Die Sherrock & Ashton kunnen toch ook wel mee met de mannen :eek:
Die Anastasia Dobromyslova & Trina Gulliver haalden dat niveau toch niet imo.
 
Ik zou mij graag een dart board aanschaffen deze winter. Iemand aanraders? Prijs max 60 euro tenzij er iets duurdere toppers op de markt zijn mag je dit melden. Wat zijn zo de beste merken?

En voor de dart pijltjes zelf? Welke moet je aankopen om zeker te zijn dat het goeie zijn?
Voor pijlen zou ik langs gaan in een goede shop.
Eentje waar ze de tijd nemen om je worp te analyseren en je de juiste pijl voor jou aan te raden.

Als je zomaar koopt op zicht, kan het je heel wat setjes kosten voor je de juiste gaat vinden.
Eens de juiste pijlen (vorm/gewicht/balans) gevonden, gaan ze fine tunen met de lengte van shafts en vorm van flights.

Je gaat daarmee niet direct topscores aan mekaar gooien, maar dan kan je toch beginnen oefenen met de juiste pijlen voor jou.
Je zal op die manier sneller vooruitgang boeken.

Als je van Antwerpen of Limburg bent (of daar naartoe wilt rijden), kan ik je er wel een paar aanraden.

Voor een bord zou ik een blade5 of 6 aanraden.
Gladiator III en Bandit Duro zijn ook goede borden.

Van alle Unicorn en het nieuwe Target bord zou ik wegblijven.
 
Ik zou mij graag een dart board aanschaffen deze winter. Iemand aanraders? Prijs max 60 euro tenzij er iets duurdere toppers op de markt zijn mag je dit melden. Wat zijn zo de beste merken?

En voor de dart pijltjes zelf? Welke moet je aankopen om zeker te zijn dat het goeie zijn?
Winmau hun nieuwe generatie is uit, Blade 6.
Ik ga er zelf zo eentje aanschaffen. Dual core en triple core varianten heb je ook maar de extra kost niet echt waard.

Blade 6 kost 54 euro en is gewoon the best you can get. Unicorn bvb is wat je op TV ziet dit seizoen maar is echt slechte kwaliteit.

Voor pijlen tja… ga eens naar een dartshop en vraag of je eens enkele “motiefjes” mag proberen. Zien wat u ligt. Ben je front-middle-back gripper? Zal snel duidelijk worden hoe je je het meest comfortabel voelt.
Dan is’t ook kwestie van een pijl met de juiste grip op de juiste plaats te vinden.
In een dartshop ben je zeker goed af hoor, daar verkopen ze geen rommel. Meeste pijlen zijn 90% Tungsten.


PS: als je een bord koopt, imo is een surround een must, of ge gaat uw muur beschadigen. Alsook een LED ring (had die zelf maar later gekocht en enorm veel spijt datk die niet veel eerder gekocht had). Een mat met oche op is ook zo geweldig. Een reepje plakband just doesn’t cut it. :)

Qua prijzen:
Bord: 55
Surround: 40
LED ring: ~75
Mat: ~50
Pijlen: ~50
 
Ik zou mij graag een dart board aanschaffen deze winter. Iemand aanraders? Prijs max 60 euro tenzij er iets duurdere toppers op de markt zijn mag je dit melden. Wat zijn zo de beste merken?

En voor de dart pijltjes zelf? Welke moet je aankopen om zeker te zijn dat het goeie zijn?
Blade 6 zou ik nu wel aanraden, is niet zo duur.
Blade 5 zou ik niet meer kopen eigenlijk, ook is de 6 hun wire dunner.
Kans op bouncers is nu nog kleiner dan tov de blade 5.

En van darts pijltjes is het echt zoeken, beste is naar een shop gaan.
Maar ik kan begrijpen dat sommige niet staan te springen voor verschillende pijlen te testen nu in tijde van covid.
Probleem is dat als het WK start, het weer een enorme hype gaat zijn en heel veel uit de rekken gaat zijn.

Start gewoon met 24 gram tungsten pijltjes, geen brass kopen.
Je kan al voor 20 euro setje tungsten kopen van Red Dragon op bol of andere dart shops.
Als ik dan een echt dart shop mag aanraden > https://schoondart.be/
Lage prijzen en verzending is 1 van de laagste dat ik al gezien heb.

Na tijd zal je wel voelen als 24 te zwaar is, dan ga je lichter of ga je omgekeerd zwaarder. En dat is echt beetje zoeken en kan wel wat geld kosten.
Misschien ga je van straight barrel naar soort bommetje achtig.
Dan kan je nog sleutelen aan de flights die in meerdere vormen zijn. Je kan ook kortere shaft gebruiken of misschien een langere.
Hangt allemaal af van je stijl.

Ben je het beu van flights op te rapen en robin hoods te hebben. Kan je naar Lstyle gaan of condor axe flights.
Er is enorm veel keuze eigenlijk en voor elke prijs is er wel iets te vinden.

Het is niet omdat een set pijlen 100 euro kost, dat je daardoor beter werpt.
Laat je dit vooral niet wijsmaken.
 
Sund ligt Sherrock er uit. Ff mooi eindigen met een 170 finish voor winst 😎

Edit: aha ze ga door toch!
 
Laatst bewerkt:
Hij doet het er ook duidelijk om omduur.

Ik vind hem zalig, het is een sympathieke kerel met een echte winnersmentaliteit. Veel mensen kunnen daar niet mee overweg, tja.

Vond het wel bizar dat de commentators zeiden dat het tussen Wade en Cross 50/50 is… ik schat Wade echt wel hoger in. Had dan toch eerder 70/30 in gedachten.

Clayton wel wat een offday, helaas, sympathieke kerel. Wint alles dat niet meetelt voor ranking, en dan nu helaas al eruit liggen voor de semi’s.

Price vs Van Gerwen zou wel een lekkere finale zijn.
 
MvG constant in achtervolging en er uiteindelijk dus uit.
Beetje verrassend wel,maar vind het ook geen schande om tegen Smith eruit te liggen.

Sherock blijft toch haar niveau bevestigen en dat is toch wel sterk.
Wright kan beter natuurlijk.
Eerste leg leek me wel gunst aan Sherock,toch oppassen daarmee.
 
Ben zelf de laatste tijd weer slecht aan het gooien en begin dan weer aan alles te twijfelen en te sleutelen.. Wat doen jullie als het ff minder gaat?
 
Ik krijg echt stress van Jan Rummens zijn klote commentaar :sop:

Blij dat mijn faves nog in de running zijn :love: Al zie ik Anderson niet winnen tegen MvG. Wade zal hopelijk wel winnen tegen Gurney.
 
Terug
Bovenaan