Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was “zijn” ploeg tegen onze ploeg (10 matchen). Ikzelf heb 1 leg tegen Kim gepakt (3-1). Wij spelen op bijna het laagste niveau in competitie verband. Zij het hoogste.

Wij gingen naar daar met het idee om 10-0 te verliezen. Dus 6-4 was eigenlijk beter dan verwacht.
Welk gemiddelde gooit ge dan???

Geen idee wat we toen gooide. Is op schrijfbord. Niet met apps enz. Tussen de 15 en 21 darts denk ik.
Ik bedoel niet specifiek toen.
Maar gewoon als ge wat voor worpen gooit ge dan? Als ge tegen die gast 1 leg kunt winnen, al heeft die een slechte dag, of niet full focus op zo toernooikes, moet ge toch al serieus sterk staan?

Ik bedoel niet specifiek toen.
Maar gewoon als ge wat voor worpen gooit ge dan? Als ge tegen die gast 1 leg kunt winnen, al heeft die een slechte dag, of niet full focus op zo toernooikes, moet ge toch al serieus sterk staan?
Onze standaard van de ploeg ligt tussen de 50-70 gemiddeld ofzo over heel de match. Op zen minst 3 grote singles en op regelmatige basis ne triple erbij. En met 3 pijlen dubbel uit gooien. Als je dat niet doet verlies je 9/10 je leg.

“Hoge finishes” zijn ook belangrijk. Alle shots boven de 61 is altijd leuk. En dat moet je eigenlijk elke match kunnen. Mijn hoogste shot 157, beste leg 16 (94avg)

Nu met de competitie terug wa meer aant trainen, heb tot 2 weken geleden eigenlijk 1,5maand niets gedaan, omdat ik vooral zelf bezig ben met wedstrijdtafel te regelen voor tornooien enz.

Heb mij ook net een dartsbord aangeschaft. Ik ben wel een van die mensen diedat vroeger eigenlijk nooit op cafe gespeeld heeft :unsure:

Enige tips voor beginners? Bepaalde zaken die de moeite zijn om te oefenen als je net start?

Kalender voor 2024 is trouwens deze week uitgekomen, de 2de European Tour in België is zoals we al konden denken Antwerpen geworden.

Maar de meest opvallende verandering in de kalender is dat de Vloertoernooien nu altijd midden de week georganiseerd gaan worden en dat dit voor velen een doorn in het oog zal zijn. Toch minstens de helft van de 128 Tourkaarthouders werken nog full-time of halftime en gaat het een moeilijke klus zijn om al deze toernooien te kunnen inplannen..

Kalender voor 2024 is trouwens deze week uitgekomen, de 2de European Tour in België is zoals we al konden denken Antwerpen geworden.

Maar de meest opvallende verandering in de kalender is dat de Vloertoernooien nu altijd midden de week georganiseerd gaan worden en dat dit voor velen een doorn in het oog zal zijn. Toch minstens de helft van de 128 Tourkaarthouders werken nog full-time of halftime en gaat het een moeilijke klus zijn om al deze toernooien te kunnen inplannen..
Dan ben je geen prof als je werkt hè. Die top 128 kunnen perfect met darts dingen doen op full time rond te komen. Ik ben geen prof en verdien ook mijn geld met darts.

Wie kijkt er ook naar de Grand Prix deze week? Al leuke dingen gezien. MvG had er gisteren weer zin in. Alweer de te kloppen man lijkt me. Benieuwd naar Anderson ook.

Gelukkig wat langere wedstrijden nu waardoor met een dosis geluk doorgaan nu toch ook wat minder mogelijkheid wordt.

Jammer van de belgen maar net niet goed genoeg.

Ik kijk ook.

Mvg zeer sterk gisteren.
Dimi was alweer zeer snel gefrustreerd gezichten aan het trekken. Ik zie hem niet graag bezig.

Mike DD zie ik graag bezig maar die had totaal geen kans tegen een goed spelende Cullen.

Dimi zal weer moet presteren eind dit jaar of de top 16 zou wel eens kunnen verdwijnen zo.. Mike stelselmatig progressie aan het maken. Daarentegen zal bij Kim het ook afhangen wat hij kan doen eind dit seizoen, of top 32 zou ook eens kunnen verdwijnen voor hem. Mario speelt gestaag goed en zal denk ik door de Player championship finals en het WK zijn your card wel redden. Voor Raman zal het redelijk zeker weer de QSchool worden..

Dimi zal weer moet presteren eind dit jaar of de top 16 zou wel eens kunnen verdwijnen zo.. Mike stelselmatig progressie aan het maken. Daarentegen zal bij Kim het ook afhangen wat hij kan doen eind dit seizoen, of top 32 zou ook eens kunnen verdwijnen voor hem. Mario speelt gestaag goed en zal denk ik door de Player championship finals en het WK zijn your card wel redden. Voor Raman zal het redelijk zeker weer de QSchool worden..
Mike is mentaal de sterkste vind ik. Ik zie hem toch op termijn den Dimi voorbij steken op de order of merit.
Den Dimi heeft misschien wat meer talent maar zijne kop staat er niet meer naar.

Ik verwacht ook wel dat Mario het zal redden. Raman heeft tijdens zijn piekmomenten dit seizoen veel pech gehad (oa tegen Burnett) en nu is hij minder in vorm. Dus ik vrees inderdaad ook dat het weer Qschool zal worden.

Wel curieus op wat je je baseert om dat te zeggen.
Den Dimi is de laatste tijd naar mijn mening dikwijls gefrustreerd. Hij is aan zijn gezicht te zien snel afgeleid. Hij moet zich op zijn spel concentreren en dat doet hij naar mijn mening te weinig. Talent zat maar zit met zijn hoofd precies elders. Mentaal precies meer bij zijn gezin (ergens terecht) dan bij de sport zelf.

Dat is een persoonlijk gevoel, dus ik kan geen linkje sturen met wetenschappelijk argumenten.

Dus ik kan hier dan ook niet anders op reageren. Jij hebt misschien een ander oordeel gevoel en of mening maar dat is dan uw persoonlijke zaak. ;)

Mike vind ik gewoon vrijer spelen. Beetje meer pit ook.

Nu pas op, aan de top komen is gemakkelijker dan er te blijven. Den Dimi staat er al jaren en dat is godverdomme niet zo simpel. Niet iedereen heeft zo ne harde kop als VGW. En zelfs hij heeft al wel eens liggen bleiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan