De 'grote car-detailing-topic'... Ook voor leken

Ik vind de hele detailing wereld echt leuk, kijk er graag video's over, ben ook zelf vrij secuur op mijn wagen en poets hem grondig.
Maar ik word heel vaak ontmoedigd als ik 1 dag later m'n auto terug zie en die opnieuw onder het stof, sahara zand, bijenwas of weet ik veel hangt. Lang hou ik alleszins mijn wagen niet netjes in België, vooral omdat het een buitenslaper is.
Hoe gaan jullie daar mee om?
 
Ik ben trouwens zelf wel fan van de Meguiar's Hybrid Ceramic Wax

Makkelijk aan te brengen en een goed resultaat.
 
Heb ook zo'n Nilfisk, tijdje terug gekocht op iBood. Werkt heel goed. Die shampoo fles nozzle is wel gemakkelijk. Met goeie foam werkt dat echt wel goed.
Ik had nog niet gezien dat er reeds zo'n foam fles ding bij zat! Lijkt mij ideaal om daarmee gewoon te beginnen en indien nodig voor een ander opzetstuk te kijken.
 
Ik ben trouwens zelf wel fan van de Meguiar's Hybrid Ceramic Wax

Makkelijk aan te brengen en een goed resultaat.
Werk jij dit in bij eerste applicatie? Dit is volgens reviews spray on rinse off, maar dat werkt toch niet zo goed als ik zou willen bij mij :p
 
Werk jij dit in bij eerste applicatie? Dit is volgens reviews spray on rinse off, maar dat werkt toch niet zo goed als ik zou willen bij mij :p
Ik gebruik die hier ook, en dat werkt toch redelijk. Maar om de zoveel tijd gewoon eens met applicator eens aanbrengen, maakt het wel effectiever.
 
Ik had nog niet gezien dat er reeds zo'n foam fles ding bij zat! Lijkt mij ideaal om daarmee gewoon te beginnen en indien nodig voor een ander opzetstuk te kijken.
Gebruik dat al een tijdje en is echt wel handig. Een ander opzetstuk is niet persé nodig, imho. Werkt goed genoeg voor snowfoam.
 
Werk jij dit in bij eerste applicatie? Dit is volgens reviews spray on rinse off, maar dat werkt toch niet zo goed als ik zou willen bij mij :p
Zoals men hierboven ook zei, eerste keer inwerken en om de x beurten herhalen. Ook niet te zuinig zijn met het product.
Bij mij is dat bij regen nadien precies een eend die uit het water komt :)
 
Ik gebruik die hier ook, en dat werkt toch redelijk. Maar om de zoveel tijd gewoon eens met applicator eens aanbrengen, maakt het wel effectiever.

Zoals men hierboven ook zei, eerste keer inwerken en om de x beurten herhalen. Ook niet te zuinig zijn met het product.
Bij mij is dat bij regen nadien precies een eend die uit het water komt :)
Ik ga dat eens inwerken met een microvezel doekje dan volgende keer!
 
Ah jij werkt dat echt in met zo'n padjes.
Is je auto beschermd met een ceramic coating of dergelijke of lukt het voldoende met de producten die je nu reeds beschreven hebt?
 
Ah jij werkt dat echt in met zo'n padjes.
Is je auto beschermd met een ceramic coating of dergelijke of lukt het voldoende met de producten die je nu reeds beschreven hebt?
Geen coating, geen PPF. Die producten helpen de lak te beschermen tegen vuil enzo (lees: hij is dan makkelijker te kuisen), maar dat helpt natuurlijk niet tegen stone chips etc he. Ceramic coating vind ik persoonlijk enorm overroepen, ik zie daar echt het nut niet van in.
 
Geen coating, geen PPF. Die producten helpen de lak te beschermen tegen vuil enzo (lees: hij is dan makkelijker te kuisen), maar dat helpt natuurlijk niet tegen stone chips etc he. Ceramic coating vind ik persoonlijk enorm overroepen, ik zie daar echt het nut niet van in.
Inderdaad, stone chips zal ik niet beschermd tegen zijn. Ik twijfel om een ceramic coating aan te brengen omdat ik dan 2-3 jaar 'zorgenvrij' ben in plaats van elke maand wat van dat product op te spuiten. Zou trouwens mijn eerste keer zijn dus we zien wel.
 
Deze namiddag (na 15h30) heeft een vogel wat poep gedropt op de motorkap van mijn wagen (BMW iX3). Ik heb dat dan om 20h gezien en verwijdert (eerst laten inweken, dan zachtjes weggewreven) zoals ik dat bij al mijn auto's gedaan heb.

Echter lijkt het reeds ingevreten (vlek op de kap). Kan dat zo snel? De auto stond nu wel in de zon, maar er heeft al langer vogelpoep op auto's gehangen zonder problemen. Of is BMW lak veel grotere brol dan VW lak?

Wat is er aan te doen? Is dat werk voor een detailler of carrosier? Het is een lease en op het einde wordt dat aangerekend, maar erger is dat ik daar zo nog 3,5 jaar mee moet rondrijden en dat gewoon niet wil.
 
Deze namiddag (na 15h30) heeft een vogel wat poep gedropt op de motorkap van mijn wagen (BMW iX3). Ik heb dat dan om 20h gezien en verwijdert (eerst laten inweken, dan zachtjes weggewreven) zoals ik dat bij al mijn auto's gedaan heb.

Echter lijkt het reeds ingevreten (vlek op de kap). Kan dat zo snel? De auto stond nu wel in de zon, maar er heeft al langer vogelpoep op auto's gehangen zonder problemen. Of is BMW lak veel grotere brol dan VW lak?

Wat is er aan te doen? Is dat werk voor een detailler of carrosier? Het is een lease en op het einde wordt dat aangerekend, maar erger is dat ik daar zo nog 3,5 jaar mee moet rondrijden en dat gewoon niet wil.
Een zwarte die in de zon staat zeker? Dan kan dat zo snel gaan ja (uw auto is dan met zo'n weer echt héél heet).
Maar het goeie nieuws is dat dit weg te polijsten valt. Dus detailer of zelf aan beginnen.
 
Een zwarte die in de zon staat zeker? Dan kan dat zo snel gaan ja (uw auto is dan met zo'n weer echt héél heet).
Maar het goeie nieuws is dat dit weg te polijsten valt. Dus detailer of zelf aan beginnen.

Een sophisto grijze in de zon idd, dus een donkere kleur. Dus naar de detailler, maar dan moet ik het zelf betalen.
Het is 1 dag warm sinds ik de auto heb en het is al prijs. Man man.
 
Heb ik ook ooit gehad op een zwarte. Daarvoor heb ik op mijn huidige toch maar gekozen om er een ceramische coating op te laten doen.
 
Gisteren voor eerste keer de Nilfisk C-110 gebruikt, met Monello Artico Magico Snow Foam in de schuimunit die bij de Nilfisk zat. Op zich kwam er een mooie schuimstraal uit, maar het bleef naar mijn idee toch niet echt goed liggen. Het was er zo goed als meteen terug afgedruipt, waardoor er van inwerking ook niet echt sprake kon zijn. Dan toch maar een aparte schuimunit kopen? Verkeerde menghouding?
 
Gisteren voor eerste keer de Nilfisk C-110 gebruikt, met Monello Artico Magico Snow Foam in de schuimunit die bij de Nilfisk zat. Op zich kwam er een mooie schuimstraal uit, maar het bleef naar mijn idee toch niet echt goed liggen. Het was er zo goed als meteen terug afgedruipt, waardoor er van inwerking ook niet echt sprake kon zijn. Dan toch maar een aparte schuimunit kopen? Verkeerde menghouding?
Hier heeft een andere foamcanon een enorm verschil gemaakt daarmee.
 
Vraagje:
Ik heb dus een nieuwe wagen (zwarte Tesla model Y) en ga deze iets beter proberen behandelen dan de vorige.

Ik zou zelf gene zwarte genomen hebben maar de vrouw mocht kiezen 😭🥸.

Is een aparte Foamgun echt nodig of kan ik het reservoir van mijn Kärcher ( K6.250) en bijhorende schuimlans (Kärcher vario power) gebruiken?

Welke aanraders (niet te duur) hebben jullie?
Die van Amazon goed of Montenello echt pak beter?
Welke Foam soap?
 
Vraagje:
Ik heb dus een nieuwe wagen (zwarte Tesla model Y) en ga deze iets beter proberen behandelen dan de vorige.

Ik zou zelf gene zwarte genomen hebben maar de vrouw mocht kiezen 😭🥸.

Is een aparte Foamgun echt nodig of kan ik het reservoir van mijn Kärcher ( K6.250) en bijhorende schuimlans (Kärcher vario power) gebruiken?

Welke aanraders (niet te duur) hebben jullie?
Die van Amazon goed of Montenello echt pak beter?
Welke Foam soap?
Ik gebruik die van Amazon, en die doet imo zijn werk heel goed.
Ik had ervoor eentje van Nilfisk zelf, en dat trok op niks.
 
Terug
Bovenaan