Vandaag nieuwe pijlen gekocht (2setjes) Ik was nog opzoek naar pijlen die goed in de hand liggen en waar ik een constante grip in vind.

2weken geleden Phil Taylor Power 8 zero 80% besteld. Opzich goede pijlen maar ik kon er geen constante grip vinden.

Nu heb tegen mijn principe als Belg pijlen van MVG Adrenaline en mission Kuro M4 gekocht. Ik heb uit een setje of 30 gekozen waarvan ik er met een setje of 10 heb gegooid. En de 2 bovenstaande vind ik de beste. Ik kon niet kiezen dus alle 2 maar genomen en kijken welke me het beste bevallen.



976x1200.jpg



550x590.jpg
 
Waar bent ge gaan kopen? Zou ook is graag ergens heen gaan waar ik is kan testen met andere pijlen vooraleer te kopen. Ben nu wel content van men designa patriot setje maar testen kan geen kwaad zeker :p
 
Waar bent ge gaan kopen? Zou ook is graag ergens heen gaan waar ik is kan testen met andere pijlen vooraleer te kopen. Ben nu wel content van men designa patriot setje maar testen kan geen kwaad zeker :p
Ik denk dat je in elke winkel wel kunt testen. Maar was Ne kerel hier in de buurt, die ook toevallig hier valk bij moest zijn. Had een setje of 30 bij. Waar ik mee kon testen.
 
Mijn dartpijlen zijn bot na paar keer vallen op een stenen vloer. Kan je deze terug scherp slijpen?
 
Mijn dartpijlen zijn bot na paar keer vallen op een stenen vloer. Kan je deze terug scherp slijpen?

kunt ze slijpen met een slijpsteentje. K ga ooit wel is over schuurpapier met men tips. Beste is om ze te vervangen. Zo’n repoint tool kost u wel ne euro of 40 maar tips zelf zijn maar paar euro voor 3 stuks.
 
Ik dart nooit.

Vanavond met een paar vrienden darten.
Beginner tips? Techniek?

Ik ben nogal competitief, vandaar. :)
Zoveel mogelijk T20 gooien 😂

gewoon ontspannen staan, en probeer je lichaam, arm, oog in een zoon recht mogelijke lijn in het midden van het bord staat. (Afhankelijk van je dominante oog)
 
Ik dart nooit.

Vanavond met een paar vrienden darten.
Beginner tips? Techniek?

Ik ben nogal competitief, vandaar. :)
Zoek gewoon de houding dat je best bij voelt, niet forceren gewoon relax. En net zoals de worp, hoe je eerste keer smijt na het bord dat is je natuurlijke worp. Je kan daar beke aan sleutelen, maar van nature ga je altijd terug keren. Voor de rest is het gewoon leren los gooien en grouperen. Belangrijk eerst je dominant oog te vinden, op Youtube staan er paar technieken. Ik smijt het best naast mijn oog en kaak, maar Anderson bv smijt dan voor zijn oog, en Mvg smijt dan meer onder zijn oog precies. Je pijl ook niet strak vast houden, goede balance tussen bijna uit je handen vallen en vast houden. Als je gooit, je arm mee door strekken, beste wat je kan doen voor dat je gooit. Is zonder pijl je stance aanhouden, je arm zetten ( meestal hoek van 90 graden maar dat moet niet perse ) en zoals je zou gooien gewoon je arm strekken en met de wijsvinger wijzen. Als je nu een pijl in je handen steekt is kans groot dat je daar gaat gooien. Nog een tip als je met je dominant oog in 1 lijn staat met de T20, kans is groot ( bij mij toch ) dat je pijlen afwijken naar rechts, gewoon klein stapje naar rechts zetten. Ik sta eigenlijk al heel poos rechts voor deftig in de T20 te gooien, Barneveld is ook zo, en Bunting staat ook heel rechts. Voor de rest enjoy the game, focus niet te veel op scores. Eerst de worp, daarna grouperen en daarna mikken, game on ! En succes.
 
Dikke merci allebei voor de uitgebreide tips! Zal deze komend weekend eens uitproberen! :)
Nog een tip, de kans is groot dat je slecht smijt door de gram van de pijlen en de grip en vorm.
Er zijn honderde variaties als het er geen duizende zijn, ik smijt met 22 gram straight barrel 90 % tungsten. Hele fijne dunne pijlen, maar kans is groot dat jij 24 gram wil. Nu hoe zwaarder hoe beter ze vliegen naar het bord, dan komt ook nog shafts en flights in het spel. Das echt zoeken, ik geef u 1 raad. Als je wil door zetten met darts, ga naar een shop en laat u goed adviseren voor je een set koopt. Die zien meteen wat jij nodig hebt, er zijn gasten die jaren smijten en geen ei raken. Maar eens ze degelijke set en shafts en flights hebben voor hun worp en stance, ze zijn ineens stuk beter. Vandaar dat ik zeg ga naar shop, want hebt er veel ooh mooi setje en blijf zowat onder de 40-60 euro. Je moet geen set kope van 160 euro daar ga jij geen 180's constant mee gooien. Mijn pijlen zijn er van 23 euro, ze liggen goed in mijn handen en smijt ook boven de 100. Als ze goed in je hand liggen en je gooit naar het bord en ze voelen prima, kopen en blijven mee gooien. En installeer my dart training als je android hebt. Is gratis app, kan je tegen de computer spelen en je stats bij houden. En ook oefeningen doen, als je wil kan je hem kope voor 5 euro.
Moeste een bord willen, blade 5 is echt aanrader voor thuis als je niet bij vrienden zou gaan.
 
Ik ben zelf thuis een home shop aant maken, in Laakdal voor de geïnteresseerden. Waar mensen verschillende pijlen kunnen testen en kopen.
 
Ergens eind of begin dit jaar begonnen. Alleszins tijdens’t WK. Tel toch maar gemiddeld een 15u per week geoefend. Ik track sinds 25/01 bijna 100% van men worpen en zit aan 27200 darts :p
 
Verdorie seg, bijna nog men tweede gemaakt haha. Had er al 2 vrij centraal zitten met nog amper plaats er tussen. Ik zie men derde pijl gaan, lijkt me richting die opening te gaan maar té weinig plaats om hem er tussen te steken :p
 
Ik smeet echt hele avond al matig, weinig triples tot k men grip weer een beetje aangepast heb. Nu nog zorgen dat ik die woensdag nog weet 😂 moet toch echt een bord kopen voor hier op het apartement te hangen zodat ik hele dag random wat kan spelen
 
Terug
Bovenaan