We hebben zelf alleen nog niet door dat we niet zo nuttig bezig zijn.
Wellicht zijn jullie bekend met het boek 'Bullshitjobs' van David Graeber? Bullshit Jobs gaat over de moderne arbeidswereld waarin veel mensen het gevoel hebben dat hun baan weinig zinvol is en dat ze weinig hoeven uit te voeren.
Laatst bewerkt: