Pablo Escobear
Active member
Maatschappijen kopen "tijdslots" op een luchthaven. De aangenamere uren zijn duurder dan de daluren. Normaal gezien zijn de slechte uren dan ook goedkoper dan de betere uren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die winkels zijn niet geïnteresseerd in nachtelijke passagiers:Maar s nachts zijn alle winkels en restaurantjes dicht, de luchthavens verdienen dan niets aan de pasagiers. Ik zou denken dat dat net duurder is om de misgelopen inkomsten wat te compenseren.
Is het geen optie om vlucht en hotel apart te boeken? Met het geen je in je zakken steekt door de touroperator niet te betalen boek je misschien een beter vlucht? En een taxi van de luchthaven naar het hotel is vaak ook niet zo duur in toeristische landen.Maar bon, wel kutte tijden gezien we met 2 kleine kinderen vliegen.
Die winkels zijn niet geïnteresseerd in nachtelijke passagiers:
- hogere loonkosten
- minder zakelijke (=veelgelduitgevende) klanten
- zou buiten het seizoen totaal niet rendabel zijn, wegens weinig klanten tout court
- meer zatte/... klanten en mensen die verwachten dat all-in al begint op de luchthaven.
Je hebt nu eenmaal een beperkte capaciteit overdag, hé. En luchthaven verdient wel degelijk iets aan nachtelijke passagiers. Ook daar worden luchthaventaksen op geheven. Het lijkt me dat een groot stuk van de kost van een luchthaven in infrastructuur zit, relatief gezien minder in personeel dan bij luchthavenwinkels en dergelijke. Dus hoe meer ze die machine kunnen doen draaien, hoe beter. Sowieso is daar toch in laagseizoen al volk vanaf 4-5 uur 's ochtends tot 23-24 uur 's avonds wss. (@marcel kan hier mss meer duidelijkheid over geven).Luchthaven verdient niets aan nachtelijke passagiers, dus waarom laten ze nachtelijke passagiers toe? Of waarom zou dat zelfs het goedkoopste moment zijn. Oke, mensen komen liever tijdens de dag, maar letterlijk al die touroperators vliegen 's nachts. Zijn er dan zoveel "onafhankelijke"/individuele reizigers die tijdens het hoogseizoen afkomen en de meerkost betalen om in de dag te vliegen?
Afin, ik vind het gewoon bizar.
in laagseizoen is hier na 20u bijna geen kat meer hoor, zeker in de vertrekhal. dat begint dan weer op gang te komen vanaf 3 ongeveer uur wel, maar dat is dan ook nog niet de drukte van overdag (ver van).Je hebt nu eenmaal een beperkte capaciteit overdag, hé. En luchthaven verdient wel degelijk iets aan nachtelijke passagiers. Ook daar worden luchthaventaksen op geheven. Het lijkt me dat een groot stuk van de kost van een luchthaven in infrastructuur zit, relatief gezien minder in personeel dan bij luchthavenwinkels en dergelijke. Dus hoe meer ze die machine kunnen doen draaien, hoe beter. Sowieso is daar toch in laagseizoen al volk vanaf 4-5 uur 's ochtends tot 23-24 uur 's avonds wss. (@marcel kan hier mss meer duidelijkheid over geven).
In denk heel de rij. De mensen die daar zitten moeten in staat zijn om te helpen bij een noodgeval.Ik zou graag stoelen reserveren op de vlieger zodat we aan de nooduitgang/vleugel zitten. Dit om wat meer ruimte te hebben. Als ik mezelf aan de nooduitgang zet (dus de stoel tegen de zijkant) mag mijn dochter van drie dan naast mij zitten?
Ik weet niet goed of ze bedoelen dat een kind niet in die rij mag zitten, of niet de stoel aan de nooduitgang zelf.
Volgens mij ook heel de rij, zoals ook gezegd door Valyra hierboven.Ik zou graag stoelen reserveren op de vlieger zodat we aan de nooduitgang/vleugel zitten. Dit om wat meer ruimte te hebben. Als ik mezelf aan de nooduitgang zet (dus de stoel tegen de zijkant) mag mijn dochter van drie dan naast mij zitten?
Ik weet niet goed of ze bedoelen dat een kind niet in die rij mag zitten, of niet de stoel aan de nooduitgang zelf.
niet doen, zal je enkel meer miserie opleveren. Het is niet omdat het vliegtuig zelf te laat vertrekt dat de bagage niet op het afgesproken tijdstip verwerkt moet worden.Google leverde niet direct iets op, ik zit met volgend vraagje omtrent inchecken bij een vertraagde vlucht:
Indien je ziet dat de vlucht vertraging heeft van pakweg 1u, mag je dan ook gewoon 1u later op de luchthaven aankomen?
Volgens mijn tante wel, volgens mij niet.
Ik veronderstel namelijk dat die checkin-balies ook op 1 of andere manier staan ingepland zodat de uiterste checkin-tijd ongewijzigd blijft want daarna kan die balie bijvoorbeeld voor een andere vlucht nodig zijn?
Dat je iets later kan toekomen lijkt mij mogelijk, maar daarbij zul je dan toch rekening moeten houden met uiterste checkin-tijd op basis van het originele vertrekuur?
Wij hadden uit Kreta dit weekend 1,5u vertraging en zaten buiten aan de luchthaven te wachten, we waren reeds online ingecheckt.
Op mijn aandringen zijn we dan toch onze bagage gaan afgeven 10min voor sluiting van de checkin volgens origineel vertrekuur.
Volgens mij konden ze 10min later perfect gezegd hebben “checkin closed”?