De 'grote car-detailing-topic'... Ook voor leken

Dat je het cru zegt vind ik minder erg dan het feit dat het echt helemaal nergens op slaat.

Soms heb je geen uur tijd, moet je ergens zijn maar wil je wel even snel een wasje doen omdat je zwarte auto in de zon gaat moeten staan bijvoorbeeld. En zelfs al heb je de tijd, als je die anders wilt invullen is dat gewoon je goed recht?

In ieder geval echt compleet nutteloos advies.
Een spuitbus vullen met stevig verdunde ONR (https://www.nonpaints.com/nl/optimu...wuM3lKdgTr0GDvmWrLvrc7puwdHIMFZQaAs8fEALw_wcB) en daar heel uw auto mee inspuiten vlak voor je de carwash inrijdt. Dat gaat het vuil al wat losweken waardoor de waterstralen van de carwash meer effect gaan hebben.

Maar... Als je dat al moet doen, of je dan nog veel tijd wint tov foamspray en met de drukspuit afspuiten...
 
Een spuitbus vullen met stevig verdunde ONR (https://www.nonpaints.com/nl/optimu...wuM3lKdgTr0GDvmWrLvrc7puwdHIMFZQaAs8fEALw_wcB) en daar heel uw auto mee inspuiten vlak voor je de carwash inrijdt. Dat gaat het vuil al wat losweken waardoor de waterstralen van de carwash meer effect gaan hebben.

Maar... Als je dat al moet doen, of je dan nog veel tijd wint tov foamspray en met de drukspuit afspuiten...
Of zich is het vooral de voorkant en de spiegels van de wagen. Dus kan wel meevallen.

Ik ga het eens proberen als ik terugkom van verlof, thanks!
 
Dat je het cru zegt vind ik minder erg dan het feit dat het echt helemaal nergens op slaat.

Soms heb je geen uur tijd, moet je ergens zijn maar wil je wel even snel een wasje doen omdat je zwarte auto in de zon gaat moeten staan bijvoorbeeld. En zelfs al heb je de tijd, als je die anders wilt invullen is dat gewoon je goed recht?

In ieder geval echt compleet nutteloos advies.
Allright mijn excuses,ik mag uiteraard niet spreken voor iemand anders.
Ik heb zelf een wekelijkse routine waar ik best tijd steek in het wassen v mijn wagen.
Beetje kort door de bocht v mij te insinueren dat iedereen dat kan.
Was ook niet al te ernstig bedoeld.
Als je echt v hardnekkige vlekken snel af wilt,ik heb hier in de buurt een self carwash die goede druk heeft op hun slangen en zelfs heet water.
Als het snel moet gaan neem ik mijn eigen producten mee v G-techniq. Die volledige kits met alle producten kan je in één pakket wel vinden op het net.
Dan neem ik vaak nog een emmer mee voor heet water en ga ik snel met de handschoen over mijn wagen...schitterend resultaat op mss 20 min max.
Ik heb wel een keramische coating dus dat helpt sowieso om lastige plekken,ja minder lastig te maken.
Enige product voor velgen dat ik wel wil afraden maar idd zeer effectief is,is Kenotek...das mega kankerverwekkende boel waar onder detailers zwaar op wordt neergekeken en zal op termijn uw velgen ook aantasten,is ooit ontwikkeld voor landbouwvoertuigen.
Ik bedoelde het eigelijk niet verkeerd maar nu ik men eigen comment herlees,kom ik redelijk debiel over. Sorry .
 
Laatst bewerkt:
Meningen daarover verschillen maar klei is tussen verschillende merken/types echt wel een groot verschil. Als de TS nu gewoon cheap "harde" klei koopt heeft hij over heel z'n auto last van marring. Als hij een verkeerde klei/lube combo gebruikt brokkelt z'n klei in stukjes van elkaar.

In shampoo zit er minder verschil, maar er is effectief wel verschil in prijs/kwaliteit, gladheid over de lak, ...

De basis is wel (zoals ik zei) 2-emmers, een fatsoenlijke washmitt en een fatsoenlijke droogdoek. Foamen is niet noodzakelijk, maar zorgt wel voor een boel vervuilingdie weg is en die je alvast niet meer over je lak haalt.
Wat is het verschil tussen foamen en gewoon met hogedrukreiniger er eerst over gaan.
 
Zijn er hier aanraders qua borstelset om velgen te kuisen?

Ik moet als secret santa een cadeau kopen voor iemand die zot zit van zijn wagen, hij heeft als voorstel ook zo'n borstelset aangegeven, maar de set die hij zelf voorstelt krijgt maar een score van 1/5 wegens slechte kwaliteit. Bij voorkeur geef ik iets waar hij effectief tevreden mee is ;)
 
Na het stuurwiel altijd te kuisen met gyeon leather cleaner zou ik een sealant willen gebruiken om hem toch wat langer mooi te houden.

Iemand een aanrader voor een goeie sealent die het stuurwiel mooi mat houdt en niet glimmend en glad maakt? Dus niet de standaard voor stoelen die het leer wat gladder maakt.
 
Ik gebruik gewoon de cleaner en conditioner die ik voor mijn salon gebruik 😋
Stuur ziet er weer als nieuw uit en en niet glimmend.
 
Ik denk dat m'n vraag hier het best thuishoort..

Hoe krijg ik het best de binnenkant van mijn voorruit proper?
Qua product, maar vooral fysiek. Ik ben niet lenig genoeg om daar fysiek deftig overal aan te kunnen.
 
Ik denk dat m'n vraag hier het best thuishoort..

Hoe krijg ik het best de binnenkant van mijn voorruit proper?
Qua product, maar vooral fysiek. Ik ben niet lenig genoeg om daar fysiek deftig overal aan te kunnen.
Ik wil vooral het produkt en de methode weten. Ik kan precies wel overal aan, aan de sporen/restanten te zien (bij kou & vochtigheid).
 
Ik denk dat m'n vraag hier het best thuishoort..

Hoe krijg ik het best de binnenkant van mijn voorruit proper?
Qua product, maar vooral fysiek. Ik ben niet lenig genoeg om daar fysiek deftig overal aan te kunnen.
Ik wil vooral het produkt en de methode weten. Ik kan precies wel overal aan, aan de sporen/restanten te zien (bij kou & vochtigheid).


hopsa.
 
Wat zijn de meningen over zo'n droogblazers? Ik reinig de wagen regelmatig en het wassen zelf vind ik nog redelijk leuk maar het drogen is er steeds te veel aan. Zeker nu mijn coating stillaan uitgewerkt is merk ik dat het langer duurt om de wagen te drogen terwijl hiervoor de druppels er bij wijze van spreken afvielen.
 
Wat zijn de meningen over zo'n droogblazers? Ik reinig de wagen regelmatig en het wassen zelf vind ik nog redelijk leuk maar het drogen is er steeds te veel aan. Zeker nu mijn coating stillaan uitgewerkt is merk ik dat het langer duurt om de wagen te drogen terwijl hiervoor de druppels er bij wijze van spreken afvielen.
Volgens mij doe je daar meer kwaad dan goed mee... Of je zou op een heel propere plek moeten kunnen werken.
Lucht die beweegt maakt namelijk een onderdruk tov de grond, en zal stof en vuil opzuigen en mee wegblazen.
Normaal als uw wagen deftig gewaxt is, is dat drogen niet veel werk met een deftige handdoek...
 
Je bedoelt als de wagen nat is dat je dan met een autodroogblazer het meeste wegblaast?
Dit:

Ik gebruik dat op al mijn wagens en erna met zo'n handdoek droog ik de rest af. Zo'n type auto droogblazer is er voor gemaakt, maar met een Stihl bladblazer zou ik het nu niet doen (doe ik alleen de sneeuw met weg op de auto)
 
Zo'n droogblazer werkt enkel goed als de wagen goed onderhouden wordt en in de coating staat (al dan niet wet coat) imo.
Anders duurt het echt lang tegen dat alles er af is.
 
Zo'n droogblazer werkt enkel goed als de wagen goed onderhouden wordt en in de coating staat (al dan niet wet coat) imo.
Anders duurt het echt lang tegen dat alles er af is.
Ja en neen. Het snelste is inderdaad als je wagen goed onderhouden (zie coating of in wax gezet) is dan is het letterlijk vijf minuutjes en alles is weg.
Kuis je uw wagen met goede shampoo (zie iets met carnauba wax in) dan krijg je dit ook "redelijk" goed weg.

Uiteraard met dreft uw auto wassen of slechte shampoo dan ga je uren kunnen blazen met nul effect.
 
Terug
Bovenaan