De 'grote car-detailing-topic'... Ook voor leken

Tijdje terug onze 2 auto's gewassen met Born to be Mild en washmitts voor de eerste keer. Bij beide merk ik nu dat de ruitenwissers precies vegen achterlaten als die aangaan die de zichtbaarheid nogal verminderen, vooral als het donker is en straatverlichting/andere auto's erop schijnen. Wat zou ik verkeerd hebben kunnen doen? Ik spoel de ruitenwissers natuurlijk mee af met de rest.
Achteraf ben ik bij 1 auto nog rond geweest met Quick Detailer, maar niet op de ruiten, en dus ook niet bij de andere auto.
 
Tijdje terug onze 2 auto's gewassen met Born to be Mild en washmitts voor de eerste keer. Bij beide merk ik nu dat de ruitenwissers precies vegen achterlaten als die aangaan die de zichtbaarheid nogal verminderen, vooral als het donker is en straatverlichting/andere auto's erop schijnen. Wat zou ik verkeerd hebben kunnen doen? Ik spoel de ruitenwissers natuurlijk mee af met de rest.
Achteraf ben ik bij 1 auto nog rond geweest met Quick Detailer, maar niet op de ruiten, en dus ook niet bij de andere auto.
Een ander product op de ruiten gebruikt (rainx bvb)?

Ik zou uw ruitenwissers en ruiten zelf nog eens grondig wassen en dan komt dat wel in orde
 
Eens goed poetsen met een ontvettend ruitenproduct.

Desnoods eens met het poliermachientje er over gaan als het niet weg gaat.
 
De rubbers van uw ruiten ook eens goed afvegen. Komt vaak een heleboel vuiligheid af. Anders de wisserbladen vervangen of via een tooltje die je kan kopen 1mm van het rubber afsnijden.

RainX is ook een super product, wel correct aanbrengen want dat kan ook een soort van ‘waas’ op je ruit achterlaten..
 
Ben persoonlijk geen fan van raamcoatings op de voorruit. 1 keer gedaan en ik vond dat zeer lastig.
De druppels gaan vanzelf weg bij snelheid das waar, maar je rijdt precies in de matrix met al die druppels die van beneden naar boven over je raam knallen.

En de effectiviteit van je ruitenwissers gaan naar beneden vond ik door de gladheid van je raam.
 
Ben persoonlijk geen fan van raamcoatings op de voorruit. 1 keer gedaan en ik vond dat zeer lastig.
De druppels gaan vanzelf weg bij snelheid das waar, maar je rijdt precies in de matrix met al die druppels die van beneden naar boven over je raam knallen.

En de effectiviteit van je ruitenwissers gaan naar beneden vond ik door de gladheid van je raam.
Het hangt ook wat van je auto af. Bij een wagen met een vrij rechte voorruit, gaan uw druppels normaal naar beneden gaan, en krijg je sowieso een vrij duidelijk zicht.
Bij een eerder "vlakliggende" voorruit krijg je dan weer dat er continu druppels van op uw motorkap naar uw voorruit vliegen bovenop de regen die er al op komt waardoor je toch soms weinig ziet imo.

Maar die waas van RainX is wel zeer irritant als de zon er op staat.
 
De rubbers van uw ruiten ook eens goed afvegen. Komt vaak een heleboel vuiligheid af. Anders de wisserbladen vervangen of via een tooltje die je kan kopen 1mm van het rubber afsnijden.

RainX is ook een super product, wel correct aanbrengen want dat kan ook een soort van ‘waas’ op je ruit achterlaten..
Het rare is gewoon dat het voor het poetsen niet zo was.
Ach ja, gewoon eerst nog eens proberen goed te poetsen :)
 
Het rare is gewoon dat het voor het poetsen niet zo was.
Ach ja, gewoon eerst nog eens proberen goed te poetsen :)
Kan gewoon shampoo (toevallig met wax er bij in?) zijn die op uw ruitenwisser is blijven liggen bvb. Het zal niks schadelijk zijn maar gewoon wat residu.
 
Ik weet nu niet of het confirmation bias is, maar het lijkt wel dat beide auto's langer hun shine behouden dan ervoor. Ook de auto die nooit onder een carport of garage staat en intussen dus al wat regen te verduren heeft gehad. Toch wel content van de producten die ik gekocht heb :)
 
Wat is goede was/wax shampoo? Tot nu toe altijd deze van HG gebruikt.

Dat zijn maar enkele voorbeelden.
Het is ook een beetje te zien waarmee je graag zal werken.
Eender welke gaat beter zijn...
Idd!
 

Dat zijn maar enkele voorbeelden.
Het is ook een beetje te zien waarmee je graag zal werken.

Idd!
+ 1 voor de wash wax van Meguiars!
 
Na te verhuizen heb ik geen hogedrukreiniger meer ter beschikking dus moet ik er zelf 1 gaan kopen. Als het enkel en alleen is om de auto te wassen, is zo'n Karcher K2 dan niet al voldoende? Uitendelijk is het vooral om voor te spoelen, foamen (moet ik ook nog wel kopen dan...), naspoelen. Als je dan toch al moet opletten met er niet te hoge druk op te zetten lijkt mij dat toch voldoende...?

Of deze goedkoopste Nilfisk bv.
 
Na te verhuizen heb ik geen hogedrukreiniger meer ter beschikking dus moet ik er zelf 1 gaan kopen. Als het enkel en alleen is om de auto te wassen, is zo'n Karcher K2 dan niet al voldoende? Uitendelijk is het vooral om voor te spoelen, foamen (moet ik ook nog wel kopen dan...), naspoelen. Als je dan toch al moet opletten met er niet te hoge druk op te zetten lijkt mij dat toch voldoende...?

Of deze goedkoopste Nilfisk bv.
Ik heb zo'n Nilfisk, en dat doet zijn werk wel. Voor foamen is het niet ideaal (of mijn snow foam is niet de beste...), maar het werkt wel...
Ik vraag me eigenlijk af of zoiets:
ook niet goed is (geen idee of dat universele koppelingen heeft). Lijkt me veel handiger dan een echte hogedrukreiniger. Je hebt voor een auto echt letterlijk misschien 2 minuten druk nodig he...
 
Na te verhuizen heb ik geen hogedrukreiniger meer ter beschikking dus moet ik er zelf 1 gaan kopen. Als het enkel en alleen is om de auto te wassen, is zo'n Karcher K2 dan niet al voldoende? Uitendelijk is het vooral om voor te spoelen, foamen (moet ik ook nog wel kopen dan...), naspoelen. Als je dan toch al moet opletten met er niet te hoge druk op te zetten lijkt mij dat toch voldoende...?

Of deze goedkoopste Nilfisk bv.
Heb ook zo'n Nilfisk, tijdje terug gekocht op iBood. Werkt heel goed. Die shampoo fles nozzle is wel gemakkelijk. Met goeie foam werkt dat echt wel goed.
 
Terug
Bovenaan