Kleine reisvraagjes

In tenerife bijvoorbeeld , ooit eens aan een appartement gestaan, op afgesproken uur om in te checken.... niemand te zien. was natuurlijk al van mijn creditcard zopas gegaan...

1 telefoontje naar booking. 30 minuten later kreeg ik confirmatie dat ik ander hotel mocht nemen, en dat het geld binnen 48 u terug op mijn rekening ging staan.

Of eens dat ik ziek was, maar te laat voor annulatie (helft van bedrag ging in rekening gebracht worden). Booking heeft ervoor gezorgd dat alles terug werd gestort na ziektebriefje.

Bovendien met Genius 3 level, krijg je ook mooie kortingen vaak.
 
Nee liever niet hoor.

Met booking ben je enorm goed beschermd. Van zodra er iets is, komen ze erg goed tussen.
Als je redelijk wat reizen doet is een basic reisannulatieverzekering vaak handiger. Die zit bij een mastercard gold kaart en dekt wat je hier beschrijft.
 
Als je redelijk wat reizen doet is een basic reisannulatieverzekering vaak handiger. Die zit bij een mastercard gold kaart en dekt wat je hier beschrijft.
Ja heb ik ook. maar das toch ook geen zo'n super dienstverlening vind ik hoor.

Vorig jaar in november ging ik met mijn beste maat naar Valencia. Hij stierf één maand voor afreis.
Ik had een overlijkdens akte, tickets op zijn naam , en dergelijke....

Zo klaar als kraantjeswater was die zaak dus. Maar omdat hij niet bij mij inwoonde (jah duh was mijn partner niet hé, mijn beste maat), deed reisverzekering hiervoor moeilijk (want ik had de tickets geboekt. )

Jeezes, wat ik daar allemaal heb voor uit de kast moeten halen. Uiteindelijk de helft van de tickets terug gekregen. (Gelukkig heb ik zelf alleen de reis gemaakt, want dat gedeelte hebben ze achteraf niet terug betaald; ik had hier al op geanticipeerd)

Dus breek me de bek niet open over reisverzekerinigen....
Booking daarentegen doet echt niet moeilijk.
 
Ik kan 1000 verhalen vertellen hoe kak booking.com niet is. En al zeker na covid.

Maar de laatste van mijn klant. Ze boeken tickets met booking.com voor interne vlucht. Bookin.com na tijdje stuurt hun email, dat hun vlucht is cancelled. Je moet nieuwe vlucht boeken, maar geen schrik wordt niet aangerekend.

Wel ze hebben dus 2x dezelfde vlucht geboekt. En ntl heeft booking.com 2x aangerekend en willen ze geen refund doen. Want de vlucht was niet cancelled.

Zo hebben klanten van mijn hotels geboekt die niet meer bestaan, wel alleen nog booking.com. no refund.
 
Ik kan 1000 verhalen vertellen hoe kak booking.com niet is. En al zeker na covid.

Maar de laatste van mijn klant. Ze boeken tickets met booking.com voor interne vlucht. Bookin.com na tijdje stuurt hun email, dat hun vlucht is cancelled. Je moet nieuwe vlucht boeken, maar geen schrik wordt niet aangerekend.

Wel ze hebben dus 2x dezelfde vlucht geboekt. En ntl heeft booking.com 2x aangerekend en willen ze geen refund doen. Want de vlucht was niet cancelled.

Zo hebben klanten van mijn hotels geboekt die niet meer bestaan, wel alleen nog booking.com. no refund.
Persoonlijk nog geen miserie gehad, zowel als klant als hoedanigheid van verkoper. Misschien hangt het ook af van de ondersteuning/support per regio?
 
Persoonlijk nog geen miserie gehad, zowel als klant als hoedanigheid van verkoper. Misschien hangt het ook af van de ondersteuning/support per regio?
Gohja of hoeveel geluk en pech je hebt zekers. Maar na covid is hun service echt wel naar beneden gegaan. Ook veel mensen buiten gegooid
 
Ik kan 1000 verhalen vertellen hoe kak booking.com niet is. En al zeker na covid.

Maar de laatste van mijn klant. Ze boeken tickets met booking.com voor interne vlucht. Bookin.com na tijdje stuurt hun email, dat hun vlucht is cancelled. Je moet nieuwe vlucht boeken, maar geen schrik wordt niet aangerekend.

Wel ze hebben dus 2x dezelfde vlucht geboekt. En ntl heeft booking.com 2x aangerekend en willen ze geen refund doen. Want de vlucht was niet cancelled.

Zo hebben klanten van mijn hotels geboekt die niet meer bestaan, wel alleen nog booking.com. no refund.
wie boekt er nu in godsnaam een vlucht via booking.com.

ik weet wel dat ze het aanbieden, maar dan nog, zijn er veel betere kanalen hiervoor.
 
Gebruiken er hier slaapmiddelen (zonder voorschrift weliswaar) voor op lange vluchten? Ik slaap amper op een vlucht en ook altijd rap wakker bij de minste beweging. Ben curieus of die middelen (i.e., melatonine) ietwat helpen.
 
wie boekt er nu in godsnaam een vlucht via booking.com.

ik weet wel dat ze het aanbieden, maar dan nog, zijn er veel betere kanalen hiervoor.
Wel, ik keek ook wel vreemd op, maar ik heb onlangs daar geboekt omdat het de goedkoopste optie was.
Ik kreeg mijn boekingscode, en enkele dagen later kon ik op de website van de luchtvaartmaatschappij inloggen en mijn boeking beheren.
Voorlopig nog geen meldingen over problemen.

Maar je kan zo wel met elk kanaal iets voorhebben. Voor diezelfde vlucht had ik eerst op momondo gekeken. Officieel €622, met gotogate €595. Ik vul dus alles in bij de goedkoopste, wil betalen met paypall ... foutmelding. Opnieuw proberen, foutmelding. Op paypall gaan zien... 't geld was al wel 2x gereserveerd. Dus ik laat het rusten met het idee dat misschien aan de verbinding lag. Een dag later krijg ik mail van gotogate om te melden dat mijn reservering nog openstaat. ik volg de link, ineens is dat ticket 10 euro duurder. Dan zag ik ook dat booking.com het aanbod, dus heb ik het daar maar bestelt via een link op mobile vikings. Met wat geluk levert het me nog €42 aan herlaadtegoed op.
 
Is er iemand die weet of je voor een vlucht in je ruimbagage survival voeding mag meenemen (gesloten, gedroogvriesd voedsel)? Het zou voor naar Noorwegen zijn.
De vorige keer wilde ik in het land van bestemming er kopen, maar waren overal uitverkocht. Mijn meerdaagse trektochten vielen helemaal in het water zonder eten.
 
Is er iemand die weet of je voor een vlucht in je ruimbagage survival voeding mag meenemen (gesloten, gedroogvriesd voedsel)? Het zou voor naar Noorwegen zijn.
De vorige keer wilde ik in het land van bestemming er kopen, maar waren overal uitverkocht. Mijn meerdaagse trektochten vielen helemaal in het water zonder eten.
Zelf geen ervaring mee ,
maar op het vliegtuig zelf zal normaal geen probleem zijn, zeker in de ruimbagage (misschien wel op de pakketjes schrijven wat het is).

Vooral kijken naar de regels van de douane van Noorwegen zelf.
Dat je niet boven bepaald aantal Kg's zit https://www.toll.no/en/travelling/
 
Is er iemand die weet of je voor een vlucht in je ruimbagage survival voeding mag meenemen (gesloten, gedroogvriesd voedsel)? Het zou voor naar Noorwegen zijn.
De vorige keer wilde ik in het land van bestemming er kopen, maar waren overal uitverkocht. Mijn meerdaagse trektochten vielen helemaal in het water zonder eten.
Gezien het over voeding gaat die in poedervorm is én wss in "rare" aluminium zakjes zit, zou ik het in de (kartonnen?) verpakking laten en zo meenemen in de ruimbagage. Als ze de verpakking zien, zullen ze dat wel ongemoeid laten.
 
Naar Schotland lukt het zonder problemen. Maar andere locaties ook wel volgens mij.
 
Ik heb iets raars tegen gekomen...
Ik boek steeds met booking . com ; en nu ook weer een overnachting voor volgende maand pas in duitsland.
Met gratis annulatie.

Nu krijg ik een mail en bericht op mijn booking app:
Due to the European Payment Services Directive PSD2, merchants and
payment service providers are obliged to the so-called "Strong Customer
Authentication" for payments. For this reason, if applicable, you will
find a link from our payment service provider in our previous email,
which must be confirmed and completed in order to guarantee for your
reservation.

Please be advised, that your credit card on booking.com does NOT
suffice as guaranty for your reservation in our hotel, as it does not
fulfill the PSD2 requirements stated above.



Dus ik zou nu toch al meteen moeten betalen...
Europese regelgeving.... Klopt dit echt wel??
Al gebeld naar het hotel, maar de "verantwoordelijke" ging me al 2 keer terugbellen... nog niemand gehoord...
 
Terug
Bovenaan